12.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

L’OCU avisa que es compren únicament els test d’autodiagnòstic COVID homologats

 

Davant l’esperada demanda de test ràpids d’autodiagnòstic de la Covid-19, des de hui a la venda sense recepta en farmàcies, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insisteix en l’adquisició de productes homologats.

Pel que fa als test ràpids homologats d’antígens, de moment s’han autoritzat nou productes, un que funciona amb saliva:

• Prova ràpida antigen Covid-19. (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

I huit que precisen una mostra nasal:

• Test ràpid d’antígens Sars-Cov-2 (Fabricador: Xiamen Boson Biotech).

• Flowflex prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• Diaquick prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• 2019-nCov test antigen (Fabricador: Guangzhou Wondfo Biotech).

• Clinitest Rapid Covid-19 antígens self-test (Fabricador: Healgen Scientific).

• Sars-Cov-2 antígens self test nasal (Fabricador: SD Biosensor).

• Prova ràpida antigen Sars-cov-2 (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

• Kit prova ràpida d’antigen Sars-cov-2 per a autodiagnòstic (Fabricador: Pequín Lepu Medical Technology).

Estos test, que han de comptar amb marcatge CE i identificar l’organisme notificat que els haja avaluats (amb un número de quatre dígits) ja estan disponibles en la majoria de les farmàcies i el seu preu oscil·la entre 6 i 14 euros

OCU recorda que poden adquirir-se en la pròpia farmàcia o a través de la seua pàgina web. En el cas de recórrer a una farmàcia en línia convé assegurar-se que està autoritzada, consultant la llista de Distafarma.

No és rar trobar test ràpids d’autodiagnòstic no autoritzats en tota mena d’establiments en línia, sense garanties de fiabilitat.

Ara bé, fins i tot els test d’autodiagnòstic autoritzats no serveixen per a l’obtenció d’un certificat de viatge ni per a confirmar una infecció activa.

Els resultats positius es consideren solament casos sospitosos que hauran de confirmar-se en un centre sanitari mitjançant una PCR o una prova ràpida d’antígens d’ús professional.

En este sentit, OCU manté la seua demanda de test gratuïts per als qui encara no hagen pogut vacunar-se i necessiten viatjar fora. És l’única manera d’evitar la discriminació entre vacunats i no vacunats.

De la mateixa manera, si el resultat d’un test d’autodiagnòstic és negatiu, però persisteix la sospita (pels símptomes o per haver estat en contacte estret amb una persona infectada), ha de consultar-se amb el centre de salut perquè es valore la possibilitat de fer una prova professional.

Finalment, pel que fa als test ràpids d’anticossos (o serològics), OCU desaconsella el seu ús. Encara que la informació que aporten sobre l’estat serològic puga tindre interés en casos concrets, no serveixen com a sospita d’infecció activa i no s’admeten si el que es pretén és certificar que s’ha passat la infecció.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.