Cinc motoristes han perdut la vida a les carreteres de la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Cinc motoristes han perdut la vida en sis accidents mortals a la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol. En total, s’han comptabilitzat sis persones mortes: tres a Valencia, dos a Alacant i una a Castelló.

Durant 2024 s’han produït 48 sinistres mortals a les carreteres de la Comunitat Valenciana, en els quals han mort 51 persones, el 29 per cent de les quals eren motoristes.

Segons dades de la Direcció general de trànsit, en el que va d’any 15 motoristes han perdut la vida en les carreteres de la Comunitat Valenciana, dues més que en el mateix període de l’any passat, segons ha detallat la Delegació del Govern en un comunicat.

Concretament, huit a Alacant, tres morts més que en el mateix període del 2023; tres a Castelló, que no va registrar cap en este període; i quatre a Valencia, la meitat dels registrats fins a juliol del 2023.

El passat 26 d’abril, el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va presentar un paquet de mesures per a reduir la sinistralitat vial. Entre elles, un apartat específic, referit al reforç de la seguretat dels motoristes, inclou una campanya d’informació i prevenció dirigida a conductors de motocicleta.

RECOMANACIONS

Esta mateixa setmana, el Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil a la Comunitat Valenciana ha començat a distribuir, entre els motoristes, un tríptic i un fullet sobre seguretat vial.

Revisar els elements de seguretat, utilitzar sempre casc i peces homologades, romandre atent a la conducció i guardar la distància de seguretat són algunes de les principals recomanacions que el Ministeri de l’Interior ha traslladat als motoristes amb la finalitat de prevenir l’accidentalitat.

La Direcció general de trànsit destaca com a infraccions més comunes en este tipus de conductors l’excés de velocitat, els avançaments incorrectes i la circulació en sentit contrari. Totes elles estan sancionades, recorda la DGT, amb entre 200 i 600 euros de multa i fins a sis punts.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.