Es retarda la vacunació dels menors de 30 anys a la Comunitat Valenciana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, Ha anunciat anunciar el passat dimarts 30 de juny que s’avançaria tot el possible la vacunació que comprén la franja d’edat entre les persones de 30 a 20 anys a causa de l’augment de la transmissió del coronavirus entre menors. El President ha anunciat a la seu de l’ONU de Quart de Poblet que s’haurà de retardar fins a finals de juliol o principis d’agost.

El problema s’ha produït a l’hora de planificar l’administració de les dosis de la vacuna en esta franja d’edat, ja que les vacunes de les quals es disposa en l’actualitat no estan indicades per a este grup de persones.

La vacunació es complica en esta franja per diversos motius que ha exposat el president: AstraZeneca  s’utilitza només entre els adults de 60 a 65 anys i està previst finalitzar la seua vacunació en deu dies; este mes està disminuint l’aportació de Pfizer; Janssen està limitat a majors de quaranta anys.

Com a conseqüència, Puig ha reconegut que la logística «es complica», encara que la veritat és que la vacunació va a molt bon ritme. Segons les últimes dades de Sanitat, el 40% de la població valenciana diana està ja immunitzada.

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra la Covid-19 a la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones. Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

A causa d’este contratemps, el president es desdiu i apunta a agost com el mes en què començarà la vacunació d’este grup d’edat, per això, «els joves hauran de seguir demostrant el seu compromís com ho van fer durant el confinament. Llavors van salvar als seus avis, ara els toca salvar-se a ells mateixos», relatava.

La màxima responsabilitat de Consell ha demanat als joves màxima prudència, ja que són, ara mateix, el segment de la població «més vulnerable» al no estar vacunat. Al respecte, Puig ha explicat que esta nova data anirà lligada a l’arribada dels subministraments.

 

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.