Espanya s’enfronta al Nadal més car de la història

Si has avançat les teues compres per a Nadal, probablement has notat que els preus han pujat en comestibles, articles bàsics, electrodomèstics, menjar ràpid i tota mena de béns de consum.

Això significa que 2021 serà una de les temporades de compres nadalenques més cares de la història. Però els compradors encara no s’estan reprimint. Les empreses confien que continuaran pagant preus més alts, especialment durant les festivitats de cap d’any.

La por al fet que pugen els preus d’alguns productes i el temor al desproveïment sembla que ha llançat a moltes persones al carrer per a realitzar les compres nadalenques. A poc més d’un mes perquè acabe l’any, ens enfrontem al Nadal més car de la història. Hem de remuntar-nos a l’any 1992 per a veure una pujada de preus tan alta.

La pujada del cost de l’energia ha desencadenat un efecte, va dominar, i els preus de molts productes s’han disparat. Si es compleixen les previsions, la inflació podria situar-se en el 5% fins a final d’any.

Entre el que més ha pujat es troba la roba, l’habitatge, el transport i també l’alimentació. Els empresaris avisen que s’han vist obligats a encarir els productes a causa de la crisi de matèries primeres i les associacions de consumidors avisen d’aquest problema.

Per part seua, bars i restaurants esperen fer una caixa de 10.000 milions d’euros durant aquesta campanya clau per al seu compte de resultats.

La patronal Hostaleria d’Espanya esperen superar “amb escreix” els nivells de venda del nadal de 2020, totalment marcades per les restriccions derivades de la pandèmia.

En el cas dels menjars de grup, l’increment és de l’11%, perquè amb la desaparició de les restriccions, el nombre de comensals per taula s’ha incrementat un 50% respecte a 2020 i s’acosta a les xifres de l’últim any comparable, això és, 2019.

 

Recomanen avançar les compres de Nadal per a evitar l’escassetat de productes

 

Per a evitar quedar-nos sense els productes desitjats, des de l’Organització de Consumidors i Usuaris, OCU, recomanen avançar i planificar les compres. “Això ens permetrà gaudir de més ofertes i evitar les compres compulsives d’última hora”, segons el seu portaveu Enrique García.

L’OCU creu que els problemes derivats del transport poden provocar l’escassetat puntual d’algun dels productes més demandats en aquestes dates i també poden retardar considerablement el lliurament dels mateixos en les compres en línia. “Hem de garantir-nos el lliurament dels productes si els comprem per internet”, diu l’OCU, i avançar les compres és bona manera de fer-ho.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.