Detingut a Manises després de cremar cinc vehicles i afectar el foc a quatre vivendes

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat valenciana de Manises a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’incendi, cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en habitatges, després que pel que sembla incendiara, l’agost del 2022 i el mes passat gener, un total de cinc turismes i el foc causara deterioraments en quatre cases, amb greu risc per a la vida de les persones en un dels successos.

Les investigacions dels agents es van iniciar després que des de l’estiu de 2021 s’hagen produït una sèrie d’incendis a la via pública d’este municipi valencià, tots ells en una mateixa zona, i s’han cremat, totalment o parcialment, un total de 18 vehicles i causat danys en huit habitatges. En algunes de les ocasions, els veïns fins i tot van haver de ser desallotjats de casa seua a causa de l’abast de les flames, que posava en risc la seua integritat física.

Per tot això, la Policia Nacional va posar en marxa un dispositiu de prevenció i una àrdua investigació que ha culminat amb la detenció d’un home, com a presumpte autor de cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en vivendes, després de semblar provocar l’incendi de cinc turismes. En un dels incendis esmentats, el foc va afectar el cablejat elèctric d’una façana, que va començar a explosionar, i va ocasionar un greu perill per als que es trobaven al lloc, per la qual cosa se li imputa també un delicte d’incendi.

Modus operandi

Els investigadors van esbrinar que el sospitós feia servir el mateix modus operandi: els incendis es cometien sempre de matinada, al mateix veïnat i utilitzant una font d’ignició com una pastilla de barbacoa o element similar, que col·locava a la roda davantera o posterior del vehicle.

Els agents, a més, han registrat la vivenda del detingut, localitzant i intervenint la roba que hauria portat durant l’últim incendi que va cometre, així com 19 encenedors, una garrafa amb benzina i un paquet de cotó.

L’arrestat, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial. Es continuen les investigacions tendents a determinar si en els fets similars ocorreguts a la mateixa zona l’any 2021 poguera estar involucrada la mateixa persona.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.