7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Puig contempla mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins que concloga l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dimecres que el Consell pretén mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins a maig, quan conclou l’actual estat d’alarma, encara que ha matisat que «es podria revisar si abans tenim circumstàncies positives, s’avança en la vacunació massiva i passada la Setmana Santa ja no hi ha una atmosfera favorable al contacte».

 

Puig, en una entrevista a la cadena Ser, ha explicat sobre este tema: «No hi ha cap restricció que es pose per capritx ni ha de durar un dia més del necessari». En eixe sentit, ha aclarit que, amb el tancament perimetral, també es vol llançar «un missatge per a crear una atmosfera de no risc que siga associat amb la sociabilitat».

 

Setmanes decisives per al territori valencià

«Estes setmanes són decisives perquè les no Falles, la no Magdalena, la no Setmana Santa ha de ser efectivament això, no Falles, no Magdalena, no Setmana Santa perquè ara sí que sabem que la mobilitat genera contactes i els contactes, contagis».

 

Per això, Ximo Puig ha defensat que «hi ha moments en els que cal impedir la sociabilitat, no sols en l’hostaleria sinó en els domicilis».

 

En este sentit, el president del govern valencià ha defensat que amb l’actual nivell d’incidència acumulada, per davall dels 62 casos quan es va arribar a estar en 1.500, no es poden mantindre exactament les mateixes restriccions, però tampoc es pot relaxar i dilapidar en unes poques setmanes tot l’esforç.

 

Desescalada mesurada

Respecte a la reobertura que exigixen el sector de l’esport i de l’hostaleria, ha assenyalat que demà es prendran en la comissió interdepartamental decisions mesurades d’acord amb els experts i pensant sobretot en el bé general i la salut dels ciutadans, però també pensant en les persones que tenen restringida la seua activitat.

 

Ximo Puig ha assenyalat als qui «no poden treballar ni desplaçar-se per a vore a les seues famílies que falta poc»: «Sabem que enguany no serà de normalitat absoluta, però aspirem a un estiu el més normal possible que genere la recuperació econòmica i l’ocupació».

 

Sobre este tema, el president del Consell ha confiat que este estiu es puga obrir la mobilitat exterior, almenys l’europea, gràcies al passaport sanitari i a la realització de proves que porten a una normalització de la campanya turística.

 

Les declaracions del president respecte a Nadal

Preguntat per si calguera haver sigut més restrictiu abans de Nadal a fi d’evitar la tercera ona, el ‘president’ ha replicat: «A bou passat sempre es poden haver pres decisions avalades per les conseqüències».

 

Amb tot, Puig ha mantingut que abans de Nadal ja es van prendre decisions «molt importants i vam ser els més restrictius, ara com ara podem dir que potser no prou, però nosaltres vam iniciar una escalada a la fi de novembre i no sols per una causa». Així, ha indicat que un epidemiòleg li comentava que ací hi havia molt més combustible i, per tant, molta més capacitat de contagi.

 

Finalment, el conseller ha conclòs la seua entrevista explicant que «hi ha una certesa: les vacunes funcionen i funcionen bé, però encara hi ha poques dosis». A pesar d’això, ha destacat que prop de mig milió de valencians haurà rebut una dosi en els pròxims dies i ja es nota l’efecte positiu entre els grups més vulnerables. «Ara hem canviat de posició, ja no estem a la defensiva sinó a l’atac i cada dia que passa anirem a millor», ha postil·lat.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.