Anuncios

Mercadona anuncia noves mesures contra el coronavirus a partir de dilluns

Mercadona coronavirus

L’ús de guants serà obligatori | EFE

 

Mercadona adoptarà noves mesures de seguretat a partir d’este dilluns amb motiu de l’alerta sanitària pel coronavirus, entre les que es troben la instal·lació de mampares de metacrilat de protecció i separació, a demés de l’ús obligatori de guants per part dels clients, igual que els que s’utilitzen en la secció de fruita i verdura, i que es dispensaran en els accessos.

 

Anuncios

La cadena, en estos moments, ha establit unes recomanacions i mesures durant l’alerta sanitària pel Covid-19. Entre elles, s’ha reduït l’horari d’obertura de 9.00 a 19.00 hores i s’han instal·lat dispensadors de gel desinfectant i paper per a què els usuaris puguen netejar el mànec del carro abans d’usar-lo.

 

Entre les recomanacions estan anar només una persona a fer la compra (no en família o amb xiquets o grups) i no acudir a fer la compra persones que formen part dels grups de risc; ancians o persones amb malalties cròniques. Com a novetat, la cadena ha indicat que majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris tindran «prioritat» per a fer les seues compres.

 

D’altra banda, des de la companyia valenciana continuen recomanant espaiar la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura de l’establiment, amb el que hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. També demanen, per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa i no comprar innecessàriament i en gran quantitat productes, ja que el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit. També pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.

 

Control d’aforament i distància mínima

Igualment, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre persones. La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, en el seu cas, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

 

En la via pública d’accés a cada supermercat també estarà marcada una distància mínima d’un metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada en les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

Productes bàsics garantits i més protecció dels treballadors

Segons han assegurat, les botigues estaran proveïdes, pel que es reforçarà i es garantirà el subministrament de productes bàsics i de primera necessitat. Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte.

 

Mercadona també ha adoptat mesures internes per a reforçar la salut i seguretat dels seus treballadors, entre les que es troba el lliurament dels utensilis d’higiene i prevenció necessaris i l’adopció dels criteris específics respecte a la salut. Igualment, s’han reforçat els processos de desinfecció i neteja diaris de les instal·lacions amb servicis externs.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios