15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Castelló activa demà el sistema de control d’accés al nucli històric a través de càmeres

L’Ajuntament de Castelló activa aquest dilluns, 10 de gener, el sistema de control d’accés a la zona restringida Nucli Històric a través del circuit tancat de televisió amb càmeres de reconeixement de matrícules, de manera que només podran accedir els vehicles autoritzats i se sancionarà als titulars dels vehicles que circulen per la zona restringida sense estar autoritzats.

«Després del període informatiu, demà s’activa el nou sistema de control d’accessos al nucli històric, per la qual cosa només els vehicles autoritzats podran circular pel perímetre restringit. Promovem així una mobilitat activa i sostenible que reduïsca emissions i propicie espais segurs pels quals moure’s», ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes.

I en aquest sentit, l’edil ha recalcat que es reforça el treball encaminat a pacificar el centre de la ciutat perquè siga una Zona de Baixes Emissions, anticipant-se així l’Ajuntament de Castelló a la llei estatal de canvi climàtic que farà obligatòries aquestes zones en 2023.

El sistema de reconeixement de matrícules per a controlar els accessos al nucli històric a través de les 22 càmeres instal·lades, s’activarà demà amb poc més de 6.000 vehicles amb autorització permanent. Són quasi el doble dels autoritzats permanents a data de 31 de desembre de 2020 quan va deixar de funcionar el sistema de pilones retràctils de control d’accés al centre.

Cal destacar que existeixen alguns vehicles exempts d’obtenció de l’autorització, com són aquells destinats a servei públic, les motocicletes, ciclomotors, bicicletes i Vehicles de Mobilitat Personal . Quant a les labors de càrrega i descàrrega, es continuaran podent realitzar de 8.00 a 11.00 hores amb vehicles comercials sense necessitat d’autorització. Es permet circular durant l’horari de 6.00 a 8.00 hores o de 15.00 a 17.00 hores a vehicles de massa màxima autoritzada no superior a 5,5Tn i estacionar pel temps imprescindible.

Últimes notícies

Quatre detinguts per una agressió d’extrema gravetat a Sant Vicent del Raspeig

Quatre hòmens han sigut detinguts per un presumpte homicidi en grau de temptativa després d'una agressió d'extrema violència en una zona d'oci de Sant Vicent del Raspeig. La víctima va patir lesions molt greus i va ser ingressada en l'UCI; un dels arrestats va ingressar a la presó i els altres tres van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h este dissabte en la Comunitat Valenciana i risc costaner

El dissabte s'ha activat l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i València, 70 km/h en el sud d'Alacant, i risc en la costa.

La comissió de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha citat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per al 2 de febrer a les 11.00. Eixe dia també compareixerà una treballadora del 112 i José Manuel Cuenca ho farà el 9 de febrer.

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.