Les noves mesures que entren en vigor en el territori valencià

 

Este migdia de dijous, cap a les 14.30 hores, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet una roda de premsa en el Palau de la Generalitat en la que ha anunciat les noves mesures de seguretat enfront del Covid-19, que entren en vigor el pròxim dilluns, 15 de març. Les quatre mesures que més destaquen són:

  • Ampliació del servici de l’hostaleria al 100% de l’aforament  en terrasses i obertura de l’interior dels bars i restaurant d’un terç del seu aforament. El màxim de persones per taula permés serà de 4 i el tancament continua a les 18.00 hores.
  • Obertura dels gimnasos, piscines, pavellons i totes les instal·lacions esportives interiors a un terç del seu aforament, mantenint sempre la distància de seguretat i les zones ventilades.
  • Reprenen la seua activitat els sectors de l‘oci educatiu i les ludoteques.
  • Augment de l’aforament en celebracions de culte fins a un terç de l’aforament, amb un màxim de 20 persones a l’aire lliure i  de 15 persones en l’interior.

 

Estes quatre noves mesures estaran en vigor des del dilluns que ve, 15 de març, fins al pròxim 12 d’abril. A demés, Puig ha informat que la resta de restriccions continuaran en vigor fins a després de les vacacions de Pasqua. Les tres mesures que es mantenen són:

  • Restricció de la mobilitat nocturna des de les 22.00 fins a les 06.00 hores.
  • Dins de les cases, les reunions es limiten a convivents, llevat els casos excepcionals.
  • Tancament perimetral del territori valencià.

 

«El virus continua entre nosaltres»

Durant tota la roda de premsa, Puig ha mantingut el missatge que «el virus encara està present entre nosaltres, encara que la situació haja millorat notablement». Per eixa raó, el president de la Generalitat ha demanat en tot moment a la població valenciana que no es confie ni es relaxe.

 

És per eixa raó, que Puig ha explicat que el territori valencià ha decidit relaxar algunes de les mesures, però «mantenint el mar de mesures que tenim els valencians, que és el més cautelós de tota Espanya. S’ha de mantindre la màxima prudència abans de la vacunació massiva».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.

Feijóo acusa el Govern d’ocultar les xifres d’immigrants que es beneficiaran de la regularització

Alberto Núñez Feijóo critica que el Govern no concrete en el Congrés quants immigrants s'acolliran a la regularització extraordinària, mentres la ministra Elma Saiz parla d'unes 500.000 persones com a estimació no oficial.

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.