Més de 100 arrocers i 30 tractors protesten a Algemesí contra les ‘massives importacions d’altres països’

Més de 100 arrocers i 30 tractors de les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana (La Unió Llauradora, AVA-Asaja, Asaja Alacant, UPA-PV i CCPV-COAG) han realitzat un acte de protesta sectorial a la localitat d’Algemesí davant de la «desastrosa situació comercial» del sector arrocer valencià per les «massives importacions procedents de tercers països».

Amb aquest acte les organitzacions agràries reprenen el calendari de mobilitzacions que van iniciar a la fi de gener i que fins a finals de febrer va comptar amb quatre actes conjunts de protesta al llarg de les tres províncies, segons ha informat La Unió Llauradora i Ramadera en un comunicat.

La protesta ha tingut lloc en l’entrada de l’empresa Arròs Sos-Herba Ricemills, S.L.O., del grup Ebre Foods, situada a la carretera CV-42 (quilòmetre 3,5) al terme municipal d’Algemesí, on les entitats agràries han cuinat una paella amb arròs valencià per a denunciar les importacions de les empreses arroceras.

«L’objectiu és que els consumidors compren arròs valencià per a menjar sa i segur, potenciar l’economia i salvar els aiguamolls valencians dels quals depèn el cultiu de l’arròs«, han assenyalat les entitats convocants, que han denunciat que, durant les últimes setmanes, s’ha produït «una gran entrada» d’arròs «procedent dels països asiàtics i importat per empreses de la Comunitat Valenciana».

Així, han criticat que la importació arribe en un moment on «no hi ha contractes de compravenda» i els magatzems continuen «plens d’arròs valencià de la passada campanya«. Aquesta pràctica d’importacions de les grans empreses, han criticat, pretén «baixar el preu de l’arròs valencià». En aquest sentit, els arroceros han protestat contra les polítiques agràries europees en el sector davant de la «falta de reciprocitat» en els acords comercials subscrits per la Unió Europea amb països tercers.

«A diferència de l’arròs europeu que compleix els màxims estàndards de qualitat, Myanmar i Cambodja, per exemple, usen productes químics nocius per a la salut, que estan prohibits en la UE, conreen de manera insostenible per al medi ambient i vulneren els drets humans«, han denunciat els arroceros.

«NO ESPECIFIQUEN EL PAÍS D’ORIGEN»

Així mateix, han criticat que les grans empreses arroceras «no especifiquen en els paquets d’arròs el país d’origen«. «Algunes d’elles venen arròs asiàtic com si fóra valencià, doncs indiquen en l’etiqueta únicament el distribuïdor local i fins i tot fotos identificatives de la Comunitat Valenciana, la qual cosa arruïna als productors i enganya als consumidors», han apuntat.

El secretari general de la Va unir, Carles Peris, ha indicat que «l’arròs valencià segueix emmagatzemat sense vendre, mentre arriben quasi 40.000 tones d’importacions massives de tercers països«. «Volem que es reduïsquen les importacions i s’etiquete l’origen de l’arròs d’aquestes grans empreses per a no enganyar als consumidors, ja que no serveix que pose envasat a València, sense especificar després l’origen», ha continuat.

El representant d’Ava-Asaja, Miguel Minguet, ha denunciat que «al consumidor se li fa passar arròs asiàtic per valencià i això no és just«. «El nostre arròs té una seguretat alimentària que no té el de fora, se’ns prohibeix, per exemple, l’ús de productes fitosanitaris que a uns altres els permeten», ha sostingut i ha insistit que «cal posar l’origen en els paquets d’arròs perquè ara quasi ningú ho fa i se’ls dona gat per llebre als consumidors».

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.