L’Agència Europea del Medicament aprova l’autorització de la vacuna de Moderna

 

Nou pas avant en la lluita contra el coronavirus. L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha donat este dimecres el seu vistiplau a l’ús de la vacuna contra el Covid-19 desenvolupada per l’empresa Moderna en majors de 18 anys. Així, la considera prou segura i eficaç perquè la Comissió Europea li atorgue una llicència d’ús condicional.

El comitè de medicaments humans (CHMP) va concloure de manera positiva la seua avaluació de tot el paquet de dades compartides per Moderna, que incloïa informació sobre el procés de producció, la qualitat, els ingredients, i les dades de l’assaig clínic dut a terme per la farmacèutica.

La decisió arriba després d’una reunió que va tindre lloc este dilluns i en la que no es va conseguir cap conclusió sobre este tema. Ara s’espera que la Comissió Europea llance el seu propi procediment que culmine l’autorització condicional que s’espera de l’agència europea.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebut la notícia assegurant que «estem de enhorabona» i que es tracta de «un pas més cap a la fi de la pandèmia». 

Assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys

«Esta vacuna ens brinda una altra eina per a superar l’emergència actual. Que tinguem esta segona recomanació d’una vacuna positiva en poc menys d’un any des que l’Organització Mundial de la Salut declararà la pandèmia, és un exemple dels esforços i el compromís adquirit per tots», ha dit el director executiu de la EMA, Emer Cooke.

 

La decisió s’ha basat en els resultats d’un assaig clínic amb 30.000 persones d’entre 18 i 94 anys que no tenien signes d’infecció prèvia de coronavirus.

 

En este, es va observar una reducció del 94,1 per cent en el número de casos simptomàtics del Covid-19 en les persones que van rebre la vacuna, en comparació amb les persones que van rebre injeccions simulades (185 de 14.073 persones).

 

Una eficàcia del 90% en els pacients de risc

Així mateix, l’assaig també va mostrar una eficàcia del 90,9% en participants amb el risc de Covid-19 greu, inclosos aquells amb malaltia pulmonar crònica, malaltia cardíaca, obesitat, malaltia hepàtica, diabetis o infecció per VIH. L’alta eficàcia també es va mantindre en tots els gèneres, grups racials i ètnics.

 

La vacuna de Moderna s’administra als Estats Units des de fa uns quants dies. Es tracta de la segona farmacèutica que rep llum verda per a l’ús de la seua vacuna contra el Covid-19 en Europa.

 

Fa unes setmanes, l’agilitació del tràmit per part de Brussel·les va fer possible que la vacuna de Pfizer i BioNTech es començarà a subministrar en els estats membres el passat 27 de desembre, la mateixa setmana que va rebre el vistiplau de la EMA.

 

Dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència

La vacuna de Moderna s’administra en dos injeccions al braç, amb 28 dies de diferència. Els efectes secundaris més comuns de la vacuna han sigut generalment lleus o moderats i van millorar uns dies després de la vacunació.

 

Estos són dolor i inflor en el lloc de la injecció, cansament, febre, ganglis limfàtics inflamats o sensibles davall del braç, mal de cap, dolor muscular i articular, nàusees i vòmits.

 

 

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.