21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Pagar per ser positiu de COVID: qui assumeix el cost de la prova en farmàcies i la notificació a Sanitat

La nova fórmula de realitzar-se un test d’antígens a la farmàcia i que esta comunique el resultat a Sanitat, en cas que siga positiu arriba amb la polèmica de qui ha d’assumir els costos del servei. Un debat obert quan este dimarts, el Col·legi de Farmacèutics de València (Micof), ha informat que les oficines de la província que s’acullen al protocol per comunicar a la Conselleria de Sanitat els casos positius de coronavirus detectats en un test d’antígens realitzats presencialment “revertiran al pacient el cost del servei“.

Així, mentre Sanitat insisteix en el fet que es tracta d’una decisió unilateral i que “en cap moment a les reunions prèvies es va plantejar el tema”, com asseguren fonts oficials de la Conselleria, a València Diari, a València, este “servei”, de moment, el pagarà el pacient.

D’altra banda, els Col·legis Oficials de farmacèutics de Castelló i Alacant, de moment, encara no s’han posicionat respecte a si repercutiran els costos o no en qui opte per fer-se la prova a la farmàcia, recordem, mitjançant l’autotest que fins ara es feia a casa.

Tot i això en les últimes hores sembla que esta postura, a priori, divergent dels Col·legis provincials s’està aclarint, assegurant que “s’està plantejant ja quina és la millor fórmula immediata per posar-nos al servei dels ciutadans però pactant amb l’administració quin és el valor total d’este procés i que siga la sanitat qui assumisca una part, ja que el que s’intenta és descolapsar els centres de salut”, assegura el president autonòmic, del Col·legi oficial a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo”

‘Factura doble’ per al pacient per una sanitat desbordada

 

Dit d’una altra manera, si la mesura del pagament s’estengués, el desbordament de la sanitat pública a l’hora de fer proves COVID passaria ara “factura doble” als que necessiten fer-se un test i és impossible “accedir als serveis que una sanitat pública i universal hauria de garantir”, com afirmen ja col·lectius de consumidors i usuaris indignats davant de la mesura.

Per tant, és el propi usuari, qui paga, en sentit literal, la incapacitat de la maquinària sanitària pública a la Comunitat Valenciana de poder donar resposta a les proves diagnòstiques. Atés que l’alternativa que les farmàcies puguen certificar i comunicar els positius COVID detectats per este sistema de prova farmacèutica d’antígens, que es plantejava com un ‘alleujament‘ o ajuda, s’ha convertit en un problema. Tant per a la Conselleria de Sanitat, com sobretot per a una opinió pública farta i cansada d’esperar que els agafen el telèfon o els facen tests, les coses no han sortit com s’esperava.

Tot això mentre els col·legis de farmacèutics demanen que “la sanitat pública assumisca el cost de la realització del test perquè no repercutisca en el ciutadà”, com afirma el president autonòmic, dels col·legis oficials a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo en declaracions a este mitjà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.