Castelló activa demà el sistema de control d’accés al nucli històric a través de càmeres

L’Ajuntament de Castelló activa aquest dilluns, 10 de gener, el sistema de control d’accés a la zona restringida Nucli Històric a través del circuit tancat de televisió amb càmeres de reconeixement de matrícules, de manera que només podran accedir els vehicles autoritzats i se sancionarà als titulars dels vehicles que circulen per la zona restringida sense estar autoritzats.

«Després del període informatiu, demà s’activa el nou sistema de control d’accessos al nucli històric, per la qual cosa només els vehicles autoritzats podran circular pel perímetre restringit. Promovem així una mobilitat activa i sostenible que reduïsca emissions i propicie espais segurs pels quals moure’s», ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes.

I en aquest sentit, l’edil ha recalcat que es reforça el treball encaminat a pacificar el centre de la ciutat perquè siga una Zona de Baixes Emissions, anticipant-se així l’Ajuntament de Castelló a la llei estatal de canvi climàtic que farà obligatòries aquestes zones en 2023.

El sistema de reconeixement de matrícules per a controlar els accessos al nucli històric a través de les 22 càmeres instal·lades, s’activarà demà amb poc més de 6.000 vehicles amb autorització permanent. Són quasi el doble dels autoritzats permanents a data de 31 de desembre de 2020 quan va deixar de funcionar el sistema de pilones retràctils de control d’accés al centre.

Cal destacar que existeixen alguns vehicles exempts d’obtenció de l’autorització, com són aquells destinats a servei públic, les motocicletes, ciclomotors, bicicletes i Vehicles de Mobilitat Personal . Quant a les labors de càrrega i descàrrega, es continuaran podent realitzar de 8.00 a 11.00 hores amb vehicles comercials sense necessitat d’autorització. Es permet circular durant l’horari de 6.00 a 8.00 hores o de 15.00 a 17.00 hores a vehicles de massa màxima autoritzada no superior a 5,5Tn i estacionar pel temps imprescindible.

Últimes notícies

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.

Educació advertix de sancions si s’incomplixen els servicis mínims de la PAU davant la vaga docent

La Conselleria d'Educació manté servicis mínims del 100% a la PAU malgrat la vaga indefinida del professorat i avisa de sancions, inclosa la suspensió d'ocupació i sou, als qui els vulneren.

PP i Vox tomben a Alacant el suport a la regularització de migrants i marquen perfil en immigració

El ple de l'Ajuntament d'Alacant aprova, amb els vots de PP i Vox, una declaració institucional contra la regularització de migrants impulsada pel Govern central, en una sessió en la qual també s'aborden servicis socials, el sector del taxi i el funcionament intern del consistori.

El ADDA presenta la temporada 25/26 inspirada en naturalesa, vida i amor

L'Auditori de la Diputació d'Alacant presenta una temporada simfònica 25/26 amb 20 concerts que connecten naturalesa, vida i amor, amb destacats artistes i grans obres del repertori clàssic i contemporani.