Sanitat retira a Quirónsalud Valènciael permís per a poder ser punt de vacunació Covid-19

La decisió de la clínica Quirónsalud València València d’administrar la segona dosi d’AstraZeneca al seu personal sanitari desoint el criteri marcat pel Consell Interterritorial de Salut, ha tingut com a primera conseqüència que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública li haja retirat a esta empresa la capacitat de ser “punt de vacunació COVID19”. Així s’explica en un ofici signat per la directora general de Salut Pública, Ofèlia Gimeno, remés a la direcció l’empresa.

El primer motiu al·legat per la Conselleria és, precisament, el fet d’haver desoït la norma dictada pel consell “arran de la detecció de casos de trombosi acompanyada de trombocitopènia en llocs poc habituals com els sins venosos cerebrals i venes esplacnàcies”.

Unes complicacions que, mentre s’estudiava si podien tindre alguna relació amb l’administració d’esta vacuna, es van fer públiques i, segons explica la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, “els responsables del centre de vacunació Quirón València eren coneixedors d’esta qüestió, i així i tot van decidir unilateralment procedir a administrar la segona dosi d’AstraZeneca a 114 persones, 113 d’elles menors de 60 anys, al marge de l’estratègia de la Comunitat Valenciana”.

La Direcció General de Salut Pública també explica que el 7 de maig va demanar a Quirónsalud València un llistat de 70 professionals que la clínica al·legava que no havien sigut vacunats “sense obtindre cap resposta”. Uns dies després, el 10 de maig, a la Conselleria va arribar un burofax de la clínica explicant que si el 10 de maig, la mateixa data del burofax, no es rebia instrucció contrària, es procediria a vacunar al seu personal amb una segona dosi d’AstraZeneca. La resposta de la Conselleria, eixe mateix dia, va anar que “es reiterava la sol·licitud de la informació sol·licitada”, sense obtindre cap resposta.

El 12 de maig, la Conselleria “va tindre coneixement mitjançant premsa de la vacunació a part del personal sanitari menor de 60 anys de l’esmentat hospital”, amb el que es va decidir recaptar els informes necessaris per a constatar que així havia ocorregut “confirmant estos la vulneració de l’Estratègia de vacunació nacional i la falta de resposta als mails remesos”.

Per tots estos fets, la Direcció General de Salut Pública explica que “estem per tant davant una vulneració de l’Estratègia d’obligat compliment, una ruptura de la bona fe, un clar incompliment de les directrius emanades des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, motiu suficient per a retirar la confiança depositada” en el centre Quirónsalud València, a l’efecte de col·laborar amb l’administració “en tan delicada tasca com és la vacunació enfront de la COVID19”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.