13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Arxiven la causa contra Nacho Cano per irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’

L’AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE MADRID – L’Audiència Provincial de Madrid ha acordat l’arxiu provisional de la causa en la qual s’investiga el productor Nacho Cano per presumptes irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’. Els magistrats han determinat que els imputats no van intentar introduir els ciutadans mexicans que van vindre a Espanya a representar el musical de manera clandestina.

Així consta en una interlocutòria, a la qual ha tingut accés Europa Press, que estima parcialment el recurs presentat per quatre dels investigats contra la decisió del Jutjat d’Instrucció número 19 de Madrid en les Diligències Prèvies 2001/2024.

La Sala ha conclòs que de l’actuació es desprèn una falta d’indicis suficients per a la comissió d’un delicte contra els drets dels treballadors i dels estrangers, independentment de si complien o no amb els requisits administratius, fet que correspon a una altra jurisdicció.

Els magistrats han assenyalat que els investigats “no han tractat d’introduir els ciutadans mexicans de manera clandestina amb una entrada presumpta com a turistes per romandre en l’Estat amb infracció de les normes d’estrangeria”, sinó que han seguit un procediment comú: entrar com a turistes sense necessitat de visat i, un cop a Espanya, sol·licitar el visat per a estudiants, tal com permet la normativa de la Unió Europea.

En la mateixa línia, la Sala ha establert que “no es tracta de falsejar l’entrada a Espanya per una permanència il·legal, ja que l’objectiu era obtenir el permís necessari per a estar legalment”. Tot i que la sol·licitud del visat va ser denegada, la raó no és atribuïble a l’entrada realitzada.

Així mateix, els magistrats han subratllat que el procediment pot ser o no l’adequat, però no implica la gravetat del delicte que castiga el tràfic il·legal de persones, segons l’article 318 bis.

La Sala ha estimat el recurs de manera parcial; però no ha acordat el sobreseïment total que es sol·licitava, mantenint l’arxiu provisional, en cas que apareguen noves dades que obliguen a reobrir la causa, cosa que no seria possible en el cas d’un sobreseïment definitiu, ja que tindria el valor de cosa jutjada.

Últimes notícies

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.