Més de 100 arrocers i 30 tractors protesten a Algemesí contra les ‘massives importacions d’altres països’

Més de 100 arrocers i 30 tractors de les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana (La Unió Llauradora, AVA-Asaja, Asaja Alacant, UPA-PV i CCPV-COAG) han realitzat un acte de protesta sectorial a la localitat d’Algemesí davant de la «desastrosa situació comercial» del sector arrocer valencià per les «massives importacions procedents de tercers països».

Amb aquest acte les organitzacions agràries reprenen el calendari de mobilitzacions que van iniciar a la fi de gener i que fins a finals de febrer va comptar amb quatre actes conjunts de protesta al llarg de les tres províncies, segons ha informat La Unió Llauradora i Ramadera en un comunicat.

La protesta ha tingut lloc en l’entrada de l’empresa Arròs Sos-Herba Ricemills, S.L.O., del grup Ebre Foods, situada a la carretera CV-42 (quilòmetre 3,5) al terme municipal d’Algemesí, on les entitats agràries han cuinat una paella amb arròs valencià per a denunciar les importacions de les empreses arroceras.

«L’objectiu és que els consumidors compren arròs valencià per a menjar sa i segur, potenciar l’economia i salvar els aiguamolls valencians dels quals depèn el cultiu de l’arròs«, han assenyalat les entitats convocants, que han denunciat que, durant les últimes setmanes, s’ha produït «una gran entrada» d’arròs «procedent dels països asiàtics i importat per empreses de la Comunitat Valenciana».

Així, han criticat que la importació arribe en un moment on «no hi ha contractes de compravenda» i els magatzems continuen «plens d’arròs valencià de la passada campanya«. Aquesta pràctica d’importacions de les grans empreses, han criticat, pretén «baixar el preu de l’arròs valencià». En aquest sentit, els arroceros han protestat contra les polítiques agràries europees en el sector davant de la «falta de reciprocitat» en els acords comercials subscrits per la Unió Europea amb països tercers.

«A diferència de l’arròs europeu que compleix els màxims estàndards de qualitat, Myanmar i Cambodja, per exemple, usen productes químics nocius per a la salut, que estan prohibits en la UE, conreen de manera insostenible per al medi ambient i vulneren els drets humans«, han denunciat els arroceros.

«NO ESPECIFIQUEN EL PAÍS D’ORIGEN»

Així mateix, han criticat que les grans empreses arroceras «no especifiquen en els paquets d’arròs el país d’origen«. «Algunes d’elles venen arròs asiàtic com si fóra valencià, doncs indiquen en l’etiqueta únicament el distribuïdor local i fins i tot fotos identificatives de la Comunitat Valenciana, la qual cosa arruïna als productors i enganya als consumidors», han apuntat.

El secretari general de la Va unir, Carles Peris, ha indicat que «l’arròs valencià segueix emmagatzemat sense vendre, mentre arriben quasi 40.000 tones d’importacions massives de tercers països«. «Volem que es reduïsquen les importacions i s’etiquete l’origen de l’arròs d’aquestes grans empreses per a no enganyar als consumidors, ja que no serveix que pose envasat a València, sense especificar després l’origen», ha continuat.

El representant d’Ava-Asaja, Miguel Minguet, ha denunciat que «al consumidor se li fa passar arròs asiàtic per valencià i això no és just«. «El nostre arròs té una seguretat alimentària que no té el de fora, se’ns prohibeix, per exemple, l’ús de productes fitosanitaris que a uns altres els permeten», ha sostingut i ha insistit que «cal posar l’origen en els paquets d’arròs perquè ara quasi ningú ho fa i se’ls dona gat per llebre als consumidors».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.