Puig contempla mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins que concloga l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dimecres que el Consell pretén mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins a maig, quan conclou l’actual estat d’alarma, encara que ha matisat que «es podria revisar si abans tenim circumstàncies positives, s’avança en la vacunació massiva i passada la Setmana Santa ja no hi ha una atmosfera favorable al contacte».

 

Puig, en una entrevista a la cadena Ser, ha explicat sobre este tema: «No hi ha cap restricció que es pose per capritx ni ha de durar un dia més del necessari». En eixe sentit, ha aclarit que, amb el tancament perimetral, també es vol llançar «un missatge per a crear una atmosfera de no risc que siga associat amb la sociabilitat».

 

Setmanes decisives per al territori valencià

«Estes setmanes són decisives perquè les no Falles, la no Magdalena, la no Setmana Santa ha de ser efectivament això, no Falles, no Magdalena, no Setmana Santa perquè ara sí que sabem que la mobilitat genera contactes i els contactes, contagis».

 

Per això, Ximo Puig ha defensat que «hi ha moments en els que cal impedir la sociabilitat, no sols en l’hostaleria sinó en els domicilis».

 

En este sentit, el president del govern valencià ha defensat que amb l’actual nivell d’incidència acumulada, per davall dels 62 casos quan es va arribar a estar en 1.500, no es poden mantindre exactament les mateixes restriccions, però tampoc es pot relaxar i dilapidar en unes poques setmanes tot l’esforç.

 

Desescalada mesurada

Respecte a la reobertura que exigixen el sector de l’esport i de l’hostaleria, ha assenyalat que demà es prendran en la comissió interdepartamental decisions mesurades d’acord amb els experts i pensant sobretot en el bé general i la salut dels ciutadans, però també pensant en les persones que tenen restringida la seua activitat.

 

Ximo Puig ha assenyalat als qui «no poden treballar ni desplaçar-se per a vore a les seues famílies que falta poc»: «Sabem que enguany no serà de normalitat absoluta, però aspirem a un estiu el més normal possible que genere la recuperació econòmica i l’ocupació».

 

Sobre este tema, el president del Consell ha confiat que este estiu es puga obrir la mobilitat exterior, almenys l’europea, gràcies al passaport sanitari i a la realització de proves que porten a una normalització de la campanya turística.

 

Les declaracions del president respecte a Nadal

Preguntat per si calguera haver sigut més restrictiu abans de Nadal a fi d’evitar la tercera ona, el ‘president’ ha replicat: «A bou passat sempre es poden haver pres decisions avalades per les conseqüències».

 

Amb tot, Puig ha mantingut que abans de Nadal ja es van prendre decisions «molt importants i vam ser els més restrictius, ara com ara podem dir que potser no prou, però nosaltres vam iniciar una escalada a la fi de novembre i no sols per una causa». Així, ha indicat que un epidemiòleg li comentava que ací hi havia molt més combustible i, per tant, molta més capacitat de contagi.

 

Finalment, el conseller ha conclòs la seua entrevista explicant que «hi ha una certesa: les vacunes funcionen i funcionen bé, però encara hi ha poques dosis». A pesar d’això, ha destacat que prop de mig milió de valencians haurà rebut una dosi en els pròxims dies i ja es nota l’efecte positiu entre els grups més vulnerables. «Ara hem canviat de posició, ja no estem a la defensiva sinó a l’atac i cada dia que passa anirem a millor», ha postil·lat.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.