Condemnen dos homes per muntar un laboratori de cocaïna a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló va condemnar ahir a sis i quatre anys de presó respectivament a dos homes d'origen dominicà per haver comés dos presumptes delictes contra la salut pública a l'haver muntat un laboratori de cocaïna clandestí. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo' els dos homes, que es trobaven en presó provisional, van reconéixer haver-se dedicat a la preparació distribució de cocaïna. Els dos condemnats per la Secció Segona, van arribar a un pacte amb la Fiscalia, que els va imposar a més de les penes de presó un pagament entre els dos que ascendix a un milió d'euros. Segons consta en la sentència els fets van ocórrer el 28 de novembre de 2016 quan un dels homes, va tindre coneixement que havia sigut denunciat per un presumpte delicte de violència de gènere per la qual cosa, tement que els agents es presentaren en sa casa, va desmuntar el laboratori de drogues que tenia en sa casa.

En la vivenda hi havia estupefaents i substàncies de tall, objectes i útils per a pesar la droga i elaborar les dosis. Una vegada desmuntat, es va posar en contacte amb el seu company per a guardar tot el material en un vehicle, estacionat en un garatge del carrer Cardenal Costa. Els agents de la Unitat de Droga i Crim Organitzat (Udico) de la Policia Nacional de Castelló van localitzar el cotxe poc després i van observar a través d'una finestra, unes caixes sospitoses, on hi havia tuppers transparents. Al registrar el vehicle van trobar 2,7 quilograms de cocaïna en diversos embolcalls amb pureses que oscil·laven entre el 48% i el 80%.

  

 

 

La Policia Nacional va incautar a més diversos útils per al tractament de la droga com tres botelles d'aigua destil·lada, una premsa hidràulica, una balança de cuina, una bàscula de precisió, aram verd i film transparent, medicaments, coladors i diverses substàncies per a depurar la cocaïna. En el mercat, esta quantitat de droga hauria arribat segons les estimacions fins als 246.434 euros. Els advocats dels acusats, per altra banda, han advertit al tribunal que els processats no poden fer front a la multa d'un milió d'euros que se'ls demana.

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.