Castelló activa demà el sistema de control d’accés al nucli històric a través de càmeres

L’Ajuntament de Castelló activa aquest dilluns, 10 de gener, el sistema de control d’accés a la zona restringida Nucli Històric a través del circuit tancat de televisió amb càmeres de reconeixement de matrícules, de manera que només podran accedir els vehicles autoritzats i se sancionarà als titulars dels vehicles que circulen per la zona restringida sense estar autoritzats.

«Després del període informatiu, demà s’activa el nou sistema de control d’accessos al nucli històric, per la qual cosa només els vehicles autoritzats podran circular pel perímetre restringit. Promovem així una mobilitat activa i sostenible que reduïsca emissions i propicie espais segurs pels quals moure’s», ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes.

I en aquest sentit, l’edil ha recalcat que es reforça el treball encaminat a pacificar el centre de la ciutat perquè siga una Zona de Baixes Emissions, anticipant-se així l’Ajuntament de Castelló a la llei estatal de canvi climàtic que farà obligatòries aquestes zones en 2023.

El sistema de reconeixement de matrícules per a controlar els accessos al nucli històric a través de les 22 càmeres instal·lades, s’activarà demà amb poc més de 6.000 vehicles amb autorització permanent. Són quasi el doble dels autoritzats permanents a data de 31 de desembre de 2020 quan va deixar de funcionar el sistema de pilones retràctils de control d’accés al centre.

Cal destacar que existeixen alguns vehicles exempts d’obtenció de l’autorització, com són aquells destinats a servei públic, les motocicletes, ciclomotors, bicicletes i Vehicles de Mobilitat Personal . Quant a les labors de càrrega i descàrrega, es continuaran podent realitzar de 8.00 a 11.00 hores amb vehicles comercials sense necessitat d’autorització. Es permet circular durant l’horari de 6.00 a 8.00 hores o de 15.00 a 17.00 hores a vehicles de massa màxima autoritzada no superior a 5,5Tn i estacionar pel temps imprescindible.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.