Sanitat accelerarà a l’agost la vacunació dels joves valencians

 

La Conselleria de Sanitat accelerarà la vacunació a la població jove a partir del mes d’agost gràcies a la compensació de dosi de vacunes que s’ha acordat amb el Ministeri de Sanitat, i que suposarà un augment en l’enviament de dosi a la Comunitat Valenciana, segons ha anunciat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

En este sentit, la consellera ha apuntat que “a l’agost i setembre, la Comunitat Valenciana rebrà més dosi, gràcies a l’increment del nombre de vacunes de Moderna que arribaran a Espanya”. De fet, segons es va acordar ahir en el Consell Interterritorial, estes dosis de vacunes es repartiran entre les comunitats autònomes que tenen un dèficit, bé per vacunació a desplaçats o per població, que s’ha d’ajustar a les dades de l’INE.

Segons ha indicat Barceló, “la Comunitat Valenciana porta temps reclamant al Ministeri de Sanitat poder comptar amb un major número de dosi, ja que s’estaven produint dos fets que feien necessària aqueixa compensació per a accelerar el procés de vacunació”.

D’una banda, en la Comunitat Valenciana s’han destinat dosi per a vacunar a persones desplaçades d’altres comunitats autònomes, atés que l’objectiu ha sigut protegir la població i, per tant, vacunar també a la població que vaja a romandre durant un temps en la Comunitat, amb la finalitat de contindre el virus.

En este sentit, ha manifestat que “el Ministeri de Sanitat s’ha compromés a realitzar un encreuament de dades dins del sistema, perquè les comunitats autònomes puguen saber quins ciutadans i ciutadanes han vacunat, tant de la seua pròpia comunitat com desplaçats d’altres comunitats”.

Així mateix, un altre dels aspectes que es va acordar en el Consell Interterritorial és compensar el dèficit que es va produir a l’inici del procés de vacunació, quan es van destinar més dosi a comunitats autònomes amb població més envellida.

En este sentit, la consellera de Sanitat ha assenyalat que “en estos moments els majors estan protegits i ara rebem vacunes d’acord amb la nostra població, però necessitem resoldre el dèficit que s’ha produït al llarg del temps, atés que hi ha altres comunitats que tenen una població més envellida i que van rebre més dosi que la pròpia Comunitat Valenciana”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé reivindica Malilla com a exemple de polítiques del PSPV i acusa el PP de fer negoci amb la vivenda

Pilar Bernabé defén que Malilla exemplifica les polítiques de barri del PSPV a València i acusa el PP de castigar la zona, frenar el Corredor Verd i convertir la vivenda en un negoci.

Troben en Becerreá a la menor desapareguda a València gràcies a un operatiu de la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha localitzat en un pis de Becerreá a una menor desapareguda a València, després d'un dispositiu de busca recolzat en la investigació operativa i la col·laboració veïnal.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint dades sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV mantindrà la pressió sobre el Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.

Casa 47 impulsa 44 noves vivendes de lloguer assequible en l’antiga Caserna d’Enginyers de València

Casa 47 encarrega la redacció del projecte per a construir 44 vivendes de lloguer assequible en l'àmbit de l'antiga Caserna d'Enginyers de València, que preveu un total de 438 pisos protegits.

Morant acusa el PP d’assumir el marc ideològic de l’extrema dreta en els seus pactes amb Vox

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta i denúncia els pactes amb Vox i les crítiques de Catalá al procés de regularització d'immigrants.

Morant retrau a Pérez Llorca que no la cride per a parlar de finançament autonòmic

Diana Morant considera que a Juanfran Pérez Llorca no li interessa cridar-la per a tractar la reforma del finançament autonòmic i defén el model que reconeix l'infrafinançament valencià.

Bustinduy advertix a PP, Vox i Junts que seran responsables si cau la pròrroga de lloguers

Pablo Bustinduy alerta que el rebuig al decret que prorroga els contractes de lloguer pot expulsar a centenars de milers de famílies de les seues vivendes i disparar les rendes.

La Generalitat impulsa a l’octubre la trobada juvenil en homenatge a Miguel Hernández

La Generalitat celebrarà a l'octubre la trobada cultural La joventut del poeta, homenatge a Miguel Hernández, per a acostar la seua obra al públic jove després de substituir la tradicional Senda del Poeta.