La Vicepresidència Segona tramita la creació del primer Consell Valencià Consular com a òrgan de coordinació

La Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge està tramitant la creació del primer Consell Valencià Consular, que s’articula com un òrgan de coordinació i participació entre els consolats en la Comunitat Valenciana i la Generalitat.

El Consell naix amb l’objectiu de conéixer les demandes de les persones estrangeres residents en la Comunitat Valenciana, contribuint a la seua inclusió social. Servirà també per a recaptar l’opinió dels cònsols sobre els assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració, així com per a la traslladar a la Generalitat les inquietuds i necessitats dels ciutadans als quals estos representen.

Per tant, este òrgan de caràcter deliberatiu i consultiu es configura com un espai de coordinació entre els cònsols i el Consell, amb la finalitat d’aconseguir una millor comunicació entre totes dues institucions, la qual cosa repercutirà en una millor atenció i protecció als ciutadans d’altres països residents en la Comunitat Valenciana.

Delegacions diplomàtiques

Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un gran nombre de delegacions diplomàtiques de diferents països que estan situades a les províncies d’Alacant, Castelló i València. Estos consolats són els encarregats del foment de les relacions amb les administracions públiques de l’estat receptor.

L’augment dels processos migratoris i el número cada vegada més creixent de ciutadans d’altres estats residents en la Comunitat Valenciana suposa més del 15% de la població estrangera resident a Espanya. Per nacionalitats, les més nombroses són les procedents de Romania, el Regne Unit, el Marroc i Ucraïna, segons dades del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. 

Prenent estes xifres en consideració i partint de la voluntat del Consell de comptar amb la participació dels representants d’estes persones estrangeres que residixen en la Comunitat Valenciana, s’ha valorat com a oportuna i necessària la creació del primer Consell Valencià Consular.

Este instrument públic estarà adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, que donarà suport tècnic i prestarà els mitjans personals i materials per a executar les seues tasques i funcions.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.