L’assassí de la dona soterrada a una finca d’Alzira s’entrega després de retornar des dels EUA

El marit i presumpte autor del crim que va posar fi a la vida de Yana Rose, Michael Martin Hoseyni, ha decidit posar-se en les mans de la justícia espanyola després de negociar la seua entrega amb les autoritats espanyoles.

Una setmana després que es desenterrara el cadàver de Rose, la Policia l’ha detingut en arribar a l’aeroport de Barajas des dels EUA, ja que havia aconseguit eludir l’acció de la justícia i fugir fins al seu domicili a Denver, Colorado.

L’arrest ha sigut possible després que els agents es posaren en contacte amb coneguts de Hoseyni i li oferiren sotmetre’s a la legislació espanyola, on es preveuen vora 20 anys de presó, en compte de la nord-americana, on es contempla la cadena perpètua per als homicidis agreujats.

Presumptament, Hoseyni assassinà la seua parella el passat 25 de desembre, dia de Nadal, en un apartament turístic a San Roque (Cadis), on havia arribat amb ella dies abans des d’Itàlia per fer un viatge pel sud d’Europa.

El crim es va conéixer després que la mare de Rose, es tractara de posar en contacte amb la seua filla per felicitar-li les pasqües. Finalment, acabà contactant amb el seu gendre, qui li va mentir i li va dir que havia discutit amb Rose i se-n’havia anat sense explicacions. En escoltar eixe relat, la mare es va cridar una amiga de la família resident a València, que va ficar la denúncia el 9 de gener.

La incriminació de Hoseyni va ser possible pel registre de la posició geolocalitzada del seu mòbil, que revelaven la seua ubicació a San Roque la nit del 26 desembre. Així han obtingut de l’apartament turístic on es veu com Hoseyni emporta el cos de Rose al maleter del cotxe. Després es pogué comprovar que viatjà per l’AP-7 amb parades en Múrcia, Alacant i València.

L’autor dels fets va cercar un punt on soterrar el cadàver i això el va conduir fins a un camí proper a l’Hospital de la Ribera, a Alzira. Abans de sepultar el cadàver, Hoseyni va ser gravat a una tenda de bricolatge comprant pics, pales i adob per accelerar la descomposició del cos. Seguidament, va fugir fins a Milà on va agafar el vol de tornada Colorado, on s’havia amagat fins ara.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.