Es retarda la vacunació dels menors de 30 anys a la Comunitat Valenciana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, Ha anunciat anunciar el passat dimarts 30 de juny que s’avançaria tot el possible la vacunació que comprén la franja d’edat entre les persones de 30 a 20 anys a causa de l’augment de la transmissió del coronavirus entre menors. El President ha anunciat a la seu de l’ONU de Quart de Poblet que s’haurà de retardar fins a finals de juliol o principis d’agost.

El problema s’ha produït a l’hora de planificar l’administració de les dosis de la vacuna en esta franja d’edat, ja que les vacunes de les quals es disposa en l’actualitat no estan indicades per a este grup de persones.

La vacunació es complica en esta franja per diversos motius que ha exposat el president: AstraZeneca  s’utilitza només entre els adults de 60 a 65 anys i està previst finalitzar la seua vacunació en deu dies; este mes està disminuint l’aportació de Pfizer; Janssen està limitat a majors de quaranta anys.

Com a conseqüència, Puig ha reconegut que la logística “es complica”, encara que la veritat és que la vacunació va a molt bon ritme. Segons les últimes dades de Sanitat, el 40% de la població valenciana diana està ja immunitzada.

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra la Covid-19 a la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones. Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

A causa d’este contratemps, el president es desdiu i apunta a agost com el mes en què començarà la vacunació d’este grup d’edat, per això, “els joves hauran de seguir demostrant el seu compromís com ho van fer durant el confinament. Llavors van salvar als seus avis, ara els toca salvar-se a ells mateixos”, relatava.

La màxima responsabilitat de Consell ha demanat als joves màxima prudència, ja que són, ara mateix, el segment de la població “més vulnerable” al no estar vacunat. Al respecte, Puig ha explicat que esta nova data anirà lligada a l’arribada dels subministraments.

 

Últimes notícies

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.