Cinc motoristes han perdut la vida a les carreteres de la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Cinc motoristes han perdut la vida en sis accidents mortals a la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol. En total, s’han comptabilitzat sis persones mortes: tres a Valencia, dos a Alacant i una a Castelló.

Durant 2024 s’han produït 48 sinistres mortals a les carreteres de la Comunitat Valenciana, en els quals han mort 51 persones, el 29 per cent de les quals eren motoristes.

Segons dades de la Direcció general de trànsit, en el que va d’any 15 motoristes han perdut la vida en les carreteres de la Comunitat Valenciana, dues més que en el mateix període de l’any passat, segons ha detallat la Delegació del Govern en un comunicat.

Concretament, huit a Alacant, tres morts més que en el mateix període del 2023; tres a Castelló, que no va registrar cap en este període; i quatre a Valencia, la meitat dels registrats fins a juliol del 2023.

El passat 26 d’abril, el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va presentar un paquet de mesures per a reduir la sinistralitat vial. Entre elles, un apartat específic, referit al reforç de la seguretat dels motoristes, inclou una campanya d’informació i prevenció dirigida a conductors de motocicleta.

RECOMANACIONS

Esta mateixa setmana, el Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil a la Comunitat Valenciana ha començat a distribuir, entre els motoristes, un tríptic i un fullet sobre seguretat vial.

Revisar els elements de seguretat, utilitzar sempre casc i peces homologades, romandre atent a la conducció i guardar la distància de seguretat són algunes de les principals recomanacions que el Ministeri de l’Interior ha traslladat als motoristes amb la finalitat de prevenir l’accidentalitat.

La Direcció general de trànsit destaca com a infraccions més comunes en este tipus de conductors l’excés de velocitat, els avançaments incorrectes i la circulació en sentit contrari. Totes elles estan sancionades, recorda la DGT, amb entre 200 i 600 euros de multa i fins a sis punts.

Últimes notícies

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.

Quatre partits de sanció per a Sarabia, que es perd el final de Lliga amb l’Elx

Eder Sarabia ha sigut castigat amb quatre partits pels seus insults a l'equip arbitral després del Betis-Elx i no podrà dirigir des de la banqueta les dos últimes jornades de Lliga.

El Llevant de Luís Castro frega la salvació després d’un ressorgir inesperat

El Llevant ha passat de cuer desnonat a barallar per la permanència gràcies a l'impacte de Luís Castro, els seus números d'Europa i l'aposta per la fe i la meritocràcia.

Educació oferix un preacord sense recuperar el salari del professorat en vaga

La Conselleria d'Educació planteja un preacord amb rebaixa de ràtios, mesures d'inclusió i simplificació burocràtica, però sense recuperació del poder adquisitiu ni millores clares de plantilles.