Alcaldes i regidors del PSPV recorreran al contenciós contra la ‘paralització’ d’obres d’Edificant

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Alcaldes i regidors del PSPV a la província de Valencia han acordat este divendres, en una trobada celebrada a l’Ajuntament de Burjassot, recórrer a la via contenciosa contra la decisió del Consell de “paralitzar” actuacions previstes al Pla Edificant de construcció i rehabilitació de centres educatius.

Segons informa el partit, els ajuntaments afectats són Burjassot, Mislata, Sagunt, Quartell, Senyera i Albalat del Sorells –on el PSPV forma part del govern– amb 15 actuacions en total.

Amb esta decisió, els alcaldes i regidors pretenen defensar els interessos dels veïns i garantir centres escolars “dignes” per als estudiants de la província, ja que consideren que el Consell ha vulnerat els drets dels menors en paralitzar les actuacions de millora dels seus centres escolars.

Per tant, els representants socialistes han acordat oposar-se a les mesures cautelars del Consell i iniciar una estratègia conjunta. Exigixen la retirada immediata del procés de lesivitat acordat pel Consell per a frenar les millores dels centres escolars de la província i reclamen que es mantinguen les actuacions de millora previstes en els col·legis per l’anterior govern del Botànic (PSPV-Compromís).

“Són col·legis la intervenció dels quals estava ja concedida abans de l’arribada del PP i delegades les competències per a iniciar les rehabilitacions urgents i necessàries per als nostres escolars”, assegura el sotssecretari del PSPV i alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, qui defensa que els ajuntaments no poden quedar-se parats davant de la decisió de “bloquejar el Pla Edificant”.

Bielsa denuncia que “les retallades en Edificant suposen un clar exemple de sectarisme polític, perquè el que fa el Consell no s’ajusta a la llei”: “Per això hem de defensar que el procés de construcció de col·legis es mantinga com estava previst des de la Generalitat”.

A més, recorda que es tracta d’actuacions que han requerit molts anys de tramitació i esforç administratiu i de gestió per part dels ajuntaments. “Els xiquets i les xiquetes mereixen col·legis dignes i amb infraestructures segures, modernes i adequades a les seues necessitats”, exigix.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.