Carlos Mazón anuncia la reactivació dels projectes socials i les infraestructures pendents amb la ciutat d’Alacant

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat la posada en marxa d’un “projecte integral” per a “compensar” la ciutat d’Alacant i reactivar els projectes socials i les infraestructures pendents durant els últims anys.

Així ho ha manifestat durant la seua primera visita institucional a un ajuntament, que, segons ha subratllat, ha volgut que fora l’Ajuntament d’Alacant. Després de recórrer les instal·lacions, el president s’ha reunit amb l’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, per a abordar actuacions que tenen interés per a totes dues administracions.

El cap del Consell ha explicat que, entre altres assumptes, s’ha tractat sobre l’execució dels centres educatius i sanitaris, els habitatges socials, l’agilitació de l’estació de Luceros, així com del centre de congressos, perquè, segons ha manifestat, “és el moment de la ciutat d’Alacant”.

Mazón ha explicat que els responsables de les actuacions de l’Administració autonòmica a Alacant treballaran amb els responsables de les diverses àrees municipals per a “acurtar i agilitzar” els terminis administratius previstos en els projectes ja compromesos.

Centre de congressos

Així mateix, ha avançat que la Generalitat participarà, junt amb l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, en un “consorci tripartit” per a fer realitat la construcció, la gestió i la promoció del centre de congressos. En aquest sentit, ha anunciat que la Generalitat inclourà una partida pressupostària en els comptes públics de 2024 per a finançar el projecte, i ha apuntat la possibilitat d’incloure-hi la col·laboració publicoprivada, així com la participació de l’Administració de l’Estat.

En aquest sentit, el president també ha indicat que sol·licitarà pròximament una reunió entre les tres principals administracions implicades a fer realitat “una de les fites més importants del panorama de congressos internacional”.

Últimes notícies

València repetirà com a seu de la Copa del Rei de voleibol en 2027

La Fonteta acollirà de nou la Copa del Rei de voleibol del 4 al 7 de febrer de 2027 i estrenarà la MiniCopa amb equips cadets a Sedaví.

Pérez Llorca promet resoldre el conflicte educatiu i defén que seguirà la negociació amb els docents

Pérez Llorca assegura que el Consell resoldrà el conflicte educatiu que ha derivat en una vaga indefinida del professorat i defén que el diàleg amb sindicats i comunitat educativa continuarà en els pròxims dies.

Les estreles que arriben a la Final Four de l’Eurolliga a Atenes

Vezenkov, Baldwin IV, Hezonja i Montero lideren a Olympiacos, Fenerbahce, Reial Madrid i València Basket en una Final Four marcada pel seu pes ofensiu i el seu impacte en la temporada.

Gemma Martínez serà la nova directora d’El Periódico a partir de l’1 de juny

Premsa Ibèrica nomena a Gemma Martínez nova directora d'El Periódico a partir de l'1 de juny, en substitució d'Albert Sáez, i reforça així la seua aposta pel projecte digital i editorial del diari.

El València Basket perseguix a Atenes el seu gran somni europeu sense pressió i amb estil propi

El València Basket encara la Final Four de l'Eurolliga a Atenes com un repte històric, amb un joc recognoscible, poc pes de la pressió i sense tot just experiència en esta fase.

València Basket i Reial Madrid afronten en l’Eurolliga el seu sèptim dol de la temporada

València Basket i Reial Madrid es mesuren a Atenes en les semifinals de la Final a Quatre de l'Eurolliga, en el qual serà el seu sèptim enfrontament del curs, amb un balanç de 4-2 a favor del conjunt blanc.

Bernabé insta el Consell a escoltar el professorat en plena vaga educativa indefinida

Pilar Bernabé acusa el Consell de governar en contra de la ciutadania i li exigix que atenga les demandes del professorat en vaga, al qual atribuïx la defensa de l'educació pública i la igualtat de l'alumnat.

Llull afronta la seua onzena Final a Quatre amb l’opció d’un pòquer històric amb el Reial Madrid

Sergio Llull disputa la seua onzena Final a Quatre de l'Eurolliga amb l'objectiu de conquistar el seu quart títol amb el Reial Madrid i batre diversos rècords individuals.