Mor la mare, Donya Ana, d’Isabel Pantoja als 90 anys

 

La tragèdia torna a visitar a Isabel Pantoja. La mort de Donya Ana Martín, la cèlebre mare de la cançonetista ha sumit Cantora, de nou, en el dol i la tristesa. A pesar que en els últims dies s’anunciava la seua alta hospitalària després de lluitar contra una llarga malaltia, la matriarca del clan ha mort als 90 anys en la finca de Cantora.

La defunció de la mare de la cançonetista, àvia de Kiko Rivera, Isa Pantoja i Anabel Pantoja, deixa en una complicada situació a esta última, que este pròxim 1 d’octubre tenia prevista la seua boda a Lanzarote, al costat de la Palma, amb la seua parella, Omar Sánchez.

Des que es coneguera la notícia que donya Ana estava «molt greu«, Isabel Pantoja no s’ha pronunciat la respecte, sent Kiko Hernández en ‘Sálvame’ qui fa uns dies va anunciar que la situació semblava irreversible. «M’han donat el comunicat mèdic i, si és veritat, és terrible. Hi ha preocupació sobre donya Ana, és a l’hospital des de fa temps», explicava el col·laborador del programa de Jorge Javier Vázquez.

No obstant això, les últimes notícies van fer pensar una lleu millora de donya Ana, ja que fa 4 dies va rebre l’alta hospitalària després d’una lleu millora i va tornar a la Finca Cantora.

No obstant això, segons fonts pròximes, Ana María Martín Villegas hauria mort en les últimes hores i s’espera que siga enterrada o incinerada en breu, amb la intenció de mantindre la màxima privacitat possible.

La matriarca del clan ha sigut un personatge tant icònic com misteriós i hui, de manera pòstuma, revelem les claus de la seua biografia.

 

Qui és qui en la família Pantoja?

 

 

Donya Ana era la filla de ‘El Lechuga‘, un verduler que venia els seus productes en el mercat de Sevilla. Després d’una infància humil i plena de penúries, es va casar amb Juan Pantoja, component del trio ‘Los Gitanos’ i lletrista de fandangos. 

Donya Ana, gitana de raça, també tenia una vena artista: de jove va ballar en les companyies de Juanita  Reina i Pepe Pinto.

Juan Pantoja, que va prendre abans que el seu nebot el nom artístic de Chiquetete, i Ana van tindre quatre fills: Juan, Bernardo, Agustín i Isabel. Van viure de manera austera en Triana. Després d’enviduar en 1974, va exercir de pare i mare amb mà fèrria.

Quan Isabel va començar a triomfar, donya Ana es va convertir en l’epítom de la mare de folklòrica: acompanyava a la seua filla a tots els costats i vigilava l’honra de l’artista.

Per tots és sabut que tot home que volguera rendir homenatge a la jove cançonetista havia de passar primer per l’examen de donya Ana, que cuidava de l’honra de la seua xiqueta.

Fins a l’arribada de Julián Muñoz i tota la trama de Marbella era habitual veure-la en el camerino planxant les bates de cua de la seua filla.

En la seua obsessió per preservar la virtut de la seua filla, acompanyava a Isabel fins i tot en els viatges que feia amb Paquirri. I Donya Ana va ser, també, el refugi d’Isabel quan va enviduar del torero. La dona no va assimilar de bon grat les amistats de la seua filla amb Encarna Sánchez i María del Monte.

´

 

La seua relació amb Isa Pantoja, Kiko Rivera i Anabel

 

A més de mare, donya Ana ha sigut també una àvia amantíssima. Malgrat les seues públiques diferències amb Chabelita, la difunta ha sentit adoració per Kiko Rivera i Anabel Pantoja. La veneració és mútua,i tant el DJ com la col·laboradora han compartit en les seues xarxes socials paraules d’afecte i admiració per la seua àvia.

Els últims anys de donya Ana han sigut després de les parets de Cantora. El pas d’Isabel per presó va ser especialment dur per a la dona i la seua salut va començar a afeblir-se progressivament des que es va executar la sentència penal de la cançonetista.

Per a Isabel la presó va ser encara més dura sabent que la seua mare va viure eixe temps com la pitjor etapa de la seua vida.

 

La mort de donya Ana posa en perill la boda d’Anabel Pantoja

 

Precisament, esta millora va fer que Anabel Pantoja poguera respirar d’alleujament, perquè així deixava de córrer perill la celebració de la seua boda, a la qual no acudirà Isabel Pantoja, prevista per a este pròxim 1 d’octubre a Lanzarote, a les Illes Canàries, precisament al costat de l’illa de la Palma, on el volcà Cumbre Vieja està deslligant la catàstrofe a l’illa.

Per desgràcia, la vida de donya Ana ha dit fins ací, i una de les persones més importants en la vida d’Isabel Pantoja ens ha deixat després de molts anys de lluita contra el seu delicat estat de salut. Hem de recordar que la matriarca del clan Pantoja va haver de passar molt de temps a l’hospital en 2019, quan va patir dos ictus que la van deixar bastant minvada físicament.

 

L’adéu de Kiko Rivera a la seua àvia

 

 

Últimes notícies

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.