Sanitat retira a Quirónsalud Valènciael permís per a poder ser punt de vacunació Covid-19

La decisió de la clínica Quirónsalud València València d’administrar la segona dosi d’AstraZeneca al seu personal sanitari desoint el criteri marcat pel Consell Interterritorial de Salut, ha tingut com a primera conseqüència que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública li haja retirat a esta empresa la capacitat de ser “punt de vacunació COVID19”. Així s’explica en un ofici signat per la directora general de Salut Pública, Ofèlia Gimeno, remés a la direcció l’empresa.

El primer motiu al·legat per la Conselleria és, precisament, el fet d’haver desoït la norma dictada pel consell “arran de la detecció de casos de trombosi acompanyada de trombocitopènia en llocs poc habituals com els sins venosos cerebrals i venes esplacnàcies”.

Unes complicacions que, mentre s’estudiava si podien tindre alguna relació amb l’administració d’esta vacuna, es van fer públiques i, segons explica la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, “els responsables del centre de vacunació Quirón València eren coneixedors d’esta qüestió, i així i tot van decidir unilateralment procedir a administrar la segona dosi d’AstraZeneca a 114 persones, 113 d’elles menors de 60 anys, al marge de l’estratègia de la Comunitat Valenciana”.

La Direcció General de Salut Pública també explica que el 7 de maig va demanar a Quirónsalud València un llistat de 70 professionals que la clínica al·legava que no havien sigut vacunats “sense obtindre cap resposta”. Uns dies després, el 10 de maig, a la Conselleria va arribar un burofax de la clínica explicant que si el 10 de maig, la mateixa data del burofax, no es rebia instrucció contrària, es procediria a vacunar al seu personal amb una segona dosi d’AstraZeneca. La resposta de la Conselleria, eixe mateix dia, va anar que “es reiterava la sol·licitud de la informació sol·licitada”, sense obtindre cap resposta.

El 12 de maig, la Conselleria “va tindre coneixement mitjançant premsa de la vacunació a part del personal sanitari menor de 60 anys de l’esmentat hospital”, amb el que es va decidir recaptar els informes necessaris per a constatar que així havia ocorregut “confirmant estos la vulneració de l’Estratègia de vacunació nacional i la falta de resposta als mails remesos”.

Per tots estos fets, la Direcció General de Salut Pública explica que “estem per tant davant una vulneració de l’Estratègia d’obligat compliment, una ruptura de la bona fe, un clar incompliment de les directrius emanades des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, motiu suficient per a retirar la confiança depositada” en el centre Quirónsalud València, a l’efecte de col·laborar amb l’administració “en tan delicada tasca com és la vacunació enfront de la COVID19”.

Últimes notícies

Detinguda a Pego una parella per enganyar i robar joies valorades en 8.000 euros a uns octogenaris

Un home de 50 anys i una dona de 37 han sigut detinguts a Pego per furtar joies per valor de 8.000 euros a una parella d’octogenaris, després de guanyar-se la seua confiança amb un fals servici de recollida de ferralla.

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.

Avis per calor i tempestes en dotze comunitats: la Comunitat Valenciana, en risc per altes temperatures

La primera ona de calor de la setmana ha activat avisos per altes temperatures i tempestes en dotze comunitats i Ceuta. La Comunitat Valenciana està en nivell groc per calor i tronades, amb risc especial a l’interior de Castelló i València.

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.