Consum vendrà taronges amb IGP en tota la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Consum comercialitzarà «en exclusiva» taronges amb el segell de qualitat IGP Cítrics Valencians en les seues tendes de la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya nacional de cítrics.

La cooperativa valenciana manté així la seua aposta pels productes locals i de proximitat durant la temporada, que comença estos dies amb l’arribada a les tendes de les taronges valencianes de la varietat Navelina.

La temporada de cítrics valencians amb IGP, marcada enguany pel pas de la dana, es perllongarà previsiblement fins a final d’agost del 2025, explica la cadena de supermercats.

La campanya de cítrics nacionals ha començat en Consum amb l’arribada de les mandarines valencianes de la varietat Oronules i els llimons murcians.

Durant la campanya es vendran les varietats de mandarina Orogros, Clemenules, Clemenvilla, Tango, Nadorcot, Leanri i Orri. Respecte a les taronges, hi haurà Navelinas, Navel, Navel late, Lane late, Powell, Salustianas i València late, amb la qual finalitza la temporada valenciana.

Els cítrics es podran adquirir en diversos formats (malla, granel, suc). Les especificacions de qualitat garantiran que les taronges disposen d’un índex de dulzor i maduresa òptim per a consumir.

CAMPANYA DE LLIMONS

En paral·lel, la cooperativa arranca la campanya nacional de llimons amb la varietat Primofiori i la d’aranges amb la varietat Star Ruby, ambdues d’origen murcià.

A més, treballa juntament amb els seus proveïdors en la planificació i projecció de la collita per a ajustar els desenvolupaments varietales i aconseguir ampliar «el màxim possible» la durada de les campanyes de fruites i verdures d’origen nacional, mantenint els requisits de qualitat.

El passat exercici, la cooperativa va comprar als seus proveïdors per valor de 2.901,7 milions d’euros. El 98,6% de totes les compres que va fer el 2023 van ser a proveïdors nacionals i, d’elles, prop del 67% a locals. Treballa amb la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona o la DO Xufa de València.

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.