Arxiven la causa contra Nacho Cano per irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’

L’AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE MADRID – L’Audiència Provincial de Madrid ha acordat l’arxiu provisional de la causa en la qual s’investiga el productor Nacho Cano per presumptes irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’. Els magistrats han determinat que els imputats no van intentar introduir els ciutadans mexicans que van vindre a Espanya a representar el musical de manera clandestina.

Així consta en una interlocutòria, a la qual ha tingut accés Europa Press, que estima parcialment el recurs presentat per quatre dels investigats contra la decisió del Jutjat d’Instrucció número 19 de Madrid en les Diligències Prèvies 2001/2024.

La Sala ha conclòs que de l’actuació es desprèn una falta d’indicis suficients per a la comissió d’un delicte contra els drets dels treballadors i dels estrangers, independentment de si complien o no amb els requisits administratius, fet que correspon a una altra jurisdicció.

Els magistrats han assenyalat que els investigats «no han tractat d’introduir els ciutadans mexicans de manera clandestina amb una entrada presumpta com a turistes per romandre en l’Estat amb infracció de les normes d’estrangeria», sinó que han seguit un procediment comú: entrar com a turistes sense necessitat de visat i, un cop a Espanya, sol·licitar el visat per a estudiants, tal com permet la normativa de la Unió Europea.

En la mateixa línia, la Sala ha establert que «no es tracta de falsejar l’entrada a Espanya per una permanència il·legal, ja que l’objectiu era obtenir el permís necessari per a estar legalment». Tot i que la sol·licitud del visat va ser denegada, la raó no és atribuïble a l’entrada realitzada.

Així mateix, els magistrats han subratllat que el procediment pot ser o no l’adequat, però no implica la gravetat del delicte que castiga el tràfic il·legal de persones, segons l’article 318 bis.

La Sala ha estimat el recurs de manera parcial; però no ha acordat el sobreseïment total que es sol·licitava, mantenint l’arxiu provisional, en cas que apareguen noves dades que obliguen a reobrir la causa, cosa que no seria possible en el cas d’un sobreseïment definitiu, ja que tindria el valor de cosa jutjada.

Últimes notícies

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.