Consum vendrà taronges amb IGP en tota la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Consum comercialitzarà “en exclusiva” taronges amb el segell de qualitat IGP Cítrics Valencians en les seues tendes de la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya nacional de cítrics.

La cooperativa valenciana manté així la seua aposta pels productes locals i de proximitat durant la temporada, que comença estos dies amb l’arribada a les tendes de les taronges valencianes de la varietat Navelina.

La temporada de cítrics valencians amb IGP, marcada enguany pel pas de la dana, es perllongarà previsiblement fins a final d’agost del 2025, explica la cadena de supermercats.

La campanya de cítrics nacionals ha començat en Consum amb l’arribada de les mandarines valencianes de la varietat Oronules i els llimons murcians.

Durant la campanya es vendran les varietats de mandarina Orogros, Clemenules, Clemenvilla, Tango, Nadorcot, Leanri i Orri. Respecte a les taronges, hi haurà Navelinas, Navel, Navel late, Lane late, Powell, Salustianas i València late, amb la qual finalitza la temporada valenciana.

Els cítrics es podran adquirir en diversos formats (malla, granel, suc). Les especificacions de qualitat garantiran que les taronges disposen d’un índex de dulzor i maduresa òptim per a consumir.

CAMPANYA DE LLIMONS

En paral·lel, la cooperativa arranca la campanya nacional de llimons amb la varietat Primofiori i la d’aranges amb la varietat Star Ruby, ambdues d’origen murcià.

A més, treballa juntament amb els seus proveïdors en la planificació i projecció de la collita per a ajustar els desenvolupaments varietales i aconseguir ampliar “el màxim possible” la durada de les campanyes de fruites i verdures d’origen nacional, mantenint els requisits de qualitat.

El passat exercici, la cooperativa va comprar als seus proveïdors per valor de 2.901,7 milions d’euros. El 98,6% de totes les compres que va fer el 2023 van ser a proveïdors nacionals i, d’elles, prop del 67% a locals. Treballa amb la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona o la DO Xufa de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.