L’OCU avisa que es compren únicament els test d’autodiagnòstic COVID homologats

 

Davant l’esperada demanda de test ràpids d’autodiagnòstic de la Covid-19, des de hui a la venda sense recepta en farmàcies, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insisteix en l’adquisició de productes homologats.

Pel que fa als test ràpids homologats d’antígens, de moment s’han autoritzat nou productes, un que funciona amb saliva:

• Prova ràpida antigen Covid-19. (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

I huit que precisen una mostra nasal:

• Test ràpid d’antígens Sars-Cov-2 (Fabricador: Xiamen Boson Biotech).

• Flowflex prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• Diaquick prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• 2019-nCov test antigen (Fabricador: Guangzhou Wondfo Biotech).

• Clinitest Rapid Covid-19 antígens self-test (Fabricador: Healgen Scientific).

• Sars-Cov-2 antígens self test nasal (Fabricador: SD Biosensor).

• Prova ràpida antigen Sars-cov-2 (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

• Kit prova ràpida d’antigen Sars-cov-2 per a autodiagnòstic (Fabricador: Pequín Lepu Medical Technology).

Estos test, que han de comptar amb marcatge CE i identificar l’organisme notificat que els haja avaluats (amb un número de quatre dígits) ja estan disponibles en la majoria de les farmàcies i el seu preu oscil·la entre 6 i 14 euros

OCU recorda que poden adquirir-se en la pròpia farmàcia o a través de la seua pàgina web. En el cas de recórrer a una farmàcia en línia convé assegurar-se que està autoritzada, consultant la llista de Distafarma.

No és rar trobar test ràpids d’autodiagnòstic no autoritzats en tota mena d’establiments en línia, sense garanties de fiabilitat.

Ara bé, fins i tot els test d’autodiagnòstic autoritzats no serveixen per a l’obtenció d’un certificat de viatge ni per a confirmar una infecció activa.

Els resultats positius es consideren solament casos sospitosos que hauran de confirmar-se en un centre sanitari mitjançant una PCR o una prova ràpida d’antígens d’ús professional.

En este sentit, OCU manté la seua demanda de test gratuïts per als qui encara no hagen pogut vacunar-se i necessiten viatjar fora. És l’única manera d’evitar la discriminació entre vacunats i no vacunats.

De la mateixa manera, si el resultat d’un test d’autodiagnòstic és negatiu, però persisteix la sospita (pels símptomes o per haver estat en contacte estret amb una persona infectada), ha de consultar-se amb el centre de salut perquè es valore la possibilitat de fer una prova professional.

Finalment, pel que fa als test ràpids d’anticossos (o serològics), OCU desaconsella el seu ús. Encara que la informació que aporten sobre l’estat serològic puga tindre interés en casos concrets, no serveixen com a sospita d’infecció activa i no s’admeten si el que es pretén és certificar que s’ha passat la infecció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.