Bombers instal·len 300 detectors de fum per a protegir persones majors vulnerables

El Cos Municipal de Bombers ha activat, de nou, la campanya “Ajuda’ns a protegir-te” per a promoure la instal·lació de detectors de fum en les llars i així previndre el risc d’incendis domèstics, especialment de nit. I en el marc aquesta iniciativa, instal·larà 300 en habitatges de persones majors vulnerables de la ciutat.

Els cartells informatius d’aquesta campanya es poden veure en els expositors del mobiliari urbà, on romandran durant els mesos de gener i febrer per a conscienciar a la ciutadania “que els detectors de fum salven vides”.

El regidor delegat de Bombers i de Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, ha recordat que “els incendis amb major nombre de víctimes mortals ocorren mentre dormim”, i ha destacat “la importància d’adoptar mesures preventives com la instal·lació de detectors de fum, que són uns  dispositius molt econòmics i de molt senzilla instal·lació i manteniment”.

De fet, tal com consta en el tríptic informatiu, que l’Ajuntament repartirà, de nou, en diferents serveis municipals com els Centres d’Activitats per a Persones Majors, aquests elements són electrodomèstics que es venen en centres comercials, ferreteries, botigues de bricolatge i de material elèctric, s’instal·len fàcilment (amb 1 tornavís i 2 caragols o amb cola o cinta de doble cara), i detecten el fum d’un incendi a temps per a poder escapar ràpidament.

Una vegada instal·lats, en el sostre o paret de cuina, saló o dormitoris, els detectors de fum activen una forta alarma, que s’escolta fins i tot si estàs dormint i que alerta perquè es comprove si es tracta d’una falsa alarma o, per contra, cal avisar al telèfon d’emergències.

Juan Carlos Caballero ha indicat que aquesta campanya “s’emmarca en una sèrie d’iniciatives divulgatives que la Regidoria de Bombers i Protecció Civil pretén activar enguany per a conscienciar sobre la importància de la cultura de la prevenció davant emergències perquè la prevenció salva vides”.

En l’anterior edició d’aquesta campanya, es van donar xarrades de prevenció contra incendis i difusió de detectors en  7 Centres de Majors (Amistat, Benicalap, Campanar, Carpesa, Montolivet, Orriols i Patraix), i es van instal·lar un total de 197 detectors en domicilis de persones usuàries d’aquests centres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.