El debat d’investidura de Pedro Sánchez tindrà lloc el 15 i 16 de novembre

La Sessió d’Investidura amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, com a candidat a la Presidència del Govern se celebrarà els pròxims dimecres 15 i dijous 16 de novembre, ha anunciat hui la presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol.

En una declaració a l’Escriptori de Premsa, la presidenta de la Cambra Baixa ha comunicat esta decisió, després de parlar amb el candidat proposat per Sa Majestat el Rei, que li ha transmés que ha conclòs la “ronda de negociacions” amb els grups polítics amb representació parlamentària i que està en condicions de poder anar al debat d’investidura. 

Pedro Sánchez compta amb els vots suficients per a ser investit president a la primera votació, ja que el PSOE té signats els suports de Sumar, ERC, Junts, Bildu, PNB, BNG i Coalició Canària, que sumen 179 diputats, per sobre de la majoria absoluta (176) necessària.

El candidat a la investidura ha donat a conéixer els terminis sense haver registrat encara la llei d’amnistia, una de les exigències dels independentistes.

Tot i això, el grup socialista ja ha remés als seus socis el text i està previst que siga este dilluns quan entre al registre.

Com serà la investidura?

La sessió d’investidura està prevista a l’article 99 de la Constitució i regulada als articles 170 a 172 del Reglament del Congrés. 

El debat arrenca amb la intervenció del candidat, que exposa davant del Ple el programa del Govern que preveu formar i sol·licita la confiança al Congrés.

Després de la seua intervenció, prenen la paraula els representants dels grups parlamentaris per fixar posició i, després de concloure el debat, se celebra la primera votació.

A la votació, que és pública per crida, es nomena els diputats un a un, per ordre alfabètic a partir d’un membre de la Cambra elegit a l’atzar, perquè en veu alta diguen “Sí”, “No” o “Abstenció”  «a l’atorgament de la confiança.

En esta primera votació, el candidat necessita el suport de la majoria absoluta del Ple –176 diputats– per ser elegit president del Govern.

Si no n’obté, es convocarà una nova votació passades 48 hores des de la primera. En este segon debat, que tindria lloc, si escau, el XX, el candidat tornarà a demanar el suport de la Cambra, i els representants dels grups parlamentaris hi fixaran posició.

En esta segona votació, el candidat serà investit president si obté majoria simple, més vots a favor que en contra.

Si Sánchez no obtinguera la confiança de la Cambra, es podrien tramitar noves propostes seguint el mateix procediment: el Rei, després de consultar els representants de les formacions amb escó al Congrés, proposaria candidat a través d’Armengol.

Tot i això, una nova sessió d’investidura hauria de concloure en tot cas abans del 27 de novembre, data en què finalitza el termini de dos mesos previst a l’article 99.5 de la Constitució i que va arrencar el 27 de setembre, data de la primera votació d’Alberto Núñez Feijóo com a candidat a la Presidència del Govern. Acabat el termini de dos mesos es dissoldrien les Corts Generals i es convocarien noves eleccions generals el 14 de gener del 2024.

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.