Alcaldes i regidors del PSPV recorreran al contenciós contra la ‘paralització’ d’obres d’Edificant

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Alcaldes i regidors del PSPV a la província de Valencia han acordat este divendres, en una trobada celebrada a l’Ajuntament de Burjassot, recórrer a la via contenciosa contra la decisió del Consell de “paralitzar” actuacions previstes al Pla Edificant de construcció i rehabilitació de centres educatius.

Segons informa el partit, els ajuntaments afectats són Burjassot, Mislata, Sagunt, Quartell, Senyera i Albalat del Sorells –on el PSPV forma part del govern– amb 15 actuacions en total.

Amb esta decisió, els alcaldes i regidors pretenen defensar els interessos dels veïns i garantir centres escolars “dignes” per als estudiants de la província, ja que consideren que el Consell ha vulnerat els drets dels menors en paralitzar les actuacions de millora dels seus centres escolars.

Per tant, els representants socialistes han acordat oposar-se a les mesures cautelars del Consell i iniciar una estratègia conjunta. Exigixen la retirada immediata del procés de lesivitat acordat pel Consell per a frenar les millores dels centres escolars de la província i reclamen que es mantinguen les actuacions de millora previstes en els col·legis per l’anterior govern del Botànic (PSPV-Compromís).

“Són col·legis la intervenció dels quals estava ja concedida abans de l’arribada del PP i delegades les competències per a iniciar les rehabilitacions urgents i necessàries per als nostres escolars”, assegura el sotssecretari del PSPV i alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, qui defensa que els ajuntaments no poden quedar-se parats davant de la decisió de “bloquejar el Pla Edificant”.

Bielsa denuncia que “les retallades en Edificant suposen un clar exemple de sectarisme polític, perquè el que fa el Consell no s’ajusta a la llei”: “Per això hem de defensar que el procés de construcció de col·legis es mantinga com estava previst des de la Generalitat”.

A més, recorda que es tracta d’actuacions que han requerit molts anys de tramitació i esforç administratiu i de gestió per part dels ajuntaments. “Els xiquets i les xiquetes mereixen col·legis dignes i amb infraestructures segures, modernes i adequades a les seues necessitats”, exigix.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.