10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Detingudes dos persones i 18 investigades per extorquir usuaris de plataformes web de contingut sexual

L’operació va arrancar arran d’una denúncia davant de la Guàrdia Civil de Moaña i els arrestats residixen a València i Pobla de Farnals

PONTEVEDRA, 10 (EUROPA PRESS)

L’equip de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Cangas ha detingut a dos persones i investiga a altres 18 acusades d’extorquir a usuaris de plataformes web de contingut sexual com a integrants d’una organització delictiva.

L’operació, denominada ZACO i de la qual ha informat este dimecres la Guàrdia Civil, es va iniciar arran d’una denúncia presentada en el lloc de la Guàrdia Civil de Moaña, a Pontevedra, a l’abril del 2023.

El modus operandi de l’organització establida als municipis de València, Cullera, la Pobla de Farnals, a la província de Valencia, consistia a captar a víctimes a través de plataformes de cites de contingut sexual, amb les quals contactaven a posteriori per a presumptament extorquir-les i exigir-los la realització de diversos pagaments en efectiu, per suposades molèsties ocasionades a les treballadores de les pàgines de cites.

Durant el transcurs de la investigació, els agents van aconseguir identificar a diverses víctimes, així com als presumptes autors, culminant amb la detenció el passat mes de juny de dues persones de 23 i 29 anys veïns de València i la Pobla de Farnals. A més de la investigació de les altres 18 persones, els agents van registrar un domicili de Pobla de Farnals.

Les diligències instruïdes van ser lliurades al Jutjat de Tanques amb clau d’O Morrazo, que es va inhibir al Jutjat d’Instrucció número 9 de València.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.