Denuncien l’aparició de pintades en Gandia que identifiquen a persones com a pedòfils i seropositius

 

El Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de la Safor Valldigna (CLGS) va denunciar este dilluns l’aparició d’unes pintades en uns quants punts de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València).

 

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, els escrits es troben en una façana d’una de les cantonades que connecten el carrer Ferrocarril d’Alcoi amb el passeig de les Germanies i altres al carrer Ferrocarril d’Alcoi enfront de la porta de l’antic Mercadona del Torreón.

 

Es tracta d’un acte vandàlic en el que s’incita a discriminar a una persona revelant el seu estat serològic amb frases com «té la sida, compte», i en una altra fins i tot s’acusa una persona de ser un pedòfil.

 

Uns fets que atempten contra la dignitat de les persones

Des de l’associació CLGS de Gandia han volgut destacar que consideren que estos fets atempten contra la dignitat de les persones, pel fet que revelar l‘estat serològic d’algú «s’ha fet amb intencions discriminatòries quan, a demés, la informació sobre la salut forma part de les dades personals i és privat», segons ha explicat al citat mitjà Ximo López, coordinador del col·lectiu.

 

Este col·lectiu ha elaborat un cartell reivindicatiu per a denunciar estos fets amb el lema «En la Safor, cap agressió sense resposta», el col·lectiu considera inacceptables les pintades i convida a tota la ciutadania a mostrar el seu suport compartint el cartell per xarxes socials i a imprimir-lo i pegar-lo damunt de qualsevol pintada.

 

Per a resoldre esta situació, l’Ajuntament de Gandia s’ha compromès a posar-se en contacte amb els amos dels espais a on es troben les pintades per esborrar-les. 

Últimes notícies

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.