El debat d’investidura de Pedro Sánchez tindrà lloc el 15 i 16 de novembre

La Sessió d’Investidura amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, com a candidat a la Presidència del Govern se celebrarà els pròxims dimecres 15 i dijous 16 de novembre, ha anunciat hui la presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol.

En una declaració a l’Escriptori de Premsa, la presidenta de la Cambra Baixa ha comunicat esta decisió, després de parlar amb el candidat proposat per Sa Majestat el Rei, que li ha transmés que ha conclòs la “ronda de negociacions” amb els grups polítics amb representació parlamentària i que està en condicions de poder anar al debat d’investidura. 

Pedro Sánchez compta amb els vots suficients per a ser investit president a la primera votació, ja que el PSOE té signats els suports de Sumar, ERC, Junts, Bildu, PNB, BNG i Coalició Canària, que sumen 179 diputats, per sobre de la majoria absoluta (176) necessària.

El candidat a la investidura ha donat a conéixer els terminis sense haver registrat encara la llei d’amnistia, una de les exigències dels independentistes.

Tot i això, el grup socialista ja ha remés als seus socis el text i està previst que siga este dilluns quan entre al registre.

Com serà la investidura?

La sessió d’investidura està prevista a l’article 99 de la Constitució i regulada als articles 170 a 172 del Reglament del Congrés. 

El debat arrenca amb la intervenció del candidat, que exposa davant del Ple el programa del Govern que preveu formar i sol·licita la confiança al Congrés.

Després de la seua intervenció, prenen la paraula els representants dels grups parlamentaris per fixar posició i, després de concloure el debat, se celebra la primera votació.

A la votació, que és pública per crida, es nomena els diputats un a un, per ordre alfabètic a partir d’un membre de la Cambra elegit a l’atzar, perquè en veu alta diguen “Sí”, “No” o “Abstenció”  «a l’atorgament de la confiança.

En esta primera votació, el candidat necessita el suport de la majoria absoluta del Ple –176 diputats– per ser elegit president del Govern.

Si no n’obté, es convocarà una nova votació passades 48 hores des de la primera. En este segon debat, que tindria lloc, si escau, el XX, el candidat tornarà a demanar el suport de la Cambra, i els representants dels grups parlamentaris hi fixaran posició.

En esta segona votació, el candidat serà investit president si obté majoria simple, més vots a favor que en contra.

Si Sánchez no obtinguera la confiança de la Cambra, es podrien tramitar noves propostes seguint el mateix procediment: el Rei, després de consultar els representants de les formacions amb escó al Congrés, proposaria candidat a través d’Armengol.

Tot i això, una nova sessió d’investidura hauria de concloure en tot cas abans del 27 de novembre, data en què finalitza el termini de dos mesos previst a l’article 99.5 de la Constitució i que va arrencar el 27 de setembre, data de la primera votació d’Alberto Núñez Feijóo com a candidat a la Presidència del Govern. Acabat el termini de dos mesos es dissoldrien les Corts Generals i es convocarien noves eleccions generals el 14 de gener del 2024.

Últimes notícies

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.