Anuncios

Detingut a Manises després de cremar cinc vehicles i afectar el foc a quatre vivendes

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat valenciana de Manises a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’incendi, cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en habitatges, després que pel que sembla incendiara, l’agost del 2022 i el mes passat gener, un total de cinc turismes i el foc causara deterioraments en quatre cases, amb greu risc per a la vida de les persones en un dels successos.

Les investigacions dels agents es van iniciar després que des de l’estiu de 2021 s’hagen produït una sèrie d’incendis a la via pública d’este municipi valencià, tots ells en una mateixa zona, i s’han cremat, totalment o parcialment, un total de 18 vehicles i causat danys en huit habitatges. En algunes de les ocasions, els veïns fins i tot van haver de ser desallotjats de casa seua a causa de l’abast de les flames, que posava en risc la seua integritat física.

Anuncios

Per tot això, la Policia Nacional va posar en marxa un dispositiu de prevenció i una àrdua investigació que ha culminat amb la detenció d’un home, com a presumpte autor de cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en vivendes, després de semblar provocar l’incendi de cinc turismes. En un dels incendis esmentats, el foc va afectar el cablejat elèctric d’una façana, que va començar a explosionar, i va ocasionar un greu perill per als que es trobaven al lloc, per la qual cosa se li imputa també un delicte d’incendi.

Modus operandi

Els investigadors van esbrinar que el sospitós feia servir el mateix modus operandi: els incendis es cometien sempre de matinada, al mateix veïnat i utilitzant una font d’ignició com una pastilla de barbacoa o element similar, que col·locava a la roda davantera o posterior del vehicle.

Els agents, a més, han registrat la vivenda del detingut, localitzant i intervenint la roba que hauria portat durant l’últim incendi que va cometre, així com 19 encenedors, una garrafa amb benzina i un paquet de cotó.

L’arrestat, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial. Es continuen les investigacions tendents a determinar si en els fets similars ocorreguts a la mateixa zona l’any 2021 poguera estar involucrada la mateixa persona.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.
Anuncios