Carlos Mazón anuncia la reactivació dels projectes socials i les infraestructures pendents amb la ciutat d’Alacant

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat la posada en marxa d’un “projecte integral” per a “compensar” la ciutat d’Alacant i reactivar els projectes socials i les infraestructures pendents durant els últims anys.

Així ho ha manifestat durant la seua primera visita institucional a un ajuntament, que, segons ha subratllat, ha volgut que fora l’Ajuntament d’Alacant. Després de recórrer les instal·lacions, el president s’ha reunit amb l’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, per a abordar actuacions que tenen interés per a totes dues administracions.

El cap del Consell ha explicat que, entre altres assumptes, s’ha tractat sobre l’execució dels centres educatius i sanitaris, els habitatges socials, l’agilitació de l’estació de Luceros, així com del centre de congressos, perquè, segons ha manifestat, “és el moment de la ciutat d’Alacant”.

Mazón ha explicat que els responsables de les actuacions de l’Administració autonòmica a Alacant treballaran amb els responsables de les diverses àrees municipals per a “acurtar i agilitzar” els terminis administratius previstos en els projectes ja compromesos.

Centre de congressos

Així mateix, ha avançat que la Generalitat participarà, junt amb l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, en un “consorci tripartit” per a fer realitat la construcció, la gestió i la promoció del centre de congressos. En aquest sentit, ha anunciat que la Generalitat inclourà una partida pressupostària en els comptes públics de 2024 per a finançar el projecte, i ha apuntat la possibilitat d’incloure-hi la col·laboració publicoprivada, així com la participació de l’Administració de l’Estat.

En aquest sentit, el president també ha indicat que sol·licitarà pròximament una reunió entre les tres principals administracions implicades a fer realitat “una de les fites més importants del panorama de congressos internacional”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA exigix a la Generalitat el detall dels bombers forestals mobilitzats

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA reclama a la Generalitat un llistat detallat de les unitats de bombers forestals mobilitzades i demana a À Punt missatges i vídeos sobre les alertes prèvies.

Els maquinistes eleven al 100% el seguiment de la vaga en Metrovalencia i TRAM enfront de la versió d’FGV

El sindicat de maquinistes SEMAF assegura que la vaga en Metrovalencia i TRAM ha tingut un seguiment del 100%, mentres FGV parla d'escassa participació i defén que el servici s'ha prestat amb normalitat gràcies a uns servicis mínims del 75% i el 80%.

El Consell presenta al·legacions al nou reglament de Costas per a blindar la seguretat jurídica

La Generalitat Valenciana presenta al·legacions a l'avantprojecte estatal de reforma del Reglament de Costas per a reforçar la seguretat jurídica, mantindre criteris tècnics consolidats i equilibrar la protecció del litoral amb l'activitat econòmica sostenible.

Les ONG reclamen calma als migrants davant els dubtes per la regularització expressa

Les entitats que treballen amb persones migrants en la Comunitat Valenciana demanen calma i prudència davant el procés exprés de regularització i reclamen instruccions clares a les administracions.

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.