10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Espanya s’enfronta al Nadal més car de la història

Si has avançat les teues compres per a Nadal, probablement has notat que els preus han pujat en comestibles, articles bàsics, electrodomèstics, menjar ràpid i tota mena de béns de consum.

Això significa que 2021 serà una de les temporades de compres nadalenques més cares de la història. Però els compradors encara no s’estan reprimint. Les empreses confien que continuaran pagant preus més alts, especialment durant les festivitats de cap d’any.

La por al fet que pugen els preus d’alguns productes i el temor al desproveïment sembla que ha llançat a moltes persones al carrer per a realitzar les compres nadalenques. A poc més d’un mes perquè acabe l’any, ens enfrontem al Nadal més car de la història. Hem de remuntar-nos a l’any 1992 per a veure una pujada de preus tan alta.

La pujada del cost de l’energia ha desencadenat un efecte, va dominar, i els preus de molts productes s’han disparat. Si es compleixen les previsions, la inflació podria situar-se en el 5% fins a final d’any.

Entre el que més ha pujat es troba la roba, l’habitatge, el transport i també l’alimentació. Els empresaris avisen que s’han vist obligats a encarir els productes a causa de la crisi de matèries primeres i les associacions de consumidors avisen d’aquest problema.

Per part seua, bars i restaurants esperen fer una caixa de 10.000 milions d’euros durant aquesta campanya clau per al seu compte de resultats.

La patronal Hostaleria d’Espanya esperen superar “amb escreix” els nivells de venda del nadal de 2020, totalment marcades per les restriccions derivades de la pandèmia.

En el cas dels menjars de grup, l’increment és de l’11%, perquè amb la desaparició de les restriccions, el nombre de comensals per taula s’ha incrementat un 50% respecte a 2020 i s’acosta a les xifres de l’últim any comparable, això és, 2019.

 

Recomanen avançar les compres de Nadal per a evitar l’escassetat de productes

 

Per a evitar quedar-nos sense els productes desitjats, des de l’Organització de Consumidors i Usuaris, OCU, recomanen avançar i planificar les compres. “Això ens permetrà gaudir de més ofertes i evitar les compres compulsives d’última hora”, segons el seu portaveu Enrique García.

L’OCU creu que els problemes derivats del transport poden provocar l’escassetat puntual d’algun dels productes més demandats en aquestes dates i també poden retardar considerablement el lliurament dels mateixos en les compres en línia. “Hem de garantir-nos el lliurament dels productes si els comprem per internet”, diu l’OCU, i avançar les compres és bona manera de fer-ho.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.