Mercadona anuncia noves mesures contra el coronavirus a partir de dilluns

Mercadona coronavirus

L’ús de guants serà obligatori | EFE

 

Mercadona adoptarà noves mesures de seguretat a partir d’este dilluns amb motiu de l’alerta sanitària pel coronavirus, entre les que es troben la instal·lació de mampares de metacrilat de protecció i separació, a demés de l’ús obligatori de guants per part dels clients, igual que els que s’utilitzen en la secció de fruita i verdura, i que es dispensaran en els accessos.

 

La cadena, en estos moments, ha establit unes recomanacions i mesures durant l’alerta sanitària pel Covid-19. Entre elles, s’ha reduït l’horari d’obertura de 9.00 a 19.00 hores i s’han instal·lat dispensadors de gel desinfectant i paper per a què els usuaris puguen netejar el mànec del carro abans d’usar-lo.

 

Entre les recomanacions estan anar només una persona a fer la compra (no en família o amb xiquets o grups) i no acudir a fer la compra persones que formen part dels grups de risc; ancians o persones amb malalties cròniques. Com a novetat, la cadena ha indicat que majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris tindran «prioritat» per a fer les seues compres.

 

D’altra banda, des de la companyia valenciana continuen recomanant espaiar la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura de l’establiment, amb el que hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. També demanen, per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa i no comprar innecessàriament i en gran quantitat productes, ja que el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit. També pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.

 

Control d’aforament i distància mínima

Igualment, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre persones. La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, en el seu cas, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

 

En la via pública d’accés a cada supermercat també estarà marcada una distància mínima d’un metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada en les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

Productes bàsics garantits i més protecció dels treballadors

Segons han assegurat, les botigues estaran proveïdes, pel que es reforçarà i es garantirà el subministrament de productes bàsics i de primera necessitat. Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte.

 

Mercadona també ha adoptat mesures internes per a reforçar la salut i seguretat dels seus treballadors, entre les que es troba el lliurament dels utensilis d’higiene i prevenció necessaris i l’adopció dels criteris específics respecte a la salut. Igualment, s’han reforçat els processos de desinfecció i neteja diaris de les instal·lacions amb servicis externs.

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.
FILMOTECA D'ESTIU