17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Detingudes dos persones i 18 investigades per extorquir usuaris de plataformes web de contingut sexual

L’operació va arrancar arran d’una denúncia davant de la Guàrdia Civil de Moaña i els arrestats residixen a València i Pobla de Farnals

PONTEVEDRA, 10 (EUROPA PRESS)

L’equip de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Cangas ha detingut a dos persones i investiga a altres 18 acusades d’extorquir a usuaris de plataformes web de contingut sexual com a integrants d’una organització delictiva.

L’operació, denominada ZACO i de la qual ha informat este dimecres la Guàrdia Civil, es va iniciar arran d’una denúncia presentada en el lloc de la Guàrdia Civil de Moaña, a Pontevedra, a l’abril del 2023.

El modus operandi de l’organització establida als municipis de València, Cullera, la Pobla de Farnals, a la província de Valencia, consistia a captar a víctimes a través de plataformes de cites de contingut sexual, amb les quals contactaven a posteriori per a presumptament extorquir-les i exigir-los la realització de diversos pagaments en efectiu, per suposades molèsties ocasionades a les treballadores de les pàgines de cites.

Durant el transcurs de la investigació, els agents van aconseguir identificar a diverses víctimes, així com als presumptes autors, culminant amb la detenció el passat mes de juny de dues persones de 23 i 29 anys veïns de València i la Pobla de Farnals. A més de la investigació de les altres 18 persones, els agents van registrar un domicili de Pobla de Farnals.

Les diligències instruïdes van ser lliurades al Jutjat de Tanques amb clau d’O Morrazo, que es va inhibir al Jutjat d’Instrucció número 9 de València.

Últimes notícies

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.

Bernabé acusa a Pérez Llorca de falta de moral per comparar indemnitzacions de la dana i de Adamuz

Bernabé ha acusat a Pérez Llorca de creuar els límits en equiparar les indemnitzacions a les víctimes de la dana amb les de l'accident de Adamuz i li ha demanat rectificar.