16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

FACUA denuncia a l’Hospital  QuirónSalud de València per no facilitar un telèfon gratuït

FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a l’Hospital QuirónSalud de València per incomplir la llei que obliga a disposar de telèfons gratuïts en un sentit ampli. És un dels 146 hospitals, clíniques i centres sanitaris denunciats per l’associació després d’una anàlisi sobre el sector en tota Espanya. La denúncia ha sigut interposada davant la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat Valenciana i davant la Direcció General de Consum del ministeri d’Alberto Garzón.

FACUA ha realitzat un estudi rastrejant les pàgines web de 150 prestadores de serveis sanitaris de tota Espanya.

Aquest estudi es basa en si compleixen l’obligació de facilitar telèfons gratuïts i si ho fan en totes les seccions on publiciten les seues numeracions per a l’atenció, tant de clients com de no clients.

Amb base en la informació que les entitats faciliten en els seus webs, 146 incompleixen la llei al no oferir cap línia gratuïta per a l’atenció als consumidors, fent ús d’altres línies que suposen un desemborsament per a l’usuari.

Què diu la llei

Des de desembre de 2020, l’article 21 del Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, recull que “en els supòsits de serveis de caràcter bàsic d’interés general, les empreses prestadores dels mateixos hauran de disposar, en qualsevol cas, d’un telèfon d’atenció al consumidor gratuït. A aquest efecte, tindran la consideració de serveis de caràcter bàsic d’interés general els de subministrament d’aigua, gas, electricitat, financers i d’assegurances, postals, transport aeri, ferroviari i per carretera, protecció de la salut, sanejament i residus, així com aquells que legalment es determinen”.

FACUA indica als consumidors que es vegen obligats a cridar a l’hospital o clínica de la seua zona a través de numeracions amb cost que podran reclamar-los l’abonament d’aqueixes quantitats.

En el cas d’altres empreses que no són de serveis bàsics d’interés general, la llei estableix que han de facilitar un número que no supose un cost superior al d’una trucada geogràfica o mòbil, amb el que si es veuen obligats a cridar a una tarifació especial (902 i 901), també tenen dret al reembossament d’aqueix cost.

A la Comunitat Valenciana, són l’Hospital Quirónsalud de València, el Quirónsalud d’Alacant i el Centre Vithas de Castelló els que vulneren la norma.

Més denúncies

L’any passat, FACUA va realitzar set estudis sobre l’obligat compliment per part de les companyies de serveis bàsics d’interés general de comptar amb un telèfon gratuït d’atenció al consumidor.

En el primer d’ells, l’associació va concloure que 7 de cada 10 aerolínies se saltaven la llei. En el segon, que 6 de cada 10 subministradores d’aigua tampoc complien amb l’esmentada normativa.

També, va poder comprovar que la meitat de les grans empreses de missatgeria analitzades no oferien telèfons gratuïts i que 9 de cada 10 asseguradores tampoc ho feien, el mateix percentatge les entitats financeres sense fitxa bancària. Respecte als bancs, han sigut 13 els denunciats de 29 analitzats.

L’últim estudi de 2021 va detectar irregularitats en quatre de cada deu comercialitzadores energètiques analitzades, denunciant-se 48 en total.

D’igual manera, el mes de febrer passat, l’associació va realitzar un estudi que va determinar que només 9 de les 51 companyies d’autobusos analitzades complien la normativa, per la qual cosa va denunciar a 42.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.