9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Carlos Mazón anuncia la reactivació dels projectes socials i les infraestructures pendents amb la ciutat d’Alacant

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat la posada en marxa d’un “projecte integral” per a “compensar” la ciutat d’Alacant i reactivar els projectes socials i les infraestructures pendents durant els últims anys.

Així ho ha manifestat durant la seua primera visita institucional a un ajuntament, que, segons ha subratllat, ha volgut que fora l’Ajuntament d’Alacant. Després de recórrer les instal·lacions, el president s’ha reunit amb l’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, per a abordar actuacions que tenen interés per a totes dues administracions.

El cap del Consell ha explicat que, entre altres assumptes, s’ha tractat sobre l’execució dels centres educatius i sanitaris, els habitatges socials, l’agilitació de l’estació de Luceros, així com del centre de congressos, perquè, segons ha manifestat, “és el moment de la ciutat d’Alacant”.

Mazón ha explicat que els responsables de les actuacions de l’Administració autonòmica a Alacant treballaran amb els responsables de les diverses àrees municipals per a “acurtar i agilitzar” els terminis administratius previstos en els projectes ja compromesos.

Centre de congressos

Així mateix, ha avançat que la Generalitat participarà, junt amb l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, en un “consorci tripartit” per a fer realitat la construcció, la gestió i la promoció del centre de congressos. En aquest sentit, ha anunciat que la Generalitat inclourà una partida pressupostària en els comptes públics de 2024 per a finançar el projecte, i ha apuntat la possibilitat d’incloure-hi la col·laboració publicoprivada, així com la participació de l’Administració de l’Estat.

En aquest sentit, el president també ha indicat que sol·licitarà pròximament una reunió entre les tres principals administracions implicades a fer realitat “una de les fites més importants del panorama de congressos internacional”.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.