10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

FACUA denuncia a l’Hospital  QuirónSalud de València per no facilitar un telèfon gratuït

FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a l’Hospital QuirónSalud de València per incomplir la llei que obliga a disposar de telèfons gratuïts en un sentit ampli. És un dels 146 hospitals, clíniques i centres sanitaris denunciats per l’associació després d’una anàlisi sobre el sector en tota Espanya. La denúncia ha sigut interposada davant la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat Valenciana i davant la Direcció General de Consum del ministeri d’Alberto Garzón.

FACUA ha realitzat un estudi rastrejant les pàgines web de 150 prestadores de serveis sanitaris de tota Espanya.

Aquest estudi es basa en si compleixen l’obligació de facilitar telèfons gratuïts i si ho fan en totes les seccions on publiciten les seues numeracions per a l’atenció, tant de clients com de no clients.

Amb base en la informació que les entitats faciliten en els seus webs, 146 incompleixen la llei al no oferir cap línia gratuïta per a l’atenció als consumidors, fent ús d’altres línies que suposen un desemborsament per a l’usuari.

Què diu la llei

Des de desembre de 2020, l’article 21 del Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, recull que “en els supòsits de serveis de caràcter bàsic d’interés general, les empreses prestadores dels mateixos hauran de disposar, en qualsevol cas, d’un telèfon d’atenció al consumidor gratuït. A aquest efecte, tindran la consideració de serveis de caràcter bàsic d’interés general els de subministrament d’aigua, gas, electricitat, financers i d’assegurances, postals, transport aeri, ferroviari i per carretera, protecció de la salut, sanejament i residus, així com aquells que legalment es determinen”.

FACUA indica als consumidors que es vegen obligats a cridar a l’hospital o clínica de la seua zona a través de numeracions amb cost que podran reclamar-los l’abonament d’aqueixes quantitats.

En el cas d’altres empreses que no són de serveis bàsics d’interés general, la llei estableix que han de facilitar un número que no supose un cost superior al d’una trucada geogràfica o mòbil, amb el que si es veuen obligats a cridar a una tarifació especial (902 i 901), també tenen dret al reembossament d’aqueix cost.

A la Comunitat Valenciana, són l’Hospital Quirónsalud de València, el Quirónsalud d’Alacant i el Centre Vithas de Castelló els que vulneren la norma.

Més denúncies

L’any passat, FACUA va realitzar set estudis sobre l’obligat compliment per part de les companyies de serveis bàsics d’interés general de comptar amb un telèfon gratuït d’atenció al consumidor.

En el primer d’ells, l’associació va concloure que 7 de cada 10 aerolínies se saltaven la llei. En el segon, que 6 de cada 10 subministradores d’aigua tampoc complien amb l’esmentada normativa.

També, va poder comprovar que la meitat de les grans empreses de missatgeria analitzades no oferien telèfons gratuïts i que 9 de cada 10 asseguradores tampoc ho feien, el mateix percentatge les entitats financeres sense fitxa bancària. Respecte als bancs, han sigut 13 els denunciats de 29 analitzats.

L’últim estudi de 2021 va detectar irregularitats en quatre de cada deu comercialitzadores energètiques analitzades, denunciant-se 48 en total.

D’igual manera, el mes de febrer passat, l’associació va realitzar un estudi que va determinar que només 9 de les 51 companyies d’autobusos analitzades complien la normativa, per la qual cosa va denunciar a 42.

Últimes notícies

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.