FACUA denuncia a l’Hospital  QuirónSalud de València per no facilitar un telèfon gratuït

FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a l’Hospital QuirónSalud de València per incomplir la llei que obliga a disposar de telèfons gratuïts en un sentit ampli. És un dels 146 hospitals, clíniques i centres sanitaris denunciats per l’associació després d’una anàlisi sobre el sector en tota Espanya. La denúncia ha sigut interposada davant la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat Valenciana i davant la Direcció General de Consum del ministeri d’Alberto Garzón.

FACUA ha realitzat un estudi rastrejant les pàgines web de 150 prestadores de serveis sanitaris de tota Espanya.

Aquest estudi es basa en si compleixen l’obligació de facilitar telèfons gratuïts i si ho fan en totes les seccions on publiciten les seues numeracions per a l’atenció, tant de clients com de no clients.

Amb base en la informació que les entitats faciliten en els seus webs, 146 incompleixen la llei al no oferir cap línia gratuïta per a l’atenció als consumidors, fent ús d’altres línies que suposen un desemborsament per a l’usuari.

Què diu la llei

Des de desembre de 2020, l’article 21 del Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, recull que «en els supòsits de serveis de caràcter bàsic d’interés general, les empreses prestadores dels mateixos hauran de disposar, en qualsevol cas, d’un telèfon d’atenció al consumidor gratuït. A aquest efecte, tindran la consideració de serveis de caràcter bàsic d’interés general els de subministrament d’aigua, gas, electricitat, financers i d’assegurances, postals, transport aeri, ferroviari i per carretera, protecció de la salut, sanejament i residus, així com aquells que legalment es determinen».

FACUA indica als consumidors que es vegen obligats a cridar a l’hospital o clínica de la seua zona a través de numeracions amb cost que podran reclamar-los l’abonament d’aqueixes quantitats.

En el cas d’altres empreses que no són de serveis bàsics d’interés general, la llei estableix que han de facilitar un número que no supose un cost superior al d’una trucada geogràfica o mòbil, amb el que si es veuen obligats a cridar a una tarifació especial (902 i 901), també tenen dret al reembossament d’aqueix cost.

A la Comunitat Valenciana, són l’Hospital Quirónsalud de València, el Quirónsalud d’Alacant i el Centre Vithas de Castelló els que vulneren la norma.

Més denúncies

L’any passat, FACUA va realitzar set estudis sobre l’obligat compliment per part de les companyies de serveis bàsics d’interés general de comptar amb un telèfon gratuït d’atenció al consumidor.

En el primer d’ells, l’associació va concloure que 7 de cada 10 aerolínies se saltaven la llei. En el segon, que 6 de cada 10 subministradores d’aigua tampoc complien amb l’esmentada normativa.

També, va poder comprovar que la meitat de les grans empreses de missatgeria analitzades no oferien telèfons gratuïts i que 9 de cada 10 asseguradores tampoc ho feien, el mateix percentatge les entitats financeres sense fitxa bancària. Respecte als bancs, han sigut 13 els denunciats de 29 analitzats.

L’últim estudi de 2021 va detectar irregularitats en quatre de cada deu comercialitzadores energètiques analitzades, denunciant-se 48 en total.

D’igual manera, el mes de febrer passat, l’associació va realitzar un estudi que va determinar que només 9 de les 51 companyies d’autobusos analitzades complien la normativa, per la qual cosa va denunciar a 42.

Últimes notícies

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.
FILMOTECA D'ESTIU