Més de 100 arrocers i 30 tractors protesten a Algemesí contra les ‘massives importacions d’altres països’

Més de 100 arrocers i 30 tractors de les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana (La Unió Llauradora, AVA-Asaja, Asaja Alacant, UPA-PV i CCPV-COAG) han realitzat un acte de protesta sectorial a la localitat d’Algemesí davant de la “desastrosa situació comercial” del sector arrocer valencià per les “massives importacions procedents de tercers països”.

Amb aquest acte les organitzacions agràries reprenen el calendari de mobilitzacions que van iniciar a la fi de gener i que fins a finals de febrer va comptar amb quatre actes conjunts de protesta al llarg de les tres províncies, segons ha informat La Unió Llauradora i Ramadera en un comunicat.

La protesta ha tingut lloc en l’entrada de l’empresa Arròs Sos-Herba Ricemills, S.L.O., del grup Ebre Foods, situada a la carretera CV-42 (quilòmetre 3,5) al terme municipal d’Algemesí, on les entitats agràries han cuinat una paella amb arròs valencià per a denunciar les importacions de les empreses arroceras.

L’objectiu és que els consumidors compren arròs valencià per a menjar sa i segur, potenciar l’economia i salvar els aiguamolls valencians dels quals depèn el cultiu de l’arròs“, han assenyalat les entitats convocants, que han denunciat que, durant les últimes setmanes, s’ha produït “una gran entrada” d’arròs “procedent dels països asiàtics i importat per empreses de la Comunitat Valenciana”.

Així, han criticat que la importació arribe en un moment on “no hi ha contractes de compravenda” i els magatzems continuen “plens d’arròs valencià de la passada campanya“. Aquesta pràctica d’importacions de les grans empreses, han criticat, pretén “baixar el preu de l’arròs valencià”. En aquest sentit, els arroceros han protestat contra les polítiques agràries europees en el sector davant de la “falta de reciprocitat” en els acords comercials subscrits per la Unió Europea amb països tercers.

A diferència de l’arròs europeu que compleix els màxims estàndards de qualitat, Myanmar i Cambodja, per exemple, usen productes químics nocius per a la salut, que estan prohibits en la UE, conreen de manera insostenible per al medi ambient i vulneren els drets humans“, han denunciat els arroceros.

“NO ESPECIFIQUEN EL PAÍS D’ORIGEN”

Així mateix, han criticat que les grans empreses arroceras “no especifiquen en els paquets d’arròs el país d’origen“. “Algunes d’elles venen arròs asiàtic com si fóra valencià, doncs indiquen en l’etiqueta únicament el distribuïdor local i fins i tot fotos identificatives de la Comunitat Valenciana, la qual cosa arruïna als productors i enganya als consumidors”, han apuntat.

El secretari general de la Va unir, Carles Peris, ha indicat que “l’arròs valencià segueix emmagatzemat sense vendre, mentre arriben quasi 40.000 tones d’importacions massives de tercers països“. “Volem que es reduïsquen les importacions i s’etiquete l’origen de l’arròs d’aquestes grans empreses per a no enganyar als consumidors, ja que no serveix que pose envasat a València, sense especificar després l’origen”, ha continuat.

El representant d’Ava-Asaja, Miguel Minguet, ha denunciat que “al consumidor se li fa passar arròs asiàtic per valencià i això no és just“. “El nostre arròs té una seguretat alimentària que no té el de fora, se’ns prohibeix, per exemple, l’ús de productes fitosanitaris que a uns altres els permeten”, ha sostingut i ha insistit que “cal posar l’origen en els paquets d’arròs perquè ara quasi ningú ho fa i se’ls dona gat per llebre als consumidors”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.