7.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Castelló activa demà el sistema de control d’accés al nucli històric a través de càmeres

L’Ajuntament de Castelló activa aquest dilluns, 10 de gener, el sistema de control d’accés a la zona restringida Nucli Històric a través del circuit tancat de televisió amb càmeres de reconeixement de matrícules, de manera que només podran accedir els vehicles autoritzats i se sancionarà als titulars dels vehicles que circulen per la zona restringida sense estar autoritzats.

«Després del període informatiu, demà s’activa el nou sistema de control d’accessos al nucli històric, per la qual cosa només els vehicles autoritzats podran circular pel perímetre restringit. Promovem així una mobilitat activa i sostenible que reduïsca emissions i propicie espais segurs pels quals moure’s», ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes.

I en aquest sentit, l’edil ha recalcat que es reforça el treball encaminat a pacificar el centre de la ciutat perquè siga una Zona de Baixes Emissions, anticipant-se així l’Ajuntament de Castelló a la llei estatal de canvi climàtic que farà obligatòries aquestes zones en 2023.

El sistema de reconeixement de matrícules per a controlar els accessos al nucli històric a través de les 22 càmeres instal·lades, s’activarà demà amb poc més de 6.000 vehicles amb autorització permanent. Són quasi el doble dels autoritzats permanents a data de 31 de desembre de 2020 quan va deixar de funcionar el sistema de pilones retràctils de control d’accés al centre.

Cal destacar que existeixen alguns vehicles exempts d’obtenció de l’autorització, com són aquells destinats a servei públic, les motocicletes, ciclomotors, bicicletes i Vehicles de Mobilitat Personal . Quant a les labors de càrrega i descàrrega, es continuaran podent realitzar de 8.00 a 11.00 hores amb vehicles comercials sense necessitat d’autorització. Es permet circular durant l’horari de 6.00 a 8.00 hores o de 15.00 a 17.00 hores a vehicles de massa màxima autoritzada no superior a 5,5Tn i estacionar pel temps imprescindible.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.