La situació del coronavirus a Espanya: Baixen els contagis i la incidència es manté

 

Amb el final de l’estat d’alarma cada vegada més a prop, Espanya ha passat un nou cap de setmana de la pandèmia i, de nou, Sanitat ha aportat les dades oficials que indiquen com està sent l’evolució de la Covid-19 a tot l’estat. Així doncs, s’ha publicat ja l’informe diari.

Segons les dades proporcionades el dilluns pel govern espanyol, el nombre de contagiats a Espanya ha augmentat durant este cap de setmana fins als 3.488.469. Això suposa un increment en este cap de setmana, des de divendres, de 19.852 casos de Covid.

Es tracta d’una xifra significativa, ja que la mateixa dada el cap de setmana passat va ser de 21.071 casos nous, que ja va ser una xifra inferior a la del cap de setmana anterior, en què hi va haver 22.744 casos nous. Així doncs els nous casos que es van sumant cada cap de setmana segueixen una tendència a la baixa.

Pel que fa als casos diaris diagnosticats en el dia immediatament anterior, la xifra ha estat de 2.160. Cal esmentar que els dilluns esta dada no és massa significativa, ja que es produeix l’efecte cap de setmana i la xifra sol ser bastant més baixa del que és habitual.

Les dades que s’estaven donant de contagis diaris en els últims dies rondaven més aviat els 5.500 casos diaris i per poder comparar amb certesa caldria esperar a les dades de hui.

 

La incidència no puja

D’altra banda, una dada que sí que és de les més significatives, especialment ara, és la incidència acumulada. L’última dada que es va conéixer va ser la de divendres passat, és a dir, dia 23 d’abril. Llavors se situava en els 235,51 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies de mitjana a Espanya.

Doncs bé, hui esta dada ha variat molt poc i ha pujat fins als 235,59. Això suposa, per tant, que s’ha mantingut una certa estabilitat en este indicador durant el cap de setmana.

Cal recordar que, en els últims dies, la incidència acumulada a Espanya havia anat pujant a poc a poc, alguns dies s’havia mantingut més estable, però tot i això, no havia aconseguit una baixada significativa cap dia. De fet, la setmana passada es va iniciar amb una incidència de 230,54 per cada 100.000 habitants i va acabar, amb les dades de divendres, amb 5 punts més.

Sí que cal dir que el cap de setmana anterior la incidència es va disparar de forma alarmant, 17 punts de divendres a dilluns, de manera que la pujada durant esta setmana ha estat més frenada, cosa que es podria veure com un fet més positiu, o, si més no, no tan dolent.

Això sí, segueixen sent diverses les comunitats que es mantenen amb una incidència força elevada, com és el cas del País Basc (527,18), Melilla (437,55), Madrid (393,97), Navarra (368,27) i Catalunya (295,52).

També podrien considerar-se les autonomies de Ceuta (277,90), la Rioja (271,95) i Aragó (266,06), amb incidències massa elevades, encara que no tant com estes primeres, ja que superen el llindar dels 250 casos per cada 100.000 habitants, establert per considerar una zona de risc. La resta de comunitats d’Espanya se situen per sota d’este punt.

D’altra banda, pel que fa a les morts, de divendres a avui s’han sumat al total 147 decessos, ja que la dada que es va donar el dia 23 era de 77.591 morts des de l’inici de la pandèmia, mentre que la dada d’este dilluns indica que són ja 77.738 els morts per Covid a Espanya.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.