Anuncios

Consum vendrà taronges amb IGP en tota la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Consum comercialitzarà “en exclusiva” taronges amb el segell de qualitat IGP Cítrics Valencians en les seues tendes de la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya nacional de cítrics.

Anuncios

La cooperativa valenciana manté així la seua aposta pels productes locals i de proximitat durant la temporada, que comença estos dies amb l’arribada a les tendes de les taronges valencianes de la varietat Navelina.

La temporada de cítrics valencians amb IGP, marcada enguany pel pas de la dana, es perllongarà previsiblement fins a final d’agost del 2025, explica la cadena de supermercats.

La campanya de cítrics nacionals ha començat en Consum amb l’arribada de les mandarines valencianes de la varietat Oronules i els llimons murcians.

Durant la campanya es vendran les varietats de mandarina Orogros, Clemenules, Clemenvilla, Tango, Nadorcot, Leanri i Orri. Respecte a les taronges, hi haurà Navelinas, Navel, Navel late, Lane late, Powell, Salustianas i València late, amb la qual finalitza la temporada valenciana.

Els cítrics es podran adquirir en diversos formats (malla, granel, suc). Les especificacions de qualitat garantiran que les taronges disposen d’un índex de dulzor i maduresa òptim per a consumir.

CAMPANYA DE LLIMONS

En paral·lel, la cooperativa arranca la campanya nacional de llimons amb la varietat Primofiori i la d’aranges amb la varietat Star Ruby, ambdues d’origen murcià.

A més, treballa juntament amb els seus proveïdors en la planificació i projecció de la collita per a ajustar els desenvolupaments varietales i aconseguir ampliar “el màxim possible” la durada de les campanyes de fruites i verdures d’origen nacional, mantenint els requisits de qualitat.

El passat exercici, la cooperativa va comprar als seus proveïdors per valor de 2.901,7 milions d’euros. El 98,6% de totes les compres que va fer el 2023 van ser a proveïdors nacionals i, d’elles, prop del 67% a locals. Treballa amb la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona o la DO Xufa de València.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios