Consum vendrà taronges amb IGP en tota la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Consum comercialitzarà «en exclusiva» taronges amb el segell de qualitat IGP Cítrics Valencians en les seues tendes de la Comunitat Valenciana fins al final de la campanya nacional de cítrics.

La cooperativa valenciana manté així la seua aposta pels productes locals i de proximitat durant la temporada, que comença estos dies amb l’arribada a les tendes de les taronges valencianes de la varietat Navelina.

La temporada de cítrics valencians amb IGP, marcada enguany pel pas de la dana, es perllongarà previsiblement fins a final d’agost del 2025, explica la cadena de supermercats.

La campanya de cítrics nacionals ha començat en Consum amb l’arribada de les mandarines valencianes de la varietat Oronules i els llimons murcians.

Durant la campanya es vendran les varietats de mandarina Orogros, Clemenules, Clemenvilla, Tango, Nadorcot, Leanri i Orri. Respecte a les taronges, hi haurà Navelinas, Navel, Navel late, Lane late, Powell, Salustianas i València late, amb la qual finalitza la temporada valenciana.

Els cítrics es podran adquirir en diversos formats (malla, granel, suc). Les especificacions de qualitat garantiran que les taronges disposen d’un índex de dulzor i maduresa òptim per a consumir.

CAMPANYA DE LLIMONS

En paral·lel, la cooperativa arranca la campanya nacional de llimons amb la varietat Primofiori i la d’aranges amb la varietat Star Ruby, ambdues d’origen murcià.

A més, treballa juntament amb els seus proveïdors en la planificació i projecció de la collita per a ajustar els desenvolupaments varietales i aconseguir ampliar «el màxim possible» la durada de les campanyes de fruites i verdures d’origen nacional, mantenint els requisits de qualitat.

El passat exercici, la cooperativa va comprar als seus proveïdors per valor de 2.901,7 milions d’euros. El 98,6% de totes les compres que va fer el 2023 van ser a proveïdors nacionals i, d’elles, prop del 67% a locals. Treballa amb la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona o la DO Xufa de València.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.