10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

15 residències privades s’enfronten a sancions per no presentar plans de contingència davant del Covid-19

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha advertit este dijous que un total de 15 residències privades valencianes s’enfronten a sancions per cometre una falta greu al no haver presentat els seus plans de contingència davant del coronavirus, a pesar que el termini va acabar a finals de juliol.

 

Oltra ha destacat que la incidència del virus en els centres s’ha reduït un 52% en l’últim mes i ha garantit que la Generalitat treballa per a «evitar que l’emergència sanitària es convertisca també en una emergència social». Davant de les crítiques de Cs per les dificultats en residències per a afrontar la tardor, Oltra ha recordat que este partit s’encarrega de l’àmbit residencial en la Comunitat de Madrid, a on governa amb el PP, encara que no ha volgut entrar en «comparacions odioses» perquè creu que no és el seu estil.

 

Entre les mesures del seu departament contra la segona onada es contempla un pla de xoc amb la contractació de 29 professionals per a agilitar assumptes relacionats amb la pandèmia i de 12 nous inspectors com a reforç, junt a l’equiparació salarial del personal sociosanitari de centres públics per a igualar-los als de la Conselleria de Sanitat. Això beneficiarà a 56 metges i a 184 infermeres a partir de 2021.

 

Oltra també ha augurat que el pla d’infraestructures que estan ultimant, amb ajuda de fons europeus, permetrà avançar en els nous models residencials per a donar «una resposta més amable i centrada en les persones, el millor camí per a evitar les conseqüències dramàtiques de pandèmies».

Últimes notícies

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.