Les empreses podran negar-se a contractar a qui no es vacune

 

La presidenta del Comité Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT), Christa Schweng, diu que «evidentment és possible» que les empreses eviten contractar a un treballador si no vol vacunar-se contra el Covid-19. «Com a empresari, puc decidir amb qui signe un contracte», diu la presidenta d’este òrgan consultiu de la Unió Europea, que emet dictàmens a les institucions comunitàries en representació d’empresaris, treballadors i organitzacions de la societat civil.

 

«El treballador -diu Schweng- pot decidir si vol treballar (per a l’empresa) o no» en cas que s’exigisca la vacuna per a signar un contracte, encara que «s’hauria de vore si un empresari vol només a persones vacunades en la seua empresa.”No sé el que faran», comenta.

 

Davant de les campanyes de vacunació que comencen a presentar els governs europeus, la presidenta del CESSAMENT no creu que la injecció haja de ser obligatòria, «perquè una vacuna és un atac i cada un ha de decidir individualment si el vol o no per a si mateix».

 

I opina que els primers que han de rebre-la són el personal sanitari, «perquè és qui més fàcilment està en contacte amb els pacients», i la població de risc d’edat avançada.

 

Contractes amb les farmacèutiques

Schweng diu que «els contractes de la Comissió Europea (CE) amb les farmacèutiques per a garantir vacunes per a tota Europa» han sigut «una bona idea, perquè amb l’actuació individual dels Estats membres mai haguera funcionat tan bé». Brussel·les ha tancat acords amb Pfizer i BioNTech, AstraZeneca, Sanofi-GSK i Johnson & Johnson i ha conclòs converses amb CureVac i Moderna.

 

Totes les vacunes hauran de rebre abans l’aprovació de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que ja ha dit que no preveu avaluar-les, com prompte, abans de cap d’any.

 

«Esta crisi ha demostrat l’important que és Europa i (…) la cooperació europea» i «és ací a on diem que es necessita una Unió Europea de la Salut», comenta Schweng, just un mes després d’assumir el lloc en CESSAMENT, després de 22 anys en l’organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.

El PSPV exigix l’expedient íntegre de la campanya institucional de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE reclama a la Generalitat l'expedient complet de contractació de la campanya institucional que atribuïx al president Juanfran Pérez Llorca, a la qual acusa de ser propaganda personal pagada amb fons públics.

Pérez Llorca defén tancar ràpid els pactes i posa a la Comunitat Valenciana com a exemple

Juanfran Pérez Llorca sosté que retardar els acords de govern desatén als electors i reivindica la Comunitat Valenciana com a referència enfront del pacte a Extremadura.

Detinguda una persona pel robatori de maquinària agrícola en una finca d’Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona per un robatori amb força en una finca d'Alcalà de Xivert, on es van sostraure maquinària i ferramentes agrícoles, i ha recuperat un motocultor venut a Benicarló.

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i l’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern una aportació econòmica estatal per a reforçar el Pla Viu valencià i planteja copiar el model en altres comunitats en considerar que ja està donant resultats.