El personal d’Infermeria alerta de la saturació imminent dels hospitals

L’allau de casos Covid-19 demostra, dia a dia, que la manca de personal d’Infermeria es fa cada cop més alarmant als hospitals de la Comunitat Valenciana.

Especialment, als centres comarcals on la pressió assistencial per la pandèmia s’ha desbordat de forma exponencial per l’augment de baixes laborals (a causa dels contagis creixents de Covid-19 i a l’extenuació de les professionals).

Les Incapacitats Laborals Temporals (ILT) han crescut durant les darreres setmanes i són “impossibles de cobrir davant l’absència de plantilles adequades per atendre totes les necessitats els pacients“, ha alertat el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, CECOVA.

El representant autonòmic de la Infermeria, davant este nivell de desesperació de la seua professió, fa una crida d’auxili dirigit tant al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, com a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, perquè siguen conscients de “la dramàtica situació de pressió que pateixen les àrees d’infermeria de gran part dels departaments de salut i que hi són abocades al col·lapse pels casos de coronavirus, si no s’estableixen mesures de control del virus i una reorganització de les plantilles per adaptar-les a les necessitats reals de les àrees més afectades dels centres”.

L’elevació de la corba de contagis està espletant les plantilles d’infermeres. Prova d’això és que esta situació que ha obligat el Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent a habilitar fins a 15 llits de reforç al gimnàs de rehabilitació de l’hospital Lluís Alcanyís, com ja va passar fa un any per estes mateixes dates. En altres hospitals comarcals de

Alacant i Castelló també s’està constatant un increment de la pressió assistencial a les urgències generals, així com a les plantes d’hospitalització.

“Un clar avís que el contacte poblacional massiu està servit i que cal buscar solucions per a evitar la transmissió del virus i la manca de professionals, perquè la situació és que ja no hi ha infermeres. Els departaments pateixen greus problemes per trobar professionals per contractar”, continua el president del CECOVA que exigeix ​​més greu de responsabilitat política i social.

Tirat preveu que cada dia “hi ha més personal contagiat i de baixa. I les infermeres que queden han d’assumir la feina de les companyes, amb acumulació de tasques i cansament. Les treballadores i els treballadors porten mesos esgotades sense rebre una solució per part de les gerències dels hospitals ni de la Conselleria de Sanitat, mentre els nivells d’absentisme han crescut del 4% fins a xifres properes al 20% a alguns centres hospitalaris comarcals”.

El president del CECOVA insisteix que “resulta imprescindible la contractació de professionals de manera indefinida i no temporal com s’ha fet fins ara, perquè la manca d’infermeres és estructural no conjuntural”.

De la mateixa manera, “la necessitat de potenciar l’Atenció Primària ha de ser l’objectiu dels gestors públics per descongestionar l’Atenció Especialitzada (hospitalària) i per modernitzar els conceptes de salut entre la població”, segons el president del CECOVA, que assegura que ha de canviar-se la mentalitat d’una sanitat medicalitzada i basada en tractaments farmacològics”, per una altra manera de pensar “basada en la prevenció i les cures per evitar la despesa ingent en medicaments i gran part de les patologies, que podrien evitar-se amb uns hàbits saludables”.

Per millorar la salut de la població, però, Tirado incideix que s’han de contractar “les infermeres necessàries per a poder atendre la sisena onada la Covid-19 i les venidores” perquè “tot i que des del CECOVA advertim que podria ser perillós abaixar la guàrdia durant els dies previs i durant les festes nadalenques, la relaxació social ha posat en perill l’assistència sanitària i ha saturat els hospitals. Estem comprovant que la corba ascendent de contagis ja s’ha desbordat, amb la consegüent saturació hospitalària”.

El personal d’Infermeria patim problemes físics i mentals greus perquè ens emportem la feina a casa. “Portem a les nostres ments la inquietud i el nerviosisme que ens impedeix gaudir de la nostra família, per la precaució d’evitar més contagis. Ens ‘autoaïllem’ socialment per evitar més transmissió Covid, mentre veiem irresponsabilitat en alguns sectors de la població”, exposa Tirado, que recorda que des de la Infermeria es veu com “una vocació i entrega impagable, que posa al davant el nostre sacrifici i empenta per protegir la societat. Per això estem en el nostre dret de demanar la responsabilitat i la col·laboració de tots”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.