21.5 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

Enguany la tornada al col·le serà més cara: per damunt dels 200 euros

 

L’arribada de setembre significa el final de les vacances, la volta a les rutines diàries i, per a xiquets i adolescents, l’inici d’un nou curs escolar. Privalia– l’outlet en línia líder a Espanya– ha analitzat com es preparen els espanyols davant la despesa econòmica que suposa “la tornada al col·le”.

 

Segons els resultats obtinguts, el 44% dels espanyols gastarà entre 200 i 500 euros en l’inici del curs escolar 2021. Un 40% de les famílies preveu gastar entre 50 i 200 euros, mentre que el 16% assegura que la despesa superarà els 500€. 

Respecte a l’any anterior, aquesta inversió ha augmentat per al 45% de les famílies, degut principalment a la quantitat de material a comprar (57%) i el nombre de fills escolaritzats (41%). Per al 46% de les famílies la despesa serà molt similar al de 2020, i només disminueix en el 9% dels casos.

 

Roba i material escolar, el més demandat

El 48% dels espanyols assegura que la seua llista de la compra serà molt similar a la de l’any anterior. El que més compraran els espanyols serà material escolar (78%), calçat (69%), roba (62%), llibres (56%) i roba d’esport (53%), entre altres. El material sanitari continuarà sent un imprescindible, ja que el 32% dels espanyols afirma que tindrà en compte aquests productes (com a màscares i gel hidroalcohòlic) a l’hora de preparar la volta al col·legi.

 

Quant a moment de compra, només el 34% dels espanyols ha aprofitat les rebaixes d’estiu per a fer les seues compres i equipar-se davant l’inici del curs escolar. Un 32% ho ha fet durant el mes d’agost, mentre que 1 de cada 3 espanyols s’esperaran a setembre per a fer les seues compres. D’altra banda, només el 4% de les famílies organitzen la volta a la rutina abans de començar les vacances, quan el curs escolar segueix actiu.

 

El mòbil es manté com el canal de compra favorit

La compra en línia segueix en auge. Una realitat que s’ha vist incrementada també arran de la pandèmia, i que s’està consolidant al nostre país. Segons l’estudi de Privalia, el 64% dels espanyols realitzarà la majoria de les seues compres de “la volta” a través del mòbil, que es manté per segon any consecutiu com a dispositiu més utilitzat.

 

No obstant això, la majoria dels espanyols combina les compres per internet amb les presencials. Així, el 56% de les famílies asseguren que realitzaran compres en botigues físiques, ja siguen grans magatzems o xicotets establiments.

Últimes notícies

La Mostra estrena ‘Les capes de la memòria’ i dignifica el record de la dana

La Mostra de València-Cinema Mediterrani estrena 'Les capes de la memòria', un film col·lectiu d'estudiants de la UV que transforma fotos danyades per la dana en relats d'esperança.

El Govern aprova avals i noves ajudes de 6.000 milions per als afectats per la dana

El Consell de Ministres ha donat llum verda a un Reial decret llei amb avals de l'Estat, crèdits ICO i fons de prevenció per fins a 6.000 milions. El paquet reforça la reconstrucció i se suma a les ajudes ja mobilitzades.

El Govern aprova avals i noves ajudes de 6.000 milions per a afectats per la dana

El Consell de Ministres ha aprovat un Reial decret llei amb avals, finançament de l'ICO i fons de prevenció per fins a 6.000 milions per a la reconstrucció després de la dana. El paquet prorroga suports a autònoms, reforça la vivenda i suma mesures per a cultura i servicis socials.

Imatges de Pablo Genovés dialoguen amb la col·lecció a la llum del Mubag

El Mubag presenta tretze fotomuntatges creats per Pablo Genovés per a dialogar amb l'exposició permanent El segle XIX. La col·lecció a la llum. La mostra es podrà visitar fins al 26 d'abril.

Les xifres per a no oblidar de la DANA de València de 2024

Les inundacions del 29 d'octubre de 2024 van arrasar part de la província de València i van deixar un balanç humà i econòmic extraordinari. Estes són les xifres essencials del desastre.

El PSPV demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l’aparcament després del seu menjar amb Mazón

El PSPV-PSOE ha demanat a Maribel Vilaplana que entregue voluntàriament a la comissió d'investigació de la dana el tiquet de l'aparcament i el càrrec de la targeta amb data i hora. La sol·licitud busca documentar el parador de Carlos Mazón la vesprada del temporal; la periodista declararà el 3 de novembre com a testimoni.

Mazón demana aparcar la confrontació per la dana i sumar esforços en la recuperació

Coincidint amb el primer aniversari de la dana del 29 d'octubre de 2024, Mazón reclama que les institucions deixen la disputa i treballen coordinades. El conveni firmat activa el Pla 'Endavant' per a agilitzar mesures de reconstrucció.

Burjassot se suma al dol per la DANA i homenatja les víctimes en el primer aniversari

Burjassot se suma al dol pel primer aniversari de la DANA amb banderes a mitja asta, minuts de silenci i la façana municipal il·luminada amb la Senyera. L'Ajuntament centra l'homenatge en les 229 persones mortes i en les desenes de milers d'afectats.