La situació del coronavirus a Espanya: Baixen els contagis i la incidència es manté

 

Amb el final de l’estat d’alarma cada vegada més a prop, Espanya ha passat un nou cap de setmana de la pandèmia i, de nou, Sanitat ha aportat les dades oficials que indiquen com està sent l’evolució de la Covid-19 a tot l’estat. Així doncs, s’ha publicat ja l’informe diari.

Segons les dades proporcionades el dilluns pel govern espanyol, el nombre de contagiats a Espanya ha augmentat durant este cap de setmana fins als 3.488.469. Això suposa un increment en este cap de setmana, des de divendres, de 19.852 casos de Covid.

Es tracta d’una xifra significativa, ja que la mateixa dada el cap de setmana passat va ser de 21.071 casos nous, que ja va ser una xifra inferior a la del cap de setmana anterior, en què hi va haver 22.744 casos nous. Així doncs els nous casos que es van sumant cada cap de setmana segueixen una tendència a la baixa.

Pel que fa als casos diaris diagnosticats en el dia immediatament anterior, la xifra ha estat de 2.160. Cal esmentar que els dilluns esta dada no és massa significativa, ja que es produeix l’efecte cap de setmana i la xifra sol ser bastant més baixa del que és habitual.

Les dades que s’estaven donant de contagis diaris en els últims dies rondaven més aviat els 5.500 casos diaris i per poder comparar amb certesa caldria esperar a les dades de hui.

 

La incidència no puja

D’altra banda, una dada que sí que és de les més significatives, especialment ara, és la incidència acumulada. L’última dada que es va conéixer va ser la de divendres passat, és a dir, dia 23 d’abril. Llavors se situava en els 235,51 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies de mitjana a Espanya.

Doncs bé, hui esta dada ha variat molt poc i ha pujat fins als 235,59. Això suposa, per tant, que s’ha mantingut una certa estabilitat en este indicador durant el cap de setmana.

Cal recordar que, en els últims dies, la incidència acumulada a Espanya havia anat pujant a poc a poc, alguns dies s’havia mantingut més estable, però tot i això, no havia aconseguit una baixada significativa cap dia. De fet, la setmana passada es va iniciar amb una incidència de 230,54 per cada 100.000 habitants i va acabar, amb les dades de divendres, amb 5 punts més.

Sí que cal dir que el cap de setmana anterior la incidència es va disparar de forma alarmant, 17 punts de divendres a dilluns, de manera que la pujada durant esta setmana ha estat més frenada, cosa que es podria veure com un fet més positiu, o, si més no, no tan dolent.

Això sí, segueixen sent diverses les comunitats que es mantenen amb una incidència força elevada, com és el cas del País Basc (527,18), Melilla (437,55), Madrid (393,97), Navarra (368,27) i Catalunya (295,52).

També podrien considerar-se les autonomies de Ceuta (277,90), la Rioja (271,95) i Aragó (266,06), amb incidències massa elevades, encara que no tant com estes primeres, ja que superen el llindar dels 250 casos per cada 100.000 habitants, establert per considerar una zona de risc. La resta de comunitats d’Espanya se situen per sota d’este punt.

D’altra banda, pel que fa a les morts, de divendres a avui s’han sumat al total 147 decessos, ja que la dada que es va donar el dia 23 era de 77.591 morts des de l’inici de la pandèmia, mentre que la dada d’este dilluns indica que són ja 77.738 els morts per Covid a Espanya.

Últimes notícies

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.