Alzira guarda un silenci emocionat en memòria del menor mort mentre es banyava al Xúquer

Les germanes del xiquet d’11 anys han recordat que és una zona “molt perillosa” en la qual molts menors es banyen amb freqüència

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La localitat d’Alzira ha mostrat les seues condolences el dilluns a la família del menor d’onze anys desaparegut dijous passat mentre es banyava al Xúquer i el cos del qual sense vida va ser trobat en la zona central del riu hores després, al matí del divendres.

Amb un minut de silenci convocat a les 12 hores enfront de la porta del consistori, mig centenar de persones han participat en este acte en homenatge al menor, al que han assistit familiars i companys del seu centre d’estudis, així com autoritats i veïns d’Alzira que ha volgut acompanyar als seus sers estimats en estos moments “tan durs”.

L’alcalde de la ciutat, Alfons Domínguez, ha demanat extremar la precaució i el respecte en una zona que recorden no està adaptada al bany, per la qual cosa ha sol·licitat a la ciutadania de forma reiterada, sobretot als més joves, que tinguen “sentit comú” i “no es posen en perill”. “Si és una zona que no està adaptada al bany, millor no et banyes”, ha precisat Domínguez qui ha explicat que posaran una cartelleria advertint dels perills que suposa el bany en este riu.

Per la seua banda, les dues germanes del menor han agraït el gest d’afecte dels veïns d’Alzira cap al seu germà xicotet. “El meu germà era germà de tots”, ha afirmat una de les germanes del xiquet qui ha volgut aprofitar l’oportunitat per a demanar que “ningú torne a nadar allà” ja que recorda que es tracta d’una zona “molt perillosa” en la qual molts xiquets es banyen amb freqüència.

Ambdues, visiblement emocionades, han recordat al seu germà menor i esperen “de tot cor” que puguen superar tot este dolor. “No sabem el que tenim fins que ho perdem”, ha expressat una de les seues germanes.

Així mateix, han demanat que s’instal·len barreres en el marge del riu per a evitar el seu bany, alguna cosa que des del consistori recorden és una cosa que no poden dur a terme. “No podem posar portes al camp”, ha assegurat Domínguez qui ha explicat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer no té prohibit el bany per esta zona fluvial, perquè és de domini públic, per la qual cosa ells tampoc tenen competències per a prohibir-ho.

No obstant això, Domínguez ha assenyalat que instal·laran cartelleria específica per a recomanar que no facen ús del riu per al bany en zones que no estan adaptades i que, a més, tenen corrents perillosos. “Algun xiquet que no sàpia nadar, si rellisca o cau o d’alguna manera no es pot subjectar, ja tindria problemes”, ha explicat.

En este cas, es tractava d’uns xiquets que estaven jugant i “desgraciadament un d’ells va tenir este fatal final”. “Si caus a una certa altura del riu, no veus el fons perquè no és transparent, i el més normal és que notes l’embranzida del riu, que és molt fort, i això pot provocar dificultats a eixir a flotació. Si a més a això li sumes que no saps molt nadar o que et posa nerviós l’arrossegament de l’aigua…”, ha afirmat l’alcalde d’Alzira qui espera que la ciutadania tinga una major responsabilitat i evite el bany en zones perilloses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

José María Lozano (CVC): “Juan Roig d’alguna forma és el Blasco Ibáñez d’estos moments”

Entrevista a José María Lozano, president del Consell Valencià de Cultura

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.