‘Cuéntame cómo pasó’ acabarà amb una temporada de set episodis

Des de setembre de 2001 TVE ha emés ‘Cuéntame cómo pasó’. La història de la família Alcántara s’ha estés en el temps des que començara la seua marxa en els anys 60, repassant grans esdeveniments de la memòria espanyola al costat de personatges que formen part del patrimoni popular.

Recentment es va saber que els responsables de la sèrie anaven a reunir-se per a decidir què fer, remenant-se un final definitiu que potser disminuïa l’extensió habitual de les temporades.

Segons informen des d’RTVE, el Consell d’Administració de la cadena ha aprovat aquest dijous la producció de l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’. Es tracta del 23é lliurament de la sèrie més premiada de la televisió espanyola i constarà de set capítols.

Els nous episodis de la ficció produïda per RTVE en col·laboració amb Ganga Produccions comptaran els últims sis anys del segle XX i l’inici d’un nou món amb l’arribada del segle XXI i esdeveniments com l’eixida de Moncloa de Felipe González i l’arribada de José María Aznar; l’assassinat de Miguel Ángel Blanco; les noces de les infantes Elena i Cristina; les morts de Lola i Antonio Flores; el temut efecte 2000 que amenaçava de paralitzar el planeta; o l’atemptat de les Torres Bessones de Nova York.

Cadascun dels set capítols de la sèrie protagonitzada per Imanol Arias i Ana Duato estarà dedicat a un dels personatges centrals de ‘Cuéntame cómo pasó’: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Carlos, María i  Herminia.

“Estem contents amb la notícia. Comencem ara a escriure les trames que començaran a rodar-se en uns mesos. Seran set capítols amb molta molla”, explica Jacobo Delgado, coordinador de guió de la nova temporada, i el guionista degà de la sèrie, qui escriurà la pròxima tanda al costat de Sonia Sánchez i Manu Dios.

L’últim capítol de ficció emés fins hui, ‘Una bona persona’, va deixar als espectadors el setembre de 1994, amb el cor encongit i trames sense resoldre pel futur d’Oriol, el net skinhead d’Antonio i Mercedes.

Segons Delgado, “la nova temporada no deixarà cap pregunta sense respondre i serà ambiciosa quant a trames i valors de producció”.

RTVE encara no ha fixat una data d’estrena per a l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’, encara que una vegada presa la difícil decisió tot hauria d’aconseguir un ritme ràpid i obrar la clausura històrica.

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.