Compromís exigix al Govern un decret propi d’ajudes per la dana i critica al PSOE per barrejar-les en l’ómnibus

Critica als socialistes el seu “filibusterisme” per a tractar de salvar-se de derrotes parlamentàries i titlla a PP i Junts de “dreta carronyera”

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha exigit al Govern a actuar de forma immediata i presentar un decret llei exclusiu que contemple les ajudes necessàries per a les persones afectades per la dana.

En este sentit, ha criticat al PSOE per fer “filibusterisme parlamentari” per a tractar de “salvar-se a si mateix” de derrotes al Congrés, en incloure estes mesures en el decret ómnibus junt amb les ajudes al transport públic per a compensar la inflació o la pujada de les pensions.

“Els valencians no tenen cap culpa de les fràgils majories de Sánchez. No feia falta esta jugada per a demostrar que estem enfront d’una dreta carronyera que només vol assaltar el poder”, ha enlletgit en un comunicat, després que PP, Vox i Junts votaren en contra del decret ómnibus dimecres passat al Congrés.

Per a Micó, “és inadmissible que la falta d’acord i el tacticisme polític estiguen deixant als llimbs a les famílies i comunitats que més necessiten recolze en estos moments tan difícils”.

“Els valencians estem pagant els plats trencats d’una dreta carronyera que només busca acabar amb el Govern costi el que costi i d’un PSOE més preocupat per mantenir les seues majories que per garantir que les ajudes arriben a qui realment les necessita”, ha declarat Micó.

La diputada de Compromís ha acusat a PP, Vox i Junts de demostrar que “no els importen les persones”, sinó només tractar de “tombar al Govern” per qualsevol mitjà.

“Els dona exactament igual que una persona ho haja perdut tot per la dana o que no arribe a final de mes per la inflació”, ha denunciat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.