L’Agència Europea del Medicament aprova l’autorització de la vacuna de Moderna

 

Nou pas avant en la lluita contra el coronavirus. L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha donat este dimecres el seu vistiplau a l’ús de la vacuna contra el Covid-19 desenvolupada per l’empresa Moderna en majors de 18 anys. Així, la considera prou segura i eficaç perquè la Comissió Europea li atorgue una llicència d’ús condicional.

El comitè de medicaments humans (CHMP) va concloure de manera positiva la seua avaluació de tot el paquet de dades compartides per Moderna, que incloïa informació sobre el procés de producció, la qualitat, els ingredients, i les dades de l’assaig clínic dut a terme per la farmacèutica.

La decisió arriba després d’una reunió que va tindre lloc este dilluns i en la que no es va conseguir cap conclusió sobre este tema. Ara s’espera que la Comissió Europea llance el seu propi procediment que culmine l’autorització condicional que s’espera de l’agència europea.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut la notícia assegurant que «estem de enhorabona» i que es tracta de «un pas més cap a la fi de la pandèmia». 

Assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys

«Esta vacuna ens brinda una altra eina per a superar l’emergència actual. Que tinguem esta segona recomanació d’una vacuna positiva en poc menys d’un any des que l’Organització Mundial de la Salut declararà la pandèmia, és un exemple dels esforços i el compromís adquirit per tots», ha dit el director executiu de la EMA, Emer Cooke.

 

La decisió s’ha basat en els resultats d’un assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys que no tenien signes d’infecció prèvia de coronavirus.

 

En este, es va observar una reducció del 94,1 per cent en el número de casos simptomàtics del Covid-19 en les persones que van rebre la vacuna, en comparació amb les persones que van rebre injeccions simulades (185 de 14.073 persones).

 

Una eficàcia del 90% en els pacients de risc

Així mateix, l’assaig també va mostrar una eficàcia del 90,9% en participants amb el risc de Covid-19 greu, inclosos aquells amb malaltia pulmonar crònica, malaltia cardíaca, obesitat, malaltia hepàtica, diabetis o infecció per VIH. L’alta eficàcia també es va mantindre en tots els gèneres, grups racials i ètnics.

 

La vacuna de Moderna s’administra als Estats Units des de fa uns quants dies. Es tracta de la segona farmacèutica que rep llum verda per a l’ús de la seua vacuna contra el Covid-19 en Europa.

 

Fa unes setmanes, l’agilitació del tràmit per part de Brussel·les va fer possible que la vacuna de Pfizer i BioNTech es començarà a subministrar en els estats membres el passat 27 de desembre, la mateixa setmana que va rebre el vistiplau de la EMA.

 

Dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència

La vacuna de Moderna s’administra en dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència. Els efectes secundaris més comuns de la vacuna han sigut generalment lleus o moderats i van millorar uns dies després de la vacunació.

 

Estos són dolor i inflor en el lloc de la injecció, cansament, febre, ganglis limfàtics inflamats o sensibles davall del braç, mal de cap, dolor muscular i articular, nàusees i vòmits.

 

 

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.