Sanitat accelerarà a l’agost la vacunació dels joves valencians

 

La Conselleria de Sanitat accelerarà la vacunació a la població jove a partir del mes d’agost gràcies a la compensació de dosi de vacunes que s’ha acordat amb el Ministeri de Sanitat, i que suposarà un augment en l’enviament de dosi a la Comunitat Valenciana, segons ha anunciat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

En este sentit, la consellera ha apuntat que “a l’agost i setembre, la Comunitat Valenciana rebrà més dosi, gràcies a l’increment del nombre de vacunes de Moderna que arribaran a Espanya”. De fet, segons es va acordar ahir en el Consell Interterritorial, estes dosis de vacunes es repartiran entre les comunitats autònomes que tenen un dèficit, bé per vacunació a desplaçats o per població, que s’ha d’ajustar a les dades de l’INE.

Segons ha indicat Barceló, “la Comunitat Valenciana porta temps reclamant al Ministeri de Sanitat poder comptar amb un major número de dosi, ja que s’estaven produint dos fets que feien necessària aqueixa compensació per a accelerar el procés de vacunació”.

D’una banda, en la Comunitat Valenciana s’han destinat dosi per a vacunar a persones desplaçades d’altres comunitats autònomes, atés que l’objectiu ha sigut protegir la població i, per tant, vacunar també a la població que vaja a romandre durant un temps en la Comunitat, amb la finalitat de contindre el virus.

En este sentit, ha manifestat que “el Ministeri de Sanitat s’ha compromés a realitzar un encreuament de dades dins del sistema, perquè les comunitats autònomes puguen saber quins ciutadans i ciutadanes han vacunat, tant de la seua pròpia comunitat com desplaçats d’altres comunitats”.

Així mateix, un altre dels aspectes que es va acordar en el Consell Interterritorial és compensar el dèficit que es va produir a l’inici del procés de vacunació, quan es van destinar més dosi a comunitats autònomes amb població més envellida.

En este sentit, la consellera de Sanitat ha assenyalat que “en estos moments els majors estan protegits i ara rebem vacunes d’acord amb la nostra població, però necessitem resoldre el dèficit que s’ha produït al llarg del temps, atés que hi ha altres comunitats que tenen una població més envellida i que van rebre més dosi que la pròpia Comunitat Valenciana”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.