El Consell aprovarà una declaració institucional en defensa del valencià després de ‘l’acord nefast’ del Congrés

La Generalitat Valenciana aprovarà, en el pròxim Ple del Consell, una declaració institucional en defensa de la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, el valencià, reconeguda a l’article 6 de l’Estatut d’Autonomia i a l’article 3 de la Constitució Espanya.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, que ha pronunciat una declaració institucional al Palau de la Generalitat acompanyada de la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino, la consellera de Justícia i Interior, Elisa Nuñez, i la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas.

A més, el Consell remetrà al president d’Espanya i de torn del Consell de la Unió Europea i a la presidenta del Congrés un requeriment perquè «es respecten les nostres senyes d´identitat, la nostra història, cultura i llengua centenàries», ha detallat Susana Camarero. Igualment, s’instarà el president del Consell Europeu, Charles Michel, que, “davant de qualsevol petició que ens afecte, es respecte el valencià”.

Així mateix, Camarero, ha al·legat que no consentirà ni un atac més” a la llengua, cultura i senyes d’identitat de la Comunitat Valenciana i arribarà «allà on faça falta» en la seua defensa després de l'»acord nefast per a Espanya» aconseguit este dijous al Congrés i en què «s’utilitzen les llengües per dividir i no per unir».

Pel que fa a això, el Consell recorda que “la cambra de representació territorial és el Senat, lloc on les diferents llengües d’Espanya ja poden ser utilitzades”, per la qual cosa “no té sentit” instrumentalitzar “de manera partidista” el Congrés dels Diputats “per cedir davant els que busquen l’enfrontament entre els espanyols”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de ser moneda de canvi als pactes entre Sánchez i els separatistes catalans. L’anterior Consell ho permetia, el de Carlos Mazón no ho tolerarà, sempre amb lleialtat a la Constitució i amb fidelitat a Espanya”, sosté també el Consell en la seua declaració, que demana que es respecte per al valencià “el mateix estatus d’oficialitat” que per a la resta de llengües oficials de l’Estat.

Últimes notícies

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.
FILMOTECA D'ESTIU