‘Cuéntame cómo pasó’ acabarà amb una temporada de set episodis

Des de setembre de 2001 TVE ha emés ‘Cuéntame cómo pasó’. La història de la família Alcántara s’ha estés en el temps des que començara la seua marxa en els anys 60, repassant grans esdeveniments de la memòria espanyola al costat de personatges que formen part del patrimoni popular.

Recentment es va saber que els responsables de la sèrie anaven a reunir-se per a decidir què fer, remenant-se un final definitiu que potser disminuïa l’extensió habitual de les temporades.

Segons informen des d’RTVE, el Consell d’Administració de la cadena ha aprovat aquest dijous la producció de l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’. Es tracta del 23é lliurament de la sèrie més premiada de la televisió espanyola i constarà de set capítols.

Els nous episodis de la ficció produïda per RTVE en col·laboració amb Ganga Produccions comptaran els últims sis anys del segle XX i l’inici d’un nou món amb l’arribada del segle XXI i esdeveniments com l’eixida de Moncloa de Felipe González i l’arribada de José María Aznar; l’assassinat de Miguel Ángel Blanco; les noces de les infantes Elena i Cristina; les morts de Lola i Antonio Flores; el temut efecte 2000 que amenaçava de paralitzar el planeta; o l’atemptat de les Torres Bessones de Nova York.

Cadascun dels set capítols de la sèrie protagonitzada per Imanol Arias i Ana Duato estarà dedicat a un dels personatges centrals de ‘Cuéntame cómo pasó’: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Carlos, María i  Herminia.

“Estem contents amb la notícia. Comencem ara a escriure les trames que començaran a rodar-se en uns mesos. Seran set capítols amb molta molla”, explica Jacobo Delgado, coordinador de guió de la nova temporada, i el guionista degà de la sèrie, qui escriurà la pròxima tanda al costat de Sonia Sánchez i Manu Dios.

L’últim capítol de ficció emés fins hui, ‘Una bona persona’, va deixar als espectadors el setembre de 1994, amb el cor encongit i trames sense resoldre pel futur d’Oriol, el net skinhead d’Antonio i Mercedes.

Segons Delgado, “la nova temporada no deixarà cap pregunta sense respondre i serà ambiciosa quant a trames i valors de producció”.

RTVE encara no ha fixat una data d’estrena per a l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’, encara que una vegada presa la difícil decisió tot hauria d’aconseguir un ritme ràpid i obrar la clausura històrica.

Últimes notícies

Passa a disposició judicial l’assassí masclista de Callosa de Segura

L’home que va confessar haver estrangulat Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura ha passat este matí a disposició judicial als jutjats d’Orihuela. El crim és el número 23 per violència masclista a Espanya en 2026 i el quart a la Comunitat Valenciana.

El valencià Ricardo Ten lidera Espanya en els Europeus de ciclisme paralímpic en carretera

El valencià Ricardo Ten, catorze vegades campió del món, i la handbiker Manuela Vos encapçalen la selecció espanyola de ciclisme paralímpic que competirà del 12 al 14 de juny als Europeus de carretera a Maniago i Montereale Valcellina, acompanyats pel retorn de Luis Miguel García-Marquina.

Emergències reserva 21,3 dels 234 milions del seu pressupost per a actuacions per la dana

La Conselleria d'Emergència i Interior, dirigida per Juan Carlos Valderrama, destina 21,3 milions d'euros del pressupost total de 234,2 milions de 2026 a actuacions derivades de la dana i defensa un model valencià de seguretat i emergències més robust. L'oposició critica la paràlisi i les prioritats de la Conselleria, mentres Vox avala les comptes amb matisos.

Un València Basket en alerta busca el pas a semifinals per la via ràpida a Bilbao

El València Basket visita divendres Miribilla amb un 1-0 a favor davant el Surne Bilbao Basket i l’opció de tancar l’eliminatòria, però conscient de la capacitat dels bascos per controlar el seu joc.

Carles Esteve assegura que Compromís se sent còmode amb la candidatura de Mónica Oltra a l’alcaldia

El diputat de Compromís i portaveu d’Iniciativa Carles Esteve defensa que tota la coalició està còmoda amb què Mónica Oltra encapçale la candidatura a l’alcaldia de València i critica el ‘lawfare’ contra l’exvicepresidenta del Consell.

El Barça vol allargar el seu domini a la Copa del Rei a Alacant amb plaça europea en joc

El Centre de Tecnificació d Alacant acull des de divendres fins diumenge la fase final de la Copa del Rei d handbol, amb un Barça hegemònic, debut del Horneo en l elit i una plaça europea en joc.

El valencià Roberto Bou s’estrena en la Gigante de Piedra amb opcions màximes de triomf

La 14a edició de la Gigante de Piedra, este dissabte a l’Alcora, reunirà 300 ciclistes en un traçat extrem de 200 km, amb el debut en la prova reina de Roberto Bou i Anna Bello com a gran favorita femenina.

El Barça vol mantindre la seua supremacia en una Copa del Rei d’Alacant amb bitllet europeu

El Centre de Tecnificació d’Alacant acull des de divendres fins diumenge la fase final de la Copa del Rei d’handbol, amb un Barça dominador i una plaça europea en joc per als finalistes.