Detingut a Manises després de cremar cinc vehicles i afectar el foc a quatre vivendes

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat valenciana de Manises a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’incendi, cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en habitatges, després que pel que sembla incendiara, l’agost del 2022 i el mes passat gener, un total de cinc turismes i el foc causara deterioraments en quatre cases, amb greu risc per a la vida de les persones en un dels successos.

Les investigacions dels agents es van iniciar després que des de l’estiu de 2021 s’hagen produït una sèrie d’incendis a la via pública d’este municipi valencià, tots ells en una mateixa zona, i s’han cremat, totalment o parcialment, un total de 18 vehicles i causat danys en huit habitatges. En algunes de les ocasions, els veïns fins i tot van haver de ser desallotjats de casa seua a causa de l’abast de les flames, que posava en risc la seua integritat física.

Per tot això, la Policia Nacional va posar en marxa un dispositiu de prevenció i una àrdua investigació que ha culminat amb la detenció d’un home, com a presumpte autor de cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en vivendes, després de semblar provocar l’incendi de cinc turismes. En un dels incendis esmentats, el foc va afectar el cablejat elèctric d’una façana, que va començar a explosionar, i va ocasionar un greu perill per als que es trobaven al lloc, per la qual cosa se li imputa també un delicte d’incendi.

Modus operandi

Els investigadors van esbrinar que el sospitós feia servir el mateix modus operandi: els incendis es cometien sempre de matinada, al mateix veïnat i utilitzant una font d’ignició com una pastilla de barbacoa o element similar, que col·locava a la roda davantera o posterior del vehicle.

Els agents, a més, han registrat la vivenda del detingut, localitzant i intervenint la roba que hauria portat durant l’últim incendi que va cometre, així com 19 encenedors, una garrafa amb benzina i un paquet de cotó.

L’arrestat, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial. Es continuen les investigacions tendents a determinar si en els fets similars ocorreguts a la mateixa zona l’any 2021 poguera estar involucrada la mateixa persona.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU