Detingudes dos persones i 18 investigades per extorquir usuaris de plataformes web de contingut sexual

L’operació va arrancar arran d’una denúncia davant de la Guàrdia Civil de Moaña i els arrestats residixen a València i Pobla de Farnals

PONTEVEDRA, 10 (EUROPA PRESS)

L’equip de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Cangas ha detingut a dos persones i investiga a altres 18 acusades d’extorquir a usuaris de plataformes web de contingut sexual com a integrants d’una organització delictiva.

L’operació, denominada ZACO i de la qual ha informat este dimecres la Guàrdia Civil, es va iniciar arran d’una denúncia presentada en el lloc de la Guàrdia Civil de Moaña, a Pontevedra, a l’abril del 2023.

El modus operandi de l’organització establida als municipis de València, Cullera, la Pobla de Farnals, a la província de Valencia, consistia a captar a víctimes a través de plataformes de cites de contingut sexual, amb les quals contactaven a posteriori per a presumptament extorquir-les i exigir-los la realització de diversos pagaments en efectiu, per suposades molèsties ocasionades a les treballadores de les pàgines de cites.

Durant el transcurs de la investigació, els agents van aconseguir identificar a diverses víctimes, així com als presumptes autors, culminant amb la detenció el passat mes de juny de dues persones de 23 i 29 anys veïns de València i la Pobla de Farnals. A més de la investigació de les altres 18 persones, els agents van registrar un domicili de Pobla de Farnals.

Les diligències instruïdes van ser lliurades al Jutjat de Tanques amb clau d’O Morrazo, que es va inhibir al Jutjat d’Instrucció número 9 de València.

Últimes notícies

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.

El Vila-real acomiada a Alfonso Pedraza després de 15 anys i més de 200 partits

Alfonso Pedraza tanca una etapa de 15 anys al Vila-real, on va arribar amb 15 anys, es va consolidar en el primer equip i va formar part de la generació que va conquistar la Lliga Europa.

La exconcejala d’Urbanisme admet que desconeix si els seus sogres estan empadronats en Els Naus

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant, Rocío Gómez, declara davant la jutge per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques dels Naus i afirma que no sap si els seus sogres complixen el requisit d'empadronament.

Igualtat confirma l’assassinat masclista d’una dona en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores

Igualtat confirma com a crim masclista l'assassinat d'una dona de 51 anys en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, on també van ser trobats morts el seu marit i el seu fill de 24 anys.

Una funcionària revela que l’oferta guanyadora de les VPP d’Alacant va arribar només 24 hores després de publicar-se els plecs

La cap de Gestió Patrimonial de l'Ajuntament d'Alacant declara que la promotora adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan a penes un dia després de publicar-se els plecs, en un cas que manté oberta una causa judicial i una forta polèmica política.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb nou jugadors al final de contracte

El València es juga a Mestalla la seua classificació per a la Lliga Conferència davant el Barcelona en un dol marcat pel possible adeu de fins a nou futbolistes entre cessions i contractes que expiren.

Ford Almussafes obri la negociació del marc laboral per a l’electrificació i el nou Bast

Ford Almussafes i els sindicats UGT i STM han constituït la comissió que negociarà les condicions laborals i salarials a partir de 2027, lligades a l'Acord per l'Electrificació 2030 i al llançament del nou model de la família Bast.

Ryan i Dela seguiran fins a 2027 si el Llevant assegura la permanència

Ryan i Dela ampliaran el seu contracte amb el Llevant fins a 2027 si l'equip certifica la permanència en Primera, en un estiu marcat per eixides i cessions que conclouen.