Alcaldes i regidors del PSPV recorreran al contenciós contra la ‘paralització’ d’obres d’Edificant

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Alcaldes i regidors del PSPV a la província de Valencia han acordat este divendres, en una trobada celebrada a l’Ajuntament de Burjassot, recórrer a la via contenciosa contra la decisió del Consell de “paralitzar” actuacions previstes al Pla Edificant de construcció i rehabilitació de centres educatius.

Segons informa el partit, els ajuntaments afectats són Burjassot, Mislata, Sagunt, Quartell, Senyera i Albalat del Sorells –on el PSPV forma part del govern– amb 15 actuacions en total.

Amb esta decisió, els alcaldes i regidors pretenen defensar els interessos dels veïns i garantir centres escolars “dignes” per als estudiants de la província, ja que consideren que el Consell ha vulnerat els drets dels menors en paralitzar les actuacions de millora dels seus centres escolars.

Per tant, els representants socialistes han acordat oposar-se a les mesures cautelars del Consell i iniciar una estratègia conjunta. Exigixen la retirada immediata del procés de lesivitat acordat pel Consell per a frenar les millores dels centres escolars de la província i reclamen que es mantinguen les actuacions de millora previstes en els col·legis per l’anterior govern del Botànic (PSPV-Compromís).

“Són col·legis la intervenció dels quals estava ja concedida abans de l’arribada del PP i delegades les competències per a iniciar les rehabilitacions urgents i necessàries per als nostres escolars”, assegura el sotssecretari del PSPV i alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, qui defensa que els ajuntaments no poden quedar-se parats davant de la decisió de “bloquejar el Pla Edificant”.

Bielsa denuncia que “les retallades en Edificant suposen un clar exemple de sectarisme polític, perquè el que fa el Consell no s’ajusta a la llei”: “Per això hem de defensar que el procés de construcció de col·legis es mantinga com estava previst des de la Generalitat”.

A més, recorda que es tracta d’actuacions que han requerit molts anys de tramitació i esforç administratiu i de gestió per part dels ajuntaments. “Els xiquets i les xiquetes mereixen col·legis dignes i amb infraestructures segures, modernes i adequades a les seues necessitats”, exigix.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.