Pagar per ser positiu de COVID: qui assumeix el cost de la prova en farmàcies i la notificació a Sanitat

La nova fórmula de realitzar-se un test d’antígens a la farmàcia i que esta comunique el resultat a Sanitat, en cas que siga positiu arriba amb la polèmica de qui ha d’assumir els costos del servei. Un debat obert quan este dimarts, el Col·legi de Farmacèutics de València (Micof), ha informat que les oficines de la província que s’acullen al protocol per comunicar a la Conselleria de Sanitat els casos positius de coronavirus detectats en un test d’antígens realitzats presencialment “revertiran al pacient el cost del servei“.

Així, mentre Sanitat insisteix en el fet que es tracta d’una decisió unilateral i que “en cap moment a les reunions prèvies es va plantejar el tema”, com asseguren fonts oficials de la Conselleria, a València Diari, a València, este “servei”, de moment, el pagarà el pacient.

D’altra banda, els Col·legis Oficials de farmacèutics de Castelló i Alacant, de moment, encara no s’han posicionat respecte a si repercutiran els costos o no en qui opte per fer-se la prova a la farmàcia, recordem, mitjançant l’autotest que fins ara es feia a casa.

Tot i això en les últimes hores sembla que esta postura, a priori, divergent dels Col·legis provincials s’està aclarint, assegurant que “s’està plantejant ja quina és la millor fórmula immediata per posar-nos al servei dels ciutadans però pactant amb l’administració quin és el valor total d’este procés i que siga la sanitat qui assumisca una part, ja que el que s’intenta és descolapsar els centres de salut”, assegura el president autonòmic, del Col·legi oficial a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo”

‘Factura doble’ per al pacient per una sanitat desbordada

 

Dit d’una altra manera, si la mesura del pagament s’estengués, el desbordament de la sanitat pública a l’hora de fer proves COVID passaria ara “factura doble” als que necessiten fer-se un test i és impossible “accedir als serveis que una sanitat pública i universal hauria de garantir”, com afirmen ja col·lectius de consumidors i usuaris indignats davant de la mesura.

Per tant, és el propi usuari, qui paga, en sentit literal, la incapacitat de la maquinària sanitària pública a la Comunitat Valenciana de poder donar resposta a les proves diagnòstiques. Atés que l’alternativa que les farmàcies puguen certificar i comunicar els positius COVID detectats per este sistema de prova farmacèutica d’antígens, que es plantejava com un ‘alleujament‘ o ajuda, s’ha convertit en un problema. Tant per a la Conselleria de Sanitat, com sobretot per a una opinió pública farta i cansada d’esperar que els agafen el telèfon o els facen tests, les coses no han sortit com s’esperava.

Tot això mentre els col·legis de farmacèutics demanen que “la sanitat pública assumisca el cost de la realització del test perquè no repercutisca en el ciutadà”, com afirma el president autonòmic, dels col·legis oficials a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo en declaracions a este mitjà.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.