Sanitat retira a Quirónsalud Valènciael permís per a poder ser punt de vacunació Covid-19

La decisió de la clínica Quirónsalud València València d’administrar la segona dosi d’AstraZeneca al seu personal sanitari desoint el criteri marcat pel Consell Interterritorial de Salut, ha tingut com a primera conseqüència que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública li haja retirat a esta empresa la capacitat de ser “punt de vacunació COVID19”. Així s’explica en un ofici signat per la directora general de Salut Pública, Ofèlia Gimeno, remés a la direcció l’empresa.

El primer motiu al·legat per la Conselleria és, precisament, el fet d’haver desoït la norma dictada pel consell “arran de la detecció de casos de trombosi acompanyada de trombocitopènia en llocs poc habituals com els sins venosos cerebrals i venes esplacnàcies”.

Unes complicacions que, mentre s’estudiava si podien tindre alguna relació amb l’administració d’esta vacuna, es van fer públiques i, segons explica la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, “els responsables del centre de vacunació Quirón València eren coneixedors d’esta qüestió, i així i tot van decidir unilateralment procedir a administrar la segona dosi d’AstraZeneca a 114 persones, 113 d’elles menors de 60 anys, al marge de l’estratègia de la Comunitat Valenciana”.

La Direcció General de Salut Pública també explica que el 7 de maig va demanar a Quirónsalud València un llistat de 70 professionals que la clínica al·legava que no havien sigut vacunats “sense obtindre cap resposta”. Uns dies després, el 10 de maig, a la Conselleria va arribar un burofax de la clínica explicant que si el 10 de maig, la mateixa data del burofax, no es rebia instrucció contrària, es procediria a vacunar al seu personal amb una segona dosi d’AstraZeneca. La resposta de la Conselleria, eixe mateix dia, va anar que “es reiterava la sol·licitud de la informació sol·licitada”, sense obtindre cap resposta.

El 12 de maig, la Conselleria “va tindre coneixement mitjançant premsa de la vacunació a part del personal sanitari menor de 60 anys de l’esmentat hospital”, amb el que es va decidir recaptar els informes necessaris per a constatar que així havia ocorregut “confirmant estos la vulneració de l’Estratègia de vacunació nacional i la falta de resposta als mails remesos”.

Per tots estos fets, la Direcció General de Salut Pública explica que “estem per tant davant una vulneració de l’Estratègia d’obligat compliment, una ruptura de la bona fe, un clar incompliment de les directrius emanades des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, motiu suficient per a retirar la confiança depositada” en el centre Quirónsalud València, a l’efecte de col·laborar amb l’administració “en tan delicada tasca com és la vacunació enfront de la COVID19”.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.