Sanitat retira a Quirónsalud Valènciael permís per a poder ser punt de vacunació Covid-19

La decisió de la clínica Quirónsalud València València d’administrar la segona dosi d’AstraZeneca al seu personal sanitari desoint el criteri marcat pel Consell Interterritorial de Salut, ha tingut com a primera conseqüència que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública li haja retirat a esta empresa la capacitat de ser “punt de vacunació COVID19”. Així s’explica en un ofici signat per la directora general de Salut Pública, Ofèlia Gimeno, remés a la direcció l’empresa.

El primer motiu al·legat per la Conselleria és, precisament, el fet d’haver desoït la norma dictada pel consell “arran de la detecció de casos de trombosi acompanyada de trombocitopènia en llocs poc habituals com els sins venosos cerebrals i venes esplacnàcies”.

Unes complicacions que, mentre s’estudiava si podien tindre alguna relació amb l’administració d’esta vacuna, es van fer públiques i, segons explica la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, “els responsables del centre de vacunació Quirón València eren coneixedors d’esta qüestió, i així i tot van decidir unilateralment procedir a administrar la segona dosi d’AstraZeneca a 114 persones, 113 d’elles menors de 60 anys, al marge de l’estratègia de la Comunitat Valenciana”.

La Direcció General de Salut Pública també explica que el 7 de maig va demanar a Quirónsalud València un llistat de 70 professionals que la clínica al·legava que no havien sigut vacunats “sense obtindre cap resposta”. Uns dies després, el 10 de maig, a la Conselleria va arribar un burofax de la clínica explicant que si el 10 de maig, la mateixa data del burofax, no es rebia instrucció contrària, es procediria a vacunar al seu personal amb una segona dosi d’AstraZeneca. La resposta de la Conselleria, eixe mateix dia, va anar que “es reiterava la sol·licitud de la informació sol·licitada”, sense obtindre cap resposta.

El 12 de maig, la Conselleria “va tindre coneixement mitjançant premsa de la vacunació a part del personal sanitari menor de 60 anys de l’esmentat hospital”, amb el que es va decidir recaptar els informes necessaris per a constatar que així havia ocorregut “confirmant estos la vulneració de l’Estratègia de vacunació nacional i la falta de resposta als mails remesos”.

Per tots estos fets, la Direcció General de Salut Pública explica que “estem per tant davant una vulneració de l’Estratègia d’obligat compliment, una ruptura de la bona fe, un clar incompliment de les directrius emanades des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, motiu suficient per a retirar la confiança depositada” en el centre Quirónsalud València, a l’efecte de col·laborar amb l’administració “en tan delicada tasca com és la vacunació enfront de la COVID19”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.