Compromís exigix al Govern un decret propi d’ajudes per la dana i critica al PSOE per barrejar-les en l’ómnibus

Critica als socialistes el seu «filibusterisme» per a tractar de salvar-se de derrotes parlamentàries i titlla a PP i Junts de «dreta carronyera»

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha exigit al Govern a actuar de forma immediata i presentar un decret llei exclusiu que contemple les ajudes necessàries per a les persones afectades per la dana.

En este sentit, ha criticat al PSOE per fer «filibusterisme parlamentari» per a tractar de «salvar-se a si mateix» de derrotes al Congrés, en incloure estes mesures en el decret ómnibus junt amb les ajudes al transport públic per a compensar la inflació o la pujada de les pensions.

«Els valencians no tenen cap culpa de les fràgils majories de Sánchez. No feia falta esta jugada per a demostrar que estem enfront d’una dreta carronyera que només vol assaltar el poder», ha enlletgit en un comunicat, després que PP, Vox i Junts votaren en contra del decret ómnibus dimecres passat al Congrés.

Per a Micó, «és inadmissible que la falta d’acord i el tacticisme polític estiguen deixant als llimbs a les famílies i comunitats que més necessiten recolze en estos moments tan difícils».

«Els valencians estem pagant els plats trencats d’una dreta carronyera que només busca acabar amb el Govern costi el que costi i d’un PSOE més preocupat per mantenir les seues majories que per garantir que les ajudes arriben a qui realment les necessita», ha declarat Micó.

La diputada de Compromís ha acusat a PP, Vox i Junts de demostrar que «no els importen les persones», sinó només tractar de «tombar al Govern» per qualsevol mitjà.

«Els dona exactament igual que una persona ho haja perdut tot per la dana o que no arribe a final de mes per la inflació», ha denunciat.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.