El personal d’Infermeria alerta de la saturació imminent dels hospitals

L’allau de casos Covid-19 demostra, dia a dia, que la manca de personal d’Infermeria es fa cada cop més alarmant als hospitals de la Comunitat Valenciana.

Especialment, als centres comarcals on la pressió assistencial per la pandèmia s’ha desbordat de forma exponencial per l’augment de baixes laborals (a causa dels contagis creixents de Covid-19 i a l’extenuació de les professionals).

Les Incapacitats Laborals Temporals (ILT) han crescut durant les darreres setmanes i són «impossibles de cobrir davant l’absència de plantilles adequades per atendre totes les necessitats els pacients«, ha alertat el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, CECOVA.

El representant autonòmic de la Infermeria, davant este nivell de desesperació de la seua professió, fa una crida d’auxili dirigit tant al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, com a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, perquè siguen conscients de “la dramàtica situació de pressió que pateixen les àrees d’infermeria de gran part dels departaments de salut i que hi són abocades al col·lapse pels casos de coronavirus, si no s’estableixen mesures de control del virus i una reorganització de les plantilles per adaptar-les a les necessitats reals de les àrees més afectades dels centres”.

L’elevació de la corba de contagis està espletant les plantilles d’infermeres. Prova d’això és que esta situació que ha obligat el Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent a habilitar fins a 15 llits de reforç al gimnàs de rehabilitació de l’hospital Lluís Alcanyís, com ja va passar fa un any per estes mateixes dates. En altres hospitals comarcals de

Alacant i Castelló també s’està constatant un increment de la pressió assistencial a les urgències generals, així com a les plantes d’hospitalització.

“Un clar avís que el contacte poblacional massiu està servit i que cal buscar solucions per a evitar la transmissió del virus i la manca de professionals, perquè la situació és que ja no hi ha infermeres. Els departaments pateixen greus problemes per trobar professionals per contractar”, continua el president del CECOVA que exigeix ​​més greu de responsabilitat política i social.

Tirat preveu que cada dia “hi ha més personal contagiat i de baixa. I les infermeres que queden han d’assumir la feina de les companyes, amb acumulació de tasques i cansament. Les treballadores i els treballadors porten mesos esgotades sense rebre una solució per part de les gerències dels hospitals ni de la Conselleria de Sanitat, mentre els nivells d’absentisme han crescut del 4% fins a xifres properes al 20% a alguns centres hospitalaris comarcals”.

El president del CECOVA insisteix que “resulta imprescindible la contractació de professionals de manera indefinida i no temporal com s’ha fet fins ara, perquè la manca d’infermeres és estructural no conjuntural”.

De la mateixa manera, «la necessitat de potenciar l’Atenció Primària ha de ser l’objectiu dels gestors públics per descongestionar l’Atenció Especialitzada (hospitalària) i per modernitzar els conceptes de salut entre la població», segons el president del CECOVA, que assegura que ha de canviar-se la mentalitat d’una sanitat medicalitzada i basada en tractaments farmacològics”, per una altra manera de pensar “basada en la prevenció i les cures per evitar la despesa ingent en medicaments i gran part de les patologies, que podrien evitar-se amb uns hàbits saludables”.

Per millorar la salut de la població, però, Tirado incideix que s’han de contractar “les infermeres necessàries per a poder atendre la sisena onada la Covid-19 i les venidores” perquè “tot i que des del CECOVA advertim que podria ser perillós abaixar la guàrdia durant els dies previs i durant les festes nadalenques, la relaxació social ha posat en perill l’assistència sanitària i ha saturat els hospitals. Estem comprovant que la corba ascendent de contagis ja s’ha desbordat, amb la consegüent saturació hospitalària».

El personal d’Infermeria patim problemes físics i mentals greus perquè ens emportem la feina a casa. «Portem a les nostres ments la inquietud i el nerviosisme que ens impedeix gaudir de la nostra família, per la precaució d’evitar més contagis. Ens ‘autoaïllem’ socialment per evitar més transmissió Covid, mentre veiem irresponsabilitat en alguns sectors de la població”, exposa Tirado, que recorda que des de la Infermeria es veu com “una vocació i entrega impagable, que posa al davant el nostre sacrifici i empenta per protegir la societat. Per això estem en el nostre dret de demanar la responsabilitat i la col·laboració de tots”.

Últimes notícies

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.

Calp reunirà 18 tripulacions al Campionat d’Espanya de Creuers 2026

El Real Club Nàutic de Calp acollirà del 16 al 18 d’octubre el Campionat d’Espanya de Creuers 2026, amb 18 tripulacions de 13 federacions, coincidint amb el 50é aniversari del club.

La Nucia serà l’escenari de la 46a Gala Nacional de l’Esport en 2027

La Nucia acollirà el 12 d’abril de 2027 la 46a Gala Nacional de l’Esport i, l’endemà, el LXIII Congrés Nacional de la Premsa Esportiva, convertint la localitat en un dels grans focus estatals de l’esport i el periodisme esportiu.