Alzira guarda un silenci emocionat en memòria del menor mort mentre es banyava al Xúquer

Les germanes del xiquet d’11 anys han recordat que és una zona “molt perillosa” en la qual molts menors es banyen amb freqüència

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La localitat d’Alzira ha mostrat les seues condolences el dilluns a la família del menor d’onze anys desaparegut dijous passat mentre es banyava al Xúquer i el cos del qual sense vida va ser trobat en la zona central del riu hores després, al matí del divendres.

Amb un minut de silenci convocat a les 12 hores enfront de la porta del consistori, mig centenar de persones han participat en este acte en homenatge al menor, al que han assistit familiars i companys del seu centre d’estudis, així com autoritats i veïns d’Alzira que ha volgut acompanyar als seus sers estimats en estos moments “tan durs”.

L’alcalde de la ciutat, Alfons Domínguez, ha demanat extremar la precaució i el respecte en una zona que recorden no està adaptada al bany, per la qual cosa ha sol·licitat a la ciutadania de forma reiterada, sobretot als més joves, que tinguen “sentit comú” i “no es posen en perill”. “Si és una zona que no està adaptada al bany, millor no et banyes”, ha precisat Domínguez qui ha explicat que posaran una cartelleria advertint dels perills que suposa el bany en este riu.

Per la seua banda, les dues germanes del menor han agraït el gest d’afecte dels veïns d’Alzira cap al seu germà xicotet. “El meu germà era germà de tots”, ha afirmat una de les germanes del xiquet qui ha volgut aprofitar l’oportunitat per a demanar que “ningú torne a nadar allà” ja que recorda que es tracta d’una zona “molt perillosa” en la qual molts xiquets es banyen amb freqüència.

Ambdues, visiblement emocionades, han recordat al seu germà menor i esperen “de tot cor” que puguen superar tot este dolor. “No sabem el que tenim fins que ho perdem”, ha expressat una de les seues germanes.

Així mateix, han demanat que s’instal·len barreres en el marge del riu per a evitar el seu bany, alguna cosa que des del consistori recorden és una cosa que no poden dur a terme. “No podem posar portes al camp”, ha assegurat Domínguez qui ha explicat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer no té prohibit el bany per esta zona fluvial, perquè és de domini públic, per la qual cosa ells tampoc tenen competències per a prohibir-ho.

No obstant això, Domínguez ha assenyalat que instal·laran cartelleria específica per a recomanar que no facen ús del riu per al bany en zones que no estan adaptades i que, a més, tenen corrents perillosos. “Algun xiquet que no sàpia nadar, si rellisca o cau o d’alguna manera no es pot subjectar, ja tindria problemes”, ha explicat.

En este cas, es tractava d’uns xiquets que estaven jugant i “desgraciadament un d’ells va tenir este fatal final”. “Si caus a una certa altura del riu, no veus el fons perquè no és transparent, i el més normal és que notes l’embranzida del riu, que és molt fort, i això pot provocar dificultats a eixir a flotació. Si a més a això li sumes que no saps molt nadar o que et posa nerviós l’arrossegament de l’aigua…”, ha afirmat l’alcalde d’Alzira qui espera que la ciutadania tinga una major responsabilitat i evite el bany en zones perilloses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.