Pareix que Espanya guanya la batalla al covid: continuen baixant els contagis

Espanya ha registrat 4.515 nous positius de covid-19 des de dilluns, fet que deixa la xifra global en 3.544.945 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 106.
Pel que fa a la Comunitat Valenciana ha notificat 127 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.951 persones.

Pel que fa a les defuncions, el ministeri de Sanitat xifra en 78.399 el total de morts per coronavirus arreu de l’Estat espanyol, 106 més que dilluns. 210 s’han produït en els darrers set dies. A la Comunitat Valenciana s’han registrat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.346.

En estos moments al conjunt de l’Estat hi ha 9.592 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,66% de tots els llits disponibles. 2.292 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,89% del total de llits per a crítics. A la Comunitat Valenciana hi ha 233 persones ingressades: 53 a la província de Castelló, amb 14 pacients en UCI; 59 a la província d’Alacant, 13 d’ells en l’UCI; i 121 a la província de València, 30 d’ells en UCI.

 

Un 26,1% de la població espanyola amb una dosi de la vacuna

D’altra banda, de les 21.092.475 dosis de la vacuna que el govern ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 4 de maig (13.647.075 de Pfizer / BioNtech, 1.776.000 de Moderna, 5.397.000 d’AstraZeneca i 272.400 de Janssen) se n’han administrat fins ara 17.430.810 (12.110.661, 1.135.535, 4.031.914 i 152.700 respectivament), que representen un 82,6% del total. 12.381.213 persones, el 26,1% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 5.202.297 amb la pauta completa, l’11%.

A la Comunitat Valenciana s’hi han administrat un total d’1.747.505 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 205.308 a Castelló, 641.479 a Alacant i 900.718 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 523.323 persones.

La Unió Europea ha adquirit fins ara 93.509.245 vacunes, i d’estes Espanya n’ha rebut el 22,6%, 21.109.635.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.