14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Espanya s’enfronta al Nadal més car de la història

Si has avançat les teues compres per a Nadal, probablement has notat que els preus han pujat en comestibles, articles bàsics, electrodomèstics, menjar ràpid i tota mena de béns de consum.

Això significa que 2021 serà una de les temporades de compres nadalenques més cares de la història. Però els compradors encara no s’estan reprimint. Les empreses confien que continuaran pagant preus més alts, especialment durant les festivitats de cap d’any.

La por al fet que pugen els preus d’alguns productes i el temor al desproveïment sembla que ha llançat a moltes persones al carrer per a realitzar les compres nadalenques. A poc més d’un mes perquè acabe l’any, ens enfrontem al Nadal més car de la història. Hem de remuntar-nos a l’any 1992 per a veure una pujada de preus tan alta.

La pujada del cost de l’energia ha desencadenat un efecte, va dominar, i els preus de molts productes s’han disparat. Si es compleixen les previsions, la inflació podria situar-se en el 5% fins a final d’any.

Entre el que més ha pujat es troba la roba, l’habitatge, el transport i també l’alimentació. Els empresaris avisen que s’han vist obligats a encarir els productes a causa de la crisi de matèries primeres i les associacions de consumidors avisen d’aquest problema.

Per part seua, bars i restaurants esperen fer una caixa de 10.000 milions d’euros durant aquesta campanya clau per al seu compte de resultats.

La patronal Hostaleria d’Espanya esperen superar “amb escreix” els nivells de venda del nadal de 2020, totalment marcades per les restriccions derivades de la pandèmia.

En el cas dels menjars de grup, l’increment és de l’11%, perquè amb la desaparició de les restriccions, el nombre de comensals per taula s’ha incrementat un 50% respecte a 2020 i s’acosta a les xifres de l’últim any comparable, això és, 2019.

 

Recomanen avançar les compres de Nadal per a evitar l’escassetat de productes

 

Per a evitar quedar-nos sense els productes desitjats, des de l’Organització de Consumidors i Usuaris, OCU, recomanen avançar i planificar les compres. “Això ens permetrà gaudir de més ofertes i evitar les compres compulsives d’última hora”, segons el seu portaveu Enrique García.

L’OCU creu que els problemes derivats del transport poden provocar l’escassetat puntual d’algun dels productes més demandats en aquestes dates i també poden retardar considerablement el lliurament dels mateixos en les compres en línia. “Hem de garantir-nos el lliurament dels productes si els comprem per internet”, diu l’OCU, i avançar les compres és bona manera de fer-ho.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.