Detenen a tres persones acusades de formalitzar matrimonis de conveniència en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre de pertinença a grup criminal. Els detinguts, un home i dos dones, concertaven matrimonis de conveniència per a regularitzar l’estada en Espanya de ciutadans estrangers.  

 

Segons fonts de l’Institut Armat, les investigacions es van iniciar, quan el mes de juliol del passat any 2020, una dona va acudir a les dependències Guàrdia Civil per a posar una denúncia, perquè segons manifestava, estava sent amenaçada

Després d’iniciar els primers esbrinaments, va nàixer l’operació Tafia, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda, a través de la qual s’ha desarticulat un grup criminal que, des de principis de 2019, concertava matrimonis de conveniència entre ciutadans estrangers sense permís de residència, amb uns altres de nacionalitat espanyola, i regularitzar així la seua permanència il·legal en Espanya. 

 

3.000 euros, el valor d’un matrimoni de convenència

La denunciant va explicar en la seua declaració que unes quantes persones li havien oferit 3.000 euros per casar-se amb un home d’origen algerià. Atès que es trobava en una situació de necessitat econòmica, va accedir a l’acord i els suposats autors li van donar un xicotet avançament.

 

Però en l’últim moment, la dona es va penedir, i va declinar la proposta quedant-se part dels diners que li havien pagat per endavant. Per este motiu, els suposats autors l’havien amenaçat dient-li que l’anaven a buscar per a cobrar-se ells mateixos el deute.

Al llarg de la investigació, els agents van conseguir identificar plenament a dos dels autors que conformaven el grup criminal, i descobrir el seu modus operandi, detectant a demés altres quatre casos, en els que les relacions sí que van arribar a formalitzar-se. Els presumptes autors dels fets formalitzaven tant matrimonis com a inscripcions en el registre de parelles de fet

 

L’objectiu: regularitzar la situació de les víctimes en Espanya

Després, els agents van esbrinar, que el líder del grup criminal, un home d’origen algerià, captava a altres compatriotes que necessitaven conseguir un permís de residència per a regularitzar la seua situació en Espanya. 

Un altre dels components del grup, en este cas una dona espanyola, es dedicava a la captació de persones amb la nacionalitat, a les quals convencien per a concertar un matrimoni o formalitzar una parella de fet amb els ciutadans estrangers. A canvi els oferien 3.000 euros. Per a garantir-se conseguir el seu objectiu, la banda buscava a persones que tingueren pocs recursos.

Les víctimes que van accedir a signar la inscripció d’alguna de les diferents modalitats de relació, finalment mai van arribar a rebre tal quantitat de diners.

 

Tres persones detingudes

Previ a la data de la signatura en el corresponent registre, l’autor d’esta activitat il·lícita els entregava un avançament que oscil·lava entre els 150 i 350 euros, per a donar credibilitat a la promesa que cobrarien la resta, una volta que la relació quedarà completament inscrita. No obstant això, no van arribar a pagar el total en cap dels casos. 

En una primera fase d’explotació de l’operació, els agents de la Guàrdia Civil van detindre, en les localitats valencianes de la Pobla Llarga i Oliva, a un homelíder de l’entramat, de nacionalitat algeriana i a una altra de les components del grup, una dona de nacionalitat espanyola, que intervenia per a convèncer a les víctimes

Amb la certesa que hi havia més persones implicades en l’autoria dels fets, els agents no van cessar en les investigacions. Després d’un minuciós estudi de les pistes conseguides fins a eixe moment, van localitzar a una altra integrant del grup en la localitat de Canals (València).

 

Buscaven dones amb una situació precària

La seua activitat dins del grup criminal era també la de buscar dones espanyoles, en una situació econòmica precària, i convèncer-les perquè contragueren matrimoni amb algun dels ciutadans estrangers que prèviament havia localitzat el líder del grup.

Esta última, una altra xica espanyola, fins i tot s’havia inscrit l’any 2019 com a parella de fet amb un home d’origen algerià, en esta ocasió sí, cobrant 3.000 euros per fer-ho. En una segona fase d’explotació de l’operació, duta a terme durant este mes de gener de 2021, va ser detinguda per la Guàrdia Civil, acusada dels mateixos fets que els altres dos integrants.

Als tres suposats autors se’ls imputa un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Ara, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Xàtiva (València), qui ha decretat la seua llibertat amb càrrecs

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.