11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Bombers instal·len 300 detectors de fum per a protegir persones majors vulnerables

El Cos Municipal de Bombers ha activat, de nou, la campanya “Ajuda’ns a protegir-te” per a promoure la instal·lació de detectors de fum en les llars i així previndre el risc d’incendis domèstics, especialment de nit. I en el marc aquesta iniciativa, instal·larà 300 en habitatges de persones majors vulnerables de la ciutat.

Els cartells informatius d’aquesta campanya es poden veure en els expositors del mobiliari urbà, on romandran durant els mesos de gener i febrer per a conscienciar a la ciutadania “que els detectors de fum salven vides”.

El regidor delegat de Bombers i de Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, ha recordat que “els incendis amb major nombre de víctimes mortals ocorren mentre dormim”, i ha destacat “la importància d’adoptar mesures preventives com la instal·lació de detectors de fum, que són uns  dispositius molt econòmics i de molt senzilla instal·lació i manteniment”.

De fet, tal com consta en el tríptic informatiu, que l’Ajuntament repartirà, de nou, en diferents serveis municipals com els Centres d’Activitats per a Persones Majors, aquests elements són electrodomèstics que es venen en centres comercials, ferreteries, botigues de bricolatge i de material elèctric, s’instal·len fàcilment (amb 1 tornavís i 2 caragols o amb cola o cinta de doble cara), i detecten el fum d’un incendi a temps per a poder escapar ràpidament.

Una vegada instal·lats, en el sostre o paret de cuina, saló o dormitoris, els detectors de fum activen una forta alarma, que s’escolta fins i tot si estàs dormint i que alerta perquè es comprove si es tracta d’una falsa alarma o, per contra, cal avisar al telèfon d’emergències.

Juan Carlos Caballero ha indicat que aquesta campanya “s’emmarca en una sèrie d’iniciatives divulgatives que la Regidoria de Bombers i Protecció Civil pretén activar enguany per a conscienciar sobre la importància de la cultura de la prevenció davant emergències perquè la prevenció salva vides”.

En l’anterior edició d’aquesta campanya, es van donar xarrades de prevenció contra incendis i difusió de detectors en  7 Centres de Majors (Amistat, Benicalap, Campanar, Carpesa, Montolivet, Orriols i Patraix), i es van instal·lar un total de 197 detectors en domicilis de persones usuàries d’aquests centres.

Últimes notícies

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.