Almudena Grandes anuncia que pateix càncer: Estic en les millors mans, segura, confiada i forta

 

L’escriptora Almudena Grandes ha revelat este diumenge que se li ha diagnosticat un càncer. Ho ha fet en la columna que escriu en ‘El País Semanal’ i que ha titulat ‘Tirar una tanca’.

L’autora, que ha afirmat que està «en les millors mans, segura, confiada i fort», va explicar que ho sap des de fa poc més d’un any: «Tot va començar fa poc més d’un any. Revisió rutinària, tumor maligne, bon pronòstic i a barallar».

Grandes no va voler anunciar-ho abans «per a estar tranquil·la». «Mentre els altaveus de la Fira del Llibre de Madrid llançaven als quatre vents els noms dels autors que estaven signant en les casetes, entre ells el meu, jo era a l’hospital amb una complicació intestinal. Així vaig comprendre que el meu silenci havia tingut un preu», va dir.

L’autora ha revelat en l’article que al mateix temps està escrivint una novel·la que la manté «sencera«, i que continuarà escrivint la seua columna setmanal en El País i cada dos setmanes en ‘El País Semanal’.

«Tal vegada reapareix amb pèl, potser sense pèl, amb una cabellera arrissada o amb el pentinat de la meu volguda Josefina Báquer, com l’anomenava la meua àvia. Però promet solemnement que tornaré a asseure’m en una caseta per a signar exemplars i mirar als ulls dels meus lectors, de les meues lectores», va dir.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.