El Consell aprovarà una declaració institucional en defensa del valencià després de ‘l’acord nefast’ del Congrés

La Generalitat Valenciana aprovarà, en el pròxim Ple del Consell, una declaració institucional en defensa de la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, el valencià, reconeguda a l’article 6 de l’Estatut d’Autonomia i a l’article 3 de la Constitució Espanya.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, que ha pronunciat una declaració institucional al Palau de la Generalitat acompanyada de la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino, la consellera de Justícia i Interior, Elisa Nuñez, i la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas.

A més, el Consell remetrà al president d’Espanya i de torn del Consell de la Unió Europea i a la presidenta del Congrés un requeriment perquè “es respecten les nostres senyes d´identitat, la nostra història, cultura i llengua centenàries”, ha detallat Susana Camarero. Igualment, s’instarà el president del Consell Europeu, Charles Michel, que, “davant de qualsevol petició que ens afecte, es respecte el valencià”.

Així mateix, Camarero, ha al·legat que no consentirà ni un atac més” a la llengua, cultura i senyes d’identitat de la Comunitat Valenciana i arribarà “allà on faça falta” en la seua defensa després de l'”acord nefast per a Espanya” aconseguit este dijous al Congrés i en què “s’utilitzen les llengües per dividir i no per unir”.

Pel que fa a això, el Consell recorda que “la cambra de representació territorial és el Senat, lloc on les diferents llengües d’Espanya ja poden ser utilitzades”, per la qual cosa “no té sentit” instrumentalitzar “de manera partidista” el Congrés dels Diputats “per cedir davant els que busquen l’enfrontament entre els espanyols”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de ser moneda de canvi als pactes entre Sánchez i els separatistes catalans. L’anterior Consell ho permetia, el de Carlos Mazón no ho tolerarà, sempre amb lleialtat a la Constitució i amb fidelitat a Espanya”, sosté també el Consell en la seua declaració, que demana que es respecte per al valencià “el mateix estatus d’oficialitat” que per a la resta de llengües oficials de l’Estat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.