Catalá carrega contra Morant i associa tot el PSOE amb Pedro Sánchez

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat este dimarts que la ministra Diana Morant, el PSPV i el conjunt del PSOE ‘són el mateix que Pedro Sánchez’ i ha qualificat que el Govern central està ‘en una situació agònica’, per la qual cosa ha defensat que Espanya ‘necessita un canvi‘ i que caldria avançar les eleccions generals.

En declaracions als periodistes, Catalá ha sigut preguntada per la possible candidatura de Diana Morant a la presidència de la Generalitat. La responsable municipal ha remarcat que té ‘absolut respecte’ pels adversaris polítics i per les decisions internes que prenga el PSOE, ‘sobretot en temes orgànics’.

No obstant això, ha volgut deixar clar que, al seu parer, no hi ha diferències reals dins del partit socialista. Segons ha indicat, tot el PSOE, inclosa Morant, ‘són el mateix: són Sánchez’, amb la qual cosa ha tornat a centrar les seues crítiques en la figura del president del Govern.

Crítica al funcionament del Govern central

Catalá ha insistit que, en la seua opinió, l’Executiu de Pedro Sánchez travessa un moment límit. Ha assegurat que el Govern central ‘no té possibilitat d’aprovar pressupostos ni de fer cap acció política’ amb estabilitat, cosa que, segons ella, bloqueja decisions importants.

Per a l’alcaldessa, esta falta de marge per a tirar avant noves comptes públics o impulsar iniciatives revela una etapa esgotada. D’acord amb la seua visió, esta situació posa Espanya ‘en un carreró sense eixida’ i complica la gestió diària.

En este context, Catalá ha conclòs que ‘este país necessita un canvi’ i ha plantejat com a eixida la convocatòria anticipada d’eleccions generals. ‘El millor que podrien fer és avançar eleccions generals‘, ha remarcat, vinculant així la seua crítica política a una proposta concreta sobre el futur immediat del Govern central.

Últimes notícies

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.

Els docents valencians tindran jornada de 35 hores, 6 dies d’assumptes propis i dret a desconnexió digital

Educació ha proposat un decret per al professorat valencià amb jornada de 35 hores, sis dies d’assumptes propis, dret a desconnexió digital i possibilitat de teletreball en juliol, encara pendent de negociació amb els sindicats.

Els hotels de la Comunitat Valenciana s’ompliran fins al 92 % en agost

La patronal Hosbec preveu una ocupació hotelera del 92 % en agost a la Comunitat Valenciana, lleugerament per damunt de 2025, amb forts increments de preu i d’ingressos per habitació i un pes creixent del turisme internacional.

València es convertix en banc de proves europeu contra les inundacions amb tecnologia espacial

València ha sigut triada per a provar FLOODWISE, un sistema europeu pioner que permet emetre alertes d inundacions fins a 15 dies abans, combinant satèl·lits, predicció meteorològica i intel·ligència hidrodinàmica.

El sacerdot d’Oriola expulsat pel papa qualifica de injusta la seua reducció a l’estat laïcal

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha denunciat que el decret del papa León XIV que l’expulsa de l’estat clerical és injust i l’ha deixat sense dret de defensa. L’Església li retreu el rebuig públic a reconéixer els papes Francisco i León XIV i el seu magisteri.

Pablo Martínez deixa el Levante i queda lliure després de no rebre oferta de renovació

El capità del Levante Pablo Martínez ha acabat contracte este 30 de juny i el club no li ha oferit renovar, per la qual cosa queda lliure des de l’1 de juliol després de 155 partits com a granota.