Sanitat accelerarà a l’agost la vacunació dels joves valencians

 

La Conselleria de Sanitat accelerarà la vacunació a la població jove a partir del mes d’agost gràcies a la compensació de dosi de vacunes que s’ha acordat amb el Ministeri de Sanitat, i que suposarà un augment en l’enviament de dosi a la Comunitat Valenciana, segons ha anunciat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

En este sentit, la consellera ha apuntat que “a l’agost i setembre, la Comunitat Valenciana rebrà més dosi, gràcies a l’increment del nombre de vacunes de Moderna que arribaran a Espanya”. De fet, segons es va acordar ahir en el Consell Interterritorial, estes dosis de vacunes es repartiran entre les comunitats autònomes que tenen un dèficit, bé per vacunació a desplaçats o per població, que s’ha d’ajustar a les dades de l’INE.

Segons ha indicat Barceló, “la Comunitat Valenciana porta temps reclamant al Ministeri de Sanitat poder comptar amb un major número de dosi, ja que s’estaven produint dos fets que feien necessària aqueixa compensació per a accelerar el procés de vacunació”.

D’una banda, en la Comunitat Valenciana s’han destinat dosi per a vacunar a persones desplaçades d’altres comunitats autònomes, atés que l’objectiu ha sigut protegir la població i, per tant, vacunar també a la població que vaja a romandre durant un temps en la Comunitat, amb la finalitat de contindre el virus.

En este sentit, ha manifestat que “el Ministeri de Sanitat s’ha compromés a realitzar un encreuament de dades dins del sistema, perquè les comunitats autònomes puguen saber quins ciutadans i ciutadanes han vacunat, tant de la seua pròpia comunitat com desplaçats d’altres comunitats”.

Així mateix, un altre dels aspectes que es va acordar en el Consell Interterritorial és compensar el dèficit que es va produir a l’inici del procés de vacunació, quan es van destinar més dosi a comunitats autònomes amb població més envellida.

En este sentit, la consellera de Sanitat ha assenyalat que “en estos moments els majors estan protegits i ara rebem vacunes d’acord amb la nostra població, però necessitem resoldre el dèficit que s’ha produït al llarg del temps, atés que hi ha altres comunitats que tenen una població més envellida i que van rebre més dosi que la pròpia Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.