10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

FACUA denuncia a l’Hospital  QuirónSalud de València per no facilitar un telèfon gratuït

FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a l’Hospital QuirónSalud de València per incomplir la llei que obliga a disposar de telèfons gratuïts en un sentit ampli. És un dels 146 hospitals, clíniques i centres sanitaris denunciats per l’associació després d’una anàlisi sobre el sector en tota Espanya. La denúncia ha sigut interposada davant la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat Valenciana i davant la Direcció General de Consum del ministeri d’Alberto Garzón.

FACUA ha realitzat un estudi rastrejant les pàgines web de 150 prestadores de serveis sanitaris de tota Espanya.

Aquest estudi es basa en si compleixen l’obligació de facilitar telèfons gratuïts i si ho fan en totes les seccions on publiciten les seues numeracions per a l’atenció, tant de clients com de no clients.

Amb base en la informació que les entitats faciliten en els seus webs, 146 incompleixen la llei al no oferir cap línia gratuïta per a l’atenció als consumidors, fent ús d’altres línies que suposen un desemborsament per a l’usuari.

Què diu la llei

Des de desembre de 2020, l’article 21 del Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, recull que “en els supòsits de serveis de caràcter bàsic d’interés general, les empreses prestadores dels mateixos hauran de disposar, en qualsevol cas, d’un telèfon d’atenció al consumidor gratuït. A aquest efecte, tindran la consideració de serveis de caràcter bàsic d’interés general els de subministrament d’aigua, gas, electricitat, financers i d’assegurances, postals, transport aeri, ferroviari i per carretera, protecció de la salut, sanejament i residus, així com aquells que legalment es determinen”.

FACUA indica als consumidors que es vegen obligats a cridar a l’hospital o clínica de la seua zona a través de numeracions amb cost que podran reclamar-los l’abonament d’aqueixes quantitats.

En el cas d’altres empreses que no són de serveis bàsics d’interés general, la llei estableix que han de facilitar un número que no supose un cost superior al d’una trucada geogràfica o mòbil, amb el que si es veuen obligats a cridar a una tarifació especial (902 i 901), també tenen dret al reembossament d’aqueix cost.

A la Comunitat Valenciana, són l’Hospital Quirónsalud de València, el Quirónsalud d’Alacant i el Centre Vithas de Castelló els que vulneren la norma.

Més denúncies

L’any passat, FACUA va realitzar set estudis sobre l’obligat compliment per part de les companyies de serveis bàsics d’interés general de comptar amb un telèfon gratuït d’atenció al consumidor.

En el primer d’ells, l’associació va concloure que 7 de cada 10 aerolínies se saltaven la llei. En el segon, que 6 de cada 10 subministradores d’aigua tampoc complien amb l’esmentada normativa.

També, va poder comprovar que la meitat de les grans empreses de missatgeria analitzades no oferien telèfons gratuïts i que 9 de cada 10 asseguradores tampoc ho feien, el mateix percentatge les entitats financeres sense fitxa bancària. Respecte als bancs, han sigut 13 els denunciats de 29 analitzats.

L’últim estudi de 2021 va detectar irregularitats en quatre de cada deu comercialitzadores energètiques analitzades, denunciant-se 48 en total.

D’igual manera, el mes de febrer passat, l’associació va realitzar un estudi que va determinar que només 9 de les 51 companyies d’autobusos analitzades complien la normativa, per la qual cosa va denunciar a 42.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.