20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

L’Ajuntament de Llíria endurix les mesures per l’augment «significatiu» de la incidència acumulada

 

La junta de govern de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha acordat este dimarts una sèrie de mesures extraordinàries davant de l’increment «significatiu» de la incidència acumulada, l’augment de contagis i la preocupació de les autoritats sanitàries.

 

Entre les noves restriccions destaca l’obligació als locals d’hostaleria de retirar les terrasses a les 20.00 hores de la vesprada i fins a l’hora de tancament. Totes les mesures entren en vigor a les 00.00 hores d’este dimecres, 30 de desembre, i estan vigents fins al 15 de gener.

 

Segons les últimes xifres publicades per la Conselleria de Sanitat, la incidència acumulada se situa en un 468,76 en el municipi, amb 109 casos actius actualment. També s’han originat diferents focus de contagi, amb un gran focus social que va afectar 27 persones, informa el consistori en un comunicat.

 

Davant d’esta situació, l’alcalde de Llíria, Manolo Civera, fa una crida a complir estrictament les indicacions de les autoritats sanitàries «sense baixar la guàrdia en esta recta final de les festes nadalenques: Ara toca màxima responsabilitat, prudència i disciplina per a no haver de lamentar-se després, perquè el risc seguix present».

 

Les restriccions

Entre les mesures, se suspenen totes les activitats culturals i tallers organitzats per l’Ajuntament, i l’Escoleta de Nadal i la resta de programació infantil i juvenil. També es cancel·la l’autorització d’actes de les associacions o entitats privades que se celebren en instal·lacions municipals.

 

Els parcs i jardins estaran tancats, mentres que el Parc de Sant Vicent només es podrà usar per a passejos i exercici individual. I s’anul·len les activitats deportives en instal·lacions municipals, a excepció dels entrenaments i competicions federades (sense públic), i es tanquen els vestuaris de les instal·lacions.

 

Respecte als servicis municipals, es manté l’atenció presencial en l’oficina d’atenció ciutadana, servicis socials i oficina de recaptació amb cita prèvia. En la resta de dependències s’atendrà només telefònicament. L’Espai Jove i la biblioteca municipal estaran tancats, encara que en este últim cas es manté el servici de préstec i devolució de llibres. També se suspenen les activitats dels tallers municipals de diversitat funcional.

 

D’altra banda, es mantindran oberts els mercats no sedentaris i el cementeri municipal, encara que en eixos espais es reforçarà el protocol COVID. I encara que no estava prevista la celebració de la cavalcada de Reis Mags, en suspendre’s la visita de les seues majestats prevista per al 5 de gener, l’Ajuntament l’oferirà a través del seu canal de Youtube perquè tots els xiquets puguen vore’ls en eixa màgica vesprada.

Últimes notícies

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.