Condemnen dos homes per muntar un laboratori de cocaïna a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló va condemnar ahir a sis i quatre anys de presó respectivament a dos homes d'origen dominicà per haver comés dos presumptes delictes contra la salut pública a l'haver muntat un laboratori de cocaïna clandestí. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo' els dos homes, que es trobaven en presó provisional, van reconéixer haver-se dedicat a la preparació distribució de cocaïna. Els dos condemnats per la Secció Segona, van arribar a un pacte amb la Fiscalia, que els va imposar a més de les penes de presó un pagament entre els dos que ascendix a un milió d'euros. Segons consta en la sentència els fets van ocórrer el 28 de novembre de 2016 quan un dels homes, va tindre coneixement que havia sigut denunciat per un presumpte delicte de violència de gènere per la qual cosa, tement que els agents es presentaren en sa casa, va desmuntar el laboratori de drogues que tenia en sa casa.

En la vivenda hi havia estupefaents i substàncies de tall, objectes i útils per a pesar la droga i elaborar les dosis. Una vegada desmuntat, es va posar en contacte amb el seu company per a guardar tot el material en un vehicle, estacionat en un garatge del carrer Cardenal Costa. Els agents de la Unitat de Droga i Crim Organitzat (Udico) de la Policia Nacional de Castelló van localitzar el cotxe poc després i van observar a través d'una finestra, unes caixes sospitoses, on hi havia tuppers transparents. Al registrar el vehicle van trobar 2,7 quilograms de cocaïna en diversos embolcalls amb pureses que oscil·laven entre el 48% i el 80%.

  

 

 

La Policia Nacional va incautar a més diversos útils per al tractament de la droga com tres botelles d'aigua destil·lada, una premsa hidràulica, una balança de cuina, una bàscula de precisió, aram verd i film transparent, medicaments, coladors i diverses substàncies per a depurar la cocaïna. En el mercat, esta quantitat de droga hauria arribat segons les estimacions fins als 246.434 euros. Els advocats dels acusats, per altra banda, han advertit al tribunal que els processats no poden fer front a la multa d'un milió d'euros que se'ls demana.

Últimes notícies

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.