Més de 100 arrocers i 30 tractors protesten a Algemesí contra les ‘massives importacions d’altres països’

Més de 100 arrocers i 30 tractors de les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana (La Unió Llauradora, AVA-Asaja, Asaja Alacant, UPA-PV i CCPV-COAG) han realitzat un acte de protesta sectorial a la localitat d’Algemesí davant de la «desastrosa situació comercial» del sector arrocer valencià per les «massives importacions procedents de tercers països».

Amb aquest acte les organitzacions agràries reprenen el calendari de mobilitzacions que van iniciar a la fi de gener i que fins a finals de febrer va comptar amb quatre actes conjunts de protesta al llarg de les tres províncies, segons ha informat La Unió Llauradora i Ramadera en un comunicat.

La protesta ha tingut lloc en l’entrada de l’empresa Arròs Sos-Herba Ricemills, S.L.O., del grup Ebre Foods, situada a la carretera CV-42 (quilòmetre 3,5) al terme municipal d’Algemesí, on les entitats agràries han cuinat una paella amb arròs valencià per a denunciar les importacions de les empreses arroceras.

«L’objectiu és que els consumidors compren arròs valencià per a menjar sa i segur, potenciar l’economia i salvar els aiguamolls valencians dels quals depèn el cultiu de l’arròs«, han assenyalat les entitats convocants, que han denunciat que, durant les últimes setmanes, s’ha produït «una gran entrada» d’arròs «procedent dels països asiàtics i importat per empreses de la Comunitat Valenciana».

Així, han criticat que la importació arribe en un moment on «no hi ha contractes de compravenda» i els magatzems continuen «plens d’arròs valencià de la passada campanya«. Aquesta pràctica d’importacions de les grans empreses, han criticat, pretén «baixar el preu de l’arròs valencià». En aquest sentit, els arroceros han protestat contra les polítiques agràries europees en el sector davant de la «falta de reciprocitat» en els acords comercials subscrits per la Unió Europea amb països tercers.

«A diferència de l’arròs europeu que compleix els màxims estàndards de qualitat, Myanmar i Cambodja, per exemple, usen productes químics nocius per a la salut, que estan prohibits en la UE, conreen de manera insostenible per al medi ambient i vulneren els drets humans«, han denunciat els arroceros.

«NO ESPECIFIQUEN EL PAÍS D’ORIGEN»

Així mateix, han criticat que les grans empreses arroceras «no especifiquen en els paquets d’arròs el país d’origen«. «Algunes d’elles venen arròs asiàtic com si fóra valencià, doncs indiquen en l’etiqueta únicament el distribuïdor local i fins i tot fotos identificatives de la Comunitat Valenciana, la qual cosa arruïna als productors i enganya als consumidors», han apuntat.

El secretari general de la Va unir, Carles Peris, ha indicat que «l’arròs valencià segueix emmagatzemat sense vendre, mentre arriben quasi 40.000 tones d’importacions massives de tercers països«. «Volem que es reduïsquen les importacions i s’etiquete l’origen de l’arròs d’aquestes grans empreses per a no enganyar als consumidors, ja que no serveix que pose envasat a València, sense especificar després l’origen», ha continuat.

El representant d’Ava-Asaja, Miguel Minguet, ha denunciat que «al consumidor se li fa passar arròs asiàtic per valencià i això no és just«. «El nostre arròs té una seguretat alimentària que no té el de fora, se’ns prohibeix, per exemple, l’ús de productes fitosanitaris que a uns altres els permeten», ha sostingut i ha insistit que «cal posar l’origen en els paquets d’arròs perquè ara quasi ningú ho fa i se’ls dona gat per llebre als consumidors».

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.