7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Les empreses podran negar-se a contractar a qui no es vacune

 

La presidenta del Comité Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT), Christa Schweng, diu que «evidentment és possible» que les empreses eviten contractar a un treballador si no vol vacunar-se contra el Covid-19. «Com a empresari, puc decidir amb qui signe un contracte», diu la presidenta d’este òrgan consultiu de la Unió Europea, que emet dictàmens a les institucions comunitàries en representació d’empresaris, treballadors i organitzacions de la societat civil.

 

«El treballador -diu Schweng- pot decidir si vol treballar (per a l’empresa) o no» en cas que s’exigisca la vacuna per a signar un contracte, encara que «s’hauria de vore si un empresari vol només a persones vacunades en la seua empresa.”No sé el que faran», comenta.

 

Davant de les campanyes de vacunació que comencen a presentar els governs europeus, la presidenta del CESSAMENT no creu que la injecció haja de ser obligatòria, «perquè una vacuna és un atac i cada un ha de decidir individualment si el vol o no per a si mateix».

 

I opina que els primers que han de rebre-la són el personal sanitari, «perquè és qui més fàcilment està en contacte amb els pacients», i la població de risc d’edat avançada.

 

Contractes amb les farmacèutiques

Schweng diu que «els contractes de la Comissió Europea (CE) amb les farmacèutiques per a garantir vacunes per a tota Europa» han sigut «una bona idea, perquè amb l’actuació individual dels Estats membres mai haguera funcionat tan bé». Brussel·les ha tancat acords amb Pfizer i BioNTech, AstraZeneca, Sanofi-GSK i Johnson & Johnson i ha conclòs converses amb CureVac i Moderna.

 

Totes les vacunes hauran de rebre abans l’aprovació de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que ja ha dit que no preveu avaluar-les, com prompte, abans de cap d’any.

 

«Esta crisi ha demostrat l’important que és Europa i (…) la cooperació europea» i «és ací a on diem que es necessita una Unió Europea de la Salut», comenta Schweng, just un mes després d’assumir el lloc en CESSAMENT, després de 22 anys en l’organització.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.