Els experts aconsellen vida saludable i desconnexió davant de la fatiga pandèmica

 

Després de conviure 8 mesos amb el coronavirus i haver experimentat canvis radicals en els nostres hàbits de vida, un alt percentatge de la població patix ja fatiga pandèmica, una sensació de fastig, tristesa i neguit a la que es pot plantar cara, segons els experts, amb hàbits de vida saludables, una «desintoxicació» del consum d’informació i noves motivacions.

 

El psicòleg Enric Valls, especialista en salut mental i educació, assenyala a EFE que esta sensació arriba per «l’impacte que estan causant en nosaltres tots els mesos de confinament i mesures restrictives, i és una rosca que s’estreny cada volta més i deriva en una sensació d’apatia, desmotivació, esgotament mental i tristesa».

 

Per a la psicòloga clínica especialitzada en gestió emocional Gracia Vinagre, a demés, esta tristesa arriba després d’una acumulació d’estrés que ja no som capaços de gestionar. «Estem experimentant un duel perquè ens hem acomiadat de molts hàbits que ens feien feliços i tenim la sensació que no els recuperarem i perdem un poc l’esperança», explica.

 

Evitar ús d’aparells electrònics abans de dormir

En les seues consultes, estes sensacions es transformen en ràbia, tensió, a «estar cremat», qüestionar-se les mesures de seguretat, i deriven en «problemes per a concentrar-se, pensaments negatius, aïllament, irritabilitat i agressivitat, pensaments de futur catastrofistes» i fins i tot problemes greus d’ansietat.

 

Els psicòlegs aconsellen una sèrie d’hàbits per a fer front a este problema, ja que és necessari reconéixer que s’està patint i saber que si hi ha eines que es poden aplicar a nivell individual. Hi ha una sèrie de pautes, segons Valls, que ens poden ajudar i que passen per menjar de manera saludable evitant l’alcohol i el tabac; dormir no menys de set o huit hores i fer-ho sense estar pendents de les pantalles del mòbil, la tauleta o la televisió en el llit.

 

Esta classe d’hàbit, d’adormir-se mirant la pantalla del mòbil o la televisió, «fa que el cervell interprete que és de dia i et fa estar més actiu perquè s’altera la segregació de la melatonina, l’hormona inductora del somni, i t’espavila i t’impedix descansar correctament».

 

Segons Enric Valls, llegir un llibre o escoltar música abans de dormir ens ajudarà a tindre major qualitat del somni i, en conseqüència, a reduir el nivell d’estrés i cansament. Sobre la saturació informativa, el psicòleg aconsella vore només una hora de notícies, preferiblement al migdia perquè «si són catastrofistes poden generar més insomni i preocupació».

 

També és necessari fer exercici o caminar uns 30 minuts al dia, perquè «desconnectes, alliberes dopamina», que millora l’humor i la motivació; parlar-se a un mateix amb amor i respecte, i convéncer-se que «això és temporal», que un pot «contribuir a eixir d’esta situació» i que pot adaptar-se, i parlar amb la família i els amics sobre els sentiments i les emocions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen la inacció política

Tres associacions de víctimes de la DANA de València exigixen en el Congrés justícia, la fi de l'aforament de Carlos Mazón i mesures eficaces davant futurs episodis climàtics extrems.

Pérez Llorca i l’oposició s’enreden en Les Corts per la corrupció i les peticions de perdó

La sessió de control en Les Corts es convertix en un encreuament d'acusacions de corrupció entre Juanfran Pérez Llorca i l'oposició, que s'exigix mútuament dimissions i peticions de perdó.

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox a 150 euros en vivendes

La Guàrdia Civil desmantella tres clíniques estètiques il·legals en domicilis de Tarragona, València i Alacant que oferien bòtox i àcid hialurònic sense control sanitari a preus molt per davall del mercat.

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.

Comencen les declaracions judicials pel repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan inicia la ronda de testimonis amb tres alts càrrecs de Vivenda citats a declarar.

Carlos Espí impulsa al Llevant: huit gols i cap partit perdut quan marca

Carlos Espí s'ha convertit en el gran talismà ofensiu del Llevant: ha marcat huit gols en sis partits de Lliga esta temporada i l'equip sempre ha guanyat o empatat quan veu porta.