Espanya s’enfronta al Nadal més car de la història

Si has avançat les teues compres per a Nadal, probablement has notat que els preus han pujat en comestibles, articles bàsics, electrodomèstics, menjar ràpid i tota mena de béns de consum.

Això significa que 2021 serà una de les temporades de compres nadalenques més cares de la història. Però els compradors encara no s’estan reprimint. Les empreses confien que continuaran pagant preus més alts, especialment durant les festivitats de cap d’any.

La por al fet que pugen els preus d’alguns productes i el temor al desproveïment sembla que ha llançat a moltes persones al carrer per a realitzar les compres nadalenques. A poc més d’un mes perquè acabe l’any, ens enfrontem al Nadal més car de la història. Hem de remuntar-nos a l’any 1992 per a veure una pujada de preus tan alta.

La pujada del cost de l’energia ha desencadenat un efecte, va dominar, i els preus de molts productes s’han disparat. Si es compleixen les previsions, la inflació podria situar-se en el 5% fins a final d’any.

Entre el que més ha pujat es troba la roba, l’habitatge, el transport i també l’alimentació. Els empresaris avisen que s’han vist obligats a encarir els productes a causa de la crisi de matèries primeres i les associacions de consumidors avisen d’aquest problema.

Per part seua, bars i restaurants esperen fer una caixa de 10.000 milions d’euros durant aquesta campanya clau per al seu compte de resultats.

La patronal Hostaleria d’Espanya esperen superar «amb escreix» els nivells de venda del nadal de 2020, totalment marcades per les restriccions derivades de la pandèmia.

En el cas dels menjars de grup, l’increment és de l’11%, perquè amb la desaparició de les restriccions, el nombre de comensals per taula s’ha incrementat un 50% respecte a 2020 i s’acosta a les xifres de l’últim any comparable, això és, 2019.

 

Recomanen avançar les compres de Nadal per a evitar l’escassetat de productes

 

Per a evitar quedar-nos sense els productes desitjats, des de l’Organització de Consumidors i Usuaris, OCU, recomanen avançar i planificar les compres. «Això ens permetrà gaudir de més ofertes i evitar les compres compulsives d’última hora», segons el seu portaveu Enrique García.

L’OCU creu que els problemes derivats del transport poden provocar l’escassetat puntual d’algun dels productes més demandats en aquestes dates i també poden retardar considerablement el lliurament dels mateixos en les compres en línia. «Hem de garantir-nos el lliurament dels productes si els comprem per internet», diu l’OCU, i avançar les compres és bona manera de fer-ho.

Últimes notícies

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.