Arxiven la causa contra Nacho Cano per irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’

L’AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE MADRID – L’Audiència Provincial de Madrid ha acordat l’arxiu provisional de la causa en la qual s’investiga el productor Nacho Cano per presumptes irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’. Els magistrats han determinat que els imputats no van intentar introduir els ciutadans mexicans que van vindre a Espanya a representar el musical de manera clandestina.

Així consta en una interlocutòria, a la qual ha tingut accés Europa Press, que estima parcialment el recurs presentat per quatre dels investigats contra la decisió del Jutjat d’Instrucció número 19 de Madrid en les Diligències Prèvies 2001/2024.

La Sala ha conclòs que de l’actuació es desprèn una falta d’indicis suficients per a la comissió d’un delicte contra els drets dels treballadors i dels estrangers, independentment de si complien o no amb els requisits administratius, fet que correspon a una altra jurisdicció.

Els magistrats han assenyalat que els investigats «no han tractat d’introduir els ciutadans mexicans de manera clandestina amb una entrada presumpta com a turistes per romandre en l’Estat amb infracció de les normes d’estrangeria», sinó que han seguit un procediment comú: entrar com a turistes sense necessitat de visat i, un cop a Espanya, sol·licitar el visat per a estudiants, tal com permet la normativa de la Unió Europea.

En la mateixa línia, la Sala ha establert que «no es tracta de falsejar l’entrada a Espanya per una permanència il·legal, ja que l’objectiu era obtenir el permís necessari per a estar legalment». Tot i que la sol·licitud del visat va ser denegada, la raó no és atribuïble a l’entrada realitzada.

Així mateix, els magistrats han subratllat que el procediment pot ser o no l’adequat, però no implica la gravetat del delicte que castiga el tràfic il·legal de persones, segons l’article 318 bis.

La Sala ha estimat el recurs de manera parcial; però no ha acordat el sobreseïment total que es sol·licitava, mantenint l’arxiu provisional, en cas que apareguen noves dades que obliguen a reobrir la causa, cosa que no seria possible en el cas d’un sobreseïment definitiu, ja que tindria el valor de cosa jutjada.

Últimes notícies

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.

Els aficionats del València Basket s’enfronten a un estiu ple de canvis en la plantilla campiona

El València Basket, recent campió de la Lliga Endesa, afronta un mercat marcat per l’interés d’equips d’Euroliga i NBA en les seues estrelles i per diversos contractes que acaben o poden rebaixar-se.

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.

El Valencia presenta la temporada a Mestalla amb el Trofeu Taronja contra el Newcastle

El Valencia disputarà la 54a edició del Trofeu Taronja contra el Newcastle United FC el dissabte 8 d’agost a les 21.00 hores a Mestalla, en l’últim amistós abans de l’inici de Lliga.