13 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Ampliat sis mesos més l’abonament gratuït del transport públic per a professionals sociosanitaris

 

El Consell amplia sis mesos més l’Abonament Sanitat, que dona accés al transport públic gratuït als i les professionals sociosanitaris i que des de la seua implantació el mes d’abril ha sigut usat unes 560.000 voltes.

 

Ho han anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, que s’han reunit per a valorar esta mesura que va posar en marxa la Conselleria de Mobilitat i l’Autoritat de Transport Metropolità de València per a «facilitar la mobilitat als col·lectius que estan des del principi de la pandèmia en la primera línia de la lluita contra el Covid19», ha recordat el conseller de Mobilitat.

 

El personal sociosanitari ha fet al voltant de 560.000 desplaçaments gratuïts des del mes d’abril passat fins a les primeres setmanes d’este mes de desembre en Metrovalencia, MetroBus, Tram de Castelló i Tram d’Alacant.

 

Territorialment, s’han registrat més de 28.140 validacions en l’àrea d’Alacant, unes 494.000 en la de València, i al voltant de 35.500 en la de Castelló. Per a actualitzar l’abonament soci sanitari i prolongar el seu ús sis mesos més, el personal sociosanitari haurà d’acudir als punts de venda habituals.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.