Espanya s’enfronta al Nadal més car de la història

Si has avançat les teues compres per a Nadal, probablement has notat que els preus han pujat en comestibles, articles bàsics, electrodomèstics, menjar ràpid i tota mena de béns de consum.

Això significa que 2021 serà una de les temporades de compres nadalenques més cares de la història. Però els compradors encara no s’estan reprimint. Les empreses confien que continuaran pagant preus més alts, especialment durant les festivitats de cap d’any.

La por al fet que pugen els preus d’alguns productes i el temor al desproveïment sembla que ha llançat a moltes persones al carrer per a realitzar les compres nadalenques. A poc més d’un mes perquè acabe l’any, ens enfrontem al Nadal més car de la història. Hem de remuntar-nos a l’any 1992 per a veure una pujada de preus tan alta.

La pujada del cost de l’energia ha desencadenat un efecte, va dominar, i els preus de molts productes s’han disparat. Si es compleixen les previsions, la inflació podria situar-se en el 5% fins a final d’any.

Entre el que més ha pujat es troba la roba, l’habitatge, el transport i també l’alimentació. Els empresaris avisen que s’han vist obligats a encarir els productes a causa de la crisi de matèries primeres i les associacions de consumidors avisen d’aquest problema.

Per part seua, bars i restaurants esperen fer una caixa de 10.000 milions d’euros durant aquesta campanya clau per al seu compte de resultats.

La patronal Hostaleria d’Espanya esperen superar «amb escreix» els nivells de venda del nadal de 2020, totalment marcades per les restriccions derivades de la pandèmia.

En el cas dels menjars de grup, l’increment és de l’11%, perquè amb la desaparició de les restriccions, el nombre de comensals per taula s’ha incrementat un 50% respecte a 2020 i s’acosta a les xifres de l’últim any comparable, això és, 2019.

 

Recomanen avançar les compres de Nadal per a evitar l’escassetat de productes

 

Per a evitar quedar-nos sense els productes desitjats, des de l’Organització de Consumidors i Usuaris, OCU, recomanen avançar i planificar les compres. «Això ens permetrà gaudir de més ofertes i evitar les compres compulsives d’última hora», segons el seu portaveu Enrique García.

L’OCU creu que els problemes derivats del transport poden provocar l’escassetat puntual d’algun dels productes més demandats en aquestes dates i també poden retardar considerablement el lliurament dels mateixos en les compres en línia. «Hem de garantir-nos el lliurament dels productes si els comprem per internet», diu l’OCU, i avançar les compres és bona manera de fer-ho.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.