13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Compromís exigix al Govern un decret propi d’ajudes per la dana i critica al PSOE per barrejar-les en l’ómnibus

Critica als socialistes el seu “filibusterisme” per a tractar de salvar-se de derrotes parlamentàries i titlla a PP i Junts de “dreta carronyera”

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha exigit al Govern a actuar de forma immediata i presentar un decret llei exclusiu que contemple les ajudes necessàries per a les persones afectades per la dana.

En este sentit, ha criticat al PSOE per fer “filibusterisme parlamentari” per a tractar de “salvar-se a si mateix” de derrotes al Congrés, en incloure estes mesures en el decret ómnibus junt amb les ajudes al transport públic per a compensar la inflació o la pujada de les pensions.

“Els valencians no tenen cap culpa de les fràgils majories de Sánchez. No feia falta esta jugada per a demostrar que estem enfront d’una dreta carronyera que només vol assaltar el poder”, ha enlletgit en un comunicat, després que PP, Vox i Junts votaren en contra del decret ómnibus dimecres passat al Congrés.

Per a Micó, “és inadmissible que la falta d’acord i el tacticisme polític estiguen deixant als llimbs a les famílies i comunitats que més necessiten recolze en estos moments tan difícils”.

“Els valencians estem pagant els plats trencats d’una dreta carronyera que només busca acabar amb el Govern costi el que costi i d’un PSOE més preocupat per mantenir les seues majories que per garantir que les ajudes arriben a qui realment les necessita”, ha declarat Micó.

La diputada de Compromís ha acusat a PP, Vox i Junts de demostrar que “no els importen les persones”, sinó només tractar de “tombar al Govern” per qualsevol mitjà.

“Els dona exactament igual que una persona ho haja perdut tot per la dana o que no arribe a final de mes per la inflació”, ha denunciat.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.