19.7 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

El debat d’investidura de Pedro Sánchez tindrà lloc el 15 i 16 de novembre

La Sessió d’Investidura amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, com a candidat a la Presidència del Govern se celebrarà els pròxims dimecres 15 i dijous 16 de novembre, ha anunciat hui la presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol.

En una declaració a l’Escriptori de Premsa, la presidenta de la Cambra Baixa ha comunicat esta decisió, després de parlar amb el candidat proposat per Sa Majestat el Rei, que li ha transmés que ha conclòs la “ronda de negociacions” amb els grups polítics amb representació parlamentària i que està en condicions de poder anar al debat d’investidura. 

Pedro Sánchez compta amb els vots suficients per a ser investit president a la primera votació, ja que el PSOE té signats els suports de Sumar, ERC, Junts, Bildu, PNB, BNG i Coalició Canària, que sumen 179 diputats, per sobre de la majoria absoluta (176) necessària.

El candidat a la investidura ha donat a conéixer els terminis sense haver registrat encara la llei d’amnistia, una de les exigències dels independentistes.

Tot i això, el grup socialista ja ha remés als seus socis el text i està previst que siga este dilluns quan entre al registre.

Com serà la investidura?

La sessió d’investidura està prevista a l’article 99 de la Constitució i regulada als articles 170 a 172 del Reglament del Congrés. 

El debat arrenca amb la intervenció del candidat, que exposa davant del Ple el programa del Govern que preveu formar i sol·licita la confiança al Congrés.

Després de la seua intervenció, prenen la paraula els representants dels grups parlamentaris per fixar posició i, després de concloure el debat, se celebra la primera votació.

A la votació, que és pública per crida, es nomena els diputats un a un, per ordre alfabètic a partir d’un membre de la Cambra elegit a l’atzar, perquè en veu alta diguen “Sí”, “No” o “Abstenció”  “a l’atorgament de la confiança.

En esta primera votació, el candidat necessita el suport de la majoria absoluta del Ple –176 diputats– per ser elegit president del Govern.

Si no n’obté, es convocarà una nova votació passades 48 hores des de la primera. En este segon debat, que tindria lloc, si escau, el XX, el candidat tornarà a demanar el suport de la Cambra, i els representants dels grups parlamentaris hi fixaran posició.

En esta segona votació, el candidat serà investit president si obté majoria simple, més vots a favor que en contra.

Si Sánchez no obtinguera la confiança de la Cambra, es podrien tramitar noves propostes seguint el mateix procediment: el Rei, després de consultar els representants de les formacions amb escó al Congrés, proposaria candidat a través d’Armengol.

Tot i això, una nova sessió d’investidura hauria de concloure en tot cas abans del 27 de novembre, data en què finalitza el termini de dos mesos previst a l’article 99.5 de la Constitució i que va arrencar el 27 de setembre, data de la primera votació d’Alberto Núñez Feijóo com a candidat a la Presidència del Govern. Acabat el termini de dos mesos es dissoldrien les Corts Generals i es convocarien noves eleccions generals el 14 de gener del 2024.

Últimes notícies

96-79: València apaga el triple del Tenerife i Taylor sentencia

València Basket va tombar a Tenerife (96-79) desactivant el seu tir exterior després del descans. Kam Taylor va liderar amb 23 punts i Reuvers va ser clau davant la zona.

Merino exigirà en el CPFF la reforma immediata del finançament autonòmic

Ruth Merino ha informat que exigirà en el CPFF d'este dilluns la reforma immediata del sistema de finançament autonòmic i més recursos. La consellera critica que el Govern relegue este debat en l'orde del dia i que no figure entre les seues prioritats.

Izan Guevara gana a Cheste, Moreira es corona i Ortolá aconseguix el seu primer podi

Guevara va aconseguir el seu primer triomf en Moto2 en el Ricardo Tormo després de liderar des de l'eixida. Moreira va amarrar el títol i Ortolá va celebrar el seu primer podi.

Adrián Fernández aconseguix la seua primera victòria en Moto3 i Piqueras reté el subcampionat a València

El madrileny ha dominat a Cheste per a estrenar el seu palmarés en Moto3. Una penalització a Furusato i el quint de Quiles permeten a Piqueras retindre el subcampionat.

Morales, únic supervivent de l’últim derbi del Llevant a Mestalla

José Luis Morales és l'únic jugador de l'actual Llevant que va participar en l'últim derbi a Mestalla; l'equip torna després de tres temporades en Segona i mai ha guanyat allí. Pepelu podria repetir el dol, ara amb el València.

El València de Corberán només ha guanyat després d’aturades de seleccions a Mestalla

El València arriba al derbi davant el Llevant després d'una aturada amb un patró definit: des de l'arribada de Corberán, només va véncer en estos retorns quan va jugar a Mestalla.

Creu Roja Joventut desplega maletes lúdiques per a xiquets en emergències amb lona, farmaciola, contes i jocs

Els equips de Creu Roja Joventut disposaran de maletes portàtils d'intervenció lúdica per a oferir atenció ràpida a menors en emergències. El recurs s'ha reforçat després de la dana, amb més unitats i distribució per la província.

Innovació sanitària: de l’hospital ‘líquid’ al nas electrònic

Centres tecnològics valencians impulsen projectes que porten la salut més enllà de l'hospital: seguiment remot, detecció de riscos laborals i teràpies immersives.