Puig afirma que els trasllats dels pacients de l’hospital de campanya de València es van fer per seguretat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha defensat este diumenge que els trasllats dels pacients ingressats a l’hospital de campanya de la província de València –situat al costat de la nova Fe en la ciutat de València– a l’antic hospital La Fe en el barri de Campanar es van fer per a assegurar «la situació de confort» dels malalts.

 

En declaracions a la Sexta, recollides per Europa Press, Puig ha assenyalat que les fortes ratxes de vent a la ciutat podrien haver provocat «una situació que podia derivar en problemes», que finalment no van passar, i ha defensat que els hospitals de campanya «complixen amb totes les condicions», encara que ha reconegut que «pot haver-hi circumstàncies meteorològiques que afecten el desenvolupament de la seua funció. Tornaran a usar-se en el cas de València», ha confirmat.

 

En este sentit, ha explicat que el territori valencià ha fet un «pla de previsió i contingència potent» per a la tercera ona del coronavirus i ha destacat l’«esforç enorme» que estan fent els professionals sanitaris «durant tot l’any». També ha apuntat cap a una «certa incapacitat» amb la cobertura als llits de pacients crítics, pel que ha defensat «augmentar la productivitat dels professionals» com va aprovar el govern valencià.

 

Finalment, Puig s’ha reafirmat en deixar sense segona dosi de la vacuna a aquells que es van saltar el protocol del Ministeri de Sanitat. «Si no hi ha consideració de caràcter mèdic que influïsca negativament en la persona que, encara que siga irregularment, ha tingut esta primera bovina, continu sent partidari que s’administra a la persona que ho necessita», ha resolt.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.