La Vicepresidència Segona tramita la creació del primer Consell Valencià Consular com a òrgan de coordinació

La Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge està tramitant la creació del primer Consell Valencià Consular, que s’articula com un òrgan de coordinació i participació entre els consolats en la Comunitat Valenciana i la Generalitat.

El Consell naix amb l’objectiu de conéixer les demandes de les persones estrangeres residents en la Comunitat Valenciana, contribuint a la seua inclusió social. Servirà també per a recaptar l’opinió dels cònsols sobre els assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració, així com per a la traslladar a la Generalitat les inquietuds i necessitats dels ciutadans als quals estos representen.

Per tant, este òrgan de caràcter deliberatiu i consultiu es configura com un espai de coordinació entre els cònsols i el Consell, amb la finalitat d’aconseguir una millor comunicació entre totes dues institucions, la qual cosa repercutirà en una millor atenció i protecció als ciutadans d’altres països residents en la Comunitat Valenciana.

Delegacions diplomàtiques

Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un gran nombre de delegacions diplomàtiques de diferents països que estan situades a les províncies d’Alacant, Castelló i València. Estos consolats són els encarregats del foment de les relacions amb les administracions públiques de l’estat receptor.

L’augment dels processos migratoris i el número cada vegada més creixent de ciutadans d’altres estats residents en la Comunitat Valenciana suposa més del 15% de la població estrangera resident a Espanya. Per nacionalitats, les més nombroses són les procedents de Romania, el Regne Unit, el Marroc i Ucraïna, segons dades del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. 

Prenent estes xifres en consideració i partint de la voluntat del Consell de comptar amb la participació dels representants d’estes persones estrangeres que residixen en la Comunitat Valenciana, s’ha valorat com a oportuna i necessària la creació del primer Consell Valencià Consular.

Este instrument públic estarà adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, que donarà suport tècnic i prestarà els mitjans personals i materials per a executar les seues tasques i funcions.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.