18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

El debat d’investidura de Pedro Sánchez tindrà lloc el 15 i 16 de novembre

La Sessió d’Investidura amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, com a candidat a la Presidència del Govern se celebrarà els pròxims dimecres 15 i dijous 16 de novembre, ha anunciat hui la presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol.

En una declaració a l’Escriptori de Premsa, la presidenta de la Cambra Baixa ha comunicat esta decisió, després de parlar amb el candidat proposat per Sa Majestat el Rei, que li ha transmés que ha conclòs la “ronda de negociacions” amb els grups polítics amb representació parlamentària i que està en condicions de poder anar al debat d’investidura. 

Pedro Sánchez compta amb els vots suficients per a ser investit president a la primera votació, ja que el PSOE té signats els suports de Sumar, ERC, Junts, Bildu, PNB, BNG i Coalició Canària, que sumen 179 diputats, per sobre de la majoria absoluta (176) necessària.

El candidat a la investidura ha donat a conéixer els terminis sense haver registrat encara la llei d’amnistia, una de les exigències dels independentistes.

Tot i això, el grup socialista ja ha remés als seus socis el text i està previst que siga este dilluns quan entre al registre.

Com serà la investidura?

La sessió d’investidura està prevista a l’article 99 de la Constitució i regulada als articles 170 a 172 del Reglament del Congrés. 

El debat arrenca amb la intervenció del candidat, que exposa davant del Ple el programa del Govern que preveu formar i sol·licita la confiança al Congrés.

Després de la seua intervenció, prenen la paraula els representants dels grups parlamentaris per fixar posició i, després de concloure el debat, se celebra la primera votació.

A la votació, que és pública per crida, es nomena els diputats un a un, per ordre alfabètic a partir d’un membre de la Cambra elegit a l’atzar, perquè en veu alta diguen “Sí”, “No” o “Abstenció”  “a l’atorgament de la confiança.

En esta primera votació, el candidat necessita el suport de la majoria absoluta del Ple –176 diputats– per ser elegit president del Govern.

Si no n’obté, es convocarà una nova votació passades 48 hores des de la primera. En este segon debat, que tindria lloc, si escau, el XX, el candidat tornarà a demanar el suport de la Cambra, i els representants dels grups parlamentaris hi fixaran posició.

En esta segona votació, el candidat serà investit president si obté majoria simple, més vots a favor que en contra.

Si Sánchez no obtinguera la confiança de la Cambra, es podrien tramitar noves propostes seguint el mateix procediment: el Rei, després de consultar els representants de les formacions amb escó al Congrés, proposaria candidat a través d’Armengol.

Tot i això, una nova sessió d’investidura hauria de concloure en tot cas abans del 27 de novembre, data en què finalitza el termini de dos mesos previst a l’article 99.5 de la Constitució i que va arrencar el 27 de setembre, data de la primera votació d’Alberto Núñez Feijóo com a candidat a la Presidència del Govern. Acabat el termini de dos mesos es dissoldrien les Corts Generals i es convocarien noves eleccions generals el 14 de gener del 2024.

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.