La Vicepresidència Segona tramita la creació del primer Consell Valencià Consular com a òrgan de coordinació

La Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge està tramitant la creació del primer Consell Valencià Consular, que s’articula com un òrgan de coordinació i participació entre els consolats en la Comunitat Valenciana i la Generalitat.

El Consell naix amb l’objectiu de conéixer les demandes de les persones estrangeres residents en la Comunitat Valenciana, contribuint a la seua inclusió social. Servirà també per a recaptar l’opinió dels cònsols sobre els assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració, així com per a la traslladar a la Generalitat les inquietuds i necessitats dels ciutadans als quals estos representen.

Per tant, este òrgan de caràcter deliberatiu i consultiu es configura com un espai de coordinació entre els cònsols i el Consell, amb la finalitat d’aconseguir una millor comunicació entre totes dues institucions, la qual cosa repercutirà en una millor atenció i protecció als ciutadans d’altres països residents en la Comunitat Valenciana.

Delegacions diplomàtiques

Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un gran nombre de delegacions diplomàtiques de diferents països que estan situades a les províncies d’Alacant, Castelló i València. Estos consolats són els encarregats del foment de les relacions amb les administracions públiques de l’estat receptor.

L’augment dels processos migratoris i el número cada vegada més creixent de ciutadans d’altres estats residents en la Comunitat Valenciana suposa més del 15% de la població estrangera resident a Espanya. Per nacionalitats, les més nombroses són les procedents de Romania, el Regne Unit, el Marroc i Ucraïna, segons dades del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. 

Prenent estes xifres en consideració i partint de la voluntat del Consell de comptar amb la participació dels representants d’estes persones estrangeres que residixen en la Comunitat Valenciana, s’ha valorat com a oportuna i necessària la creació del primer Consell Valencià Consular.

Este instrument públic estarà adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, que donarà suport tècnic i prestarà els mitjans personals i materials per a executar les seues tasques i funcions.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.