11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Denuncien l’aparició de pintades en Gandia que identifiquen a persones com a pedòfils i seropositius

 

El Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de la Safor Valldigna (CLGS) va denunciar este dilluns l’aparició d’unes pintades en uns quants punts de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València).

 

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, els escrits es troben en una façana d’una de les cantonades que connecten el carrer Ferrocarril d’Alcoi amb el passeig de les Germanies i altres al carrer Ferrocarril d’Alcoi enfront de la porta de l’antic Mercadona del Torreón.

 

Es tracta d’un acte vandàlic en el que s’incita a discriminar a una persona revelant el seu estat serològic amb frases com «té la sida, compte», i en una altra fins i tot s’acusa una persona de ser un pedòfil.

 

Uns fets que atempten contra la dignitat de les persones

Des de l’associació CLGS de Gandia han volgut destacar que consideren que estos fets atempten contra la dignitat de les persones, pel fet que revelar l‘estat serològic d’algú «s’ha fet amb intencions discriminatòries quan, a demés, la informació sobre la salut forma part de les dades personals i és privat», segons ha explicat al citat mitjà Ximo López, coordinador del col·lectiu.

 

Este col·lectiu ha elaborat un cartell reivindicatiu per a denunciar estos fets amb el lema «En la Safor, cap agressió sense resposta», el col·lectiu considera inacceptables les pintades i convida a tota la ciutadania a mostrar el seu suport compartint el cartell per xarxes socials i a imprimir-lo i pegar-lo damunt de qualsevol pintada.

 

Per a resoldre esta situació, l’Ajuntament de Gandia s’ha compromès a posar-se en contacte amb els amos dels espais a on es troben les pintades per esborrar-les. 

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.