15 anys sense Rocío Jurado. Els Mohedano han celebrat una missa en memòria de La més gran

Els Mohedano posant en foto el dia que han celebrat una missa en homenatge a Rocío Jurado

Rocío Jurado va morir l’1 de juny de 2006 després de ser diagnosticada de càncer de pàncrees i rebre tractament a Houston. Encara que no serà fins dimecres que ve quan es complesca este trist aniversari, quinze anys sense ‘la més gran‘, en el seu cercle han volgut retre-li homenatge este cap de setmana al qual va ser el seu pilar fonamental i la persona que els mantenia units.
Els actes en record de l’artista s’estan duent a terme Chipiona, localitat gaditana que va veure néixer a la intèrpret de temes com a Punto de partida, Señora o Como una ola. La primera parada ha estat una missa en el santuari de la Verge de Regla, del qual ella era una fervent devota. Fins a esta església hem vist arribar poc abans de les onze del matí a Rocío i David Flores, Ortega CanoGloria Mohedano amb el seu marit José Antonio, Rosa Benito i Gloria Camila, qui esta mateixa setmana donava tots els detalls d’esta jornada tan significativa per a tots els que troben a faltar a la cantant.

Provocació o guiny a Rocío Carrasco?

Gloria Camila ha sorprés amb un tratge de pantaló i americana rosa, del mateix color que el que duia Rocío Carrasco en la seua docu-sèrie «Rocío Carrasco, contar la verdad para seguir viva», també s’ha dit que el dia d’abans Rocío Flores també lluïa una americana del mateix color. Hi ha qui pensa que és una provocació o guiny a la filla de la més gran.

Rocío Carrasco i Gloria Camila vestides igual

En els voltants d’este temple que es troba a escassos metres de la mar l’expectació era màxima. ja que és la primera vegada que els Mohedano s’ajunten després de l’emissió del documental de Rocío Carrasco en Telecinco. La filla de Rocío Jurado i Pedro Carrasco ha trencat el seu silenci i ha comptat al llarg de dotze capítols els detalls de tots estos moments que han marcat la seua vida. D’esta manera, ha resolt dubtes com el motiu pel qual actualment no té contacte amb els seus dos fills o la causa per la qual es va trencar la seua relació amb la seua família materna. Amb relació a això últim, ha assegurat que considera als seus oncles «còmplices» d’Antonio David Flores.

L’emoció ha estat el protagonista

Després de la missa en honor a Rocío Jurado, que ha estat oficiada pel Rector del Santuari, Juan José Rodríguez, i retransmesa en directe perquè l’aforament era limitat, els Mohedano s’han desplaçat fins al cementiri on reposen les restes de la Jurado. S’han pres totes les mesures de seguretats pertinents, tots han lluit les mascaretes, negres amb el nom de la cantant brodat al costat d’una clau de sol i la paraula immortal (és el lema de l’homenatge d’este quinze aniversari de la seua defunció). En el Mausoleu dedicat a l’artista, en el qual han col·locat flors, s’han produït moments en els quals l’emoció ha estat protagonista. El fill menor de Rocío Carrasco, David Flores, no ha pogut amagar la seua emoció, no ha pogut contenir les llàgrimes que han brotat dels seus ulls en recordar a la seua iaia i ha trobat consol en les abraçades de la seua germana. Per part seua, Gloria Camila ha estat en tot moment agarrant la mà del seu pare.

Este homenatge familiar ha conclòs amb una ofrena floral en el monument de l’artista, que està situat en l’avinguda que porta el seu nom i prop de la platja de la Creu de la Mar. Esta obra realitzada per Juan de Ávalos és de bronze i pedra i es troba sobre un pedestal de marbre, en el centre d’una rotonda. Les encarregades de posar uns clavells vermells sobre l’estàtua han estat Gloria Camila i Rocío Flores, que s’han descalçat per a caminar per l’aigua que envolta a la peça. Després d’això s’han fet una foto de família en la qual ha quedat palesa una vegada més la seua unió, encara que també ha remarcat les absències que s’han produït en l’homenatge.

 

David Flores abraçat a la seua germana Rocío Flores en l'homenatge a Rocío Jurado

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.