12.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Ampliat sis mesos més l’abonament gratuït del transport públic per a professionals sociosanitaris

 

El Consell amplia sis mesos més l’Abonament Sanitat, que dona accés al transport públic gratuït als i les professionals sociosanitaris i que des de la seua implantació el mes d’abril ha sigut usat unes 560.000 voltes.

 

Ho han anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, que s’han reunit per a valorar esta mesura que va posar en marxa la Conselleria de Mobilitat i l’Autoritat de Transport Metropolità de València per a «facilitar la mobilitat als col·lectius que estan des del principi de la pandèmia en la primera línia de la lluita contra el Covid19», ha recordat el conseller de Mobilitat.

 

El personal sociosanitari ha fet al voltant de 560.000 desplaçaments gratuïts des del mes d’abril passat fins a les primeres setmanes d’este mes de desembre en Metrovalencia, MetroBus, Tram de Castelló i Tram d’Alacant.

 

Territorialment, s’han registrat més de 28.140 validacions en l’àrea d’Alacant, unes 494.000 en la de València, i al voltant de 35.500 en la de Castelló. Per a actualitzar l’abonament soci sanitari i prolongar el seu ús sis mesos més, el personal sociosanitari haurà d’acudir als punts de venda habituals.

Últimes notícies

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.