15 anys sense Rocío Jurado. Els Mohedano han celebrat una missa en memòria de La més gran

Els Mohedano posant en foto el dia que han celebrat una missa en homenatge a Rocío Jurado

Rocío Jurado va morir l’1 de juny de 2006 després de ser diagnosticada de càncer de pàncrees i rebre tractament a Houston. Encara que no serà fins dimecres que ve quan es complesca este trist aniversari, quinze anys sense ‘la més gran‘, en el seu cercle han volgut retre-li homenatge este cap de setmana al qual va ser el seu pilar fonamental i la persona que els mantenia units.
Els actes en record de l’artista s’estan duent a terme Chipiona, localitat gaditana que va veure néixer a la intèrpret de temes com a Punto de partida, Señora o Como una ola. La primera parada ha estat una missa en el santuari de la Verge de Regla, del qual ella era una fervent devota. Fins a esta església hem vist arribar poc abans de les onze del matí a Rocío i David Flores, Ortega CanoGloria Mohedano amb el seu marit José Antonio, Rosa Benito i Gloria Camila, qui esta mateixa setmana donava tots els detalls d’esta jornada tan significativa per a tots els que troben a faltar a la cantant.

Provocació o guiny a Rocío Carrasco?

Gloria Camila ha sorprés amb un tratge de pantaló i americana rosa, del mateix color que el que duia Rocío Carrasco en la seua docu-sèrie «Rocío Carrasco, contar la verdad para seguir viva», també s’ha dit que el dia d’abans Rocío Flores també lluïa una americana del mateix color. Hi ha qui pensa que és una provocació o guiny a la filla de la més gran.

Rocío Carrasco i Gloria Camila vestides igual

En els voltants d’este temple que es troba a escassos metres de la mar l’expectació era màxima. ja que és la primera vegada que els Mohedano s’ajunten després de l’emissió del documental de Rocío Carrasco en Telecinco. La filla de Rocío Jurado i Pedro Carrasco ha trencat el seu silenci i ha comptat al llarg de dotze capítols els detalls de tots estos moments que han marcat la seua vida. D’esta manera, ha resolt dubtes com el motiu pel qual actualment no té contacte amb els seus dos fills o la causa per la qual es va trencar la seua relació amb la seua família materna. Amb relació a això últim, ha assegurat que considera als seus oncles «còmplices» d’Antonio David Flores.

L’emoció ha estat el protagonista

Després de la missa en honor a Rocío Jurado, que ha estat oficiada pel Rector del Santuari, Juan José Rodríguez, i retransmesa en directe perquè l’aforament era limitat, els Mohedano s’han desplaçat fins al cementiri on reposen les restes de la Jurado. S’han pres totes les mesures de seguretats pertinents, tots han lluit les mascaretes, negres amb el nom de la cantant brodat al costat d’una clau de sol i la paraula immortal (és el lema de l’homenatge d’este quinze aniversari de la seua defunció). En el Mausoleu dedicat a l’artista, en el qual han col·locat flors, s’han produït moments en els quals l’emoció ha estat protagonista. El fill menor de Rocío Carrasco, David Flores, no ha pogut amagar la seua emoció, no ha pogut contenir les llàgrimes que han brotat dels seus ulls en recordar a la seua iaia i ha trobat consol en les abraçades de la seua germana. Per part seua, Gloria Camila ha estat en tot moment agarrant la mà del seu pare.

Este homenatge familiar ha conclòs amb una ofrena floral en el monument de l’artista, que està situat en l’avinguda que porta el seu nom i prop de la platja de la Creu de la Mar. Esta obra realitzada per Juan de Ávalos és de bronze i pedra i es troba sobre un pedestal de marbre, en el centre d’una rotonda. Les encarregades de posar uns clavells vermells sobre l’estàtua han estat Gloria Camila i Rocío Flores, que s’han descalçat per a caminar per l’aigua que envolta a la peça. Després d’això s’han fet una foto de família en la qual ha quedat palesa una vegada més la seua unió, encara que també ha remarcat les absències que s’han produït en l’homenatge.

 

David Flores abraçat a la seua germana Rocío Flores en l'homenatge a Rocío Jurado

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.