Arxiven la causa contra Nacho Cano per irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’

L’AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE MADRID – L’Audiència Provincial de Madrid ha acordat l’arxiu provisional de la causa en la qual s’investiga el productor Nacho Cano per presumptes irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’. Els magistrats han determinat que els imputats no van intentar introduir els ciutadans mexicans que van vindre a Espanya a representar el musical de manera clandestina.

Així consta en una interlocutòria, a la qual ha tingut accés Europa Press, que estima parcialment el recurs presentat per quatre dels investigats contra la decisió del Jutjat d’Instrucció número 19 de Madrid en les Diligències Prèvies 2001/2024.

La Sala ha conclòs que de l’actuació es desprèn una falta d’indicis suficients per a la comissió d’un delicte contra els drets dels treballadors i dels estrangers, independentment de si complien o no amb els requisits administratius, fet que correspon a una altra jurisdicció.

Els magistrats han assenyalat que els investigats “no han tractat d’introduir els ciutadans mexicans de manera clandestina amb una entrada presumpta com a turistes per romandre en l’Estat amb infracció de les normes d’estrangeria”, sinó que han seguit un procediment comú: entrar com a turistes sense necessitat de visat i, un cop a Espanya, sol·licitar el visat per a estudiants, tal com permet la normativa de la Unió Europea.

En la mateixa línia, la Sala ha establert que “no es tracta de falsejar l’entrada a Espanya per una permanència il·legal, ja que l’objectiu era obtenir el permís necessari per a estar legalment”. Tot i que la sol·licitud del visat va ser denegada, la raó no és atribuïble a l’entrada realitzada.

Així mateix, els magistrats han subratllat que el procediment pot ser o no l’adequat, però no implica la gravetat del delicte que castiga el tràfic il·legal de persones, segons l’article 318 bis.

La Sala ha estimat el recurs de manera parcial; però no ha acordat el sobreseïment total que es sol·licitava, mantenint l’arxiu provisional, en cas que apareguen noves dades que obliguen a reobrir la causa, cosa que no seria possible en el cas d’un sobreseïment definitiu, ja que tindria el valor de cosa jutjada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per fortes tempestes i graníssol este divendres a l’interior de València

La Aemet activa per a este divendres l'avís groc a l'interior de la província de València per tempestes fortes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibles pedregades.

València defén que hi ha menys trànsit que en 2019 enfront de les crítiques del PSPV

L'Ajuntament de València assegura que el trànsit és hui inferior al de 2019 i que més de la mitat dels cotxes arriben de fora, mentres el PSPV denuncia una ciutat embossada per la política procotxe.

Marcelino vol certificar davant l’afició la classificació del Vila-real per a la Champions

Marcelino dona per virtualment aconseguit la passada del Vila-real a la Lliga de Campions per segon any seguit, però aspira a segellar-ho ja en La Ceràmica enfront del Llevant.

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.