Alzira guarda un silenci emocionat en memòria del menor mort mentre es banyava al Xúquer

Les germanes del xiquet d’11 anys han recordat que és una zona “molt perillosa” en la qual molts menors es banyen amb freqüència

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La localitat d’Alzira ha mostrat les seues condolences el dilluns a la família del menor d’onze anys desaparegut dijous passat mentre es banyava al Xúquer i el cos del qual sense vida va ser trobat en la zona central del riu hores després, al matí del divendres.

Amb un minut de silenci convocat a les 12 hores enfront de la porta del consistori, mig centenar de persones han participat en este acte en homenatge al menor, al que han assistit familiars i companys del seu centre d’estudis, així com autoritats i veïns d’Alzira que ha volgut acompanyar als seus sers estimats en estos moments “tan durs”.

L’alcalde de la ciutat, Alfons Domínguez, ha demanat extremar la precaució i el respecte en una zona que recorden no està adaptada al bany, per la qual cosa ha sol·licitat a la ciutadania de forma reiterada, sobretot als més joves, que tinguen “sentit comú” i “no es posen en perill”. “Si és una zona que no està adaptada al bany, millor no et banyes”, ha precisat Domínguez qui ha explicat que posaran una cartelleria advertint dels perills que suposa el bany en este riu.

Per la seua banda, les dues germanes del menor han agraït el gest d’afecte dels veïns d’Alzira cap al seu germà xicotet. “El meu germà era germà de tots”, ha afirmat una de les germanes del xiquet qui ha volgut aprofitar l’oportunitat per a demanar que “ningú torne a nadar allà” ja que recorda que es tracta d’una zona “molt perillosa” en la qual molts xiquets es banyen amb freqüència.

Ambdues, visiblement emocionades, han recordat al seu germà menor i esperen “de tot cor” que puguen superar tot este dolor. “No sabem el que tenim fins que ho perdem”, ha expressat una de les seues germanes.

Així mateix, han demanat que s’instal·len barreres en el marge del riu per a evitar el seu bany, alguna cosa que des del consistori recorden és una cosa que no poden dur a terme. “No podem posar portes al camp”, ha assegurat Domínguez qui ha explicat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer no té prohibit el bany per esta zona fluvial, perquè és de domini públic, per la qual cosa ells tampoc tenen competències per a prohibir-ho.

No obstant això, Domínguez ha assenyalat que instal·laran cartelleria específica per a recomanar que no facen ús del riu per al bany en zones que no estan adaptades i que, a més, tenen corrents perillosos. “Algun xiquet que no sàpia nadar, si rellisca o cau o d’alguna manera no es pot subjectar, ja tindria problemes”, ha explicat.

En este cas, es tractava d’uns xiquets que estaven jugant i “desgraciadament un d’ells va tenir este fatal final”. “Si caus a una certa altura del riu, no veus el fons perquè no és transparent, i el més normal és que notes l’embranzida del riu, que és molt fort, i això pot provocar dificultats a eixir a flotació. Si a més a això li sumes que no saps molt nadar o que et posa nerviós l’arrossegament de l’aigua…”, ha afirmat l’alcalde d’Alzira qui espera que la ciutadania tinga una major responsabilitat i evite el bany en zones perilloses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.