El Consell aprovarà una declaració institucional en defensa del valencià després de ‘l’acord nefast’ del Congrés

La Generalitat Valenciana aprovarà, en el pròxim Ple del Consell, una declaració institucional en defensa de la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, el valencià, reconeguda a l’article 6 de l’Estatut d’Autonomia i a l’article 3 de la Constitució Espanya.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, que ha pronunciat una declaració institucional al Palau de la Generalitat acompanyada de la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino, la consellera de Justícia i Interior, Elisa Nuñez, i la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas.

A més, el Consell remetrà al president d’Espanya i de torn del Consell de la Unió Europea i a la presidenta del Congrés un requeriment perquè «es respecten les nostres senyes d´identitat, la nostra història, cultura i llengua centenàries», ha detallat Susana Camarero. Igualment, s’instarà el president del Consell Europeu, Charles Michel, que, “davant de qualsevol petició que ens afecte, es respecte el valencià”.

Així mateix, Camarero, ha al·legat que no consentirà ni un atac més” a la llengua, cultura i senyes d’identitat de la Comunitat Valenciana i arribarà «allà on faça falta» en la seua defensa després de l'»acord nefast per a Espanya» aconseguit este dijous al Congrés i en què «s’utilitzen les llengües per dividir i no per unir».

Pel que fa a això, el Consell recorda que “la cambra de representació territorial és el Senat, lloc on les diferents llengües d’Espanya ja poden ser utilitzades”, per la qual cosa “no té sentit” instrumentalitzar “de manera partidista” el Congrés dels Diputats “per cedir davant els que busquen l’enfrontament entre els espanyols”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de ser moneda de canvi als pactes entre Sánchez i els separatistes catalans. L’anterior Consell ho permetia, el de Carlos Mazón no ho tolerarà, sempre amb lleialtat a la Constitució i amb fidelitat a Espanya”, sosté també el Consell en la seua declaració, que demana que es respecte per al valencià “el mateix estatus d’oficialitat” que per a la resta de llengües oficials de l’Estat.

Últimes notícies

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar al CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ona de calor per a persones sense llar, amb 55 usuaris atesos al CAUS i controls reforçats als col·lectius més vulnerables.

Detecten a Vila-real l’ús de targetes de difunts per aparcar en places de mobilitat reduïda

La Policia Local de Vila-real ha descobert en quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes de mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i documents de persones difuntes.

Set milions de productes falsos requisats en 2025, amb la Comunitat Valenciana entre les més afectades

Les forces de seguretat han intervingut 7,3 milions de productes falsificats valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més incautacions. També s’han bloquejat més de cent webs que vulneraven la propietat intel·lectual.

La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.

Un alt càrrec descriu el caos al Cecopi en parlar-se d’un possible col·lapse de Forata

El secretari autonòmic Ignacio Grande ha explicat davant la jutgessa que el Cecopi es va desbordar quan es va tractar el possible col·lapse de la presa de Forata i ha detallat les comunicacions amb Susana Camarero sobre centres de menors i una residència a Paiporta.

El vicesecretari d’Alacant admet que va demanar esborrar noms de l’informe de VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha declarat que va ordenar suprimir els noms d’un informe sobre les VPP de la Platja de San Juan per discreció i ha assegurat que no va rebre ordres de ningú.