Mor la mare, Donya Ana, d’Isabel Pantoja als 90 anys

 

La tragèdia torna a visitar a Isabel Pantoja. La mort de Donya Ana Martín, la cèlebre mare de la cançonetista ha sumit Cantora, de nou, en el dol i la tristesa. A pesar que en els últims dies s’anunciava la seua alta hospitalària després de lluitar contra una llarga malaltia, la matriarca del clan ha mort als 90 anys en la finca de Cantora.

La defunció de la mare de la cançonetista, àvia de Kiko Rivera, Isa Pantoja i Anabel Pantoja, deixa en una complicada situació a esta última, que este pròxim 1 d’octubre tenia prevista la seua boda a Lanzarote, al costat de la Palma, amb la seua parella, Omar Sánchez.

Des que es coneguera la notícia que donya Ana estava «molt greu«, Isabel Pantoja no s’ha pronunciat la respecte, sent Kiko Hernández en ‘Sálvame’ qui fa uns dies va anunciar que la situació semblava irreversible. «M’han donat el comunicat mèdic i, si és veritat, és terrible. Hi ha preocupació sobre donya Ana, és a l’hospital des de fa temps», explicava el col·laborador del programa de Jorge Javier Vázquez.

No obstant això, les últimes notícies van fer pensar una lleu millora de donya Ana, ja que fa 4 dies va rebre l’alta hospitalària després d’una lleu millora i va tornar a la Finca Cantora.

No obstant això, segons fonts pròximes, Ana María Martín Villegas hauria mort en les últimes hores i s’espera que siga enterrada o incinerada en breu, amb la intenció de mantindre la màxima privacitat possible.

La matriarca del clan ha sigut un personatge tant icònic com misteriós i hui, de manera pòstuma, revelem les claus de la seua biografia.

 

Qui és qui en la família Pantoja?

 

 

Donya Ana era la filla de ‘El Lechuga‘, un verduler que venia els seus productes en el mercat de Sevilla. Després d’una infància humil i plena de penúries, es va casar amb Juan Pantoja, component del trio ‘Los Gitanos’ i lletrista de fandangos. 

Donya Ana, gitana de raça, també tenia una vena artista: de jove va ballar en les companyies de Juanita  Reina i Pepe Pinto.

Juan Pantoja, que va prendre abans que el seu nebot el nom artístic de Chiquetete, i Ana van tindre quatre fills: Juan, Bernardo, Agustín i Isabel. Van viure de manera austera en Triana. Després d’enviduar en 1974, va exercir de pare i mare amb mà fèrria.

Quan Isabel va començar a triomfar, donya Ana es va convertir en l’epítom de la mare de folklòrica: acompanyava a la seua filla a tots els costats i vigilava l’honra de l’artista.

Per tots és sabut que tot home que volguera rendir homenatge a la jove cançonetista havia de passar primer per l’examen de donya Ana, que cuidava de l’honra de la seua xiqueta.

Fins a l’arribada de Julián Muñoz i tota la trama de Marbella era habitual veure-la en el camerino planxant les bates de cua de la seua filla.

En la seua obsessió per preservar la virtut de la seua filla, acompanyava a Isabel fins i tot en els viatges que feia amb Paquirri. I Donya Ana va ser, també, el refugi d’Isabel quan va enviduar del torero. La dona no va assimilar de bon grat les amistats de la seua filla amb Encarna Sánchez i María del Monte.

´

 

La seua relació amb Isa Pantoja, Kiko Rivera i Anabel

 

A més de mare, donya Ana ha sigut també una àvia amantíssima. Malgrat les seues públiques diferències amb Chabelita, la difunta ha sentit adoració per Kiko Rivera i Anabel Pantoja. La veneració és mútua,i tant el DJ com la col·laboradora han compartit en les seues xarxes socials paraules d’afecte i admiració per la seua àvia.

Els últims anys de donya Ana han sigut després de les parets de Cantora. El pas d’Isabel per presó va ser especialment dur per a la dona i la seua salut va començar a afeblir-se progressivament des que es va executar la sentència penal de la cançonetista.

Per a Isabel la presó va ser encara més dura sabent que la seua mare va viure eixe temps com la pitjor etapa de la seua vida.

 

La mort de donya Ana posa en perill la boda d’Anabel Pantoja

 

Precisament, esta millora va fer que Anabel Pantoja poguera respirar d’alleujament, perquè així deixava de córrer perill la celebració de la seua boda, a la qual no acudirà Isabel Pantoja, prevista per a este pròxim 1 d’octubre a Lanzarote, a les Illes Canàries, precisament al costat de l’illa de la Palma, on el volcà Cumbre Vieja està deslligant la catàstrofe a l’illa.

Per desgràcia, la vida de donya Ana ha dit fins ací, i una de les persones més importants en la vida d’Isabel Pantoja ens ha deixat després de molts anys de lluita contra el seu delicat estat de salut. Hem de recordar que la matriarca del clan Pantoja va haver de passar molt de temps a l’hospital en 2019, quan va patir dos ictus que la van deixar bastant minvada físicament.

 

L’adéu de Kiko Rivera a la seua àvia

 

 

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.