Baptista es retira lesionat davant Berrettini i diu adeu al Masters 1000 de Montecarlo

Roberto Bautista s’ha acomiadat del Masters 1000 de Montecarlo en la seua estrena, en veure’s obligat a retirar-se en el seu partit de primera ronda davant l’italià Matteo Berrettini quan a penes havien transcorregut uns minuts de joc.

El castellonenc, de 37 anys i actualment número 85 del rànquing ATP, havia sol·licitat prèviament un temps mort mèdic, senyal que ja arrossegava molèsties físiques que li impedien competir amb normalitat. Malgrat intentar continuar en pista, finalment va decidir no seguir, una decisió habitual en el circuit quan el jugador percep que no està en condicions de mantindre el ritme exigit o corre el risc d’agreujar una possible lesió.

En el moment de la retirada, la trobada només portava 23 minuts i l’italià, número 90 del món, manava amb claredat per 4-0. Eixe marcador tan contundent en tan poc temps reflectia la superioritat de Berrettini en l’arrancada i les dificultats de Bautista per a moure’s i respondre amb la seua habitual solidesa des del fons de la pista.

Un torneig que va començar costa amunt

El camí de Bautista a Montecarlo ja havia començat amb obstacles en la fase prèvia. L’espanyol va aconseguir entrar en el quadre final com lucky loser, una figura que permet a un jugador que ha perdut en la prèvia accedir al torneig principal si es produïx una baixa d’última hora en el quadre. Si és el cas, es va guanyar eixa plaça malgrat caure davant el kazakh Alexander Shevchenko, número 77 del món, contra qui va perdre per un ajustat doble 7-6.

Eixe resultat tan igualat en la classificació prèvia apuntava al fet que Baptista arribava competitiu, encara que amb un marge d’error molt reduït. La seua presència en el quadre final va dependre d’eixa combinació de derrota ajustada i posterior oportunitat, una cosa relativament freqüent en els grans tornejos quan es produïxen retirades d’altres jugadors.

No obstant això, una vegada dins del Masters 1000 de Montecarlo, les molèsties físiques van tallar d’arrel qualsevol opció d’avançar rondes. La retirada en ple primer set confirma que el castellonenc no podia sostindre un partit al millor de tres mangues en les exigents condicions de la terra batuda monegasca.

Amb l’eliminació de Baptista, Carlos Alcaraz queda com l’únic representant espanyol en el torneig. El murcià debutarà este dimarts enfront de l’argentí Sebastián Báez, per la qual cosa totes les opcions espanyoles en el quadre individual masculí es concentren ara en la seua actuació a Montecarlo.

Físic: La salut i la capacitat de resistir la superfície de terra seran claus per als aspirants, especialment amb jornades exigents en el calendari de Masters 1000.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.