19.6 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Carlos Mazón anuncia la reactivació dels projectes socials i les infraestructures pendents amb la ciutat d’Alacant

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat la posada en marxa d’un “projecte integral” per a “compensar” la ciutat d’Alacant i reactivar els projectes socials i les infraestructures pendents durant els últims anys.

Així ho ha manifestat durant la seua primera visita institucional a un ajuntament, que, segons ha subratllat, ha volgut que fora l’Ajuntament d’Alacant. Després de recórrer les instal·lacions, el president s’ha reunit amb l’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, per a abordar actuacions que tenen interés per a totes dues administracions.

- Advertisement -Telegram València Diari

El cap del Consell ha explicat que, entre altres assumptes, s’ha tractat sobre l’execució dels centres educatius i sanitaris, els habitatges socials, l’agilitació de l’estació de Luceros, així com del centre de congressos, perquè, segons ha manifestat, “és el moment de la ciutat d’Alacant”.

Mazón ha explicat que els responsables de les actuacions de l’Administració autonòmica a Alacant treballaran amb els responsables de les diverses àrees municipals per a “acurtar i agilitzar” els terminis administratius previstos en els projectes ja compromesos.

Centre de congressos

Així mateix, ha avançat que la Generalitat participarà, junt amb l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, en un “consorci tripartit” per a fer realitat la construcció, la gestió i la promoció del centre de congressos. En aquest sentit, ha anunciat que la Generalitat inclourà una partida pressupostària en els comptes públics de 2024 per a finançar el projecte, i ha apuntat la possibilitat d’incloure-hi la col·laboració publicoprivada, així com la participació de l’Administració de l’Estat.

En aquest sentit, el president també ha indicat que sol·licitarà pròximament una reunió entre les tres principals administracions implicades a fer realitat “una de les fites més importants del panorama de congressos internacional”.

Últimes notícies

Desarticulació d’un punt de venda de drogues en un bar de Xeraco

La Guàrdia Civil ha desactivat un punt de venda de drogues en un bar de Xeraco, arrestant el responsable acusat de tràfic d'estupefaents. S'han confiscat cocaïna, anfetamina i 2.539 euros.

Un enginyer de la UPV destaca la importància de les prediccions d’Aemet durant la dana

Francisco Vallés, enginyer de la UPV, subratlla en un judici que les prediccions d'Aemet sobre la dana del 29 d'octubre havien de ser considerades amb serietat, alertant sobre el perill de les inundacions.

Nou accés a València Nord per als viatgers de la línia C3 amb comboi C6

Els viatgers de la línia C3 podran accedir a València Nord mitjançant els combois de la línia C6 a partir del 12 de maig. Aquesta nova ruta facilita el transport i s'adapta als canvis necessaris per les obres d'Adif.

Putin assegura que la societat russa recolza la invasió d’Ucraïna i que Rússia és una barrera contra el nazisme

El president rus, Vladimir Putin, afirma que 'tot el país' recolza l'operació militar a Ucraïna i destaca el paper històric de Rússia en la defensa contra el nazisme durant la Segona Guerra Mundial.

Bernabé critica la incapacitat absoluta del Consell davant les emergències després de les queixes dels treballadors de l’112

La delegada del Govern a València, Pilar Bernabé, ha denunci­at la incapacitat del Consell en la gestió d'emergències, destacant les fallades del sistema 112 durant la dana del 29 d'octubre. Ha acusat el president Carlos Mazón de segrestar la Generalitat i d'acceptar polítiques negacionistes del canvi climàtic.

Les pluges acumulades aquest any hidrològic superen els 570 l/m2, amb un augment del 20%

Aquesta temporada s'ha registrat una mitjana de 570,2 l/m2 en precipitacions, el que suposa un increment notable respecte al període anterior. Les zones més afectades han estat la Regió de Múrcia i el Sistema Central, mentre que el sud-est peninsular ha vist una disminució en les quantitats d'aigua.

La Diòcesi d’Oriola-Alacant celebra l’elecció del papa Lleó XIV amb fe i esperança

La Diòcesi d'Oriola-Alacant mostra la seva alegria i compromís envers el nou papa Lleó XIV, considerant aquest moment com un estímul de fe per a tota la comunitat diocesana. El bisbe José Ignacio Munilla destaca la importància de l'oració i la comunió amb el nou pontífex en el seu servei a la humanitat.

Rescat de bombers a un senderista de 69 anys amb fractura de fèmur a l’Alfàs del Pi

Un senderista de 69 anys ha estat rescatat per bombers a l'Alfàs del Pi després de patir una fractura de fèmur durant una caminada. Els equips de rescat van utilitzar un helicòpter per traslladar-lo a un centre hospitalari.