15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Pagar per ser positiu de COVID: qui assumeix el cost de la prova en farmàcies i la notificació a Sanitat

La nova fórmula de realitzar-se un test d’antígens a la farmàcia i que esta comunique el resultat a Sanitat, en cas que siga positiu arriba amb la polèmica de qui ha d’assumir els costos del servei. Un debat obert quan este dimarts, el Col·legi de Farmacèutics de València (Micof), ha informat que les oficines de la província que s’acullen al protocol per comunicar a la Conselleria de Sanitat els casos positius de coronavirus detectats en un test d’antígens realitzats presencialment “revertiran al pacient el cost del servei“.

Així, mentre Sanitat insisteix en el fet que es tracta d’una decisió unilateral i que “en cap moment a les reunions prèvies es va plantejar el tema”, com asseguren fonts oficials de la Conselleria, a València Diari, a València, este “servei”, de moment, el pagarà el pacient.

D’altra banda, els Col·legis Oficials de farmacèutics de Castelló i Alacant, de moment, encara no s’han posicionat respecte a si repercutiran els costos o no en qui opte per fer-se la prova a la farmàcia, recordem, mitjançant l’autotest que fins ara es feia a casa.

Tot i això en les últimes hores sembla que esta postura, a priori, divergent dels Col·legis provincials s’està aclarint, assegurant que “s’està plantejant ja quina és la millor fórmula immediata per posar-nos al servei dels ciutadans però pactant amb l’administració quin és el valor total d’este procés i que siga la sanitat qui assumisca una part, ja que el que s’intenta és descolapsar els centres de salut”, assegura el president autonòmic, del Col·legi oficial a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo”

‘Factura doble’ per al pacient per una sanitat desbordada

 

Dit d’una altra manera, si la mesura del pagament s’estengués, el desbordament de la sanitat pública a l’hora de fer proves COVID passaria ara “factura doble” als que necessiten fer-se un test i és impossible “accedir als serveis que una sanitat pública i universal hauria de garantir”, com afirmen ja col·lectius de consumidors i usuaris indignats davant de la mesura.

Per tant, és el propi usuari, qui paga, en sentit literal, la incapacitat de la maquinària sanitària pública a la Comunitat Valenciana de poder donar resposta a les proves diagnòstiques. Atés que l’alternativa que les farmàcies puguen certificar i comunicar els positius COVID detectats per este sistema de prova farmacèutica d’antígens, que es plantejava com un ‘alleujament‘ o ajuda, s’ha convertit en un problema. Tant per a la Conselleria de Sanitat, com sobretot per a una opinió pública farta i cansada d’esperar que els agafen el telèfon o els facen tests, les coses no han sortit com s’esperava.

Tot això mentre els col·legis de farmacèutics demanen que “la sanitat pública assumisca el cost de la realització del test perquè no repercutisca en el ciutadà”, com afirma el president autonòmic, dels col·legis oficials a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo en declaracions a este mitjà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.