Bombers instal·len 300 detectors de fum per a protegir persones majors vulnerables

El Cos Municipal de Bombers ha activat, de nou, la campanya “Ajuda’ns a protegir-te” per a promoure la instal·lació de detectors de fum en les llars i així previndre el risc d’incendis domèstics, especialment de nit. I en el marc aquesta iniciativa, instal·larà 300 en habitatges de persones majors vulnerables de la ciutat.

Els cartells informatius d’aquesta campanya es poden veure en els expositors del mobiliari urbà, on romandran durant els mesos de gener i febrer per a conscienciar a la ciutadania “que els detectors de fum salven vides”.

El regidor delegat de Bombers i de Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, ha recordat que “els incendis amb major nombre de víctimes mortals ocorren mentre dormim”, i ha destacat “la importància d’adoptar mesures preventives com la instal·lació de detectors de fum, que són uns  dispositius molt econòmics i de molt senzilla instal·lació i manteniment”.

De fet, tal com consta en el tríptic informatiu, que l’Ajuntament repartirà, de nou, en diferents serveis municipals com els Centres d’Activitats per a Persones Majors, aquests elements són electrodomèstics que es venen en centres comercials, ferreteries, botigues de bricolatge i de material elèctric, s’instal·len fàcilment (amb 1 tornavís i 2 caragols o amb cola o cinta de doble cara), i detecten el fum d’un incendi a temps per a poder escapar ràpidament.

Una vegada instal·lats, en el sostre o paret de cuina, saló o dormitoris, els detectors de fum activen una forta alarma, que s’escolta fins i tot si estàs dormint i que alerta perquè es comprove si es tracta d’una falsa alarma o, per contra, cal avisar al telèfon d’emergències.

Juan Carlos Caballero ha indicat que aquesta campanya “s’emmarca en una sèrie d’iniciatives divulgatives que la Regidoria de Bombers i Protecció Civil pretén activar enguany per a conscienciar sobre la importància de la cultura de la prevenció davant emergències perquè la prevenció salva vides”.

En l’anterior edició d’aquesta campanya, es van donar xarrades de prevenció contra incendis i difusió de detectors en  7 Centres de Majors (Amistat, Benicalap, Campanar, Carpesa, Montolivet, Orriols i Patraix), i es van instal·lar un total de 197 detectors en domicilis de persones usuàries d’aquests centres.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.