Les noves mesures que entren en vigor en el territori valencià

 

Este migdia de dijous, cap a les 14.30 hores, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet una roda de premsa en el Palau de la Generalitat en la que ha anunciat les noves mesures de seguretat enfront del Covid-19, que entren en vigor el pròxim dilluns, 15 de març. Les quatre mesures que més destaquen són:

  • Ampliació del servici de l’hostaleria al 100% de l’aforament  en terrasses i obertura de l’interior dels bars i restaurant d’un terç del seu aforament. El màxim de persones per taula permés serà de 4 i el tancament continua a les 18.00 hores.
  • Obertura dels gimnasos, piscines, pavellons i totes les instal·lacions esportives interiors a un terç del seu aforament, mantenint sempre la distància de seguretat i les zones ventilades.
  • Reprenen la seua activitat els sectors de l‘oci educatiu i les ludoteques.
  • Augment de l’aforament en celebracions de culte fins a un terç de l’aforament, amb un màxim de 20 persones a l’aire lliure i  de 15 persones en l’interior.

 

Estes quatre noves mesures estaran en vigor des del dilluns que ve, 15 de març, fins al pròxim 12 d’abril. A demés, Puig ha informat que la resta de restriccions continuaran en vigor fins a després de les vacacions de Pasqua. Les tres mesures que es mantenen són:

  • Restricció de la mobilitat nocturna des de les 22.00 fins a les 06.00 hores.
  • Dins de les cases, les reunions es limiten a convivents, llevat els casos excepcionals.
  • Tancament perimetral del territori valencià.

 

«El virus continua entre nosaltres»

Durant tota la roda de premsa, Puig ha mantingut el missatge que «el virus encara està present entre nosaltres, encara que la situació haja millorat notablement». Per eixa raó, el president de la Generalitat ha demanat en tot moment a la població valenciana que no es confie ni es relaxe.

 

És per eixa raó, que Puig ha explicat que el territori valencià ha decidit relaxar algunes de les mesures, però «mantenint el mar de mesures que tenim els valencians, que és el més cautelós de tota Espanya. S’ha de mantindre la màxima prudència abans de la vacunació massiva».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.