Pagar per ser positiu de COVID: qui assumeix el cost de la prova en farmàcies i la notificació a Sanitat

La nova fórmula de realitzar-se un test d’antígens a la farmàcia i que esta comunique el resultat a Sanitat, en cas que siga positiu arriba amb la polèmica de qui ha d’assumir els costos del servei. Un debat obert quan este dimarts, el Col·legi de Farmacèutics de València (Micof), ha informat que les oficines de la província que s’acullen al protocol per comunicar a la Conselleria de Sanitat els casos positius de coronavirus detectats en un test d’antígens realitzats presencialment “revertiran al pacient el cost del servei«.

Així, mentre Sanitat insisteix en el fet que es tracta d’una decisió unilateral i que “en cap moment a les reunions prèvies es va plantejar el tema”, com asseguren fonts oficials de la Conselleria, a València Diari, a València, este “servei”, de moment, el pagarà el pacient.

D’altra banda, els Col·legis Oficials de farmacèutics de Castelló i Alacant, de moment, encara no s’han posicionat respecte a si repercutiran els costos o no en qui opte per fer-se la prova a la farmàcia, recordem, mitjançant l’autotest que fins ara es feia a casa.

Tot i això en les últimes hores sembla que esta postura, a priori, divergent dels Col·legis provincials s’està aclarint, assegurant que “s’està plantejant ja quina és la millor fórmula immediata per posar-nos al servei dels ciutadans però pactant amb l’administració quin és el valor total d’este procés i que siga la sanitat qui assumisca una part, ja que el que s’intenta és descolapsar els centres de salut”, assegura el president autonòmic, del Col·legi oficial a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo»

‘Factura doble’ per al pacient per una sanitat desbordada

 

Dit d’una altra manera, si la mesura del pagament s’estengués, el desbordament de la sanitat pública a l’hora de fer proves COVID passaria ara “factura doble” als que necessiten fer-se un test i és impossible “accedir als serveis que una sanitat pública i universal hauria de garantir”, com afirmen ja col·lectius de consumidors i usuaris indignats davant de la mesura.

Per tant, és el propi usuari, qui paga, en sentit literal, la incapacitat de la maquinària sanitària pública a la Comunitat Valenciana de poder donar resposta a les proves diagnòstiques. Atés que l’alternativa que les farmàcies puguen certificar i comunicar els positius COVID detectats per este sistema de prova farmacèutica d’antígens, que es plantejava com un ‘alleujament‘ o ajuda, s’ha convertit en un problema. Tant per a la Conselleria de Sanitat, com sobretot per a una opinió pública farta i cansada d’esperar que els agafen el telèfon o els facen tests, les coses no han sortit com s’esperava.

Tot això mentre els col·legis de farmacèutics demanen que “la sanitat pública assumisca el cost de la realització del test perquè no repercutisca en el ciutadà”, com afirma el president autonòmic, dels col·legis oficials a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo en declaracions a este mitjà.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU