Pareix que Espanya guanya la batalla al covid: continuen baixant els contagis

Espanya ha registrat 4.515 nous positius de covid-19 des de dilluns, fet que deixa la xifra global en 3.544.945 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 106.
Pel que fa a la Comunitat Valenciana ha notificat 127 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.951 persones.

Pel que fa a les defuncions, el ministeri de Sanitat xifra en 78.399 el total de morts per coronavirus arreu de l’Estat espanyol, 106 més que dilluns. 210 s’han produït en els darrers set dies. A la Comunitat Valenciana s’han registrat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.346.

En estos moments al conjunt de l’Estat hi ha 9.592 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,66% de tots els llits disponibles. 2.292 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,89% del total de llits per a crítics. A la Comunitat Valenciana hi ha 233 persones ingressades: 53 a la província de Castelló, amb 14 pacients en UCI; 59 a la província d’Alacant, 13 d’ells en l’UCI; i 121 a la província de València, 30 d’ells en UCI.

 

Un 26,1% de la població espanyola amb una dosi de la vacuna

D’altra banda, de les 21.092.475 dosis de la vacuna que el govern ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 4 de maig (13.647.075 de Pfizer / BioNtech, 1.776.000 de Moderna, 5.397.000 d’AstraZeneca i 272.400 de Janssen) se n’han administrat fins ara 17.430.810 (12.110.661, 1.135.535, 4.031.914 i 152.700 respectivament), que representen un 82,6% del total. 12.381.213 persones, el 26,1% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 5.202.297 amb la pauta completa, l’11%.

A la Comunitat Valenciana s’hi han administrat un total d’1.747.505 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 205.308 a Castelló, 641.479 a Alacant i 900.718 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 523.323 persones.

La Unió Europea ha adquirit fins ara 93.509.245 vacunes, i d’estes Espanya n’ha rebut el 22,6%, 21.109.635.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.