FACUA denuncia a l’Hospital  QuirónSalud de València per no facilitar un telèfon gratuït

FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a l’Hospital QuirónSalud de València per incomplir la llei que obliga a disposar de telèfons gratuïts en un sentit ampli. És un dels 146 hospitals, clíniques i centres sanitaris denunciats per l’associació després d’una anàlisi sobre el sector en tota Espanya. La denúncia ha sigut interposada davant la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat Valenciana i davant la Direcció General de Consum del ministeri d’Alberto Garzón.

FACUA ha realitzat un estudi rastrejant les pàgines web de 150 prestadores de serveis sanitaris de tota Espanya.

Aquest estudi es basa en si compleixen l’obligació de facilitar telèfons gratuïts i si ho fan en totes les seccions on publiciten les seues numeracions per a l’atenció, tant de clients com de no clients.

Amb base en la informació que les entitats faciliten en els seus webs, 146 incompleixen la llei al no oferir cap línia gratuïta per a l’atenció als consumidors, fent ús d’altres línies que suposen un desemborsament per a l’usuari.

Què diu la llei

Des de desembre de 2020, l’article 21 del Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, recull que «en els supòsits de serveis de caràcter bàsic d’interés general, les empreses prestadores dels mateixos hauran de disposar, en qualsevol cas, d’un telèfon d’atenció al consumidor gratuït. A aquest efecte, tindran la consideració de serveis de caràcter bàsic d’interés general els de subministrament d’aigua, gas, electricitat, financers i d’assegurances, postals, transport aeri, ferroviari i per carretera, protecció de la salut, sanejament i residus, així com aquells que legalment es determinen».

FACUA indica als consumidors que es vegen obligats a cridar a l’hospital o clínica de la seua zona a través de numeracions amb cost que podran reclamar-los l’abonament d’aqueixes quantitats.

En el cas d’altres empreses que no són de serveis bàsics d’interés general, la llei estableix que han de facilitar un número que no supose un cost superior al d’una trucada geogràfica o mòbil, amb el que si es veuen obligats a cridar a una tarifació especial (902 i 901), també tenen dret al reembossament d’aqueix cost.

A la Comunitat Valenciana, són l’Hospital Quirónsalud de València, el Quirónsalud d’Alacant i el Centre Vithas de Castelló els que vulneren la norma.

Més denúncies

L’any passat, FACUA va realitzar set estudis sobre l’obligat compliment per part de les companyies de serveis bàsics d’interés general de comptar amb un telèfon gratuït d’atenció al consumidor.

En el primer d’ells, l’associació va concloure que 7 de cada 10 aerolínies se saltaven la llei. En el segon, que 6 de cada 10 subministradores d’aigua tampoc complien amb l’esmentada normativa.

També, va poder comprovar que la meitat de les grans empreses de missatgeria analitzades no oferien telèfons gratuïts i que 9 de cada 10 asseguradores tampoc ho feien, el mateix percentatge les entitats financeres sense fitxa bancària. Respecte als bancs, han sigut 13 els denunciats de 29 analitzats.

L’últim estudi de 2021 va detectar irregularitats en quatre de cada deu comercialitzadores energètiques analitzades, denunciant-se 48 en total.

D’igual manera, el mes de febrer passat, l’associació va realitzar un estudi que va determinar que només 9 de les 51 companyies d’autobusos analitzades complien la normativa, per la qual cosa va denunciar a 42.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.