Alcaldes i regidors del PSPV recorreran al contenciós contra la ‘paralització’ d’obres d’Edificant

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Alcaldes i regidors del PSPV a la província de Valencia han acordat este divendres, en una trobada celebrada a l’Ajuntament de Burjassot, recórrer a la via contenciosa contra la decisió del Consell de “paralitzar” actuacions previstes al Pla Edificant de construcció i rehabilitació de centres educatius.

Segons informa el partit, els ajuntaments afectats són Burjassot, Mislata, Sagunt, Quartell, Senyera i Albalat del Sorells –on el PSPV forma part del govern– amb 15 actuacions en total.

Amb esta decisió, els alcaldes i regidors pretenen defensar els interessos dels veïns i garantir centres escolars “dignes” per als estudiants de la província, ja que consideren que el Consell ha vulnerat els drets dels menors en paralitzar les actuacions de millora dels seus centres escolars.

Per tant, els representants socialistes han acordat oposar-se a les mesures cautelars del Consell i iniciar una estratègia conjunta. Exigixen la retirada immediata del procés de lesivitat acordat pel Consell per a frenar les millores dels centres escolars de la província i reclamen que es mantinguen les actuacions de millora previstes en els col·legis per l’anterior govern del Botànic (PSPV-Compromís).

“Són col·legis la intervenció dels quals estava ja concedida abans de l’arribada del PP i delegades les competències per a iniciar les rehabilitacions urgents i necessàries per als nostres escolars”, assegura el sotssecretari del PSPV i alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, qui defensa que els ajuntaments no poden quedar-se parats davant de la decisió de “bloquejar el Pla Edificant”.

Bielsa denuncia que “les retallades en Edificant suposen un clar exemple de sectarisme polític, perquè el que fa el Consell no s’ajusta a la llei”: “Per això hem de defensar que el procés de construcció de col·legis es mantinga com estava previst des de la Generalitat”.

A més, recorda que es tracta d’actuacions que han requerit molts anys de tramitació i esforç administratiu i de gestió per part dels ajuntaments. “Els xiquets i les xiquetes mereixen col·legis dignes i amb infraestructures segures, modernes i adequades a les seues necessitats”, exigix.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.