Detingudes dos persones i 18 investigades per extorquir usuaris de plataformes web de contingut sexual

L’operació va arrancar arran d’una denúncia davant de la Guàrdia Civil de Moaña i els arrestats residixen a València i Pobla de Farnals

PONTEVEDRA, 10 (EUROPA PRESS)

L’equip de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Cangas ha detingut a dos persones i investiga a altres 18 acusades d’extorquir a usuaris de plataformes web de contingut sexual com a integrants d’una organització delictiva.

L’operació, denominada ZACO i de la qual ha informat este dimecres la Guàrdia Civil, es va iniciar arran d’una denúncia presentada en el lloc de la Guàrdia Civil de Moaña, a Pontevedra, a l’abril del 2023.

El modus operandi de l’organització establida als municipis de València, Cullera, la Pobla de Farnals, a la província de Valencia, consistia a captar a víctimes a través de plataformes de cites de contingut sexual, amb les quals contactaven a posteriori per a presumptament extorquir-les i exigir-los la realització de diversos pagaments en efectiu, per suposades molèsties ocasionades a les treballadores de les pàgines de cites.

Durant el transcurs de la investigació, els agents van aconseguir identificar a diverses víctimes, així com als presumptes autors, culminant amb la detenció el passat mes de juny de dues persones de 23 i 29 anys veïns de València i la Pobla de Farnals. A més de la investigació de les altres 18 persones, els agents van registrar un domicili de Pobla de Farnals.

Les diligències instruïdes van ser lliurades al Jutjat de Tanques amb clau d’O Morrazo, que es va inhibir al Jutjat d’Instrucció número 9 de València.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.