Detenen a tres persones acusades de formalitzar matrimonis de conveniència en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre de pertinença a grup criminal. Els detinguts, un home i dos dones, concertaven matrimonis de conveniència per a regularitzar l’estada en Espanya de ciutadans estrangers.  

 

Segons fonts de l’Institut Armat, les investigacions es van iniciar, quan el mes de juliol del passat any 2020, una dona va acudir a les dependències Guàrdia Civil per a posar una denúncia, perquè segons manifestava, estava sent amenaçada

Després d’iniciar els primers esbrinaments, va nàixer l’operació Tafia, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda, a través de la qual s’ha desarticulat un grup criminal que, des de principis de 2019, concertava matrimonis de conveniència entre ciutadans estrangers sense permís de residència, amb uns altres de nacionalitat espanyola, i regularitzar així la seua permanència il·legal en Espanya. 

 

3.000 euros, el valor d’un matrimoni de convenència

La denunciant va explicar en la seua declaració que unes quantes persones li havien oferit 3.000 euros per casar-se amb un home d’origen algerià. Atès que es trobava en una situació de necessitat econòmica, va accedir a l’acord i els suposats autors li van donar un xicotet avançament.

 

Però en l’últim moment, la dona es va penedir, i va declinar la proposta quedant-se part dels diners que li havien pagat per endavant. Per este motiu, els suposats autors l’havien amenaçat dient-li que l’anaven a buscar per a cobrar-se ells mateixos el deute.

Al llarg de la investigació, els agents van conseguir identificar plenament a dos dels autors que conformaven el grup criminal, i descobrir el seu modus operandi, detectant a demés altres quatre casos, en els que les relacions sí que van arribar a formalitzar-se. Els presumptes autors dels fets formalitzaven tant matrimonis com a inscripcions en el registre de parelles de fet

 

L’objectiu: regularitzar la situació de les víctimes en Espanya

Després, els agents van esbrinar, que el líder del grup criminal, un home d’origen algerià, captava a altres compatriotes que necessitaven conseguir un permís de residència per a regularitzar la seua situació en Espanya. 

Un altre dels components del grup, en este cas una dona espanyola, es dedicava a la captació de persones amb la nacionalitat, a les quals convencien per a concertar un matrimoni o formalitzar una parella de fet amb els ciutadans estrangers. A canvi els oferien 3.000 euros. Per a garantir-se conseguir el seu objectiu, la banda buscava a persones que tingueren pocs recursos.

Les víctimes que van accedir a signar la inscripció d’alguna de les diferents modalitats de relació, finalment mai van arribar a rebre tal quantitat de diners.

 

Tres persones detingudes

Previ a la data de la signatura en el corresponent registre, l’autor d’esta activitat il·lícita els entregava un avançament que oscil·lava entre els 150 i 350 euros, per a donar credibilitat a la promesa que cobrarien la resta, una volta que la relació quedarà completament inscrita. No obstant això, no van arribar a pagar el total en cap dels casos. 

En una primera fase d’explotació de l’operació, els agents de la Guàrdia Civil van detindre, en les localitats valencianes de la Pobla Llarga i Oliva, a un homelíder de l’entramat, de nacionalitat algeriana i a una altra de les components del grup, una dona de nacionalitat espanyola, que intervenia per a convèncer a les víctimes

Amb la certesa que hi havia més persones implicades en l’autoria dels fets, els agents no van cessar en les investigacions. Després d’un minuciós estudi de les pistes conseguides fins a eixe moment, van localitzar a una altra integrant del grup en la localitat de Canals (València).

 

Buscaven dones amb una situació precària

La seua activitat dins del grup criminal era també la de buscar dones espanyoles, en una situació econòmica precària, i convèncer-les perquè contragueren matrimoni amb algun dels ciutadans estrangers que prèviament havia localitzat el líder del grup.

Esta última, una altra xica espanyola, fins i tot s’havia inscrit l’any 2019 com a parella de fet amb un home d’origen algerià, en esta ocasió sí, cobrant 3.000 euros per fer-ho. En una segona fase d’explotació de l’operació, duta a terme durant este mes de gener de 2021, va ser detinguda per la Guàrdia Civil, acusada dels mateixos fets que els altres dos integrants.

Als tres suposats autors se’ls imputa un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Ara, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Xàtiva (València), qui ha decretat la seua llibertat amb càrrecs

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.