La Vicepresidència Segona tramita la creació del primer Consell Valencià Consular com a òrgan de coordinació

La Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge està tramitant la creació del primer Consell Valencià Consular, que s’articula com un òrgan de coordinació i participació entre els consolats en la Comunitat Valenciana i la Generalitat.

El Consell naix amb l’objectiu de conéixer les demandes de les persones estrangeres residents en la Comunitat Valenciana, contribuint a la seua inclusió social. Servirà també per a recaptar l’opinió dels cònsols sobre els assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració, així com per a la traslladar a la Generalitat les inquietuds i necessitats dels ciutadans als quals estos representen.

Per tant, este òrgan de caràcter deliberatiu i consultiu es configura com un espai de coordinació entre els cònsols i el Consell, amb la finalitat d’aconseguir una millor comunicació entre totes dues institucions, la qual cosa repercutirà en una millor atenció i protecció als ciutadans d’altres països residents en la Comunitat Valenciana.

Delegacions diplomàtiques

Actualment, la Comunitat Valenciana compta amb un gran nombre de delegacions diplomàtiques de diferents països que estan situades a les províncies d’Alacant, Castelló i València. Estos consolats són els encarregats del foment de les relacions amb les administracions públiques de l’estat receptor.

L’augment dels processos migratoris i el número cada vegada més creixent de ciutadans d’altres estats residents en la Comunitat Valenciana suposa més del 15% de la població estrangera resident a Espanya. Per nacionalitats, les més nombroses són les procedents de Romania, el Regne Unit, el Marroc i Ucraïna, segons dades del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. 

Prenent estes xifres en consideració i partint de la voluntat del Consell de comptar amb la participació dels representants d’estes persones estrangeres que residixen en la Comunitat Valenciana, s’ha valorat com a oportuna i necessària la creació del primer Consell Valencià Consular.

Este instrument públic estarà adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, que donarà suport tècnic i prestarà els mitjans personals i materials per a executar les seues tasques i funcions.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.