Detingut a Manises després de cremar cinc vehicles i afectar el foc a quatre vivendes

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat valenciana de Manises a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’incendi, cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en habitatges, després que pel que sembla incendiara, l’agost del 2022 i el mes passat gener, un total de cinc turismes i el foc causara deterioraments en quatre cases, amb greu risc per a la vida de les persones en un dels successos.

Les investigacions dels agents es van iniciar després que des de l’estiu de 2021 s’hagen produït una sèrie d’incendis a la via pública d’este municipi valencià, tots ells en una mateixa zona, i s’han cremat, totalment o parcialment, un total de 18 vehicles i causat danys en huit habitatges. En algunes de les ocasions, els veïns fins i tot van haver de ser desallotjats de casa seua a causa de l’abast de les flames, que posava en risc la seua integritat física.

Per tot això, la Policia Nacional va posar en marxa un dispositiu de prevenció i una àrdua investigació que ha culminat amb la detenció d’un home, com a presumpte autor de cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en vivendes, després de semblar provocar l’incendi de cinc turismes. En un dels incendis esmentats, el foc va afectar el cablejat elèctric d’una façana, que va començar a explosionar, i va ocasionar un greu perill per als que es trobaven al lloc, per la qual cosa se li imputa també un delicte d’incendi.

Modus operandi

Els investigadors van esbrinar que el sospitós feia servir el mateix modus operandi: els incendis es cometien sempre de matinada, al mateix veïnat i utilitzant una font d’ignició com una pastilla de barbacoa o element similar, que col·locava a la roda davantera o posterior del vehicle.

Els agents, a més, han registrat la vivenda del detingut, localitzant i intervenint la roba que hauria portat durant l’últim incendi que va cometre, així com 19 encenedors, una garrafa amb benzina i un paquet de cotó.

L’arrestat, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial. Es continuen les investigacions tendents a determinar si en els fets similars ocorreguts a la mateixa zona l’any 2021 poguera estar involucrada la mateixa persona.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.