L’Agència Europea del Medicament aprova l’autorització de la vacuna de Moderna

 

Nou pas avant en la lluita contra el coronavirus. L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha donat este dimecres el seu vistiplau a l’ús de la vacuna contra el Covid-19 desenvolupada per l’empresa Moderna en majors de 18 anys. Així, la considera prou segura i eficaç perquè la Comissió Europea li atorgue una llicència d’ús condicional.

El comitè de medicaments humans (CHMP) va concloure de manera positiva la seua avaluació de tot el paquet de dades compartides per Moderna, que incloïa informació sobre el procés de producció, la qualitat, els ingredients, i les dades de l’assaig clínic dut a terme per la farmacèutica.

La decisió arriba després d’una reunió que va tindre lloc este dilluns i en la que no es va conseguir cap conclusió sobre este tema. Ara s’espera que la Comissió Europea llance el seu propi procediment que culmine l’autorització condicional que s’espera de l’agència europea.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut la notícia assegurant que «estem de enhorabona» i que es tracta de «un pas més cap a la fi de la pandèmia». 

Assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys

«Esta vacuna ens brinda una altra eina per a superar l’emergència actual. Que tinguem esta segona recomanació d’una vacuna positiva en poc menys d’un any des que l’Organització Mundial de la Salut declararà la pandèmia, és un exemple dels esforços i el compromís adquirit per tots», ha dit el director executiu de la EMA, Emer Cooke.

 

La decisió s’ha basat en els resultats d’un assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys que no tenien signes d’infecció prèvia de coronavirus.

 

En este, es va observar una reducció del 94,1 per cent en el número de casos simptomàtics del Covid-19 en les persones que van rebre la vacuna, en comparació amb les persones que van rebre injeccions simulades (185 de 14.073 persones).

 

Una eficàcia del 90% en els pacients de risc

Així mateix, l’assaig també va mostrar una eficàcia del 90,9% en participants amb el risc de Covid-19 greu, inclosos aquells amb malaltia pulmonar crònica, malaltia cardíaca, obesitat, malaltia hepàtica, diabetis o infecció per VIH. L’alta eficàcia també es va mantindre en tots els gèneres, grups racials i ètnics.

 

La vacuna de Moderna s’administra als Estats Units des de fa uns quants dies. Es tracta de la segona farmacèutica que rep llum verda per a l’ús de la seua vacuna contra el Covid-19 en Europa.

 

Fa unes setmanes, l’agilitació del tràmit per part de Brussel·les va fer possible que la vacuna de Pfizer i BioNTech es començarà a subministrar en els estats membres el passat 27 de desembre, la mateixa setmana que va rebre el vistiplau de la EMA.

 

Dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència

La vacuna de Moderna s’administra en dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència. Els efectes secundaris més comuns de la vacuna han sigut generalment lleus o moderats i van millorar uns dies després de la vacunació.

 

Estos són dolor i inflor en el lloc de la injecció, cansament, febre, ganglis limfàtics inflamats o sensibles davall del braç, mal de cap, dolor muscular i articular, nàusees i vòmits.

 

 

Últimes notícies

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.

Santa Cecília de Cullera triomfa en la Secció d’Honor del Certamen ‘Ciutat de València’

La Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera s’ha emportat el primer premi i la menció d’honor de la Secció d’Honor del 138 Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, amb 352 punts, en una edició dominada per bandes valencianes.

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.