Sanitat retira a Quirónsalud Valènciael permís per a poder ser punt de vacunació Covid-19

La decisió de la clínica Quirónsalud València València d’administrar la segona dosi d’AstraZeneca al seu personal sanitari desoint el criteri marcat pel Consell Interterritorial de Salut, ha tingut com a primera conseqüència que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública li haja retirat a esta empresa la capacitat de ser “punt de vacunació COVID19”. Així s’explica en un ofici signat per la directora general de Salut Pública, Ofèlia Gimeno, remés a la direcció l’empresa.

El primer motiu al·legat per la Conselleria és, precisament, el fet d’haver desoït la norma dictada pel consell “arran de la detecció de casos de trombosi acompanyada de trombocitopènia en llocs poc habituals com els sins venosos cerebrals i venes esplacnàcies”.

Unes complicacions que, mentre s’estudiava si podien tindre alguna relació amb l’administració d’esta vacuna, es van fer públiques i, segons explica la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, “els responsables del centre de vacunació Quirón València eren coneixedors d’esta qüestió, i així i tot van decidir unilateralment procedir a administrar la segona dosi d’AstraZeneca a 114 persones, 113 d’elles menors de 60 anys, al marge de l’estratègia de la Comunitat Valenciana”.

La Direcció General de Salut Pública també explica que el 7 de maig va demanar a Quirónsalud València un llistat de 70 professionals que la clínica al·legava que no havien sigut vacunats “sense obtindre cap resposta”. Uns dies després, el 10 de maig, a la Conselleria va arribar un burofax de la clínica explicant que si el 10 de maig, la mateixa data del burofax, no es rebia instrucció contrària, es procediria a vacunar al seu personal amb una segona dosi d’AstraZeneca. La resposta de la Conselleria, eixe mateix dia, va anar que “es reiterava la sol·licitud de la informació sol·licitada”, sense obtindre cap resposta.

El 12 de maig, la Conselleria “va tindre coneixement mitjançant premsa de la vacunació a part del personal sanitari menor de 60 anys de l’esmentat hospital”, amb el que es va decidir recaptar els informes necessaris per a constatar que així havia ocorregut “confirmant estos la vulneració de l’Estratègia de vacunació nacional i la falta de resposta als mails remesos”.

Per tots estos fets, la Direcció General de Salut Pública explica que “estem per tant davant una vulneració de l’Estratègia d’obligat compliment, una ruptura de la bona fe, un clar incompliment de les directrius emanades des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, motiu suficient per a retirar la confiança depositada” en el centre Quirónsalud València, a l’efecte de col·laborar amb l’administració “en tan delicada tasca com és la vacunació enfront de la COVID19”.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.