Enguany la tornada al col·le serà més cara: per damunt dels 200 euros

 

L’arribada de setembre significa el final de les vacances, la volta a les rutines diàries i, per a xiquets i adolescents, l’inici d’un nou curs escolar. Privalia– l’outlet en línia líder a Espanya– ha analitzat com es preparen els espanyols davant la despesa econòmica que suposa “la tornada al col·le”.

 

Segons els resultats obtinguts, el 44% dels espanyols gastarà entre 200 i 500 euros en l’inici del curs escolar 2021. Un 40% de les famílies preveu gastar entre 50 i 200 euros, mentre que el 16% assegura que la despesa superarà els 500€. 

Respecte a l’any anterior, aquesta inversió ha augmentat per al 45% de les famílies, degut principalment a la quantitat de material a comprar (57%) i el nombre de fills escolaritzats (41%). Per al 46% de les famílies la despesa serà molt similar al de 2020, i només disminueix en el 9% dels casos.

 

Roba i material escolar, el més demandat

El 48% dels espanyols assegura que la seua llista de la compra serà molt similar a la de l’any anterior. El que més compraran els espanyols serà material escolar (78%), calçat (69%), roba (62%), llibres (56%) i roba d’esport (53%), entre altres. El material sanitari continuarà sent un imprescindible, ja que el 32% dels espanyols afirma que tindrà en compte aquests productes (com a màscares i gel hidroalcohòlic) a l’hora de preparar la volta al col·legi.

 

Quant a moment de compra, només el 34% dels espanyols ha aprofitat les rebaixes d’estiu per a fer les seues compres i equipar-se davant l’inici del curs escolar. Un 32% ho ha fet durant el mes d’agost, mentre que 1 de cada 3 espanyols s’esperaran a setembre per a fer les seues compres. D’altra banda, només el 4% de les famílies organitzen la volta a la rutina abans de començar les vacances, quan el curs escolar segueix actiu.

 

El mòbil es manté com el canal de compra favorit

La compra en línia segueix en auge. Una realitat que s’ha vist incrementada també arran de la pandèmia, i que s’està consolidant al nostre país. Segons l’estudi de Privalia, el 64% dels espanyols realitzarà la majoria de les seues compres de “la volta” a través del mòbil, que es manté per segon any consecutiu com a dispositiu més utilitzat.

 

No obstant això, la majoria dels espanyols combina les compres per internet amb les presencials. Així, el 56% de les famílies asseguren que realitzaran compres en botigues físiques, ja siguen grans magatzems o xicotets establiments.

Últimes notícies

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.