L’OCU avisa que es compren únicament els test d’autodiagnòstic COVID homologats

 

Davant l’esperada demanda de test ràpids d’autodiagnòstic de la Covid-19, des de hui a la venda sense recepta en farmàcies, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insisteix en l’adquisició de productes homologats.

Pel que fa als test ràpids homologats d’antígens, de moment s’han autoritzat nou productes, un que funciona amb saliva:

• Prova ràpida antigen Covid-19. (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

I huit que precisen una mostra nasal:

• Test ràpid d’antígens Sars-Cov-2 (Fabricador: Xiamen Boson Biotech).

• Flowflex prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• Diaquick prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• 2019-nCov test antigen (Fabricador: Guangzhou Wondfo Biotech).

• Clinitest Rapid Covid-19 antígens self-test (Fabricador: Healgen Scientific).

• Sars-Cov-2 antígens self test nasal (Fabricador: SD Biosensor).

• Prova ràpida antigen Sars-cov-2 (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

• Kit prova ràpida d’antigen Sars-cov-2 per a autodiagnòstic (Fabricador: Pequín Lepu Medical Technology).

Estos test, que han de comptar amb marcatge CE i identificar l’organisme notificat que els haja avaluats (amb un número de quatre dígits) ja estan disponibles en la majoria de les farmàcies i el seu preu oscil·la entre 6 i 14 euros

OCU recorda que poden adquirir-se en la pròpia farmàcia o a través de la seua pàgina web. En el cas de recórrer a una farmàcia en línia convé assegurar-se que està autoritzada, consultant la llista de Distafarma.

No és rar trobar test ràpids d’autodiagnòstic no autoritzats en tota mena d’establiments en línia, sense garanties de fiabilitat.

Ara bé, fins i tot els test d’autodiagnòstic autoritzats no serveixen per a l’obtenció d’un certificat de viatge ni per a confirmar una infecció activa.

Els resultats positius es consideren solament casos sospitosos que hauran de confirmar-se en un centre sanitari mitjançant una PCR o una prova ràpida d’antígens d’ús professional.

En este sentit, OCU manté la seua demanda de test gratuïts per als qui encara no hagen pogut vacunar-se i necessiten viatjar fora. És l’única manera d’evitar la discriminació entre vacunats i no vacunats.

De la mateixa manera, si el resultat d’un test d’autodiagnòstic és negatiu, però persisteix la sospita (pels símptomes o per haver estat en contacte estret amb una persona infectada), ha de consultar-se amb el centre de salut perquè es valore la possibilitat de fer una prova professional.

Finalment, pel que fa als test ràpids d’anticossos (o serològics), OCU desaconsella el seu ús. Encara que la informació que aporten sobre l’estat serològic puga tindre interés en casos concrets, no serveixen com a sospita d’infecció activa i no s’admeten si el que es pretén és certificar que s’ha passat la infecció.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.