Alzira guarda un silenci emocionat en memòria del menor mort mentre es banyava al Xúquer

Les germanes del xiquet d’11 anys han recordat que és una zona “molt perillosa” en la qual molts menors es banyen amb freqüència

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La localitat d’Alzira ha mostrat les seues condolences el dilluns a la família del menor d’onze anys desaparegut dijous passat mentre es banyava al Xúquer i el cos del qual sense vida va ser trobat en la zona central del riu hores després, al matí del divendres.

Amb un minut de silenci convocat a les 12 hores enfront de la porta del consistori, mig centenar de persones han participat en este acte en homenatge al menor, al que han assistit familiars i companys del seu centre d’estudis, així com autoritats i veïns d’Alzira que ha volgut acompanyar als seus sers estimats en estos moments “tan durs”.

L’alcalde de la ciutat, Alfons Domínguez, ha demanat extremar la precaució i el respecte en una zona que recorden no està adaptada al bany, per la qual cosa ha sol·licitat a la ciutadania de forma reiterada, sobretot als més joves, que tinguen “sentit comú” i “no es posen en perill”. “Si és una zona que no està adaptada al bany, millor no et banyes”, ha precisat Domínguez qui ha explicat que posaran una cartelleria advertint dels perills que suposa el bany en este riu.

Per la seua banda, les dues germanes del menor han agraït el gest d’afecte dels veïns d’Alzira cap al seu germà xicotet. “El meu germà era germà de tots”, ha afirmat una de les germanes del xiquet qui ha volgut aprofitar l’oportunitat per a demanar que “ningú torne a nadar allà” ja que recorda que es tracta d’una zona “molt perillosa” en la qual molts xiquets es banyen amb freqüència.

Ambdues, visiblement emocionades, han recordat al seu germà menor i esperen “de tot cor” que puguen superar tot este dolor. “No sabem el que tenim fins que ho perdem”, ha expressat una de les seues germanes.

Així mateix, han demanat que s’instal·len barreres en el marge del riu per a evitar el seu bany, alguna cosa que des del consistori recorden és una cosa que no poden dur a terme. “No podem posar portes al camp”, ha assegurat Domínguez qui ha explicat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer no té prohibit el bany per esta zona fluvial, perquè és de domini públic, per la qual cosa ells tampoc tenen competències per a prohibir-ho.

No obstant això, Domínguez ha assenyalat que instal·laran cartelleria específica per a recomanar que no facen ús del riu per al bany en zones que no estan adaptades i que, a més, tenen corrents perillosos. “Algun xiquet que no sàpia nadar, si rellisca o cau o d’alguna manera no es pot subjectar, ja tindria problemes”, ha explicat.

En este cas, es tractava d’uns xiquets que estaven jugant i “desgraciadament un d’ells va tenir este fatal final”. “Si caus a una certa altura del riu, no veus el fons perquè no és transparent, i el més normal és que notes l’embranzida del riu, que és molt fort, i això pot provocar dificultats a eixir a flotació. Si a més a això li sumes que no saps molt nadar o que et posa nerviós l’arrossegament de l’aigua…”, ha afirmat l’alcalde d’Alzira qui espera que la ciutadania tinga una major responsabilitat i evite el bany en zones perilloses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.