Detenen a tres persones acusades de formalitzar matrimonis de conveniència en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre de pertinença a grup criminal. Els detinguts, un home i dos dones, concertaven matrimonis de conveniència per a regularitzar l’estada en Espanya de ciutadans estrangers.  

 

Segons fonts de l’Institut Armat, les investigacions es van iniciar, quan el mes de juliol del passat any 2020, una dona va acudir a les dependències Guàrdia Civil per a posar una denúncia, perquè segons manifestava, estava sent amenaçada

Després d’iniciar els primers esbrinaments, va nàixer l’operació Tafia, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda, a través de la qual s’ha desarticulat un grup criminal que, des de principis de 2019, concertava matrimonis de conveniència entre ciutadans estrangers sense permís de residència, amb uns altres de nacionalitat espanyola, i regularitzar així la seua permanència il·legal en Espanya. 

 

3.000 euros, el valor d’un matrimoni de convenència

La denunciant va explicar en la seua declaració que unes quantes persones li havien oferit 3.000 euros per casar-se amb un home d’origen algerià. Atès que es trobava en una situació de necessitat econòmica, va accedir a l’acord i els suposats autors li van donar un xicotet avançament.

 

Però en l’últim moment, la dona es va penedir, i va declinar la proposta quedant-se part dels diners que li havien pagat per endavant. Per este motiu, els suposats autors l’havien amenaçat dient-li que l’anaven a buscar per a cobrar-se ells mateixos el deute.

Al llarg de la investigació, els agents van conseguir identificar plenament a dos dels autors que conformaven el grup criminal, i descobrir el seu modus operandi, detectant a demés altres quatre casos, en els que les relacions sí que van arribar a formalitzar-se. Els presumptes autors dels fets formalitzaven tant matrimonis com a inscripcions en el registre de parelles de fet

 

L’objectiu: regularitzar la situació de les víctimes en Espanya

Després, els agents van esbrinar, que el líder del grup criminal, un home d’origen algerià, captava a altres compatriotes que necessitaven conseguir un permís de residència per a regularitzar la seua situació en Espanya. 

Un altre dels components del grup, en este cas una dona espanyola, es dedicava a la captació de persones amb la nacionalitat, a les quals convencien per a concertar un matrimoni o formalitzar una parella de fet amb els ciutadans estrangers. A canvi els oferien 3.000 euros. Per a garantir-se conseguir el seu objectiu, la banda buscava a persones que tingueren pocs recursos.

Les víctimes que van accedir a signar la inscripció d’alguna de les diferents modalitats de relació, finalment mai van arribar a rebre tal quantitat de diners.

 

Tres persones detingudes

Previ a la data de la signatura en el corresponent registre, l’autor d’esta activitat il·lícita els entregava un avançament que oscil·lava entre els 150 i 350 euros, per a donar credibilitat a la promesa que cobrarien la resta, una volta que la relació quedarà completament inscrita. No obstant això, no van arribar a pagar el total en cap dels casos. 

En una primera fase d’explotació de l’operació, els agents de la Guàrdia Civil van detindre, en les localitats valencianes de la Pobla Llarga i Oliva, a un homelíder de l’entramat, de nacionalitat algeriana i a una altra de les components del grup, una dona de nacionalitat espanyola, que intervenia per a convèncer a les víctimes

Amb la certesa que hi havia més persones implicades en l’autoria dels fets, els agents no van cessar en les investigacions. Després d’un minuciós estudi de les pistes conseguides fins a eixe moment, van localitzar a una altra integrant del grup en la localitat de Canals (València).

 

Buscaven dones amb una situació precària

La seua activitat dins del grup criminal era també la de buscar dones espanyoles, en una situació econòmica precària, i convèncer-les perquè contragueren matrimoni amb algun dels ciutadans estrangers que prèviament havia localitzat el líder del grup.

Esta última, una altra xica espanyola, fins i tot s’havia inscrit l’any 2019 com a parella de fet amb un home d’origen algerià, en esta ocasió sí, cobrant 3.000 euros per fer-ho. En una segona fase d’explotació de l’operació, duta a terme durant este mes de gener de 2021, va ser detinguda per la Guàrdia Civil, acusada dels mateixos fets que els altres dos integrants.

Als tres suposats autors se’ls imputa un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Ara, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Xàtiva (València), qui ha decretat la seua llibertat amb càrrecs

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.