Sanitat accelerarà a l’agost la vacunació dels joves valencians

 

La Conselleria de Sanitat accelerarà la vacunació a la població jove a partir del mes d’agost gràcies a la compensació de dosi de vacunes que s’ha acordat amb el Ministeri de Sanitat, i que suposarà un augment en l’enviament de dosi a la Comunitat Valenciana, segons ha anunciat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

En este sentit, la consellera ha apuntat que “a l’agost i setembre, la Comunitat Valenciana rebrà més dosi, gràcies a l’increment del nombre de vacunes de Moderna que arribaran a Espanya”. De fet, segons es va acordar ahir en el Consell Interterritorial, estes dosis de vacunes es repartiran entre les comunitats autònomes que tenen un dèficit, bé per vacunació a desplaçats o per població, que s’ha d’ajustar a les dades de l’INE.

Segons ha indicat Barceló, “la Comunitat Valenciana porta temps reclamant al Ministeri de Sanitat poder comptar amb un major número de dosi, ja que s’estaven produint dos fets que feien necessària aqueixa compensació per a accelerar el procés de vacunació”.

D’una banda, en la Comunitat Valenciana s’han destinat dosi per a vacunar a persones desplaçades d’altres comunitats autònomes, atés que l’objectiu ha sigut protegir la població i, per tant, vacunar també a la població que vaja a romandre durant un temps en la Comunitat, amb la finalitat de contindre el virus.

En este sentit, ha manifestat que “el Ministeri de Sanitat s’ha compromés a realitzar un encreuament de dades dins del sistema, perquè les comunitats autònomes puguen saber quins ciutadans i ciutadanes han vacunat, tant de la seua pròpia comunitat com desplaçats d’altres comunitats”.

Així mateix, un altre dels aspectes que es va acordar en el Consell Interterritorial és compensar el dèficit que es va produir a l’inici del procés de vacunació, quan es van destinar més dosi a comunitats autònomes amb població més envellida.

En este sentit, la consellera de Sanitat ha assenyalat que “en estos moments els majors estan protegits i ara rebem vacunes d’acord amb la nostra població, però necessitem resoldre el dèficit que s’ha produït al llarg del temps, atés que hi ha altres comunitats que tenen una població més envellida i que van rebre més dosi que la pròpia Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.