L’Ajuntament de Llíria endurix les mesures per l’augment «significatiu» de la incidència acumulada

 

La junta de govern de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha acordat este dimarts una sèrie de mesures extraordinàries davant de l’increment «significatiu» de la incidència acumulada, l’augment de contagis i la preocupació de les autoritats sanitàries.

 

Entre les noves restriccions destaca l’obligació als locals d’hostaleria de retirar les terrasses a les 20.00 hores de la vesprada i fins a l’hora de tancament. Totes les mesures entren en vigor a les 00.00 hores d’este dimecres, 30 de desembre, i estan vigents fins al 15 de gener.

 

Segons les últimes xifres publicades per la Conselleria de Sanitat, la incidència acumulada se situa en un 468,76 en el municipi, amb 109 casos actius actualment. També s’han originat diferents focus de contagi, amb un gran focus social que va afectar 27 persones, informa el consistori en un comunicat.

 

Davant d’esta situació, l’alcalde de Llíria, Manolo Civera, fa una crida a complir estrictament les indicacions de les autoritats sanitàries «sense baixar la guàrdia en esta recta final de les festes nadalenques: Ara toca màxima responsabilitat, prudència i disciplina per a no haver de lamentar-se després, perquè el risc seguix present».

 

Les restriccions

Entre les mesures, se suspenen totes les activitats culturals i tallers organitzats per l’Ajuntament, i l’Escoleta de Nadal i la resta de programació infantil i juvenil. També es cancel·la l’autorització d’actes de les associacions o entitats privades que se celebren en instal·lacions municipals.

 

Els parcs i jardins estaran tancats, mentres que el Parc de Sant Vicent només es podrà usar per a passejos i exercici individual. I s’anul·len les activitats deportives en instal·lacions municipals, a excepció dels entrenaments i competicions federades (sense públic), i es tanquen els vestuaris de les instal·lacions.

 

Respecte als servicis municipals, es manté l’atenció presencial en l’oficina d’atenció ciutadana, servicis socials i oficina de recaptació amb cita prèvia. En la resta de dependències s’atendrà només telefònicament. L’Espai Jove i la biblioteca municipal estaran tancats, encara que en este últim cas es manté el servici de préstec i devolució de llibres. També se suspenen les activitats dels tallers municipals de diversitat funcional.

 

D’altra banda, es mantindran oberts els mercats no sedentaris i el cementeri municipal, encara que en eixos espais es reforçarà el protocol COVID. I encara que no estava prevista la celebració de la cavalcada de Reis Mags, en suspendre’s la visita de les seues majestats prevista per al 5 de gener, l’Ajuntament l’oferirà a través del seu canal de Youtube perquè tots els xiquets puguen vore’ls en eixa màgica vesprada.

Últimes notícies

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.

Desallotgen una rave il·legal amb més de 100 persones a la Serra Gelada

La Policia Local de Benidorm ha desmantellat una rave il·legal a l’entorn de La Cruz, al parc natural de la Serra Gelada, on s’havien reunit més de cent persones sense autorització. L’operatiu ha acabat amb denúncies al promotor i a diversos assistents i amb el tancament de l’accés de vehicles.

CSIF reclama un protocol contra plagues d’insectes al departament de salut de Llíria

CSIF ha demanat per escrit a la direcció del departament de salut Arnau-Llíria un protocol unificat per a actuar davant plagues d’insectes en tots els seus centres, inclòs el complex Mislata-Quart, per a protegir pacients i professionals.

Refuercen trens i mesures especials en carreteres i ports per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Transportes ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost, amb més trens, il·luminació en carreteres, controls en ports i avisos sobre l’ús de drons.

Un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal rep amb èxit teràpia gènica a La Fe

L’Hospital La Fe de València ha tractat amb èxit amb teràpia gènica un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal, detectada gràcies a la prova del taló dins del nou programa de cribatge neonatal de la Comunitat Valenciana.

La Unió alerta que 140 pobles es queden sense ajudes per a camins rurals

Només 50 municipis de la Comunitat Valenciana reben ajudes de la Conselleria d'Agricultura per a camins rurals, mentre 140 queden fora per falta de pressupost, segons ha denunciat La Unió.

El PSPV exigix al Consell que retire de manera definitiva la reforma de la llei Trans

El PSPV ha demanat al Consell que retire de forma definitiva la reforma de la llei Trans valenciana després que el Tribunal Constitucional haja mantingut la suspensió cautelar de diversos preceptes per possible perjudici greu a menors trans.
FILMOTECA D'ESTIU