Es retarda la vacunació dels menors de 30 anys a la Comunitat Valenciana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, Ha anunciat anunciar el passat dimarts 30 de juny que s’avançaria tot el possible la vacunació que comprén la franja d’edat entre les persones de 30 a 20 anys a causa de l’augment de la transmissió del coronavirus entre menors. El President ha anunciat a la seu de l’ONU de Quart de Poblet que s’haurà de retardar fins a finals de juliol o principis d’agost.

El problema s’ha produït a l’hora de planificar l’administració de les dosis de la vacuna en esta franja d’edat, ja que les vacunes de les quals es disposa en l’actualitat no estan indicades per a este grup de persones.

La vacunació es complica en esta franja per diversos motius que ha exposat el president: AstraZeneca  s’utilitza només entre els adults de 60 a 65 anys i està previst finalitzar la seua vacunació en deu dies; este mes està disminuint l’aportació de Pfizer; Janssen està limitat a majors de quaranta anys.

Com a conseqüència, Puig ha reconegut que la logística «es complica», encara que la veritat és que la vacunació va a molt bon ritme. Segons les últimes dades de Sanitat, el 40% de la població valenciana diana està ja immunitzada.

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra la Covid-19 a la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones. Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

A causa d’este contratemps, el president es desdiu i apunta a agost com el mes en què començarà la vacunació d’este grup d’edat, per això, «els joves hauran de seguir demostrant el seu compromís com ho van fer durant el confinament. Llavors van salvar als seus avis, ara els toca salvar-se a ells mateixos», relatava.

La màxima responsabilitat de Consell ha demanat als joves màxima prudència, ja que són, ara mateix, el segment de la població «més vulnerable» al no estar vacunat. Al respecte, Puig ha explicat que esta nova data anirà lligada a l’arribada dels subministraments.

 

Últimes notícies

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.