Cinc motoristes han perdut la vida a les carreteres de la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Cinc motoristes han perdut la vida en sis accidents mortals a la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol. En total, s’han comptabilitzat sis persones mortes: tres a Valencia, dos a Alacant i una a Castelló.

Durant 2024 s’han produït 48 sinistres mortals a les carreteres de la Comunitat Valenciana, en els quals han mort 51 persones, el 29 per cent de les quals eren motoristes.

Segons dades de la Direcció general de trànsit, en el que va d’any 15 motoristes han perdut la vida en les carreteres de la Comunitat Valenciana, dues més que en el mateix període de l’any passat, segons ha detallat la Delegació del Govern en un comunicat.

Concretament, huit a Alacant, tres morts més que en el mateix període del 2023; tres a Castelló, que no va registrar cap en este període; i quatre a Valencia, la meitat dels registrats fins a juliol del 2023.

El passat 26 d’abril, el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va presentar un paquet de mesures per a reduir la sinistralitat vial. Entre elles, un apartat específic, referit al reforç de la seguretat dels motoristes, inclou una campanya d’informació i prevenció dirigida a conductors de motocicleta.

RECOMANACIONS

Esta mateixa setmana, el Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil a la Comunitat Valenciana ha començat a distribuir, entre els motoristes, un tríptic i un fullet sobre seguretat vial.

Revisar els elements de seguretat, utilitzar sempre casc i peces homologades, romandre atent a la conducció i guardar la distància de seguretat són algunes de les principals recomanacions que el Ministeri de l’Interior ha traslladat als motoristes amb la finalitat de prevenir l’accidentalitat.

La Direcció general de trànsit destaca com a infraccions més comunes en este tipus de conductors l’excés de velocitat, els avançaments incorrectes i la circulació en sentit contrari. Totes elles estan sancionades, recorda la DGT, amb entre 200 i 600 euros de multa i fins a sis punts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.