Mor la mare, Donya Ana, d’Isabel Pantoja als 90 anys

 

La tragèdia torna a visitar a Isabel Pantoja. La mort de Donya Ana Martín, la cèlebre mare de la cançonetista ha sumit Cantora, de nou, en el dol i la tristesa. A pesar que en els últims dies s’anunciava la seua alta hospitalària després de lluitar contra una llarga malaltia, la matriarca del clan ha mort als 90 anys en la finca de Cantora.

La defunció de la mare de la cançonetista, àvia de Kiko Rivera, Isa Pantoja i Anabel Pantoja, deixa en una complicada situació a esta última, que este pròxim 1 d’octubre tenia prevista la seua boda a Lanzarote, al costat de la Palma, amb la seua parella, Omar Sánchez.

Des que es coneguera la notícia que donya Ana estava «molt greu«, Isabel Pantoja no s’ha pronunciat la respecte, sent Kiko Hernández en ‘Sálvame’ qui fa uns dies va anunciar que la situació semblava irreversible. «M’han donat el comunicat mèdic i, si és veritat, és terrible. Hi ha preocupació sobre donya Ana, és a l’hospital des de fa temps», explicava el col·laborador del programa de Jorge Javier Vázquez.

No obstant això, les últimes notícies van fer pensar una lleu millora de donya Ana, ja que fa 4 dies va rebre l’alta hospitalària després d’una lleu millora i va tornar a la Finca Cantora.

No obstant això, segons fonts pròximes, Ana María Martín Villegas hauria mort en les últimes hores i s’espera que siga enterrada o incinerada en breu, amb la intenció de mantindre la màxima privacitat possible.

La matriarca del clan ha sigut un personatge tant icònic com misteriós i hui, de manera pòstuma, revelem les claus de la seua biografia.

 

Qui és qui en la família Pantoja?

 

 

Donya Ana era la filla de ‘El Lechuga‘, un verduler que venia els seus productes en el mercat de Sevilla. Després d’una infància humil i plena de penúries, es va casar amb Juan Pantoja, component del trio ‘Los Gitanos’ i lletrista de fandangos. 

Donya Ana, gitana de raça, també tenia una vena artista: de jove va ballar en les companyies de Juanita  Reina i Pepe Pinto.

Juan Pantoja, que va prendre abans que el seu nebot el nom artístic de Chiquetete, i Ana van tindre quatre fills: Juan, Bernardo, Agustín i Isabel. Van viure de manera austera en Triana. Després d’enviduar en 1974, va exercir de pare i mare amb mà fèrria.

Quan Isabel va començar a triomfar, donya Ana es va convertir en l’epítom de la mare de folklòrica: acompanyava a la seua filla a tots els costats i vigilava l’honra de l’artista.

Per tots és sabut que tot home que volguera rendir homenatge a la jove cançonetista havia de passar primer per l’examen de donya Ana, que cuidava de l’honra de la seua xiqueta.

Fins a l’arribada de Julián Muñoz i tota la trama de Marbella era habitual veure-la en el camerino planxant les bates de cua de la seua filla.

En la seua obsessió per preservar la virtut de la seua filla, acompanyava a Isabel fins i tot en els viatges que feia amb Paquirri. I Donya Ana va ser, també, el refugi d’Isabel quan va enviduar del torero. La dona no va assimilar de bon grat les amistats de la seua filla amb Encarna Sánchez i María del Monte.

´

 

La seua relació amb Isa Pantoja, Kiko Rivera i Anabel

 

A més de mare, donya Ana ha sigut també una àvia amantíssima. Malgrat les seues públiques diferències amb Chabelita, la difunta ha sentit adoració per Kiko Rivera i Anabel Pantoja. La veneració és mútua,i tant el DJ com la col·laboradora han compartit en les seues xarxes socials paraules d’afecte i admiració per la seua àvia.

Els últims anys de donya Ana han sigut després de les parets de Cantora. El pas d’Isabel per presó va ser especialment dur per a la dona i la seua salut va començar a afeblir-se progressivament des que es va executar la sentència penal de la cançonetista.

Per a Isabel la presó va ser encara més dura sabent que la seua mare va viure eixe temps com la pitjor etapa de la seua vida.

 

La mort de donya Ana posa en perill la boda d’Anabel Pantoja

 

Precisament, esta millora va fer que Anabel Pantoja poguera respirar d’alleujament, perquè així deixava de córrer perill la celebració de la seua boda, a la qual no acudirà Isabel Pantoja, prevista per a este pròxim 1 d’octubre a Lanzarote, a les Illes Canàries, precisament al costat de l’illa de la Palma, on el volcà Cumbre Vieja està deslligant la catàstrofe a l’illa.

Per desgràcia, la vida de donya Ana ha dit fins ací, i una de les persones més importants en la vida d’Isabel Pantoja ens ha deixat després de molts anys de lluita contra el seu delicat estat de salut. Hem de recordar que la matriarca del clan Pantoja va haver de passar molt de temps a l’hospital en 2019, quan va patir dos ictus que la van deixar bastant minvada físicament.

 

L’adéu de Kiko Rivera a la seua àvia

 

 

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.