19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Augmenten a 45 els presos de Villena contagiats per coronavirus

 

Actualització 27/01/20201 a les 16.25 hores. Els resultats de les proves PCR fetes este dimarts, 26 de gener, als reclusos de la presó de Villena han confirmat 28 nous casos positius per coronavirus

 

Fins al moment, són 45 els interns que han donat positiu, tal com ha confirmat Institucions Penitenciàries. A demés, han informat que 140 reclusos es troben aïllats per precaució en les seues cel·les

 

D’altra banda, set funcionaris del centre penitenciari de Villena es troben de baixa per donar positiu per Covid-19. Cal destacar que un reclús ha hagut de ser traslladat a un hospital en haver empitjorat la seua salut

 

Confirmat un brot de coronavirus amb 15 contagiats en la presó de Villena

Sis mòduls d’un centre penitenciari de la localitat de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), es troben confinats a causa d’un brot de coronavirus que s’ha estès en les dos últimes setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els contagis s’han disparat entre els reclusos i els funcionaris de la presó, de tal manera que el director ha pres la determinació de cessar les comunicacions vis a vis per a evitar la transmissió del virus.

 

Des de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries asseguren que hi ha 15 casos positius d’interns contagiats i tots són asimptomàtics. Els afectats pertanyen al mòdul sènior o de destinacions i els seus companys de pavelló han donat negatiu en les dos proves PCR que se’ls han fet.

 

Els contagiats es troben en el ‘mòdul Covid’

Per contra, l’associació de treballadors penitenciaris ‘Tu abandono me puede matar’ (TAMPM) afirma que en el mòdul sènior hi ha 14 presos contagiats i en el mòdul 4 altres quatre interns més.

 

Esta associació ha manifestat que l’aïllament dels presos en les seues cel·les afecta quatre pavellons, entre ells el conegut com a ‘mòdul Covid, a on estan ingressant els contagiats i els interns que han de passar una quarantena.

 

Han prohibit les comunicacions i els ‘vis a vis’

L’associació assenyala que en altres tres departaments els interns estan confinats en els seus mòduls, però poden eixir de les seues cel·les i fer vida comuna, encara que s’han suprimit les comunicacions en locutoris, a demés dels ‘vis a vis’ prohibits per a tots els presos

 

La direcció de la presó de Fontcalent preveu alçar este dimecres el confinament a dos mòduls i en uns dies a altres dos, segons ha informat Institucions Penitenciàries al citat mitjà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius

Estudi de la UPV proposa com controlar filtracions en excavacions profundes

Investigadors del IIAMA-UPV presenten solucions per a atallar filtracions imprevistes en excavacions profundes i advoquen per plans de monitoratge continu per a previndre fallades.

Quatre trens d’Euromed i Intercity afectats pel tancament ferroviari per vent

El tancament entre Catalunya i la Comunitat Valenciana, vigent d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes, afecta a tres Euromed i un Intercity. Renfe permet canvis o anul·lacions sense cost.

Es tanca hui el trànsit de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana pel vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat hui entre les 11.00 i les 16.00 per ratxes molt fortes de vent avisades per AEMET. L'afectació podrà variar segons evolucione el temporal, segons Adif.

Més de 1.900 metges van demanar ajuda per trastorns mentals i addiccions en 2023-2024

El Paime va atendre 1.933 metges entre 2023 i 2024: el 85% per trastorn mental i el 15,1% per addiccions. Les consultes per drogues es van duplicar i es marca màxim des de 2011