19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Les empreses podran negar-se a contractar a qui no es vacune

 

La presidenta del Comité Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT), Christa Schweng, diu que «evidentment és possible» que les empreses eviten contractar a un treballador si no vol vacunar-se contra el Covid-19. «Com a empresari, puc decidir amb qui signe un contracte», diu la presidenta d’este òrgan consultiu de la Unió Europea, que emet dictàmens a les institucions comunitàries en representació d’empresaris, treballadors i organitzacions de la societat civil.

 

«El treballador -diu Schweng- pot decidir si vol treballar (per a l’empresa) o no» en cas que s’exigisca la vacuna per a signar un contracte, encara que «s’hauria de vore si un empresari vol només a persones vacunades en la seua empresa.”No sé el que faran», comenta.

 

Davant de les campanyes de vacunació que comencen a presentar els governs europeus, la presidenta del CESSAMENT no creu que la injecció haja de ser obligatòria, «perquè una vacuna és un atac i cada un ha de decidir individualment si el vol o no per a si mateix».

 

I opina que els primers que han de rebre-la són el personal sanitari, «perquè és qui més fàcilment està en contacte amb els pacients», i la població de risc d’edat avançada.

 

Contractes amb les farmacèutiques

Schweng diu que «els contractes de la Comissió Europea (CE) amb les farmacèutiques per a garantir vacunes per a tota Europa» han sigut «una bona idea, perquè amb l’actuació individual dels Estats membres mai haguera funcionat tan bé». Brussel·les ha tancat acords amb Pfizer i BioNTech, AstraZeneca, Sanofi-GSK i Johnson & Johnson i ha conclòs converses amb CureVac i Moderna.

 

Totes les vacunes hauran de rebre abans l’aprovació de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que ja ha dit que no preveu avaluar-les, com prompte, abans de cap d’any.

 

«Esta crisi ha demostrat l’important que és Europa i (…) la cooperació europea» i «és ací a on diem que es necessita una Unió Europea de la Salut», comenta Schweng, just un mes després d’assumir el lloc en CESSAMENT, després de 22 anys en l’organització.

Últimes notícies

El PSPV xifra en 11 les vivendes de protecció pública sota sospita a Alacant

Diana Morant ha denunciat adjudicacions de la promoció Els Naus a càrrecs i afins del PP i ha xifrat almenys 11 VPP sota sospita. El PSPV exigix la dimissió de l'alcalde i la devolució de les vivendes, a més d'una comissió d'investigació

Avís taronja el divendres a l’interior de la Comunitat per ratxes de fins a 100 km/h

Aemet ha activat l'avís taronja en àrees de l'interior per vent de l'oest. Hi haurà a més avisos grocs per vent i mar en interior i litoral.

El dimecres va marcar el dia d’hivern més càlid en la Comunitat en 76 anys

Aemet ha informat que este dimecres va ser, en mitjana regional, el dia d'hivern més càlid des d'almenys 1950. La nit prèvia va deixar rècords de mínimes en les tres capitals.

L’est peninsular va liderar l’augment de població i la Comunitat Valenciana va encapçalar l’avanç

Espanya va sumar 442.428 habitants en 2025, fins a 49,57 milions. El creixement es va concentrar en l'est peninsular, amb la Comunitat Valenciana al capdavant (+1,78%).

El vent ha arrancat una mà a l’escultura de Ripollés en l’Albereda de València

L'obra de bronze, d'unes catorze tones i situada en la rotonda de l'Albereda amb Peris i Valero, ha perdut una mà este dijous, segons l'Ajuntament. L'episodi se suma a l'enderrocament dies abans de 'Les inclemències', de Lucas Karrvaz.

Atenen la diputada Patricia Blanquer després d’una caiguda en les escales de l’hemicicle del Congrés

Els servicis mèdics del Congrés han atés a Patricia Blanquer després d'una caiguda en les escales de l'hemicicle durant un recés del Ple. La diputada ha abandonat la sala pel seu propi peu després de romandre uns minuts tombada entre els escons.

Mercadona, Lidl i Aldi han aconseguit quota rècord en 2025 per l’assortiment curt

Mercadona (27%), Lidl (6,9%) i Aldi (2%) han marcat màxims de quota en 2025. L'estirada de l'assortiment curt i la marca del distribuïdor explica l'avanç, segons Worldpanel.

Detinguda per oferir empadronaments fraudulents per 150 euros a immigrants a Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona per falsificar certificats d'empadronament a Oliva. Cobrava 150 euros per documents no oficials i la investigació continua oberta.