Brussel·les aprova el fons de recapitalització espanyol de 1.000 milions d’euros per a les empreses afectades

La Comissió Europea ha donat llum verda al pla de fons espanyol de 1.000 milions d’ajudes per a la pandèmia, per a invertir a través d‘instruments de deute i capital en determinades empreses actives afectades.

«Este règim de recapitalització de 1.000 milions d’euros permetrà que Espanya done suport a les empreses afectades per la pandèmia de coronavirus, facilitant-ne l’accés al finançament en estos temps difícils«, ha dit la vicepresidenta de la Comissió encarregada de Competència, Margrethe Vestager, en un comunicat.

La mesura espanyola està disponible per a empreses establides a Espanya de qualsevol sector excepte el financer, els ingressos nets totals de les quals oscil·len entre 15 milions i 400 milions d’euros en base consolidada i que travessen dificultats de capital a causa de la pandèmia de coronavirus.

Impulsar empreses

El govern busca així impulsar a empreses que superen uns certs paràmetres de risc i puguen assumir un endeutament sostenible que, a més, tinguen un full de serveis net: no podran accedir al finançament aquelles que hagen sol·licitat o estiguen en concurs de creditors.

Un finançament a mesura per a un endeutament controlat

El finançament màxim que cada empresa podrà obtenir variarà en funció de la seua grandària. Les pimes podran obtenir entre 3 i 15 milions d’euros, mentre que les mitjanes empreses veuran este capital ampliat des dels 4 fins als 25 milions d’euros.

Interessos

Els interessos de cada instrument de finançament, segons Cofides, s’estudiaran de manera individualitzada, però seran «creixents en el temps per a incentivar l’amortització a mesura que millore la situació econòmica financera de la companyia».

Sols per a empreses

Brussel·les ha aprovat el pla de finançament espanyol en sentenciar que les mesures de recapitalització són «apropiades i només estarà a l’abast de les empreses si no hi ha cap altra opció disponible», ressaltant també que el «suport» es limita a les quantitats necessàries per a assegurar la viabilitat dels seus beneficiaris«.

Línies obertes

Grans signatures de consultoria com PwC ja han obert línies d’assessorament per a les empreses interessades a accedir a este fons de capitalització i les millors maneres de gestionar estos fons.

«Treballem en la gestió dels fons per a executar estratègies de creixement, incloent processos de refinançament, novació o ampliació de deute existent«, assegura PwC en el seu web.

Espanya assumeix el paper d’un banc i continua obrint línies de finançament per a reflotar l’economia després de la crisi causada per la pandèmia, continuant la seua aposta inversora amb l’aval de Brussel·les.

 

Últimes notícies

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.

Morant qüestiona la Justícia per no citar a Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA

Diana Morant critica que la Justícia no cite a Carlos Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA d'octubre de 2024 i es pregunta si eixa decisió suposa impunitat.

Girona i Elx es juguen la salvació en una final a vida o mort en Montilivi

Girona i Elx arriben a l'última jornada de LaLiga obligats a puntuar en Montilivi per a seguir en Primera: als locals només els val guanyar i als il·licitans els n'hi ha prou amb empatar.