El Consell aprovarà una declaració institucional en defensa del valencià després de ‘l’acord nefast’ del Congrés

La Generalitat Valenciana aprovarà, en el pròxim Ple del Consell, una declaració institucional en defensa de la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, el valencià, reconeguda a l’article 6 de l’Estatut d’Autonomia i a l’article 3 de la Constitució Espanya.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, que ha pronunciat una declaració institucional al Palau de la Generalitat acompanyada de la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino, la consellera de Justícia i Interior, Elisa Nuñez, i la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas.

A més, el Consell remetrà al president d’Espanya i de torn del Consell de la Unió Europea i a la presidenta del Congrés un requeriment perquè «es respecten les nostres senyes d´identitat, la nostra història, cultura i llengua centenàries», ha detallat Susana Camarero. Igualment, s’instarà el president del Consell Europeu, Charles Michel, que, “davant de qualsevol petició que ens afecte, es respecte el valencià”.

Així mateix, Camarero, ha al·legat que no consentirà ni un atac més” a la llengua, cultura i senyes d’identitat de la Comunitat Valenciana i arribarà «allà on faça falta» en la seua defensa després de l'»acord nefast per a Espanya» aconseguit este dijous al Congrés i en què «s’utilitzen les llengües per dividir i no per unir».

Pel que fa a això, el Consell recorda que “la cambra de representació territorial és el Senat, lloc on les diferents llengües d’Espanya ja poden ser utilitzades”, per la qual cosa “no té sentit” instrumentalitzar “de manera partidista” el Congrés dels Diputats “per cedir davant els que busquen l’enfrontament entre els espanyols”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de ser moneda de canvi als pactes entre Sánchez i els separatistes catalans. L’anterior Consell ho permetia, el de Carlos Mazón no ho tolerarà, sempre amb lleialtat a la Constitució i amb fidelitat a Espanya”, sosté també el Consell en la seua declaració, que demana que es respecte per al valencià “el mateix estatus d’oficialitat” que per a la resta de llengües oficials de l’Estat.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.