Detenen cinc persones per intentar furtar en el Monestir d’Aigües Vives a Carcaixent

Cinc persones van ser detingudes ahir per la Guàrdia Civil per entrar en el Monestir de Santa Maria d'Aigües Vives, a Carcaixent, a la Ribera Alta i intentar furtar al seu interior. Es tracta d'un convent agustí del segle XVI i declarat Bé d'Interés Cultural, per la qual cosa té un gran valor patrimonial. Segons ha informat 'Levante-EMV' es desconeix si realment van arribar a furtar alguna cosa o si van ser sorpresos en l'acte, però al menys cinc persones, tres homes i dos dones, van ser detinguts per entrar en el convent i intentar furtar material del seu interior, que podrien ser taulells antics o bé figures de valor.

  

 

 

Els fets van ocórrer ahir 6 de desembre, durant la festivitat del dia de la Constitució, al voltant de les 15.00 hores. Cinc desconeguts encaputxats van arribar amb una furgoneta al monestir i un veí va alertar a la Policia Local de Carcaixent, en vore una furgoneta sospitosa i a un grup de persones encaputxades eixint del convent- La Policia va alertar la Guàrdia Civil de Castelló de la Ribera que gaudia en eixe moment de suficients efectius, de manera que es van personar en el lloc a les 15.30 hores. Segons les fonts, els lladres van deixar la furgoneta en un annex del monestir i posteriorment la Guàrdia Civil els va bloquejar l'eixida per a procedir a la seua detenció en l'interior. L'operatiu es va saldar amb la detenció d'almenys cinc persones que segons sembla no van arribar a apropiar-se de cap objecte. Este incident ve precedit d'un altre robatori en el monestir on es van sostraure diversos taulells del segle XVII i que posteriorment van ser recuperats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.

Arkadia Space desenrotllarà el sistema de propulsió de l’avió espacial reutilitzable VORTEX-D

Arkadia Space ha sigut seleccionada per Dassault Aviation per a dissenyar i subministrar el sistema de propulsió del demostrador espacial reutilitzable VORTEX-D, reforçant el seu paper en el sector aeroespacial europeu.

El exgerente del PSOE nega que les xistorres anaren bitllets de 500 o 200 euros

El exgerente del PSOE, Mariano Moreno, nega que el partit manejara bitllets de 500 o 200 euros i defén el control intern sobre l'efectiu en el juí del cas Koldo i els contractes de màscares.

Esquerra Unida impulsa una candidatura unitària perquè Mónica Oltra opte a l’Alcaldia de València en 2027

Esquerra Unida de València aposta per una candidatura unitària d'esquerres per a les municipals de 2027 i recolza el pas avant de Mónica Oltra per a disputar l'Alcaldia.

Detinguts a Orihuela amb 400 caderneres amuntegades per a la seua venda il·legal a França

La Policia Nacional deté a Orihuela a dos hòmens que transportaven 400 caderneres amuntegades en dotze gàbies, presumptament capturats a Lorca i amb destinació a la venda il·legal a França.

Valenciaport reduïx el tonatge però millora ingressos i benefici en el primer trimestre

Valenciaport va moure 18,6 milions de tones de mercaderies, un 3,3% menys interanual, però va elevar els seus ingressos un 2,6% i el seu resultat d'explotació un 27% gràcies al control del gasto.

Avís groc per fort onatge en el litoral sud d’Alacant este dimecres

La Aemet activa per a este dimecres l'avís groc per fenòmens costaners en el litoral sud d'Alacant, amb vent del nord-est i ones de fins a 3 metres.

Les temperatures tornen a pujar en la Comunitat Valenciana amb possibles tempestes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres una jornada estable, amb pujada de temperatures i risc de ruixats i alguna tempesta en zones d'interior, abans d'un descens tèrmic previst per al dijous.