7.7 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Denuncien l’aparició de pintades en Gandia que identifiquen a persones com a pedòfils i seropositius

 

El Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de la Safor Valldigna (CLGS) va denunciar este dilluns l’aparició d’unes pintades en uns quants punts de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València).

 

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, els escrits es troben en una façana d’una de les cantonades que connecten el carrer Ferrocarril d’Alcoi amb el passeig de les Germanies i altres al carrer Ferrocarril d’Alcoi enfront de la porta de l’antic Mercadona del Torreón.

 

Es tracta d’un acte vandàlic en el que s’incita a discriminar a una persona revelant el seu estat serològic amb frases com «té la sida, compte», i en una altra fins i tot s’acusa una persona de ser un pedòfil.

 

Uns fets que atempten contra la dignitat de les persones

Des de l’associació CLGS de Gandia han volgut destacar que consideren que estos fets atempten contra la dignitat de les persones, pel fet que revelar l‘estat serològic d’algú «s’ha fet amb intencions discriminatòries quan, a demés, la informació sobre la salut forma part de les dades personals i és privat», segons ha explicat al citat mitjà Ximo López, coordinador del col·lectiu.

 

Este col·lectiu ha elaborat un cartell reivindicatiu per a denunciar estos fets amb el lema «En la Safor, cap agressió sense resposta», el col·lectiu considera inacceptables les pintades i convida a tota la ciutadania a mostrar el seu suport compartint el cartell per xarxes socials i a imprimir-lo i pegar-lo damunt de qualsevol pintada.

 

Per a resoldre esta situació, l’Ajuntament de Gandia s’ha compromès a posar-se en contacte amb els amos dels espais a on es troben les pintades per esborrar-les. 

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.