El personal d’Infermeria alerta de la saturació imminent dels hospitals

L’allau de casos Covid-19 demostra, dia a dia, que la manca de personal d’Infermeria es fa cada cop més alarmant als hospitals de la Comunitat Valenciana.

Especialment, als centres comarcals on la pressió assistencial per la pandèmia s’ha desbordat de forma exponencial per l’augment de baixes laborals (a causa dels contagis creixents de Covid-19 i a l’extenuació de les professionals).

Les Incapacitats Laborals Temporals (ILT) han crescut durant les darreres setmanes i són «impossibles de cobrir davant l’absència de plantilles adequades per atendre totes les necessitats els pacients«, ha alertat el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, CECOVA.

El representant autonòmic de la Infermeria, davant este nivell de desesperació de la seua professió, fa una crida d’auxili dirigit tant al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, com a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, perquè siguen conscients de “la dramàtica situació de pressió que pateixen les àrees d’infermeria de gran part dels departaments de salut i que hi són abocades al col·lapse pels casos de coronavirus, si no s’estableixen mesures de control del virus i una reorganització de les plantilles per adaptar-les a les necessitats reals de les àrees més afectades dels centres”.

L’elevació de la corba de contagis està espletant les plantilles d’infermeres. Prova d’això és que esta situació que ha obligat el Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent a habilitar fins a 15 llits de reforç al gimnàs de rehabilitació de l’hospital Lluís Alcanyís, com ja va passar fa un any per estes mateixes dates. En altres hospitals comarcals de

Alacant i Castelló també s’està constatant un increment de la pressió assistencial a les urgències generals, així com a les plantes d’hospitalització.

“Un clar avís que el contacte poblacional massiu està servit i que cal buscar solucions per a evitar la transmissió del virus i la manca de professionals, perquè la situació és que ja no hi ha infermeres. Els departaments pateixen greus problemes per trobar professionals per contractar”, continua el president del CECOVA que exigeix ​​més greu de responsabilitat política i social.

Tirat preveu que cada dia “hi ha més personal contagiat i de baixa. I les infermeres que queden han d’assumir la feina de les companyes, amb acumulació de tasques i cansament. Les treballadores i els treballadors porten mesos esgotades sense rebre una solució per part de les gerències dels hospitals ni de la Conselleria de Sanitat, mentre els nivells d’absentisme han crescut del 4% fins a xifres properes al 20% a alguns centres hospitalaris comarcals”.

El president del CECOVA insisteix que “resulta imprescindible la contractació de professionals de manera indefinida i no temporal com s’ha fet fins ara, perquè la manca d’infermeres és estructural no conjuntural”.

De la mateixa manera, «la necessitat de potenciar l’Atenció Primària ha de ser l’objectiu dels gestors públics per descongestionar l’Atenció Especialitzada (hospitalària) i per modernitzar els conceptes de salut entre la població», segons el president del CECOVA, que assegura que ha de canviar-se la mentalitat d’una sanitat medicalitzada i basada en tractaments farmacològics”, per una altra manera de pensar “basada en la prevenció i les cures per evitar la despesa ingent en medicaments i gran part de les patologies, que podrien evitar-se amb uns hàbits saludables”.

Per millorar la salut de la població, però, Tirado incideix que s’han de contractar “les infermeres necessàries per a poder atendre la sisena onada la Covid-19 i les venidores” perquè “tot i que des del CECOVA advertim que podria ser perillós abaixar la guàrdia durant els dies previs i durant les festes nadalenques, la relaxació social ha posat en perill l’assistència sanitària i ha saturat els hospitals. Estem comprovant que la corba ascendent de contagis ja s’ha desbordat, amb la consegüent saturació hospitalària».

El personal d’Infermeria patim problemes físics i mentals greus perquè ens emportem la feina a casa. «Portem a les nostres ments la inquietud i el nerviosisme que ens impedeix gaudir de la nostra família, per la precaució d’evitar més contagis. Ens ‘autoaïllem’ socialment per evitar més transmissió Covid, mentre veiem irresponsabilitat en alguns sectors de la població”, exposa Tirado, que recorda que des de la Infermeria es veu com “una vocació i entrega impagable, que posa al davant el nostre sacrifici i empenta per protegir la societat. Per això estem en el nostre dret de demanar la responsabilitat i la col·laboració de tots”.

Últimes notícies

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.
FILMOTECA D'ESTIU