10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

La Vicepresidència Segona tramita la creació del primer Consell Valencià Consular com a òrgan de coordinació

La Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge està tramitant la creació del primer Consell Valencià Consular, que s’articula com un òrgan de coordinació i participació entre els consolats en la Comunitat Valenciana i la Generalitat.

El Consell naix amb l’objectiu de conéixer les demandes de les persones estrangeres residents en la Comunitat Valenciana, contribuint a la seua inclusió social. Servirà també per a recaptar l’opinió dels cònsols sobre els assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració, així com per a la traslladar a la Generalitat les inquietuds i necessitats dels ciutadans als quals estos representen.

Per tant, este òrgan de caràcter deliberatiu i consultiu es configura com un espai de coordinació entre els cònsols i el Consell, amb la finalitat d’aconseguir una millor comunicació entre totes dues institucions, la qual cosa repercutirà en una millor atenció i protecció als ciutadans d’altres països residents en la Comunitat Valenciana.

Delegacions diplomàtiques

Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un gran nombre de delegacions diplomàtiques de diferents països que estan situades a les províncies d’Alacant, Castelló i València. Estos consolats són els encarregats del foment de les relacions amb les administracions públiques de l’estat receptor.

L’augment dels processos migratoris i el número cada vegada més creixent de ciutadans d’altres estats residents en la Comunitat Valenciana suposa més del 15% de la població estrangera resident a Espanya. Per nacionalitats, les més nombroses són les procedents de Romania, el Regne Unit, el Marroc i Ucraïna, segons dades del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. 

Prenent estes xifres en consideració i partint de la voluntat del Consell de comptar amb la participació dels representants d’estes persones estrangeres que residixen en la Comunitat Valenciana, s’ha valorat com a oportuna i necessària la creació del primer Consell Valencià Consular.

Este instrument públic estarà adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, que donarà suport tècnic i prestarà els mitjans personals i materials per a executar les seues tasques i funcions.

Últimes notícies

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 el 29-O i rumb al Cecopi a les 20.00

Un escorta que va declarar en la causa per la DANA ha situat a Carlos Mazón al Palau a les 19.50 del 29-O i la seua eixida cap al Cecopi a les 20.00. El testimoni va detallar un menjar privat eixe dia i un desplaçament sense escorta que va qualificar de 'rar'.

Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i admet que anava ‘fumat’ de marihuana

Marcos Benavent ha assegurat en el juí de la peça E del cas Imelsa que no ratifica les seues declaracions d'instrucció perquè anava perjudicat i 'fumat'. També ha admés que manipulava gravacions i que la seua anterior estratègia era implicar a tothom.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 el 29-O i rumb al Cecopi a les 20.00

Un escorta ha afirmat davant la jutgessa que Carlos Mazón va arribar al Palau sobre les 19.50 el 29-O i va eixir cap al Cecopi entorn de les 20.00. El testimoniatge fixa una cronologia de la seua vesprada en plena gestió de la DANA.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 el 29-O i rumb al Cecopi a les 20.00

Un escorta va declarar que el llavors president va arribar al Palau sobre les 19.50 el 29 d'octubre de 2024 i va eixir cap al Cecopi al voltant de les 20.00. El testimoniatge detalla la seua jornada, amb acte matinal, menjar fora i arribada a l'Eliana entorn de les 20.30.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló després d’un desallotjament preventiu

La Policia Local investiga diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló que van obligar a desallotjar un edifici. No va haver-hi ferits i la zona es va estabilitzar.

Primer dia de vaga ferroviària per la seguretat amb centenars de trens cancel·lats

Tres jornades de 24 hores reclamen un canvi estructural en la seguretat després dels sinistres de Adamuz i Gelida. Servicis mínims i cancel·lacions en tota la xarxa

El vent no amaina a l’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana: pugen les màximes i el cel continua nuvolós

La Comunitat arranca la setmana amb ratxes molt fortes d'oest a l'interior al final del dia. Les màximes pugen i tornen les pluges febles en el terç nord.

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat anit en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detinguts i Homicidis s'ha fet càrrec de la investigació.