Sanitat accelerarà a l’agost la vacunació dels joves valencians

 

La Conselleria de Sanitat accelerarà la vacunació a la població jove a partir del mes d’agost gràcies a la compensació de dosi de vacunes que s’ha acordat amb el Ministeri de Sanitat, i que suposarà un augment en l’enviament de dosi a la Comunitat Valenciana, segons ha anunciat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

En este sentit, la consellera ha apuntat que “a l’agost i setembre, la Comunitat Valenciana rebrà més dosi, gràcies a l’increment del nombre de vacunes de Moderna que arribaran a Espanya”. De fet, segons es va acordar ahir en el Consell Interterritorial, estes dosis de vacunes es repartiran entre les comunitats autònomes que tenen un dèficit, bé per vacunació a desplaçats o per població, que s’ha d’ajustar a les dades de l’INE.

Segons ha indicat Barceló, “la Comunitat Valenciana porta temps reclamant al Ministeri de Sanitat poder comptar amb un major número de dosi, ja que s’estaven produint dos fets que feien necessària aqueixa compensació per a accelerar el procés de vacunació”.

D’una banda, en la Comunitat Valenciana s’han destinat dosi per a vacunar a persones desplaçades d’altres comunitats autònomes, atés que l’objectiu ha sigut protegir la població i, per tant, vacunar també a la població que vaja a romandre durant un temps en la Comunitat, amb la finalitat de contindre el virus.

En este sentit, ha manifestat que “el Ministeri de Sanitat s’ha compromés a realitzar un encreuament de dades dins del sistema, perquè les comunitats autònomes puguen saber quins ciutadans i ciutadanes han vacunat, tant de la seua pròpia comunitat com desplaçats d’altres comunitats”.

Així mateix, un altre dels aspectes que es va acordar en el Consell Interterritorial és compensar el dèficit que es va produir a l’inici del procés de vacunació, quan es van destinar més dosi a comunitats autònomes amb població més envellida.

En este sentit, la consellera de Sanitat ha assenyalat que “en estos moments els majors estan protegits i ara rebem vacunes d’acord amb la nostra població, però necessitem resoldre el dèficit que s’ha produït al llarg del temps, atés que hi ha altres comunitats que tenen una població més envellida i que van rebre més dosi que la pròpia Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.