13.2 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

L’OCU avisa que es compren únicament els test d’autodiagnòstic COVID homologats

 

Davant l’esperada demanda de test ràpids d’autodiagnòstic de la Covid-19, des de hui a la venda sense recepta en farmàcies, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insisteix en l’adquisició de productes homologats.

Pel que fa als test ràpids homologats d’antígens, de moment s’han autoritzat nou productes, un que funciona amb saliva:

• Prova ràpida antigen Covid-19. (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

I huit que precisen una mostra nasal:

• Test ràpid d’antígens Sars-Cov-2 (Fabricador: Xiamen Boson Biotech).

• Flowflex prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• Diaquick prova ràpida d’antigen Sars-Cov-2 (Fabricador: Acon Biotech).

• 2019-nCov test antigen (Fabricador: Guangzhou Wondfo Biotech).

• Clinitest Rapid Covid-19 antígens self-test (Fabricador: Healgen Scientific).

• Sars-Cov-2 antígens self test nasal (Fabricador: SD Biosensor).

• Prova ràpida antigen Sars-cov-2 (Fabricador: Hangzhou Alltest Biotech).

• Kit prova ràpida d’antigen Sars-cov-2 per a autodiagnòstic (Fabricador: Pequín Lepu Medical Technology).

Estos test, que han de comptar amb marcatge CE i identificar l’organisme notificat que els haja avaluats (amb un número de quatre dígits) ja estan disponibles en la majoria de les farmàcies i el seu preu oscil·la entre 6 i 14 euros

OCU recorda que poden adquirir-se en la pròpia farmàcia o a través de la seua pàgina web. En el cas de recórrer a una farmàcia en línia convé assegurar-se que està autoritzada, consultant la llista de Distafarma.

No és rar trobar test ràpids d’autodiagnòstic no autoritzats en tota mena d’establiments en línia, sense garanties de fiabilitat.

Ara bé, fins i tot els test d’autodiagnòstic autoritzats no serveixen per a l’obtenció d’un certificat de viatge ni per a confirmar una infecció activa.

Els resultats positius es consideren solament casos sospitosos que hauran de confirmar-se en un centre sanitari mitjançant una PCR o una prova ràpida d’antígens d’ús professional.

En este sentit, OCU manté la seua demanda de test gratuïts per als qui encara no hagen pogut vacunar-se i necessiten viatjar fora. És l’única manera d’evitar la discriminació entre vacunats i no vacunats.

De la mateixa manera, si el resultat d’un test d’autodiagnòstic és negatiu, però persisteix la sospita (pels símptomes o per haver estat en contacte estret amb una persona infectada), ha de consultar-se amb el centre de salut perquè es valore la possibilitat de fer una prova professional.

Finalment, pel que fa als test ràpids d’anticossos (o serològics), OCU desaconsella el seu ús. Encara que la informació que aporten sobre l’estat serològic puga tindre interés en casos concrets, no serveixen com a sospita d’infecció activa i no s’admeten si el que es pretén és certificar que s’ha passat la infecció.

Últimes notícies

El Reial Madrid va firmar l’acta sota protesta però no va precisar els motius

El club blanc va firmar l'acta del partit davant València Basket sota protesta, però no va deixar per escrit la raó. Scariolo va assenyalar un temps mort no concedit.

El València imposa la llei del triple: 89-76 al Reial Madrid

El València va derrotar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga amb 16 triples i un 39% d'encert per 7 i un 23% del seu rival. El tir exterior i les faltes de Tavares van marcar el dol.

89-76. València tomba al Reial Madrid a colp de triple

València Basket es va imposar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga gràcies a 16 triples i un 39% exterior. L'encert perimetral va neutralitzar el domini blanc del rebot.

Mazón defén que ningú ha donat més explicacions ni assumit més responsabilitats per la dana

En Les Corts, el president en funcions ha reivindicat que porta un any donant explicacions i que va arribar a dimitir després de la dana del 29 d'octubre de 2024, amb 229 morts. Ha demanat centrar-se en causes i solucions i ha retret la falta d'explicacions del Govern.

L’activitat de Coca-Cola aporta 692 milions a l’economia valenciana i 11.011 ocupacions

Un estudi xifra en 692 milions el valor afegit de l'activitat de Coca-Cola en la Comunitat Valenciana, el 0,47% del PIB en 2024. La companyia sosté 11.011 ocupacions gràcies a la seua cadena de valor i a una planta clau a Quart de Poblet.

PSPV i Compromís han retret a Mazón ‘victimisme’ i haver desatés l’emergència de la DANA

PSPV i Compromís han acusat a Carlos Mazón de presentar-se com a víctima i de no liderar la resposta a la DANA del 29 d'octubre. Han denunciat que no va respondre a preguntes clau i que va incórrer en mentides.

PP i Vox enaltixen que Mazón compareix per la DANA i enlletgixen l’absència del Govern

PP i Vox han subratllat que Carlos Mazón ha donat explicacions en la comissió d'investigació sobre la DANA en Les Corts, mentres el Govern no ha acudit. La sessió ha derivat en retrets per la gestió, les alertes i les obres pendents.

PP i Vox destaquen que Mazón ha comparegut per la DANA i que el Govern no ha donat la cara

PP i Vox han subratllat la compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA i han retret l'absència del Govern. Han posat el focus en les cadires buides i en la gestió de la tragèdia que va deixar 229 morts.