8.5 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Detingut a Manises després de cremar cinc vehicles i afectar el foc a quatre vivendes

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat valenciana de Manises a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’incendi, cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en habitatges, després que pel que sembla incendiara, l’agost del 2022 i el mes passat gener, un total de cinc turismes i el foc causara deterioraments en quatre cases, amb greu risc per a la vida de les persones en un dels successos.

Les investigacions dels agents es van iniciar després que des de l’estiu de 2021 s’hagen produït una sèrie d’incendis a la via pública d’este municipi valencià, tots ells en una mateixa zona, i s’han cremat, totalment o parcialment, un total de 18 vehicles i causat danys en huit habitatges. En algunes de les ocasions, els veïns fins i tot van haver de ser desallotjats de casa seua a causa de l’abast de les flames, que posava en risc la seua integritat física.

Per tot això, la Policia Nacional va posar en marxa un dispositiu de prevenció i una àrdua investigació que ha culminat amb la detenció d’un home, com a presumpte autor de cinc delictes de danys en vehicles i quatre més de danys en vivendes, després de semblar provocar l’incendi de cinc turismes. En un dels incendis esmentats, el foc va afectar el cablejat elèctric d’una façana, que va començar a explosionar, i va ocasionar un greu perill per als que es trobaven al lloc, per la qual cosa se li imputa també un delicte d’incendi.

Modus operandi

Els investigadors van esbrinar que el sospitós feia servir el mateix modus operandi: els incendis es cometien sempre de matinada, al mateix veïnat i utilitzant una font d’ignició com una pastilla de barbacoa o element similar, que col·locava a la roda davantera o posterior del vehicle.

Els agents, a més, han registrat la vivenda del detingut, localitzant i intervenint la roba que hauria portat durant l’últim incendi que va cometre, així com 19 encenedors, una garrafa amb benzina i un paquet de cotó.

L’arrestat, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial. Es continuen les investigacions tendents a determinar si en els fets similars ocorreguts a la mateixa zona l’any 2021 poguera estar involucrada la mateixa persona.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.