Detingut per fer-se passar per policia local de Calp

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc d’una operació, ha detingut un home de nacionalitat russa que es feia passar per policia a la localitat de Calp. Se li han imputat tres delictes d’estafa i una usurpació de funcions públiques. El detingut que no tenia antecedents per fets similars, va ser posat en llibertat després de la seua declaració, i va donar compte dels fets al Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La investigació va iniciar el mes d’octubre de l’any passat, quan gràcies a la denúncia de ciutadans afectats, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement que una persona de nacionalitat russa a la localitat de Calp s’estava fent passar per agent del Cos Nacional de Policia per cometre suposats delictes.

A partir d’aquí els agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Calp van iniciar les gestions per comprovar la il·licitud dels fets denunciats i poder així aclarir-los i aturar el possible autor.

Per això el dia 18 d’aquest mes després d’una exhaustiva anàlisi de la documentació pels agents, va concloure amb la identificació i detenció del presumpte autor dels fets, sent aquest un home de nacionalitat russa de 45 anys.

El modus operandi del suposat autor consistia a seleccionar la possible víctima entre persones de nacionalitat estrangera, que tenien pendent algun tràmit burocràtic de la seua documentació a Espanya. Per facilitar aquesta tasca es feia valer el coneixement d’idiomes de diversos països de l’est d’Europa.

Un cop seleccionada la víctima, es guanyava la confiança fent-lo creure mitjançant l’exhibició d’una placa emblema i un carnet la seua suposada condició de policia.

El suposat autor oferia els seus serveis per gestionar-los i agilitzar-los els tràmits per a l’obtenció de documents oficials a Espanya, com ara permisos de conducció, permisos de residència i fins i tot favors a nivell judicial. Per reforçar aquesta confiança, no dubtava a presumir en presència de les víctimes dels seus suposats contactes en diferents administracions públiques.

L’estafa es consumava quan sol·licitava per avançat certa quantitat de diners a la víctima pels seus suposats serveis. Per aquests fets el detingut hauria obtingut de manera il·lícita més de quatre mil euros.

Els agents continuen amb la investigació per si el detingut pogués haver comés altres estafes semblants encara sense denunciar.

Després de la declaració del detingut a dependències policials i donar compte dels fets al Jutjat de Guàrdia de Dénia, va ser posat en llibertat en espera de ser citat per aquesta autoritat judicial.

La Guàrdia Civil recorda els ciutadans i en especial els nacionals de països no comunitaris que realitzen els tràmits burocràtics a través de les vies legals establertes i a les oficines de les diferents administracions públiques de l’estat habilitades a aquest efecte i reusen fer-ho a través de particulars no acreditats per evitar aquestes estafes o fraus.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.