Pareix que Espanya guanya la batalla al covid: continuen baixant els contagis

Espanya ha registrat 4.515 nous positius de covid-19 des de dilluns, fet que deixa la xifra global en 3.544.945 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 106.
Pel que fa a la Comunitat Valenciana ha notificat 127 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.951 persones.

Pel que fa a les defuncions, el ministeri de Sanitat xifra en 78.399 el total de morts per coronavirus arreu de l’Estat espanyol, 106 més que dilluns. 210 s’han produït en els darrers set dies. A la Comunitat Valenciana s’han registrat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.346.

En estos moments al conjunt de l’Estat hi ha 9.592 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,66% de tots els llits disponibles. 2.292 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,89% del total de llits per a crítics. A la Comunitat Valenciana hi ha 233 persones ingressades: 53 a la província de Castelló, amb 14 pacients en UCI; 59 a la província d’Alacant, 13 d’ells en l’UCI; i 121 a la província de València, 30 d’ells en UCI.

 

Un 26,1% de la població espanyola amb una dosi de la vacuna

D’altra banda, de les 21.092.475 dosis de la vacuna que el govern ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 4 de maig (13.647.075 de Pfizer / BioNtech, 1.776.000 de Moderna, 5.397.000 d’AstraZeneca i 272.400 de Janssen) se n’han administrat fins ara 17.430.810 (12.110.661, 1.135.535, 4.031.914 i 152.700 respectivament), que representen un 82,6% del total. 12.381.213 persones, el 26,1% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 5.202.297 amb la pauta completa, l’11%.

A la Comunitat Valenciana s’hi han administrat un total d’1.747.505 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 205.308 a Castelló, 641.479 a Alacant i 900.718 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 523.323 persones.

La Unió Europea ha adquirit fins ara 93.509.245 vacunes, i d’estes Espanya n’ha rebut el 22,6%, 21.109.635.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.