Es retarda la vacunació dels menors de 30 anys a la Comunitat Valenciana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, Ha anunciat anunciar el passat dimarts 30 de juny que s’avançaria tot el possible la vacunació que comprén la franja d’edat entre les persones de 30 a 20 anys a causa de l’augment de la transmissió del coronavirus entre menors. El President ha anunciat a la seu de l’ONU de Quart de Poblet que s’haurà de retardar fins a finals de juliol o principis d’agost.

El problema s’ha produït a l’hora de planificar l’administració de les dosis de la vacuna en esta franja d’edat, ja que les vacunes de les quals es disposa en l’actualitat no estan indicades per a este grup de persones.

La vacunació es complica en esta franja per diversos motius que ha exposat el president: AstraZeneca  s’utilitza només entre els adults de 60 a 65 anys i està previst finalitzar la seua vacunació en deu dies; este mes està disminuint l’aportació de Pfizer; Janssen està limitat a majors de quaranta anys.

Com a conseqüència, Puig ha reconegut que la logística «es complica», encara que la veritat és que la vacunació va a molt bon ritme. Segons les últimes dades de Sanitat, el 40% de la població valenciana diana està ja immunitzada.

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra la Covid-19 a la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones. Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

A causa d’este contratemps, el president es desdiu i apunta a agost com el mes en què començarà la vacunació d’este grup d’edat, per això, «els joves hauran de seguir demostrant el seu compromís com ho van fer durant el confinament. Llavors van salvar als seus avis, ara els toca salvar-se a ells mateixos», relatava.

La màxima responsabilitat de Consell ha demanat als joves màxima prudència, ja que són, ara mateix, el segment de la població «més vulnerable» al no estar vacunat. Al respecte, Puig ha explicat que esta nova data anirà lligada a l’arribada dels subministraments.

 

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU