La situació del coronavirus a Espanya: Baixen els contagis i la incidència es manté

 

Amb el final de l’estat d’alarma cada vegada més a prop, Espanya ha passat un nou cap de setmana de la pandèmia i, de nou, Sanitat ha aportat les dades oficials que indiquen com està sent l’evolució de la Covid-19 a tot l’estat. Així doncs, s’ha publicat ja l’informe diari.

Segons les dades proporcionades el dilluns pel govern espanyol, el nombre de contagiats a Espanya ha augmentat durant este cap de setmana fins als 3.488.469. Això suposa un increment en este cap de setmana, des de divendres, de 19.852 casos de Covid.

Es tracta d’una xifra significativa, ja que la mateixa dada el cap de setmana passat va ser de 21.071 casos nous, que ja va ser una xifra inferior a la del cap de setmana anterior, en què hi va haver 22.744 casos nous. Així doncs els nous casos que es van sumant cada cap de setmana segueixen una tendència a la baixa.

Pel que fa als casos diaris diagnosticats en el dia immediatament anterior, la xifra ha estat de 2.160. Cal esmentar que els dilluns esta dada no és massa significativa, ja que es produeix l’efecte cap de setmana i la xifra sol ser bastant més baixa del que és habitual.

Les dades que s’estaven donant de contagis diaris en els últims dies rondaven més aviat els 5.500 casos diaris i per poder comparar amb certesa caldria esperar a les dades de hui.

 

La incidència no puja

D’altra banda, una dada que sí que és de les més significatives, especialment ara, és la incidència acumulada. L’última dada que es va conéixer va ser la de divendres passat, és a dir, dia 23 d’abril. Llavors se situava en els 235,51 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies de mitjana a Espanya.

Doncs bé, hui esta dada ha variat molt poc i ha pujat fins als 235,59. Això suposa, per tant, que s’ha mantingut una certa estabilitat en este indicador durant el cap de setmana.

Cal recordar que, en els últims dies, la incidència acumulada a Espanya havia anat pujant a poc a poc, alguns dies s’havia mantingut més estable, però tot i això, no havia aconseguit una baixada significativa cap dia. De fet, la setmana passada es va iniciar amb una incidència de 230,54 per cada 100.000 habitants i va acabar, amb les dades de divendres, amb 5 punts més.

Sí que cal dir que el cap de setmana anterior la incidència es va disparar de forma alarmant, 17 punts de divendres a dilluns, de manera que la pujada durant esta setmana ha estat més frenada, cosa que es podria veure com un fet més positiu, o, si més no, no tan dolent.

Això sí, segueixen sent diverses les comunitats que es mantenen amb una incidència força elevada, com és el cas del País Basc (527,18), Melilla (437,55), Madrid (393,97), Navarra (368,27) i Catalunya (295,52).

També podrien considerar-se les autonomies de Ceuta (277,90), la Rioja (271,95) i Aragó (266,06), amb incidències massa elevades, encara que no tant com estes primeres, ja que superen el llindar dels 250 casos per cada 100.000 habitants, establert per considerar una zona de risc. La resta de comunitats d’Espanya se situen per sota d’este punt.

D’altra banda, pel que fa a les morts, de divendres a avui s’han sumat al total 147 decessos, ja que la dada que es va donar el dia 23 era de 77.591 morts des de l’inici de la pandèmia, mentre que la dada d’este dilluns indica que són ja 77.738 els morts per Covid a Espanya.

Últimes notícies

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.