16.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Compromís exigix al Govern un decret propi d’ajudes per la dana i critica al PSOE per barrejar-les en l’ómnibus

Critica als socialistes el seu “filibusterisme” per a tractar de salvar-se de derrotes parlamentàries i titlla a PP i Junts de “dreta carronyera”

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha exigit al Govern a actuar de forma immediata i presentar un decret llei exclusiu que contemple les ajudes necessàries per a les persones afectades per la dana.

En este sentit, ha criticat al PSOE per fer “filibusterisme parlamentari” per a tractar de “salvar-se a si mateix” de derrotes al Congrés, en incloure estes mesures en el decret ómnibus junt amb les ajudes al transport públic per a compensar la inflació o la pujada de les pensions.

“Els valencians no tenen cap culpa de les fràgils majories de Sánchez. No feia falta esta jugada per a demostrar que estem enfront d’una dreta carronyera que només vol assaltar el poder”, ha enlletgit en un comunicat, després que PP, Vox i Junts votaren en contra del decret ómnibus dimecres passat al Congrés.

Per a Micó, “és inadmissible que la falta d’acord i el tacticisme polític estiguen deixant als llimbs a les famílies i comunitats que més necessiten recolze en estos moments tan difícils”.

“Els valencians estem pagant els plats trencats d’una dreta carronyera que només busca acabar amb el Govern costi el que costi i d’un PSOE més preocupat per mantenir les seues majories que per garantir que les ajudes arriben a qui realment les necessita”, ha declarat Micó.

La diputada de Compromís ha acusat a PP, Vox i Junts de demostrar que “no els importen les persones”, sinó només tractar de “tombar al Govern” per qualsevol mitjà.

“Els dona exactament igual que una persona ho haja perdut tot per la dana o que no arribe a final de mes per la inflació”, ha denunciat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.