14.7 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

15 anys sense Rocío Jurado. Els Mohedano han celebrat una missa en memòria de La més gran

Els Mohedano posant en foto el dia que han celebrat una missa en homenatge a Rocío Jurado

Rocío Jurado va morir l’1 de juny de 2006 després de ser diagnosticada de càncer de pàncrees i rebre tractament a Houston. Encara que no serà fins dimecres que ve quan es complesca este trist aniversari, quinze anys sense ‘la més gran‘, en el seu cercle han volgut retre-li homenatge este cap de setmana al qual va ser el seu pilar fonamental i la persona que els mantenia units.
Els actes en record de l’artista s’estan duent a terme Chipiona, localitat gaditana que va veure néixer a la intèrpret de temes com a Punto de partida, Señora o Como una ola. La primera parada ha estat una missa en el santuari de la Verge de Regla, del qual ella era una fervent devota. Fins a esta església hem vist arribar poc abans de les onze del matí a Rocío i David Flores, Ortega CanoGloria Mohedano amb el seu marit José Antonio, Rosa Benito i Gloria Camila, qui esta mateixa setmana donava tots els detalls d’esta jornada tan significativa per a tots els que troben a faltar a la cantant.

Provocació o guiny a Rocío Carrasco?

Gloria Camila ha sorprés amb un tratge de pantaló i americana rosa, del mateix color que el que duia Rocío Carrasco en la seua docu-sèrie “Rocío Carrasco, contar la verdad para seguir viva”, també s’ha dit que el dia d’abans Rocío Flores també lluïa una americana del mateix color. Hi ha qui pensa que és una provocació o guiny a la filla de la més gran.

Rocío Carrasco i Gloria Camila vestides igual

En els voltants d’este temple que es troba a escassos metres de la mar l’expectació era màxima. ja que és la primera vegada que els Mohedano s’ajunten després de l’emissió del documental de Rocío Carrasco en Telecinco. La filla de Rocío Jurado i Pedro Carrasco ha trencat el seu silenci i ha comptat al llarg de dotze capítols els detalls de tots estos moments que han marcat la seua vida. D’esta manera, ha resolt dubtes com el motiu pel qual actualment no té contacte amb els seus dos fills o la causa per la qual es va trencar la seua relació amb la seua família materna. Amb relació a això últim, ha assegurat que considera als seus oncles “còmplices” d’Antonio David Flores.

L’emoció ha estat el protagonista

Després de la missa en honor a Rocío Jurado, que ha estat oficiada pel Rector del Santuari, Juan José Rodríguez, i retransmesa en directe perquè l’aforament era limitat, els Mohedano s’han desplaçat fins al cementiri on reposen les restes de la Jurado. S’han pres totes les mesures de seguretats pertinents, tots han lluit les mascaretes, negres amb el nom de la cantant brodat al costat d’una clau de sol i la paraula immortal (és el lema de l’homenatge d’este quinze aniversari de la seua defunció). En el Mausoleu dedicat a l’artista, en el qual han col·locat flors, s’han produït moments en els quals l’emoció ha estat protagonista. El fill menor de Rocío Carrasco, David Flores, no ha pogut amagar la seua emoció, no ha pogut contenir les llàgrimes que han brotat dels seus ulls en recordar a la seua iaia i ha trobat consol en les abraçades de la seua germana. Per part seua, Gloria Camila ha estat en tot moment agarrant la mà del seu pare.

Este homenatge familiar ha conclòs amb una ofrena floral en el monument de l’artista, que està situat en l’avinguda que porta el seu nom i prop de la platja de la Creu de la Mar. Esta obra realitzada per Juan de Ávalos és de bronze i pedra i es troba sobre un pedestal de marbre, en el centre d’una rotonda. Les encarregades de posar uns clavells vermells sobre l’estàtua han estat Gloria Camila i Rocío Flores, que s’han descalçat per a caminar per l’aigua que envolta a la peça. Després d’això s’han fet una foto de família en la qual ha quedat palesa una vegada més la seua unió, encara que també ha remarcat les absències que s’han produït en l’homenatge.

 

David Flores abraçat a la seua germana Rocío Flores en l'homenatge a Rocío Jurado

Últimes notícies

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.