15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

15 anys sense Rocío Jurado. Els Mohedano han celebrat una missa en memòria de La més gran

Els Mohedano posant en foto el dia que han celebrat una missa en homenatge a Rocío Jurado

Rocío Jurado va morir l’1 de juny de 2006 després de ser diagnosticada de càncer de pàncrees i rebre tractament a Houston. Encara que no serà fins dimecres que ve quan es complesca este trist aniversari, quinze anys sense ‘la més gran‘, en el seu cercle han volgut retre-li homenatge este cap de setmana al qual va ser el seu pilar fonamental i la persona que els mantenia units.
Els actes en record de l’artista s’estan duent a terme Chipiona, localitat gaditana que va veure néixer a la intèrpret de temes com a Punto de partida, Señora o Como una ola. La primera parada ha estat una missa en el santuari de la Verge de Regla, del qual ella era una fervent devota. Fins a esta església hem vist arribar poc abans de les onze del matí a Rocío i David Flores, Ortega CanoGloria Mohedano amb el seu marit José Antonio, Rosa Benito i Gloria Camila, qui esta mateixa setmana donava tots els detalls d’esta jornada tan significativa per a tots els que troben a faltar a la cantant.

Provocació o guiny a Rocío Carrasco?

Gloria Camila ha sorprés amb un tratge de pantaló i americana rosa, del mateix color que el que duia Rocío Carrasco en la seua docu-sèrie “Rocío Carrasco, contar la verdad para seguir viva”, també s’ha dit que el dia d’abans Rocío Flores també lluïa una americana del mateix color. Hi ha qui pensa que és una provocació o guiny a la filla de la més gran.

Rocío Carrasco i Gloria Camila vestides igual

En els voltants d’este temple que es troba a escassos metres de la mar l’expectació era màxima. ja que és la primera vegada que els Mohedano s’ajunten després de l’emissió del documental de Rocío Carrasco en Telecinco. La filla de Rocío Jurado i Pedro Carrasco ha trencat el seu silenci i ha comptat al llarg de dotze capítols els detalls de tots estos moments que han marcat la seua vida. D’esta manera, ha resolt dubtes com el motiu pel qual actualment no té contacte amb els seus dos fills o la causa per la qual es va trencar la seua relació amb la seua família materna. Amb relació a això últim, ha assegurat que considera als seus oncles “còmplices” d’Antonio David Flores.

L’emoció ha estat el protagonista

Després de la missa en honor a Rocío Jurado, que ha estat oficiada pel Rector del Santuari, Juan José Rodríguez, i retransmesa en directe perquè l’aforament era limitat, els Mohedano s’han desplaçat fins al cementiri on reposen les restes de la Jurado. S’han pres totes les mesures de seguretats pertinents, tots han lluit les mascaretes, negres amb el nom de la cantant brodat al costat d’una clau de sol i la paraula immortal (és el lema de l’homenatge d’este quinze aniversari de la seua defunció). En el Mausoleu dedicat a l’artista, en el qual han col·locat flors, s’han produït moments en els quals l’emoció ha estat protagonista. El fill menor de Rocío Carrasco, David Flores, no ha pogut amagar la seua emoció, no ha pogut contenir les llàgrimes que han brotat dels seus ulls en recordar a la seua iaia i ha trobat consol en les abraçades de la seua germana. Per part seua, Gloria Camila ha estat en tot moment agarrant la mà del seu pare.

Este homenatge familiar ha conclòs amb una ofrena floral en el monument de l’artista, que està situat en l’avinguda que porta el seu nom i prop de la platja de la Creu de la Mar. Esta obra realitzada per Juan de Ávalos és de bronze i pedra i es troba sobre un pedestal de marbre, en el centre d’una rotonda. Les encarregades de posar uns clavells vermells sobre l’estàtua han estat Gloria Camila i Rocío Flores, que s’han descalçat per a caminar per l’aigua que envolta a la peça. Després d’això s’han fet una foto de família en la qual ha quedat palesa una vegada més la seua unió, encara que també ha remarcat les absències que s’han produït en l’homenatge.

 

David Flores abraçat a la seua germana Rocío Flores en l'homenatge a Rocío Jurado

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.