Es retarda la vacunació dels menors de 30 anys a la Comunitat Valenciana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, Ha anunciat anunciar el passat dimarts 30 de juny que s’avançaria tot el possible la vacunació que comprén la franja d’edat entre les persones de 30 a 20 anys a causa de l’augment de la transmissió del coronavirus entre menors. El President ha anunciat a la seu de l’ONU de Quart de Poblet que s’haurà de retardar fins a finals de juliol o principis d’agost.

El problema s’ha produït a l’hora de planificar l’administració de les dosis de la vacuna en esta franja d’edat, ja que les vacunes de les quals es disposa en l’actualitat no estan indicades per a este grup de persones.

La vacunació es complica en esta franja per diversos motius que ha exposat el president: AstraZeneca  s’utilitza només entre els adults de 60 a 65 anys i està previst finalitzar la seua vacunació en deu dies; este mes està disminuint l’aportació de Pfizer; Janssen està limitat a majors de quaranta anys.

Com a conseqüència, Puig ha reconegut que la logística «es complica», encara que la veritat és que la vacunació va a molt bon ritme. Segons les últimes dades de Sanitat, el 40% de la població valenciana diana està ja immunitzada.

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra la Covid-19 a la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones. Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

A causa d’este contratemps, el president es desdiu i apunta a agost com el mes en què començarà la vacunació d’este grup d’edat, per això, «els joves hauran de seguir demostrant el seu compromís com ho van fer durant el confinament. Llavors van salvar als seus avis, ara els toca salvar-se a ells mateixos», relatava.

La màxima responsabilitat de Consell ha demanat als joves màxima prudència, ja que són, ara mateix, el segment de la població «més vulnerable» al no estar vacunat. Al respecte, Puig ha explicat que esta nova data anirà lligada a l’arribada dels subministraments.

 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.