Castelló activa demà el sistema de control d’accés al nucli històric a través de càmeres

L’Ajuntament de Castelló activa aquest dilluns, 10 de gener, el sistema de control d’accés a la zona restringida Nucli Històric a través del circuit tancat de televisió amb càmeres de reconeixement de matrícules, de manera que només podran accedir els vehicles autoritzats i se sancionarà als titulars dels vehicles que circulen per la zona restringida sense estar autoritzats.

«Després del període informatiu, demà s’activa el nou sistema de control d’accessos al nucli històric, per la qual cosa només els vehicles autoritzats podran circular pel perímetre restringit. Promovem així una mobilitat activa i sostenible que reduïsca emissions i propicie espais segurs pels quals moure’s», ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes.

I en aquest sentit, l’edil ha recalcat que es reforça el treball encaminat a pacificar el centre de la ciutat perquè siga una Zona de Baixes Emissions, anticipant-se així l’Ajuntament de Castelló a la llei estatal de canvi climàtic que farà obligatòries aquestes zones en 2023.

El sistema de reconeixement de matrícules per a controlar els accessos al nucli històric a través de les 22 càmeres instal·lades, s’activarà demà amb poc més de 6.000 vehicles amb autorització permanent. Són quasi el doble dels autoritzats permanents a data de 31 de desembre de 2020 quan va deixar de funcionar el sistema de pilones retràctils de control d’accés al centre.

Cal destacar que existeixen alguns vehicles exempts d’obtenció de l’autorització, com són aquells destinats a servei públic, les motocicletes, ciclomotors, bicicletes i Vehicles de Mobilitat Personal . Quant a les labors de càrrega i descàrrega, es continuaran podent realitzar de 8.00 a 11.00 hores amb vehicles comercials sense necessitat d’autorització. Es permet circular durant l’horari de 6.00 a 8.00 hores o de 15.00 a 17.00 hores a vehicles de massa màxima autoritzada no superior a 5,5Tn i estacionar pel temps imprescindible.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.