Cinc motoristes han perdut la vida a les carreteres de la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Cinc motoristes han perdut la vida en sis accidents mortals a la Comunitat Valenciana en els primers 10 dies de juliol. En total, s’han comptabilitzat sis persones mortes: tres a Valencia, dos a Alacant i una a Castelló.

Durant 2024 s’han produït 48 sinistres mortals a les carreteres de la Comunitat Valenciana, en els quals han mort 51 persones, el 29 per cent de les quals eren motoristes.

Segons dades de la Direcció general de trànsit, en el que va d’any 15 motoristes han perdut la vida en les carreteres de la Comunitat Valenciana, dues més que en el mateix període de l’any passat, segons ha detallat la Delegació del Govern en un comunicat.

Concretament, huit a Alacant, tres morts més que en el mateix període del 2023; tres a Castelló, que no va registrar cap en este període; i quatre a Valencia, la meitat dels registrats fins a juliol del 2023.

El passat 26 d’abril, el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va presentar un paquet de mesures per a reduir la sinistralitat vial. Entre elles, un apartat específic, referit al reforç de la seguretat dels motoristes, inclou una campanya d’informació i prevenció dirigida a conductors de motocicleta.

RECOMANACIONS

Esta mateixa setmana, el Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil a la Comunitat Valenciana ha començat a distribuir, entre els motoristes, un tríptic i un fullet sobre seguretat vial.

Revisar els elements de seguretat, utilitzar sempre casc i peces homologades, romandre atent a la conducció i guardar la distància de seguretat són algunes de les principals recomanacions que el Ministeri de l’Interior ha traslladat als motoristes amb la finalitat de prevenir l’accidentalitat.

La Direcció general de trànsit destaca com a infraccions més comunes en este tipus de conductors l’excés de velocitat, els avançaments incorrectes i la circulació en sentit contrari. Totes elles estan sancionades, recorda la DGT, amb entre 200 i 600 euros de multa i fins a sis punts.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.