8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Detenen a tres persones acusades de formalitzar matrimonis de conveniència en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre de pertinença a grup criminal. Els detinguts, un home i dos dones, concertaven matrimonis de conveniència per a regularitzar l’estada en Espanya de ciutadans estrangers.  

 

Segons fonts de l’Institut Armat, les investigacions es van iniciar, quan el mes de juliol del passat any 2020, una dona va acudir a les dependències Guàrdia Civil per a posar una denúncia, perquè segons manifestava, estava sent amenaçada

Després d’iniciar els primers esbrinaments, va nàixer l’operació Tafia, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda, a través de la qual s’ha desarticulat un grup criminal que, des de principis de 2019, concertava matrimonis de conveniència entre ciutadans estrangers sense permís de residència, amb uns altres de nacionalitat espanyola, i regularitzar així la seua permanència il·legal en Espanya. 

 

3.000 euros, el valor d’un matrimoni de convenència

La denunciant va explicar en la seua declaració que unes quantes persones li havien oferit 3.000 euros per casar-se amb un home d’origen algerià. Atès que es trobava en una situació de necessitat econòmica, va accedir a l’acord i els suposats autors li van donar un xicotet avançament.

 

Però en l’últim moment, la dona es va penedir, i va declinar la proposta quedant-se part dels diners que li havien pagat per endavant. Per este motiu, els suposats autors l’havien amenaçat dient-li que l’anaven a buscar per a cobrar-se ells mateixos el deute.

Al llarg de la investigació, els agents van conseguir identificar plenament a dos dels autors que conformaven el grup criminal, i descobrir el seu modus operandi, detectant a demés altres quatre casos, en els que les relacions sí que van arribar a formalitzar-se. Els presumptes autors dels fets formalitzaven tant matrimonis com a inscripcions en el registre de parelles de fet

 

L’objectiu: regularitzar la situació de les víctimes en Espanya

Després, els agents van esbrinar, que el líder del grup criminal, un home d’origen algerià, captava a altres compatriotes que necessitaven conseguir un permís de residència per a regularitzar la seua situació en Espanya. 

Un altre dels components del grup, en este cas una dona espanyola, es dedicava a la captació de persones amb la nacionalitat, a les quals convencien per a concertar un matrimoni o formalitzar una parella de fet amb els ciutadans estrangers. A canvi els oferien 3.000 euros. Per a garantir-se conseguir el seu objectiu, la banda buscava a persones que tingueren pocs recursos.

Les víctimes que van accedir a signar la inscripció d’alguna de les diferents modalitats de relació, finalment mai van arribar a rebre tal quantitat de diners.

 

Tres persones detingudes

Previ a la data de la signatura en el corresponent registre, l’autor d’esta activitat il·lícita els entregava un avançament que oscil·lava entre els 150 i 350 euros, per a donar credibilitat a la promesa que cobrarien la resta, una volta que la relació quedarà completament inscrita. No obstant això, no van arribar a pagar el total en cap dels casos. 

En una primera fase d’explotació de l’operació, els agents de la Guàrdia Civil van detindre, en les localitats valencianes de la Pobla Llarga i Oliva, a un homelíder de l’entramat, de nacionalitat algeriana i a una altra de les components del grup, una dona de nacionalitat espanyola, que intervenia per a convèncer a les víctimes

Amb la certesa que hi havia més persones implicades en l’autoria dels fets, els agents no van cessar en les investigacions. Després d’un minuciós estudi de les pistes conseguides fins a eixe moment, van localitzar a una altra integrant del grup en la localitat de Canals (València).

 

Buscaven dones amb una situació precària

La seua activitat dins del grup criminal era també la de buscar dones espanyoles, en una situació econòmica precària, i convèncer-les perquè contragueren matrimoni amb algun dels ciutadans estrangers que prèviament havia localitzat el líder del grup.

Esta última, una altra xica espanyola, fins i tot s’havia inscrit l’any 2019 com a parella de fet amb un home d’origen algerià, en esta ocasió sí, cobrant 3.000 euros per fer-ho. En una segona fase d’explotació de l’operació, duta a terme durant este mes de gener de 2021, va ser detinguda per la Guàrdia Civil, acusada dels mateixos fets que els altres dos integrants.

Als tres suposats autors se’ls imputa un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Ara, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Xàtiva (València), qui ha decretat la seua llibertat amb càrrecs

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.