Bombers instal·len 300 detectors de fum per a protegir persones majors vulnerables

El Cos Municipal de Bombers ha activat, de nou, la campanya “Ajuda’ns a protegir-te” per a promoure la instal·lació de detectors de fum en les llars i així previndre el risc d’incendis domèstics, especialment de nit. I en el marc aquesta iniciativa, instal·larà 300 en habitatges de persones majors vulnerables de la ciutat.

Els cartells informatius d’aquesta campanya es poden veure en els expositors del mobiliari urbà, on romandran durant els mesos de gener i febrer per a conscienciar a la ciutadania “que els detectors de fum salven vides”.

El regidor delegat de Bombers i de Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, ha recordat que “els incendis amb major nombre de víctimes mortals ocorren mentre dormim”, i ha destacat “la importància d’adoptar mesures preventives com la instal·lació de detectors de fum, que són uns  dispositius molt econòmics i de molt senzilla instal·lació i manteniment”.

De fet, tal com consta en el tríptic informatiu, que l’Ajuntament repartirà, de nou, en diferents serveis municipals com els Centres d’Activitats per a Persones Majors, aquests elements són electrodomèstics que es venen en centres comercials, ferreteries, botigues de bricolatge i de material elèctric, s’instal·len fàcilment (amb 1 tornavís i 2 caragols o amb cola o cinta de doble cara), i detecten el fum d’un incendi a temps per a poder escapar ràpidament.

Una vegada instal·lats, en el sostre o paret de cuina, saló o dormitoris, els detectors de fum activen una forta alarma, que s’escolta fins i tot si estàs dormint i que alerta perquè es comprove si es tracta d’una falsa alarma o, per contra, cal avisar al telèfon d’emergències.

Juan Carlos Caballero ha indicat que aquesta campanya “s’emmarca en una sèrie d’iniciatives divulgatives que la Regidoria de Bombers i Protecció Civil pretén activar enguany per a conscienciar sobre la importància de la cultura de la prevenció davant emergències perquè la prevenció salva vides”.

En l’anterior edició d’aquesta campanya, es van donar xarrades de prevenció contra incendis i difusió de detectors en  7 Centres de Majors (Amistat, Benicalap, Campanar, Carpesa, Montolivet, Orriols i Patraix), i es van instal·lar un total de 197 detectors en domicilis de persones usuàries d’aquests centres.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.