10 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Alcaldes i regidors del PSPV recorreran al contenciós contra la ‘paralització’ d’obres d’Edificant

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Alcaldes i regidors del PSPV a la província de Valencia han acordat este divendres, en una trobada celebrada a l’Ajuntament de Burjassot, recórrer a la via contenciosa contra la decisió del Consell de “paralitzar” actuacions previstes al Pla Edificant de construcció i rehabilitació de centres educatius.

Segons informa el partit, els ajuntaments afectats són Burjassot, Mislata, Sagunt, Quartell, Senyera i Albalat del Sorells –on el PSPV forma part del govern– amb 15 actuacions en total.

Amb esta decisió, els alcaldes i regidors pretenen defensar els interessos dels veïns i garantir centres escolars “dignes” per als estudiants de la província, ja que consideren que el Consell ha vulnerat els drets dels menors en paralitzar les actuacions de millora dels seus centres escolars.

Per tant, els representants socialistes han acordat oposar-se a les mesures cautelars del Consell i iniciar una estratègia conjunta. Exigixen la retirada immediata del procés de lesivitat acordat pel Consell per a frenar les millores dels centres escolars de la província i reclamen que es mantinguen les actuacions de millora previstes en els col·legis per l’anterior govern del Botànic (PSPV-Compromís).

“Són col·legis la intervenció dels quals estava ja concedida abans de l’arribada del PP i delegades les competències per a iniciar les rehabilitacions urgents i necessàries per als nostres escolars”, assegura el sotssecretari del PSPV i alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, qui defensa que els ajuntaments no poden quedar-se parats davant de la decisió de “bloquejar el Pla Edificant”.

Bielsa denuncia que “les retallades en Edificant suposen un clar exemple de sectarisme polític, perquè el que fa el Consell no s’ajusta a la llei”: “Per això hem de defensar que el procés de construcció de col·legis es mantinga com estava previst des de la Generalitat”.

A més, recorda que es tracta d’actuacions que han requerit molts anys de tramitació i esforç administratiu i de gestió per part dels ajuntaments. “Els xiquets i les xiquetes mereixen col·legis dignes i amb infraestructures segures, modernes i adequades a les seues necessitats”, exigix.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.