Detenen cinc persones per intentar furtar en el Monestir d’Aigües Vives a Carcaixent

Cinc persones van ser detingudes ahir per la Guàrdia Civil per entrar en el Monestir de Santa Maria d'Aigües Vives, a Carcaixent, a la Ribera Alta i intentar furtar al seu interior. Es tracta d'un convent agustí del segle XVI i declarat Bé d'Interés Cultural, per la qual cosa té un gran valor patrimonial. Segons ha informat 'Levante-EMV' es desconeix si realment van arribar a furtar alguna cosa o si van ser sorpresos en l'acte, però al menys cinc persones, tres homes i dos dones, van ser detinguts per entrar en el convent i intentar furtar material del seu interior, que podrien ser taulells antics o bé figures de valor.

  

 

 

Els fets van ocórrer ahir 6 de desembre, durant la festivitat del dia de la Constitució, al voltant de les 15.00 hores. Cinc desconeguts encaputxats van arribar amb una furgoneta al monestir i un veí va alertar a la Policia Local de Carcaixent, en vore una furgoneta sospitosa i a un grup de persones encaputxades eixint del convent- La Policia va alertar la Guàrdia Civil de Castelló de la Ribera que gaudia en eixe moment de suficients efectius, de manera que es van personar en el lloc a les 15.30 hores. Segons les fonts, els lladres van deixar la furgoneta en un annex del monestir i posteriorment la Guàrdia Civil els va bloquejar l'eixida per a procedir a la seua detenció en l'interior. L'operatiu es va saldar amb la detenció d'almenys cinc persones que segons sembla no van arribar a apropiar-se de cap objecte. Este incident ve precedit d'un altre robatori en el monestir on es van sostraure diversos taulells del segle XVII i que posteriorment van ser recuperats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.