Més de 100 arrocers i 30 tractors protesten a Algemesí contra les ‘massives importacions d’altres països’

Més de 100 arrocers i 30 tractors de les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana (La Unió Llauradora, AVA-Asaja, Asaja Alacant, UPA-PV i CCPV-COAG) han realitzat un acte de protesta sectorial a la localitat d’Algemesí davant de la “desastrosa situació comercial” del sector arrocer valencià per les “massives importacions procedents de tercers països”.

Amb aquest acte les organitzacions agràries reprenen el calendari de mobilitzacions que van iniciar a la fi de gener i que fins a finals de febrer va comptar amb quatre actes conjunts de protesta al llarg de les tres províncies, segons ha informat La Unió Llauradora i Ramadera en un comunicat.

La protesta ha tingut lloc en l’entrada de l’empresa Arròs Sos-Herba Ricemills, S.L.O., del grup Ebre Foods, situada a la carretera CV-42 (quilòmetre 3,5) al terme municipal d’Algemesí, on les entitats agràries han cuinat una paella amb arròs valencià per a denunciar les importacions de les empreses arroceras.

L’objectiu és que els consumidors compren arròs valencià per a menjar sa i segur, potenciar l’economia i salvar els aiguamolls valencians dels quals depèn el cultiu de l’arròs“, han assenyalat les entitats convocants, que han denunciat que, durant les últimes setmanes, s’ha produït “una gran entrada” d’arròs “procedent dels països asiàtics i importat per empreses de la Comunitat Valenciana”.

Així, han criticat que la importació arribe en un moment on “no hi ha contractes de compravenda” i els magatzems continuen “plens d’arròs valencià de la passada campanya“. Aquesta pràctica d’importacions de les grans empreses, han criticat, pretén “baixar el preu de l’arròs valencià”. En aquest sentit, els arroceros han protestat contra les polítiques agràries europees en el sector davant de la “falta de reciprocitat” en els acords comercials subscrits per la Unió Europea amb països tercers.

A diferència de l’arròs europeu que compleix els màxims estàndards de qualitat, Myanmar i Cambodja, per exemple, usen productes químics nocius per a la salut, que estan prohibits en la UE, conreen de manera insostenible per al medi ambient i vulneren els drets humans“, han denunciat els arroceros.

“NO ESPECIFIQUEN EL PAÍS D’ORIGEN”

Així mateix, han criticat que les grans empreses arroceras “no especifiquen en els paquets d’arròs el país d’origen“. “Algunes d’elles venen arròs asiàtic com si fóra valencià, doncs indiquen en l’etiqueta únicament el distribuïdor local i fins i tot fotos identificatives de la Comunitat Valenciana, la qual cosa arruïna als productors i enganya als consumidors”, han apuntat.

El secretari general de la Va unir, Carles Peris, ha indicat que “l’arròs valencià segueix emmagatzemat sense vendre, mentre arriben quasi 40.000 tones d’importacions massives de tercers països“. “Volem que es reduïsquen les importacions i s’etiquete l’origen de l’arròs d’aquestes grans empreses per a no enganyar als consumidors, ja que no serveix que pose envasat a València, sense especificar després l’origen”, ha continuat.

El representant d’Ava-Asaja, Miguel Minguet, ha denunciat que “al consumidor se li fa passar arròs asiàtic per valencià i això no és just“. “El nostre arròs té una seguretat alimentària que no té el de fora, se’ns prohibeix, per exemple, l’ús de productes fitosanitaris que a uns altres els permeten”, ha sostingut i ha insistit que “cal posar l’origen en els paquets d’arròs perquè ara quasi ningú ho fa i se’ls dona gat per llebre als consumidors”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.