Puig contempla mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins que concloga l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dimecres que el Consell pretén mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins a maig, quan conclou l’actual estat d’alarma, encara que ha matisat que «es podria revisar si abans tenim circumstàncies positives, s’avança en la vacunació massiva i passada la Setmana Santa ja no hi ha una atmosfera favorable al contacte».

 

Puig, en una entrevista a la cadena Ser, ha explicat sobre este tema: «No hi ha cap restricció que es pose per capritx ni ha de durar un dia més del necessari». En eixe sentit, ha aclarit que, amb el tancament perimetral, també es vol llançar «un missatge per a crear una atmosfera de no risc que siga associat amb la sociabilitat».

 

Setmanes decisives per al territori valencià

«Estes setmanes són decisives perquè les no Falles, la no Magdalena, la no Setmana Santa ha de ser efectivament això, no Falles, no Magdalena, no Setmana Santa perquè ara sí que sabem que la mobilitat genera contactes i els contactes, contagis».

 

Per això, Ximo Puig ha defensat que «hi ha moments en els que cal impedir la sociabilitat, no sols en l’hostaleria sinó en els domicilis».

 

En este sentit, el president del govern valencià ha defensat que amb l’actual nivell d’incidència acumulada, per davall dels 62 casos quan es va arribar a estar en 1.500, no es poden mantindre exactament les mateixes restriccions, però tampoc es pot relaxar i dilapidar en unes poques setmanes tot l’esforç.

 

Desescalada mesurada

Respecte a la reobertura que exigixen el sector de l’esport i de l’hostaleria, ha assenyalat que demà es prendran en la comissió interdepartamental decisions mesurades d’acord amb els experts i pensant sobretot en el bé general i la salut dels ciutadans, però també pensant en les persones que tenen restringida la seua activitat.

 

Ximo Puig ha assenyalat als qui «no poden treballar ni desplaçar-se per a vore a les seues famílies que falta poc»: «Sabem que enguany no serà de normalitat absoluta, però aspirem a un estiu el més normal possible que genere la recuperació econòmica i l’ocupació».

 

Sobre este tema, el president del Consell ha confiat que este estiu es puga obrir la mobilitat exterior, almenys l’europea, gràcies al passaport sanitari i a la realització de proves que porten a una normalització de la campanya turística.

 

Les declaracions del president respecte a Nadal

Preguntat per si calguera haver sigut més restrictiu abans de Nadal a fi d’evitar la tercera ona, el ‘president’ ha replicat: «A bou passat sempre es poden haver pres decisions avalades per les conseqüències».

 

Amb tot, Puig ha mantingut que abans de Nadal ja es van prendre decisions «molt importants i vam ser els més restrictius, ara com ara podem dir que potser no prou, però nosaltres vam iniciar una escalada a la fi de novembre i no sols per una causa». Així, ha indicat que un epidemiòleg li comentava que ací hi havia molt més combustible i, per tant, molta més capacitat de contagi.

 

Finalment, el conseller ha conclòs la seua entrevista explicant que «hi ha una certesa: les vacunes funcionen i funcionen bé, però encara hi ha poques dosis». A pesar d’això, ha destacat que prop de mig milió de valencians haurà rebut una dosi en els pròxims dies i ja es nota l’efecte positiu entre els grups més vulnerables. «Ara hem canviat de posició, ja no estem a la defensiva sinó a l’atac i cada dia que passa anirem a millor», ha postil·lat.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.