Compromís exigix al Govern un decret propi d’ajudes per la dana i critica al PSOE per barrejar-les en l’ómnibus

Critica als socialistes el seu “filibusterisme” per a tractar de salvar-se de derrotes parlamentàries i titlla a PP i Junts de “dreta carronyera”

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha exigit al Govern a actuar de forma immediata i presentar un decret llei exclusiu que contemple les ajudes necessàries per a les persones afectades per la dana.

En este sentit, ha criticat al PSOE per fer “filibusterisme parlamentari” per a tractar de “salvar-se a si mateix” de derrotes al Congrés, en incloure estes mesures en el decret ómnibus junt amb les ajudes al transport públic per a compensar la inflació o la pujada de les pensions.

“Els valencians no tenen cap culpa de les fràgils majories de Sánchez. No feia falta esta jugada per a demostrar que estem enfront d’una dreta carronyera que només vol assaltar el poder”, ha enlletgit en un comunicat, després que PP, Vox i Junts votaren en contra del decret ómnibus dimecres passat al Congrés.

Per a Micó, “és inadmissible que la falta d’acord i el tacticisme polític estiguen deixant als llimbs a les famílies i comunitats que més necessiten recolze en estos moments tan difícils”.

“Els valencians estem pagant els plats trencats d’una dreta carronyera que només busca acabar amb el Govern costi el que costi i d’un PSOE més preocupat per mantenir les seues majories que per garantir que les ajudes arriben a qui realment les necessita”, ha declarat Micó.

La diputada de Compromís ha acusat a PP, Vox i Junts de demostrar que “no els importen les persones”, sinó només tractar de “tombar al Govern” per qualsevol mitjà.

“Els dona exactament igual que una persona ho haja perdut tot per la dana o que no arribe a final de mes per la inflació”, ha denunciat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.