Carlos Mazón anuncia la reactivació dels projectes socials i les infraestructures pendents amb la ciutat d’Alacant

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat la posada en marxa d’un “projecte integral” per a “compensar” la ciutat d’Alacant i reactivar els projectes socials i les infraestructures pendents durant els últims anys.

Així ho ha manifestat durant la seua primera visita institucional a un ajuntament, que, segons ha subratllat, ha volgut que fora l’Ajuntament d’Alacant. Després de recórrer les instal·lacions, el president s’ha reunit amb l’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, per a abordar actuacions que tenen interés per a totes dues administracions.

El cap del Consell ha explicat que, entre altres assumptes, s’ha tractat sobre l’execució dels centres educatius i sanitaris, els habitatges socials, l’agilitació de l’estació de Luceros, així com del centre de congressos, perquè, segons ha manifestat, “és el moment de la ciutat d’Alacant”.

Mazón ha explicat que els responsables de les actuacions de l’Administració autonòmica a Alacant treballaran amb els responsables de les diverses àrees municipals per a “acurtar i agilitzar” els terminis administratius previstos en els projectes ja compromesos.

Centre de congressos

Així mateix, ha avançat que la Generalitat participarà, junt amb l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, en un “consorci tripartit” per a fer realitat la construcció, la gestió i la promoció del centre de congressos. En aquest sentit, ha anunciat que la Generalitat inclourà una partida pressupostària en els comptes públics de 2024 per a finançar el projecte, i ha apuntat la possibilitat d’incloure-hi la col·laboració publicoprivada, així com la participació de l’Administració de l’Estat.

En aquest sentit, el president també ha indicat que sol·licitarà pròximament una reunió entre les tres principals administracions implicades a fer realitat “una de les fites més importants del panorama de congressos internacional”.

Últimes notícies

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.