10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Mercadona anuncia noves mesures contra el coronavirus a partir de dilluns

Mercadona coronavirus

L’ús de guants serà obligatori | EFE

 

Mercadona adoptarà noves mesures de seguretat a partir d’este dilluns amb motiu de l’alerta sanitària pel coronavirus, entre les que es troben la instal·lació de mampares de metacrilat de protecció i separació, a demés de l’ús obligatori de guants per part dels clients, igual que els que s’utilitzen en la secció de fruita i verdura, i que es dispensaran en els accessos.

 

La cadena, en estos moments, ha establit unes recomanacions i mesures durant l’alerta sanitària pel Covid-19. Entre elles, s’ha reduït l’horari d’obertura de 9.00 a 19.00 hores i s’han instal·lat dispensadors de gel desinfectant i paper per a què els usuaris puguen netejar el mànec del carro abans d’usar-lo.

 

Entre les recomanacions estan anar només una persona a fer la compra (no en família o amb xiquets o grups) i no acudir a fer la compra persones que formen part dels grups de risc; ancians o persones amb malalties cròniques. Com a novetat, la cadena ha indicat que majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris tindran «prioritat» per a fer les seues compres.

 

D’altra banda, des de la companyia valenciana continuen recomanant espaiar la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura de l’establiment, amb el que hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. També demanen, per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa i no comprar innecessàriament i en gran quantitat productes, ja que el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit. També pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.

 

Control d’aforament i distància mínima

Igualment, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre persones. La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, en el seu cas, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

 

En la via pública d’accés a cada supermercat també estarà marcada una distància mínima d’un metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada en les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

Productes bàsics garantits i més protecció dels treballadors

Segons han assegurat, les botigues estaran proveïdes, pel que es reforçarà i es garantirà el subministrament de productes bàsics i de primera necessitat. Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte.

 

Mercadona també ha adoptat mesures internes per a reforçar la salut i seguretat dels seus treballadors, entre les que es troba el lliurament dels utensilis d’higiene i prevenció necessaris i l’adopció dels criteris específics respecte a la salut. Igualment, s’han reforçat els processos de desinfecció i neteja diaris de les instal·lacions amb servicis externs.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.