L’OCU avisa que es compren únicament els test d’autodiagnòstic COVID homologats

 

Davant l’esperada demanda de test ràpids d’autodiagnòstic de la Covid-19, des de hui a la venda sense recepta en farmàcies, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insisteix en l’adquisició de productes homologats.

Pel que fa als test ràpids homologats d’antígens, de moment s’han autoritzat nou productes, un que funciona amb saliva:

• Prova ràpida antigen Covid-19. (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

I huit que precisen una mostra nasal:

• Test ràpid d’antígens Sars-Cov-2 (Fabricador: Xiamen Boson Biotech).

• Flowflex prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• Diaquick prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• 2019-nCov test antigen (Fabricador: Guangzhou Wondfo Biotech).

• Clinitest Rapid Covid-19 antígens self-test (Fabricador: Healgen Scientific).

• Sars-Cov-2 antígens self test nasal (Fabricador: SD Biosensor).

• Prova ràpida antigen Sars-cov-2 (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

• Kit prova ràpida d’antigen Sars-cov-2 per a autodiagnòstic (Fabricador: Pequín Lepu Medical Technology).

Estos test, que han de comptar amb marcatge CE i identificar l’organisme notificat que els haja avaluats (amb un número de quatre dígits) ja estan disponibles en la majoria de les farmàcies i el seu preu oscil·la entre 6 i 14 euros

OCU recorda que poden adquirir-se en la pròpia farmàcia o a través de la seua pàgina web. En el cas de recórrer a una farmàcia en línia convé assegurar-se que està autoritzada, consultant la llista de Distafarma.

No és rar trobar test ràpids d’autodiagnòstic no autoritzats en tota mena d’establiments en línia, sense garanties de fiabilitat.

Ara bé, fins i tot els test d’autodiagnòstic autoritzats no serveixen per a l’obtenció d’un certificat de viatge ni per a confirmar una infecció activa.

Els resultats positius es consideren solament casos sospitosos que hauran de confirmar-se en un centre sanitari mitjançant una PCR o una prova ràpida d’antígens d’ús professional.

En este sentit, OCU manté la seua demanda de test gratuïts per als qui encara no hagen pogut vacunar-se i necessiten viatjar fora. És l’única manera d’evitar la discriminació entre vacunats i no vacunats.

De la mateixa manera, si el resultat d’un test d’autodiagnòstic és negatiu, però persisteix la sospita (pels símptomes o per haver estat en contacte estret amb una persona infectada), ha de consultar-se amb el centre de salut perquè es valore la possibilitat de fer una prova professional.

Finalment, pel que fa als test ràpids d’anticossos (o serològics), OCU desaconsella el seu ús. Encara que la informació que aporten sobre l’estat serològic puga tindre interés en casos concrets, no serveixen com a sospita d’infecció activa i no s’admeten si el que es pretén és certificar que s’ha passat la infecció.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.