12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Cinc motoristes han perdut la vida a les carreteres de la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Cinc motoristes han perdut la vida en sis accidents mortals a la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol. En total, s’han comptabilitzat sis persones mortes: tres a Valencia, dos a Alacant i una a Castelló.

Durant 2024 s’han produït 48 sinistres mortals a les carreteres de la Comunitat Valenciana, en els quals han mort 51 persones, el 29 per cent de les quals eren motoristes.

Segons dades de la Direcció general de trànsit, en el que va d’any 15 motoristes han perdut la vida en les carreteres de la Comunitat Valenciana, dues més que en el mateix període de l’any passat, segons ha detallat la Delegació del Govern en un comunicat.

Concretament, huit a Alacant, tres morts més que en el mateix període del 2023; tres a Castelló, que no va registrar cap en este període; i quatre a Valencia, la meitat dels registrats fins a juliol del 2023.

El passat 26 d’abril, el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va presentar un paquet de mesures per a reduir la sinistralitat vial. Entre elles, un apartat específic, referit al reforç de la seguretat dels motoristes, inclou una campanya d’informació i prevenció dirigida a conductors de motocicleta.

RECOMANACIONS

Esta mateixa setmana, el Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil a la Comunitat Valenciana ha començat a distribuir, entre els motoristes, un tríptic i un fullet sobre seguretat vial.

Revisar els elements de seguretat, utilitzar sempre casc i peces homologades, romandre atent a la conducció i guardar la distància de seguretat són algunes de les principals recomanacions que el Ministeri de l’Interior ha traslladat als motoristes amb la finalitat de prevenir l’accidentalitat.

La Direcció general de trànsit destaca com a infraccions més comunes en este tipus de conductors l’excés de velocitat, els avançaments incorrectes i la circulació en sentit contrari. Totes elles estan sancionades, recorda la DGT, amb entre 200 i 600 euros de multa i fins a sis punts.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.