15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Condemnen dos homes per muntar un laboratori de cocaïna a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló va condemnar ahir a sis i quatre anys de presó respectivament a dos homes d'origen dominicà per haver comés dos presumptes delictes contra la salut pública a l'haver muntat un laboratori de cocaïna clandestí. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo' els dos homes, que es trobaven en presó provisional, van reconéixer haver-se dedicat a la preparació distribució de cocaïna. Els dos condemnats per la Secció Segona, van arribar a un pacte amb la Fiscalia, que els va imposar a més de les penes de presó un pagament entre els dos que ascendix a un milió d'euros. Segons consta en la sentència els fets van ocórrer el 28 de novembre de 2016 quan un dels homes, va tindre coneixement que havia sigut denunciat per un presumpte delicte de violència de gènere per la qual cosa, tement que els agents es presentaren en sa casa, va desmuntar el laboratori de drogues que tenia en sa casa.

En la vivenda hi havia estupefaents i substàncies de tall, objectes i útils per a pesar la droga i elaborar les dosis. Una vegada desmuntat, es va posar en contacte amb el seu company per a guardar tot el material en un vehicle, estacionat en un garatge del carrer Cardenal Costa. Els agents de la Unitat de Droga i Crim Organitzat (Udico) de la Policia Nacional de Castelló van localitzar el cotxe poc després i van observar a través d'una finestra, unes caixes sospitoses, on hi havia tuppers transparents. Al registrar el vehicle van trobar 2,7 quilograms de cocaïna en diversos embolcalls amb pureses que oscil·laven entre el 48% i el 80%.

  

 

 

La Policia Nacional va incautar a més diversos útils per al tractament de la droga com tres botelles d'aigua destil·lada, una premsa hidràulica, una balança de cuina, una bàscula de precisió, aram verd i film transparent, medicaments, coladors i diverses substàncies per a depurar la cocaïna. En el mercat, esta quantitat de droga hauria arribat segons les estimacions fins als 246.434 euros. Els advocats dels acusats, per altra banda, han advertit al tribunal que els processats no poden fer front a la multa d'un milió d'euros que se'ls demana.

Últimes notícies

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.