El debat d’investidura de Pedro Sánchez tindrà lloc el 15 i 16 de novembre

La Sessió d’Investidura amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, com a candidat a la Presidència del Govern se celebrarà els pròxims dimecres 15 i dijous 16 de novembre, ha anunciat hui la presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol.

En una declaració a l’Escriptori de Premsa, la presidenta de la Cambra Baixa ha comunicat esta decisió, després de parlar amb el candidat proposat per Sa Majestat el Rei, que li ha transmés que ha conclòs la “ronda de negociacions” amb els grups polítics amb representació parlamentària i que està en condicions de poder anar al debat d’investidura. 

Pedro Sánchez compta amb els vots suficients per a ser investit president a la primera votació, ja que el PSOE té signats els suports de Sumar, ERC, Junts, Bildu, PNB, BNG i Coalició Canària, que sumen 179 diputats, per sobre de la majoria absoluta (176) necessària.

El candidat a la investidura ha donat a conéixer els terminis sense haver registrat encara la llei d’amnistia, una de les exigències dels independentistes.

Tot i això, el grup socialista ja ha remés als seus socis el text i està previst que siga este dilluns quan entre al registre.

Com serà la investidura?

La sessió d’investidura està prevista a l’article 99 de la Constitució i regulada als articles 170 a 172 del Reglament del Congrés. 

El debat arrenca amb la intervenció del candidat, que exposa davant del Ple el programa del Govern que preveu formar i sol·licita la confiança al Congrés.

Després de la seua intervenció, prenen la paraula els representants dels grups parlamentaris per fixar posició i, després de concloure el debat, se celebra la primera votació.

A la votació, que és pública per crida, es nomena els diputats un a un, per ordre alfabètic a partir d’un membre de la Cambra elegit a l’atzar, perquè en veu alta diguen “Sí”, “No” o “Abstenció”  «a l’atorgament de la confiança.

En esta primera votació, el candidat necessita el suport de la majoria absoluta del Ple –176 diputats– per ser elegit president del Govern.

Si no n’obté, es convocarà una nova votació passades 48 hores des de la primera. En este segon debat, que tindria lloc, si escau, el XX, el candidat tornarà a demanar el suport de la Cambra, i els representants dels grups parlamentaris hi fixaran posició.

En esta segona votació, el candidat serà investit president si obté majoria simple, més vots a favor que en contra.

Si Sánchez no obtinguera la confiança de la Cambra, es podrien tramitar noves propostes seguint el mateix procediment: el Rei, després de consultar els representants de les formacions amb escó al Congrés, proposaria candidat a través d’Armengol.

Tot i això, una nova sessió d’investidura hauria de concloure en tot cas abans del 27 de novembre, data en què finalitza el termini de dos mesos previst a l’article 99.5 de la Constitució i que va arrencar el 27 de setembre, data de la primera votació d’Alberto Núñez Feijóo com a candidat a la Presidència del Govern. Acabat el termini de dos mesos es dissoldrien les Corts Generals i es convocarien noves eleccions generals el 14 de gener del 2024.

Últimes notícies

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.