Pagar per ser positiu de COVID: qui assumeix el cost de la prova en farmàcies i la notificació a Sanitat

La nova fórmula de realitzar-se un test d’antígens a la farmàcia i que esta comunique el resultat a Sanitat, en cas que siga positiu arriba amb la polèmica de qui ha d’assumir els costos del servei. Un debat obert quan este dimarts, el Col·legi de Farmacèutics de València (Micof), ha informat que les oficines de la província que s’acullen al protocol per comunicar a la Conselleria de Sanitat els casos positius de coronavirus detectats en un test d’antígens realitzats presencialment “revertiran al pacient el cost del servei“.

Així, mentre Sanitat insisteix en el fet que es tracta d’una decisió unilateral i que “en cap moment a les reunions prèvies es va plantejar el tema”, com asseguren fonts oficials de la Conselleria, a València Diari, a València, este “servei”, de moment, el pagarà el pacient.

D’altra banda, els Col·legis Oficials de farmacèutics de Castelló i Alacant, de moment, encara no s’han posicionat respecte a si repercutiran els costos o no en qui opte per fer-se la prova a la farmàcia, recordem, mitjançant l’autotest que fins ara es feia a casa.

Tot i això en les últimes hores sembla que esta postura, a priori, divergent dels Col·legis provincials s’està aclarint, assegurant que “s’està plantejant ja quina és la millor fórmula immediata per posar-nos al servei dels ciutadans però pactant amb l’administració quin és el valor total d’este procés i que siga la sanitat qui assumisca una part, ja que el que s’intenta és descolapsar els centres de salut”, assegura el president autonòmic, del Col·legi oficial a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo”

‘Factura doble’ per al pacient per una sanitat desbordada

 

Dit d’una altra manera, si la mesura del pagament s’estengués, el desbordament de la sanitat pública a l’hora de fer proves COVID passaria ara “factura doble” als que necessiten fer-se un test i és impossible “accedir als serveis que una sanitat pública i universal hauria de garantir”, com afirmen ja col·lectius de consumidors i usuaris indignats davant de la mesura.

Per tant, és el propi usuari, qui paga, en sentit literal, la incapacitat de la maquinària sanitària pública a la Comunitat Valenciana de poder donar resposta a les proves diagnòstiques. Atés que l’alternativa que les farmàcies puguen certificar i comunicar els positius COVID detectats per este sistema de prova farmacèutica d’antígens, que es plantejava com un ‘alleujament‘ o ajuda, s’ha convertit en un problema. Tant per a la Conselleria de Sanitat, com sobretot per a una opinió pública farta i cansada d’esperar que els agafen el telèfon o els facen tests, les coses no han sortit com s’esperava.

Tot això mentre els col·legis de farmacèutics demanen que “la sanitat pública assumisca el cost de la realització del test perquè no repercutisca en el ciutadà”, com afirma el president autonòmic, dels col·legis oficials a la Comunitat Valenciana, Sergio Marcoo en declaracions a este mitjà.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.