15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Consum vendrà taronges amb IGP en tota la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Consum comercialitzarà “en exclusiva” taronges amb el segell de qualitat IGP Cítrics Valencians en les seues tendes de la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya nacional de cítrics.

La cooperativa valenciana manté així la seua aposta pels productes locals i de proximitat durant la temporada, que comença estos dies amb l’arribada a les tendes de les taronges valencianes de la varietat Navelina.

La temporada de cítrics valencians amb IGP, marcada enguany pel pas de la dana, es perllongarà previsiblement fins a final d’agost del 2025, explica la cadena de supermercats.

La campanya de cítrics nacionals ha començat en Consum amb l’arribada de les mandarines valencianes de la varietat Oronules i els llimons murcians.

Durant la campanya es vendran les varietats de mandarina Orogros, Clemenules, Clemenvilla, Tango, Nadorcot, Leanri i Orri. Respecte a les taronges, hi haurà Navelinas, Navel, Navel late, Lane late, Powell, Salustianas i València late, amb la qual finalitza la temporada valenciana.

Els cítrics es podran adquirir en diversos formats (malla, granel, suc). Les especificacions de qualitat garantiran que les taronges disposen d’un índex de dulzor i maduresa òptim per a consumir.

CAMPANYA DE LLIMONS

En paral·lel, la cooperativa arranca la campanya nacional de llimons amb la varietat Primofiori i la d’aranges amb la varietat Star Ruby, ambdues d’origen murcià.

A més, treballa juntament amb els seus proveïdors en la planificació i projecció de la collita per a ajustar els desenvolupaments varietales i aconseguir ampliar “el màxim possible” la durada de les campanyes de fruites i verdures d’origen nacional, mantenint els requisits de qualitat.

El passat exercici, la cooperativa va comprar als seus proveïdors per valor de 2.901,7 milions d’euros. El 98,6% de totes les compres que va fer el 2023 van ser a proveïdors nacionals i, d’elles, prop del 67% a locals. Treballa amb la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona o la DO Xufa de València.

Últimes notícies

El Consell aprova 455.000 € en ajudes al lloguer per a afectats per l’incendi de Campanar

La Generalitat ha activat un decret amb 455.000 € per a sufragar el lloguer de propietaris que van perdre la seua vivenda en l'incendi de Campanar. L'ajuda cobrirà fins a 12 mensualitats de 2025, amb topalls segons la unitat de convivència.

Mazón assistirà este dijous al debat d’investidura del seu successor en Les Corts

Carlos Mazón assistirà este dijous al debat d'investidura en Les Corts que ha de triar al seu successor, Juanfran Pérez Llorca. El Consell en funcions defén la seua gestió de la dana i retrau falta d'ajudes estatals.

Els convocants de la marxa per la dana reclamen que Mazón renuncie a l’acta i comparega davant la jutgessa

En vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca, més de 200 entitats han demanat que Mazón entregue l'acta i es presente davant la jutgessa per la gestió de la dana. La protesta retrà homenatge a les 229 víctimes i exigirà canvis en les polítiques per a futures emergències.

Tárrega va afirmar que ha crescut amb Corberán i va negar problemes en el vestuari

El central del València va defendre al cos tècnic, va explicar l'ajust amb eixida de tres al costat de Pepelu i va demanar començar a sumar fora per a consolidar la millora.

Raquel Carrera recau de les molèsties en el genoll esquerre i se sotmetrà a noves proves

La interior del València Basket ha recaigut de les molèsties en el seu genoll esquerre i serà sotmesa a noves proves. El club fixarà els terminis quan conega l'abast.

Seguretat Social actua en l’Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València

Seguretat Social ha actuat per sorpresa en l'Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València, que se celebra el 13 de desembre en el Roig Arena. L'acció s'emmarca en la campanya 'Enjoy the music' de Enjoy Aena.

Montero acusa a Mazón de no dir la veritat sobre la seua actuació el dia de la DANA

La vicepresidenta primera ha acusat a Carlos Mazón d'ocultar els seus moviments durant la DANA de 2024 i ha qualificat de lamentable la versió contradictòria publicada per Levante-EMV. També ha insistit que el PP degué convocar eleccions en la Comunitat Valenciana després de la tragèdia.

El Consell licita cinc parcel·les per a unes 220 vivendes protegides a Alacant

La EVHA ha tret a licitació cinc parcel·les municipals per a alçar unes 220 vivendes protegides a Alacant mitjançant permuta a canvi d'obra futura.