La situació del coronavirus a Espanya: Baixen els contagis i la incidència es manté

 

Amb el final de l’estat d’alarma cada vegada més a prop, Espanya ha passat un nou cap de setmana de la pandèmia i, de nou, Sanitat ha aportat les dades oficials que indiquen com està sent l’evolució de la Covid-19 a tot l’estat. Així doncs, s’ha publicat ja l’informe diari.

Segons les dades proporcionades el dilluns pel govern espanyol, el nombre de contagiats a Espanya ha augmentat durant este cap de setmana fins als 3.488.469. Això suposa un increment en este cap de setmana, des de divendres, de 19.852 casos de Covid.

Es tracta d’una xifra significativa, ja que la mateixa dada el cap de setmana passat va ser de 21.071 casos nous, que ja va ser una xifra inferior a la del cap de setmana anterior, en què hi va haver 22.744 casos nous. Així doncs els nous casos que es van sumant cada cap de setmana segueixen una tendència a la baixa.

Pel que fa als casos diaris diagnosticats en el dia immediatament anterior, la xifra ha estat de 2.160. Cal esmentar que els dilluns esta dada no és massa significativa, ja que es produeix l’efecte cap de setmana i la xifra sol ser bastant més baixa del que és habitual.

Les dades que s’estaven donant de contagis diaris en els últims dies rondaven més aviat els 5.500 casos diaris i per poder comparar amb certesa caldria esperar a les dades de hui.

 

La incidència no puja

D’altra banda, una dada que sí que és de les més significatives, especialment ara, és la incidència acumulada. L’última dada que es va conéixer va ser la de divendres passat, és a dir, dia 23 d’abril. Llavors se situava en els 235,51 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies de mitjana a Espanya.

Doncs bé, hui esta dada ha variat molt poc i ha pujat fins als 235,59. Això suposa, per tant, que s’ha mantingut una certa estabilitat en este indicador durant el cap de setmana.

Cal recordar que, en els últims dies, la incidència acumulada a Espanya havia anat pujant a poc a poc, alguns dies s’havia mantingut més estable, però tot i això, no havia aconseguit una baixada significativa cap dia. De fet, la setmana passada es va iniciar amb una incidència de 230,54 per cada 100.000 habitants i va acabar, amb les dades de divendres, amb 5 punts més.

Sí que cal dir que el cap de setmana anterior la incidència es va disparar de forma alarmant, 17 punts de divendres a dilluns, de manera que la pujada durant esta setmana ha estat més frenada, cosa que es podria veure com un fet més positiu, o, si més no, no tan dolent.

Això sí, segueixen sent diverses les comunitats que es mantenen amb una incidència força elevada, com és el cas del País Basc (527,18), Melilla (437,55), Madrid (393,97), Navarra (368,27) i Catalunya (295,52).

També podrien considerar-se les autonomies de Ceuta (277,90), la Rioja (271,95) i Aragó (266,06), amb incidències massa elevades, encara que no tant com estes primeres, ja que superen el llindar dels 250 casos per cada 100.000 habitants, establert per considerar una zona de risc. La resta de comunitats d’Espanya se situen per sota d’este punt.

D’altra banda, pel que fa a les morts, de divendres a avui s’han sumat al total 147 decessos, ja que la dada que es va donar el dia 23 era de 77.591 morts des de l’inici de la pandèmia, mentre que la dada d’este dilluns indica que són ja 77.738 els morts per Covid a Espanya.

Últimes notícies

Set anys de presó per a un nebot de l’exconseller Blasco per amañar contractes sanitaris

L’exgerent del Consorci Hospital General Universitari de València Sergio Blasco ha sigut condemnat a set anys de presó i a més de dos milions d’euros en multes per amañar contractes sanitaris, cobrar comissions il·lícites i blanquejar capitals, en el conegut com a cas Osvaldos.

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.