Almudena Grandes anuncia que pateix càncer: Estic en les millors mans, segura, confiada i forta

 

L’escriptora Almudena Grandes ha revelat este diumenge que se li ha diagnosticat un càncer. Ho ha fet en la columna que escriu en ‘El País Semanal’ i que ha titulat ‘Tirar una tanca’.

L’autora, que ha afirmat que està «en les millors mans, segura, confiada i fort», va explicar que ho sap des de fa poc més d’un any: «Tot va començar fa poc més d’un any. Revisió rutinària, tumor maligne, bon pronòstic i a barallar».

Grandes no va voler anunciar-ho abans «per a estar tranquil·la». «Mentre els altaveus de la Fira del Llibre de Madrid llançaven als quatre vents els noms dels autors que estaven signant en les casetes, entre ells el meu, jo era a l’hospital amb una complicació intestinal. Així vaig comprendre que el meu silenci havia tingut un preu», va dir.

L’autora ha revelat en l’article que al mateix temps està escrivint una novel·la que la manté «sencera«, i que continuarà escrivint la seua columna setmanal en El País i cada dos setmanes en ‘El País Semanal’.

«Tal vegada reapareix amb pèl, potser sense pèl, amb una cabellera arrissada o amb el pentinat de la meu volguda Josefina Báquer, com l’anomenava la meua àvia. Però promet solemnement que tornaré a asseure’m en una caseta per a signar exemplars i mirar als ulls dels meus lectors, de les meues lectores», va dir.

Últimes notícies

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.

Camarero rebutja que la Comunitat Valenciana blanquege la política migratòria del Govern

La vicepresidenta Susana Camarero rebutja acudir a la Conferència Sectorial d’Immigració a Madrid i acusa el Govern d’imposar una regularització migratòria opaca i sense finançament suficient.

Onze anys de presó per agredir sexualment durant anys la seua filla menor a la Plana Alta

La Audiencia Provincial de Castellón ha condemnat a onze anys de presó un home per un delicte continuat d’agressió sexual a la seua filla menor en una localitat de la Plana Alta. La xiqueta, que tenia 7 anys quan van començar els abusos, va revelar els fets al col·legi en 2024.

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.

Benidorm reunirà l’elit mundial del ciclisme en la primera Gala UCI el 9 de desembre

Benidorm acollirà el 9 de desembre la primera Gala del Ciclisme UCI, on es premiarà els millors ciclistes, equips i països de la temporada 2026.