11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Arxiven la causa contra Nacho Cano per irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’

L’AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE MADRID – L’Audiència Provincial de Madrid ha acordat l’arxiu provisional de la causa en la qual s’investiga el productor Nacho Cano per presumptes irregularitats en l’espectacle ‘Malinche’. Els magistrats han determinat que els imputats no van intentar introduir els ciutadans mexicans que van vindre a Espanya a representar el musical de manera clandestina.

Així consta en una interlocutòria, a la qual ha tingut accés Europa Press, que estima parcialment el recurs presentat per quatre dels investigats contra la decisió del Jutjat d’Instrucció número 19 de Madrid en les Diligències Prèvies 2001/2024.

La Sala ha conclòs que de l’actuació es desprèn una falta d’indicis suficients per a la comissió d’un delicte contra els drets dels treballadors i dels estrangers, independentment de si complien o no amb els requisits administratius, fet que correspon a una altra jurisdicció.

Els magistrats han assenyalat que els investigats “no han tractat d’introduir els ciutadans mexicans de manera clandestina amb una entrada presumpta com a turistes per romandre en l’Estat amb infracció de les normes d’estrangeria”, sinó que han seguit un procediment comú: entrar com a turistes sense necessitat de visat i, un cop a Espanya, sol·licitar el visat per a estudiants, tal com permet la normativa de la Unió Europea.

En la mateixa línia, la Sala ha establert que “no es tracta de falsejar l’entrada a Espanya per una permanència il·legal, ja que l’objectiu era obtenir el permís necessari per a estar legalment”. Tot i que la sol·licitud del visat va ser denegada, la raó no és atribuïble a l’entrada realitzada.

Així mateix, els magistrats han subratllat que el procediment pot ser o no l’adequat, però no implica la gravetat del delicte que castiga el tràfic il·legal de persones, segons l’article 318 bis.

La Sala ha estimat el recurs de manera parcial; però no ha acordat el sobreseïment total que es sol·licitava, mantenint l’arxiu provisional, en cas que apareguen noves dades que obliguen a reobrir la causa, cosa que no seria possible en el cas d’un sobreseïment definitiu, ja que tindria el valor de cosa jutjada.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.